Entertainment alle pijlers

Humoristische docudrama over leraar !!

06-09-2012 11:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoefnagels, help, ik ben leraar

6 delig docudrama ! zondag 18.50 uur, Ned 2.



Dit is echt een hele leuke, humoristische serie.

Gaat over een leraar die heel anders les geeft dan normaal ! De leraar is acteur, maar de leerlingen en andere docenten zijn echt !!

Elke aflevering komt een onderwerp langs: sex en relaties, pesten, schoolverlaters..



Op uitzending gemist:

Uitzending gemist



Benieuwd naar jullie reactie !?
Stomme vraag misschien maar is dit echt of nep?
Alle reacties Link kopieren
Zoals ze schrijft is de leraar nep (=acteur) en de rest echt. Dus de rest weet niet dat ze in de maling genomen worden door de acteur.
Alle reacties Link kopieren
Ja is een grappig programma vooral vorige Zondag toen de leraar de jongens schuitjes ging geven met een kussen...
Alle reacties Link kopieren
Schuurles bedoel ik( auto correct stond aan)
Alle reacties Link kopieren
Info over het programma



Niet zoals jij zegt Mamalinus. Ik ga het straks even kijken, ben benieuwd. De film Entre les murs vond ik erg goed.
De leerlingen zijn toch ook gecast?
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk programma! Iemand (acteur) die heel goed weet om te gaan met leerlingen die net even een andere benadering nodig hebben. VMBO leerlingen zijn niet de makkelijkste (heb er zelf ook tussen gezeten). Ik had hem graag voor de klas gehad. Al die docenten die volgens het boekje te werk gaan en nauwelijks naar het individu kijken. Dat werkt niet bij deze leerlingen. Deze acteur luistert en praat écht met deze leerlingen. Geeft ze niet even andere aandacht. Ik ga ook naar de volgende afleveringen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Klopt helene

Er wordt helemaal niemand in de maling genomen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mooie docu!! Ik kijk nu naar afl. 3 op uitzending gemist.
quote:mamalinus schreef op 06 september 2012 @ 13:50:

Heel leuk programma! Iemand (acteur) die heel goed weet om te gaan met leerlingen die net even een andere benadering nodig hebben. VMBO leerlingen zijn niet de makkelijkste (heb er zelf ook tussen gezeten). Ik had hem graag voor de klas gehad. Al die docenten die volgens het boekje te werk gaan en nauwelijks naar het individu kijken. Dat werkt niet bij deze leerlingen. Deze acteur luistert en praat écht met deze leerlingen. Geeft ze niet even andere aandacht. Ik ga ook naar de volgende afleveringen kijken.



Alleen is dit dus geen docent en zijn de afleveringen gescript en de leerlingen op de hoogte van alles.



Zo werkt het in de praktijk dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat dit niet de werkelijkheid is. Maar zo zou het in de praktijk wel mogen worden toegepast. Vooral in het VMBO. Maar dat gaat volgens mij niet lukken. Vinden veel docenten maar gedoe.



Over de leerlingen in deze docu. Ze weten dat ze gefilmd worden. Maar weten ze ook waarom (dat wordt mij niet duidelijk). Maar volgens mij zijn ze wel gewoon een klas (niet samengesteld voor de docu). En zijn ze gewoon zichzelf. Anders heeft dit onderzoek van de acteur nog geen zin.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een ontzettend goede leraar/acteur. Dit kán niet geacteerd worden, hij speelt toch in op wat er op dat moment gebeurt. Knap!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem erg zelfingenomen en hij werkt op mijn irritatievezels
Alle reacties Link kopieren
Er is ook een facebook pagina:



http://www.facebook.com/helpikbenleraar

en

http://www.facebook.com/peter.hoefnagels.1



Staan allemaal extra filmpjes enzo op !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven