Paneelgordijnen Ja/Nee??

26-11-2012 20:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een topic geopend over pannen en misschien kunnen jullie hier ook bij helpen.



Vriend en ik hebben dus een huis gekocht en zijn bezig met verbouwen. Nu het een beetje aan het vorderen is ratelen en puzzelen mijn hersenen over wat ik voor het raam moet hangen. Nog geen antwoord gevonden dus



In eerste instantie was ik helemaal overtuigd van paneelgordijnen, maar nu twijfel ik toch enorm aan de praktische kant hiervan.

Vind het ook lastig omdat het hier niet om een standaard raam gaat.



Het gaat namelijk om een schuifpui van 4.24m breed en 2.60m hoog met van onder tot boven glas en dus ook over de gehele breedte. Verdeelt in drie ramen zogezegd waarvan er 1 openschuift naar de tuin. (nog te volgen?)



Ik vind vitrage op zich redelijk maar een beetje saai en ouderwets (sorry voor wie vitrage heeft). En rolgordijnen en luxaflex gaat dus niet ivm openschuivende schuifpui.



Nu had ik dus die leuke paneeltjes bij de zweedse gigant gezien en vond ik wel een leuk oplossing maar is het wel handig? Heb ook nog 2 katten hier rondrennen en gaan die niet als een gek met die paneeltjes aan de haal?



Dus help, ik weet het even niet meer!

Wie heeft er ervaring met paneelgordijnen, of weet iemand een andere goede oplossing?



Misschien handig om te weten is dat we wel inkijk hebben van achterburen, dus ik wil wel de gordijnen soort van dicht kunnen doen zonder dat het lijkt alsof we opgesloten zitten.
ik heb die zweedes paneelgordijnen hangen, wat een crime om die dingen in elkaar te zetten.... zeg maar net zo iets als die meubels van ze..... het is maar dat je het weet...
Ik heb ook de Zweedse paneelgordijnen.

Niet tot aan de grond maar wel 3 aan iedere kant van groot raam aan de voorkant.

Hangen overlappend aan elkaar.

Ben er blij mee maar nu het ruim een jaar hangt moet ik wel eentje vervangen waar grote dikke kat iedere keer langsloopt/sptingt als hij op de vensterbank zit.

Maar das niet erg..kost een tientje per paneel.
quote:-teuntje- schreef op 26 november 2012 @ 20:33:

ik heb die zweedes paneelgordijnen hangen, wat een crime om die dingen in elkaar te zetten.... zeg maar net zo iets als die meubels van ze..... het is maar dat je het weet...Het is even een werkje..maar niet moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Paneelgordijnen van het merk Sunway zijn ook erg mooi, stof zonder naden en omgestikte randen en je kunt ervoor kiezen om een paneel in bijv. 4 vakken te verdelen en ook in verschillende kleuren. Die zijn dan gescheiden door een aluminium strip. Niet zo duur als het merk Luxaflex trouwens.
quote:Biebeliee schreef op 26 november 2012 @ 20:34:

[...]





Het is even een werkje..maar niet moeilijk.Net als met die meubels van ze dus
quote:-teuntje- schreef op 26 november 2012 @ 20:40:

[...]





Net als met die meubels van ze dusprecies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeliee schreef op 26 november 2012 @ 20:50:

[...]





precies.



Ik voorzie een woordewisseling met vriend dan hahaha



Maar op zich is zo'n paneel niet duur en kan ik het idd vervangen mochten mijn kitties het leuk speelgoed vinden. Is met vitrage een groter probleem als er 1tje de behoefte heeft om te trainen voor de beklimming van de mount everest



maar iemand nog andere ideeen voor het raam? Ik vind van die houten shutters ook mooi, maar onwijs duur met zo'n groot raam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n soort glazen schuifpui en de Zweedse paneelgordijnen. Hangen nu een paar jaar en gaan er binnenkort weer af. Ben ze helemaal zat. Ze staan mooi en strak, niet duur maar ze bevallen toch niet.

Grootste nadeel is dat je ze niet makkelijk open en dicht doet. Je moet paneel voor paneel schuiven en de rail loopt stroef. Dat doe je dus niet vaak dan.

Daarnaast hebben wij kleine kinderen (in dit opzicht vergelijkbaar met katten) en de gordijnen zitten steeds in de knoop. Er zit zo 'n aluminium strip onderaan en die haken achter elkaar waardoor je ze steeds moet fatsoeneren. Ook kunnen ze nooit helemaal open, omdat er maar drie achter elkaar kunnen. Helemaal open is hier dus altijd nog twee panelen breed.



Als je ze graag veel open dicht wil doen, zou ik toch voor mooie moderne vitrage gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hej bibaa bedankt voor je reactie. Wat jij zegt dat is ook een beetje mijn grote twijfel. De schuifpui zal veel opengaan, in de zomer zeker veel ivm de tuin en in de winter ook wel ivm vriezer in de schuur ed.



Ik had ook uitgerekend dat helemaal open ook zou betekenen dat er 2 naast elkaar zouden moeten blijven, dus kan het niet helemaal open. En als jij zegt dat ze niet zo makkelijk schuiven...hhmmm



Overdag vind ik het niet erg als het raam wat open staat, maar ivm achterburen die onze woonkamer in kunnen kijken wil ik s'avonds toch wel iets kunnen sluiten zodat de buren niet zien wat ik zit te snacken voor de tv.



Misschien dan toch vitrage met overgordijn. Dat strakke trok ons juist omdat we strakke inrichting zouden hebben, ma ja maakt ook wel killer.



ga jij nu ook vitrage doen?
Paneelgordijnen kijk je toch ook doorheen?
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf paneelgordijnen gemaakt en ik zou het je afraden. Niet alleen staat het kil, maar als je alle panelen aan 1 kant wil dan krijg je ook en hele brede rails en dat staat ook niet mooi.



in plaats van dat ouderwetse vitrage heb je tegenwoordig ook hele mooie inbetweens of andere lichtdoorlatende stoffen, waardoor je ook met geplooide gordijnen een strak interieur kunt krijgen!



wat je ook nog wel eens ziet bij schuifpuien zijn vouwgordijnen.



succes!
beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze ook en zouden ze nu niet meer nemen. Willen graag iets anders. Het blijft altijd twee banen breed dicht als je ze zo ver mogelijk open doet. De zijkanten gaan rafelen en de rails loopt stroef.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij gaan voor moderne vitrage of inbetweens.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Hier hangt een draadgordijn voor de tuindeur. Is dat iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, mn viva app op mn iphone doet de laatste tijd erg raar als ik berichten wil plaatsen.



Ik wilde zeggen dat ik nu zit te denken aan houten jaloezieen en dan die van 50cm paneeltjes ertussen. Dan kan ik er 2 tot aan de vloer doen en kun je ze open houden maar wel zodat je geen inkijk hebt. Bij derde gedeelte dan een stuk omhoog laten zodat je de pui nog open kunt doen.



En dan nog overgordijnen of vitrage ervoor?
Alle reacties Link kopieren
quote:facepawm schreef op 27 november 2012 @ 10:15:

Hier hangt een draadgordijn voor de tuindeur. Is dat iets voor je?



En wat is een draad gordijn?



(*gaat nu gelijk even googelen)
Alle reacties Link kopieren
Aha gevonden!



Ja zou misschien wel mooi kunnen zijn ook, witte.

Maar ik denk dat mijn katten dan steeds een feestje zullen vieren met die leuke draadjes
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben paneelgordijnen en geen problemen met schuiven oid werkt helemaal zoals het hoort en ik vind het gezellig staan ook.

Ik heb er alleen wel veel zodat het allemaal netjes over elkaar dichtgaat. Op een muur van 4.80 meter hangen er 5 per kant, aan beide kanten wel een vast om de rest achter te kunnen schuiven en de rails, 4 lange en aan begin en eind een kort stukje zijn weggewerkt achter een afdek lat. Aanrader wat mij betreft.
Ignorance is bliss
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben destijds ook over paneelgordijnen gedacht (vergelijkbare schuifpui) maar vanwege de hier genoemde nadelen (kunnen niet volledig open) toch gekozen voor gordijnen. Het zijn linnen gordijnen geworden met ringen, zodat ze niet veel ruimte innemen als ze geheel open zijn. Nou hebben wij totaal geen last van inkijk, maar wel een fantastisch uitzicht, dus vitrage is ook geen optie. Ik vind de paneelgordijnen bij Ikea overigens al smoezelig en armetierig als ze ii de winkel hangen, dus zou er niet gauw voor kiezen.
Dansen is leuker dan lopen
Alle reacties Link kopieren
wij hebben shutters, die kun je op een rails naar de zijkant vouwen. is niet zo'n groot pakket als met paneelgordijnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven