Censuur Viva?

12-10-2012 11:46 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer de Blog "De roze kanker maffia" te openen, maar de pagina bestaat niet meer. Is een kritisch Blog over pink ribbon niet welkom op Viva?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit topic met open mond en schrik van het feit dat over de rug van zieke mensen geld ingezameld wordt. Goed dat dit topic op het internet staat.



Dank aan iedereen die linkjes plaatste zodat de artikelen te lezen zijn.



Natuurlijk is Sanoma niet blij met negatieve aandacht, die willen gewoon een blaadje verkopen.



Pink Ribbon moet zich diep, diep schamen !
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake
quote:robo schreef op 12 oktober 2012 @ 12:33:

[...]





Niet helemaal waar, klinkt PR-technisch leuk, maar klik eens hier: PinkRibbon en je ziet direct al bovenaan staan dat bijvoorbeeld in 2011 20.9% besteed is aan eigen fondsenwerving.Ik heb het zojuist trouwens even nagerekend en de eerder door mij (en door PR gepubliceerde) cijfers, komen overeen met het gemiddelde over de jaren 2006-2011.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 12 oktober 2012 @ 11:59:

[...]





Sanoma heeft daar pas op gereageerd hier op het forum, en aangegeven dat het blad belangeloos tot stand komt en dat alle opbrengsten daarvan naar onderzoek gaan.En dat is dus niet waar.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Van alles wat Pink Ribbon gerelateerd is leven deze mensen boven modaal ipv naar onderzoek te gaan



http://www.pinkribbon.nl/index.php?id=1567&t=3





10 medewerkers, gemiddeld 2 keer modaal, ca 5000 per maand (en dat is een lage schatting. ) dat is al 600.000!!!!!!!!!!!!! die ze moeten ophalen voordat ze een cent doneren aan onderzoek. En dat is alleen salarissen!!!!!!!!!!!!! Dan nog een pand, wat inventaris en dan gaat er niets naar onderzoek
Alle reacties Link kopieren
Wat naïef van Sanoma dat ze dachten dat ze die blog even snel offline konden halen zonder dat iemand het door zou hebben. Nu is des te duidelijker dat Pink Ribbon alleen in naam een charitatieve organisatie is en dat er feitelijk commerciële belangen achter zitten. Dom hoor.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Dat het Pink Ribbon om aandacht te doen is, is me inmiddels wel duidelijk



Ze zijn blijkbaar niet blij met negatieve aandacht. Het moet allemaal wel heppiedepeppie Pink zijn natuurlijk!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nu afvraag, gaat viva hier nog op reageren?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:dubiootje schreef op 12 oktober 2012 @ 13:08:

[...]





En dat is dus niet waar.Dubiootje, dat had ik al eerder gecorrigeerd en heb toen de uitleg van Viva hier geplaatst.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 12 oktober 2012 @ 13:09:

Van alles wat Pink Ribbon gerelateerd is leven deze mensen boven modaal ipv naar onderzoek te gaan



http://www.pinkribbon.nl/index.php?id=1567&t=3





10 medewerkers, gemiddeld 2 keer modaal, ca 5000 per maand (en dat is een lage schatting. ) dat is al 600.000!!!!!!!!!!!!! die ze moeten ophalen voordat ze een cent doneren aan onderzoek. En dat is alleen salarissen!!!!!!!!!!!!! Dan nog een pand, wat inventaris en dan gaat er niets naar onderzoekTotale personeelslasten bedroegen in 2011, volgens het jaarverslag, 560.000 euro.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die twijfelen of ze het magazine gaan kopen omdat ze wel willen doneren, maar twijfelen of ze aan Pink Ribbon willen doneren;



KWF: giro 26000

Of doneer hier online.
quote:mali30 schreef op 12 oktober 2012 @ 13:18:

Wat ik me nu afvraag, gaat viva hier nog op reageren?Dit topic word ook zo verwijdert, wacht maar af
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de cache van Google het niet doet met deze blog. Dit topic zal inderdaad ook wel verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Nummerzoveel dan zit ik er toch niet heel ver naast
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 12 oktober 2012 @ 13:03:

[...]





Ik heb het zojuist trouwens even nagerekend en de eerder door mij (en door PR gepubliceerde) cijfers, komen overeen met het gemiddelde over de jaren 2006-2011.



Dan rekenen wij overduidelijk niet met dezelfde rekenmachine, want ik kom niet op die cijfers uit.

Er mist een heleboel in die versimpelde weergave; bijvoorbeeld de miljoenen die op de spaarrekeningen staan.



Dat geeft niet, daarom zei ik al: het klinkt PR-technisch leuk, maar het is en blijft een versimpelde weergave van de werkelijkheid.

,
Alle reacties Link kopieren
Niet overdrijven, Sgaaaapie. Maar liefst 1,8% van de inkomsten is besteed aan onderzoek



Druifje, als je onderzoek tegen borstkanker wil steunen, kun je bijvoorbeeld storten aan het KWF of aan het KankerOnderzoekFonds Limburg (onderzoek voor genezing van uitgezaaide borstkanker).
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 12 oktober 2012 @ 13:20:

[...]



Dubiootje, dat had ik al eerder gecorrigeerd en heb toen de uitleg van Viva hier geplaatst.Sorry, niet gezien!
Ga in therapie!
@Robo

Eens dat het een versimpelde weergave is, zo werkt dat altijd met dergelijke statistieken. Mijn berekening was overigens net zo simpel: het gemiddelde van de genoemde percentages in het overzicht dat jij linkte (overkloppen in excel en de average formule er overheen gooien).



Ook eens over het geld op de bankrekening, echter PR geeft aan dat dit geld gereserveerd is voor onderzoek/projecten. Ik kan me zo voorstellen dat er in dergelijke trajecten wat tijd overheen gaat voordat projecten/onderzoeken goedkeuring krijgen en gelanceerd kunnen worden.(Maar, dat is een aanname, ik heb daar verder geen verstand van).
Alle reacties Link kopieren
Pagina 57 van het jaarverslag 2011

7.5 miljoen in het potje reservers....... Of wel Pink Ribbon int wel maar betaald niet aan onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Lees hier eens, nummerzoveel: http://www.spaink.net/2011/11/19/pink-r ... n-cijfers/



Die 7 miljoen nogwat liggen al een paar jaar op de plank.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Gho de vertrekkende directeur kreeg maar 45.000 euro vertrek premie mee....



Best interessant een jaarverslag doorspitten
quote:dubiootje schreef op 12 oktober 2012 @ 13:39:

Lees hier eens, nummerzoveel: http://www.spaink.net/2011/11/19/pink-r ... n-cijfers/



Die 7 miljoen nogwat liggen al een paar jaar op de plank.



Dubiootje, wat is het probleem van geld op de plank? Zolang het op een spaarrekening staat, wordt het toch alleen maar meer?



Ik persoonlijk baseer mijn mening liever op de feiten (jaarverslag, goedgekeurd door accountants die daarvoor strenge richtlijnen dienen te volgen, in het bijzonder bij Stichtingen) dan op een opiniestuk.
Alle reacties Link kopieren
Nummer zoveel het staat gewoon in hun eigen jaarverslag!
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 12 oktober 2012 @ 13:46:

Nummer zoveel het staat gewoon in hun eigen jaarverslag!Dubiootje verwees naar een link, daar reageerde ik op. Ik trek het reserve-bedrag niet in twijfel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 12 oktober 2012 @ 13:39:

Pagina 57 van het jaarverslag 2011

7.5 miljoen in het potje reservers....... Of wel Pink Ribbon int wel maar betaald niet aan onderzoeken.

In het jaarverslag is ook te vinden dat een groot deel van die reserves bestemd is voor onderzoek voor volgend jaar.



Zo ook het grote bedrag op de balans, hier staan vorderingen tegenover.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat die blog verdwenen is, weet iemand waarom?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven