Ideale geluidsdempende vloer (voor buren)

18-10-2012 21:06 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak kans op een woning waar het erg gehorig is (houten vloeren). De buren zijn senioren, en ik ben alleenstaand met 2 kinderen.

Zaak dus om een goed geluidsisolerende vloer te kiezen, maar het mag tegeijk ook niet teveel kosten...

Wie heeft tips over wat fantastisch geluidsisolerend werkt?

Ik heb al gelezen over kurkvloeren, pvc-vloeren, ... Het mooiste vind ik lichte kleur laminaat (wit/grijs/bruin) maar dat mag niet van de verhuurder en laminaat was mijn plan van vóórdat ik zicht had op deze woning.



Overigens heb ik morgen de bezichtiging en als jullie tips hebben waar ik op moet letten.... die zijn ook welkom! Alvast bedankt!
Zeil met licht laminaat opdruk, met een dikke ondervloer.
Waarom mag laminaat niet? Gewoon 'n dikke isolerende ondervloer kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, geen laminaat, alsof je in een klankkast woont. Ook met ondervloer blijft het doorklinken.
Alle reacties Link kopieren
Laminaat klinkt zelfs met ondervloer als een klankkast, ik kan het weten. Ik heb in een flat gewoond, eerst had ik bovenburen met gewone vloerbedekking, die hoorde ik nooit. Later buren met een laminaat, nou, je hoorde alles, zelfs met ondervloer.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig zijn er prachtige pvc-vloeren, ook met houtstructuur die niet van echt zijn te onderscheiden. Mijn vriendin heeft er zo'n vloer een aantal jaar geleden laten leggen en is er nog altijd heel tevreden over. Ziet er ook nog mooi uit en ideaal qua geluidsoverlast en onderhoud. Niet goedkoop, dat is dan wel weer een beetje jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ziet zeil er niet heel goedkoop uit? Ik bedoel: het prijskaartje staat me wel aan, maar je hoeft het er niet aan af te zien

Mijn twijfel ook: ik denk dat de vloer wat ongelijk zal zijn gezien het bouwjaar. Egaliseren is duur en blijf je dat dan niet zien met zeil/linoleum?
Alle reacties Link kopieren
bedankt anouar, heeft jouw vriendin ook zo'n pvc-vloer met 'planken' die er verder uitziet als clic-laminaat? qua dikte ook, bedoel ik? Dit ivm ongelijke vloer.

Ik heb wel een website ontdekt waar de prijs best meevalt, maar vraag me af of het dan ook minder geluidswerend is...
Alle reacties Link kopieren
Nou, de vloer ziet er stukken beter uit dan mijn idioot dure parketvloer die er altijd uit ziet alsof er net een kudde olifanten over is gegaan. Helaas.



Nee, als ik het over moest doen ging ik voor die pvc-vloer. Je moet het weten om te kunnen zien, zit ook zo'n voelbare nerf in. Is zware kwaliteit, denk dat het op een ongelijke vloer geen probleem zal zijn.



Nu ik er over nadenk: ik ken nog iemand die zo'n vloer heeft laten leggen, maar dan op de bovenverdieping inclusief badkamer. Maar dan geen houtstructuur maar een effen vloer, heel strak. Voordeel is dat je het gewoon door kan leggen, je hoeft geen drempels e.d te gebruiken. Geeft ruimtelijk effect.
Alle reacties Link kopieren
klinkt echt goed. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Succes Zwartjasje!
Alle reacties Link kopieren
Op sites waar pvc vloeren verkocht worden, wordt vaak pas heel laat gesproken over het geluidsreducerende ervan. Brengt me aan het twijfelen of het wel genoeg geluid dempt.

Mijn zoontje laat weleens autootjes wat harder op de grond landen bijvoorbeeld. Niet dat wij tokkies zijn oid, maar ik lig nu in scheiding en heb geen zin in problemen met buren, al genoeg 'sores' op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste appartement had een kurkvloer. Die was warm, zacht, makkelijk schoon te houden en geluidsisolerend. Voor de kinderen lijkt me dat ook een fijne ondergrond om op te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Toch zijn ze wel geluidsdempend, er is ook een variant waarin inderdaad kurk verwerkt zit. Kurkvloeren zie je eigenlijk niet zo vaak meer, maar is inderdaad ook een optie?



http://www.gerflor.nl/pvc-vloer/akoestische-vloer.htm
Alle reacties Link kopieren
thanx!

kurkvloeren vind ik doorgaans niet zo mooi, ik hou niet zo van de structuur van kurk. Hou meer van houtnerven zeg maar. Qua uiterlijk.

Daarnaast is kurk ook niet echt goedkoop....

Ik zag een site waar ze wel heeel voordelige vloeren aanbieden van pvc.... heb een mailtje gestuurd, moet ik dit nou vertrouwen?



klik hier... 9 euro per m2, excl ondervloer natuurlijk. Klinkt te mooi om waar te zijn. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
kamerbreed tapijt, met ondertapijt.
it's a big club and you ain't in it
Op tapijt kun je alleen geen autootjes lekker laten rijden.
Alle reacties Link kopieren
Wel heel goedkoop inderdaad! Begreep van vriendin dat haar vloer nog behoorlijk aan de prijs was: of ze heeft zitten opscheppen natuurlijk



Er zal ongetwijfeld een prijs-kwaliteitsverhaal zijn, geen idee hoe dat zit. Laat je eens goed voorlichten hoe en wat. Vloer is best bepalend, zeker op een flat.
Alle reacties Link kopieren
elianne69 in "Ervaringen met PVC vloeren (kwaliteit)"



Vrij gedateerd topic maar je weet nooit;)
Alle reacties Link kopieren
quote:qwerttu schreef op 18 oktober 2012 @ 22:47:

Op tapijt kun je alleen geen autootjes lekker laten rijden. maar het zit heerlijk en voelt knus aan je blote tenen!
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:qwerttu schreef op 18 oktober 2012 @ 22:47:

Op tapijt kun je alleen geen autootjes lekker laten rijden. Wij hadden daar als kind een 'speelplank' voor, gewoon een grote gladde plaat met een iets opstaande houten lijst eromheen. Geen idee van wat voor materiaal precies, heel glad triplex denk ik. Ideaal, ook voor het opruimen. Autootjes (of puzzelstukjes, lego of waar we ook maar mee bezig waren geweest) eraf schuiven in plaats van de halve kamer doorkruipen om ze onder de bank vandaan te vissen, en de plaat achter een kast schuiven: klaar.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens aan: de tips vliegen me om de oren!

Bedankt allemaal. Gewoon tapijt kan ook ja, maar vind ik vaak een beetje tuttig eruit zien, kan aan mij liggen...? Ik wilde ook graag een lichte kleur, maar dat is met omvallende bekers ook niet echt handig. Wel redelijk goedkoop... én geluidsdempend.

Misschien toch ook niet te snel afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
wat ook erg geluiddempend werkt is veel stoffering; bijvoorbeeld gordijnen i.p.v. luxaflex en structuurbehang i.p.v. verf aan de muren. Hoe meer kussens, kasten, meubels, boeken en andere spullen, hoe meer het geluid gesmoord wordt.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Haha! En laat ik nou net willen 'ruimen'!

Gordijnen en kussens mogen er lekker veel in, meubels liefst niet teveel, maar wat er komt is wsch witgeverfd hout.



Het laatste waar ik op zit te wachten is spanningen met de buren.... of constant tegen m'n kinderen zeggen: doe nou zachtjes, denk aan de buren...!

Ze hoeven niet te schreeuwen maar het zou fijn zijn gewoon te kunnen leven zonder zorgen over geluidsoverlast.



Ben benieuwd toch naar dat pvc verhaal.

Anouar: volgens mij liggen de normale prijzen tussen de 30 en 80 euro per m2 ofzo, vandaar ook mijn verbazing over deze website!
Alle reacties Link kopieren
Mijn idee, Zwartjasje! Geen idee hoe dat nou zit. Is dat goedkope soms de ouwerwetse "zeil" variant? In ieder geval zie ik inderdaad voor het spul dat ik bedoel prijzen waarvoor je ook een knappe houten vloer kan leggen.



Moet toch wel meer over te vinden zijn zeg. Ik ga nog eens googelen. Mijn olifantenparket hangt me ineens ook mijlenver de keel uit;))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven