Tips voor wonen in omgeving Amsterdam..

02-10-2012 13:58 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, ik krijg een baan in Amsterdam (help het mij hopen ).

Dan moet ik verhuizen, want vanaf waar ik nu woon is het niet goed aan te reizen.

Wat zou dan de beste plek/dorp/stad/manier zijn om te beginnen met zoeken? Ik hoef niet in A'dam te wonen, maar wel in de omgeving.

Ik sta nergens ingeschreven, dus een sociale huurwoning wordt 'm de eerstkomende jaren niet. Waarschijnlijk moet ik dus particulier gaan huren.

Ik wil niet te duur wonen en moet gemakkelijk en vrij snel met OV in Amsterdam kunnen komen. Maar daar staat tegenover dat ik niet veel ruimte nodig heb. Een studiootje is al prima.



Welke stad/dorp oid raden jullie dan aan? En waar (welke manier) kan ik het beste beginnen met zoeken?

Nog andere tips, do's, dont's?
Hoeveel reistijd zou je maximaal willen hebben?



Omgeving Zaandam? Is prima te doen met het OV naar Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Haarlem is leuk. Kwartiertje met de trein.

Ik heb zelf een tijdje in Amstelveen gewoond. Vond ik ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Zaandam heeft een goede verbinding met de trein. Het is niet echt een hippe plek om te wonen maar er zitten leuke buurtjes met jaren 30 woningen. Het is niet erg populair dus wie weet nog wel te doen met het vinden van woonruimte.

Haarlem is leuk, maar is ook heel populair. Amstelveen is denk ik te duur.

Je kunt nog kijken naar hoofddorp (goede treinverbinding) Weesp of een "buitenwijk" van amsterdam zoals de Aker, nieuw sloten, of amsterdam noord
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik las over het niet te duur heen.

Dan denk ik dat noord-noordholland het beste is. Inderdaad omgeving Zaandam. Mooie omgeving ook.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Zaandam ga ik onthouden. Haarlem vind ik ook een hele mooie stad, maar vrees inderdaad dat het nog lastig is om daar snel iets betaalbaars te vinden.

Ik vind het niet erg om eerst een paar jaar in een buitenwijk of slaperig dorpje te wonen, zolang ik gewoon snel weer in de stad kan zijn.



Kun je je eigenlijk inschrijven bij de woningstichting in bv Amstelveen oid als je zelf niet in die stad woont?

En wat werkt het beste voor een 'snelle' woning: makelaar ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Wij huurden in amsterdam via Jacobus recourt



http://jacobusrecourt.makelaardijmedia.nl/home.html
Alle reacties Link kopieren
Die verhuren ook in Amstelveen.
Alle reacties Link kopieren
Ik huur via het best bewaarde geheim van Amsterdam, en dat blijft geheim



Je kunt je in ieder geval gewoon via woningnet inschrijven. Dat is de reguliere woningbouw. Je zult hier niet zo snel aan de beurt zijn. Ik zou dit zeker wel doen maar ondertussen gaan zoeken naar particuliere verhuur of verhuur via makelaars
Alle reacties Link kopieren
Zoek je een. Huurwoning? Particuliere huur is duur. Of wil je een huis kopen? Sociale huur heb je jaren inschrijving. Nodig a'dam nog veeeel meer jaren.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet erg vindt dat je 's nachts niet fietsend naar huis kan, zijn er goede buurten in Amsterdam Zuidoost. Het heeft een slechte reputatie (daarom is het ook mogelijk om daar een woning te vinden), maar het is niet voor alle buurten terecht. Zeker Gein en Holendrecht zijn prima om te wonen. Enige nadeel: 's Avonds met de metro en/of de fiets is niet zo fijn. Een auto is dan wel handig (maar die kan je dan weer niet kwijt in de stad).

Overdag is de metro en/of fiets echt prima te doen. Heb me nooit bedreigd gevoeld.



Kijk ook eens naar Purmerend. Is met de bus goed bereikbaar vanaf Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeker kijken naar anti-kraak. Is erg goedkoop, en aangezien je flexibel en niet veel eisend bent een goede optie. Of informeer eens bij een makelaar in Amsterdam (en omgeving) of je tijdelijk een onbewoond huis dat te koop staat kunt huren? Daar is de verkopende partij vaak ook blij mee omdat de woning beter onderhouden wordt, en daarmee kan de huur lager zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook eens kunnen kijken in Hilversum.

Ik heb daar een tijd met veel plezier gewoond.
Grappig de beeldvorming over Amsterdam Noord als "buitenwijk" van Amsterdam.... De Aker in dezelfde categorie genoemd ligt zo een 10km van CS. Ik woon in Noord op zo een 600 meter van CS. Het is maar wat men een buitenwijk (binnen de ring) beschouwd.
kEn het is heel suf, maar ik weet dus niet hoe ik smileys hier kan toevoegen, zie ze niet terug in de balk boven het tekstinvoer veld. Ik zal eens zoeken op het forum hoe dat moet. Blond .
anoniem_649f23dabc714 wijzigde dit bericht op 02-10-2012 20:35
Reden: gelukt!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In Amsterdam zelf hoef ik niet te wonen, vind het prima om even te reizen. purmerend en hilversum ga ik eens bekijken!
Alle reacties Link kopieren
@ valerie: als je bovenin klikt op reactie plaatsen ipv onderaan, dan kun je wel smileys gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Valerie1808 schreef op 02 oktober 2012 @ 20:34:

Grappig de beeldvorming over Amsterdam Noord als "buitenwijk" van Amsterdam.... De Aker in dezelfde categorie genoemd ligt zo een 10km van CS. Ik woon in Noord op zo een 600 meter van CS. Het is maar wat men een buitenwijk (binnen de ring) beschouwd.



Komt door de sfeer, opzet en het feit dar er geen trams komen. Heb er ook gewoond (net over de pont) en het is gewoon anders dan in de rest van de stad.

Heeft niets met afstand te maken want inderdaad, die is er niet.
Zou je eventuele werk dichtbij een station zijn? Zou Utrecht geen optie kunnen zijn? Binnen een half uur ben je in amsterdam en misschien heb je daar meer mogelijkheden voor een woning>
Alle reacties Link kopieren
Hee missy, wij huren ook via Jacobus recourt! Grappig :-)
Alle reacties Link kopieren
Maryni, je zou ook eens in Purmerend kunnen kijken. Met de bus is het goed te doen naar Amsterdam, wellicht zelfs met de auto (in Purmerend gratis parkeren)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven