Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts? Nu al?

07-01-2013 14:59 27 berichten
Zijn er al mensen die last hebben van hooikoorts? Ik merk nu al een paar dagen dat ik allerlei hooikoortsverschijnselen heb. Vind het alleen wat vroeg, dus ik vraag me af. hebben meer mensen er last van?
Alle reacties Link kopieren
Vorige week op het nieuws gehoord: door het warme weer beginnen inderdaad de eerste bomen en planten nu al voor last te zorgen!
ah oke: dat verklaart een hoop.. Dan zal ik deze week eens met de medicatie beginnen, hopelijk helpt het..
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit al een week aan oogduppels, we dachten griepje door het vele niezen maar nee gewoon hooikoorts volgens HA!
Alle reacties Link kopieren
ja, bij mij is de pret helaas ook al weer begonnen.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben, maar als het steeds vroeger begint.. dan heb ik over een paar jaar dus gewoon het hele jaar door hooikoorts.. ik was net blij dat ik de kerstboom van mijn ouders overleefd had
Alle reacties Link kopieren
O, dit had ik niet verwacht. Had ook weer jeukogen, dacht dat het aan mijn nieuwe creme lag.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch tig soorten hooikoorts? Je kan dat t hele jaar door hebben, afhankelijk welke soort je hebt. Toch?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:woepsie schreef op 07 januari 2013 @ 15:43:

Je hebt toch tig soorten hooikoorts? Je kan dat t hele jaar door hebben, afhankelijk welke soort je hebt. Toch?klopt, helaas werkt het bij mij zo dat ik overal gevoelig voor ben.. dus ik heb er al ongeveer het hele jaar last van
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb bijna het hele jaar door hooikoorts
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Aaaahhh, dat verklaart mijn moeie ogen, kriebels in mijn keel en hoofdpijn. Fijn: hooikoortsseizoen!
Alle reacties Link kopieren
quote:eingenzinnig schreef op 07 januari 2013 @ 14:59:

Zijn er al mensen die last hebben van hooikoorts?





Oh echt wel , Is nauwelijks weg geweest



Dochter heeft hier het hele jaar last (uitgebreid getest en dan ze is volgens de officiele bloeikalender zeg maar 6 weken per jaar vrij van klachten: december tot eind januari). Afhankelijk van het weer eindigt en begint het vroeger/later. Zo juist verleden jaar laat klachten



Zelf heb ik vroege hooikoorts en ook al last.



Omdat ik verwacht dat het de komende weken niet de hele tijd zo zal zijn, vind ik dat we nog wel met pillen aan de slag kunnen. begin maart gaan we aan de beconase...
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Oh, de beconase... Ik kan de smaak na het pufje nog zo goed herinneren. Brrrr...



Maar ik heb ook al weer last van een kriebelneus.

De laatste jaren heb ik alleen last van hooikoorts in februari, het hele vroege begin van de lente. Voor een week of twee.



Sterkte voor iedereen die er meer last van heeft.
Alle reacties Link kopieren
Yep, hier ook feest, hoera!
Alle reacties Link kopieren
Nu snap ik waarom zoontje van 5 jaar al dagen klaagt over hoofdpijn. Qua ogen merkt hij nog niets, neus begint sinds gisteren een beetje te snotteren. Maar wel hoofdpijn dus. Maar weer aan de aerius...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook al

Heel vervelend hoor
ah blijkbaar was ik dus niet de enige die verbaasd was dat de klachten al weer begonnen. Ik kon mijn klachten gewoon onder niets anders plaatsen dan hooikoorts vandaar..



Het kan wel vroeg zijn om te beginnen met pillen, maar doe ik het niet eindigt het in een allergieaanval.. En een paar pillen lijkt mij minder schadelijk dan de zoveelste spuit in je been
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan verklaart dit waarom ik iedere ochtend een keer of honderd moet niezen voor ik aan mn dag kan beginnen. Irritant!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Zijn er onder jullie die vandaag last hebben van hooikoorts? Ik twijfel of ik hooikoorts heb (wat zou betekenen dat ik nu ook allergisch ben voor de hazelaar) of gewoon verkouden ben.



Dank voor reacties!
quote:Dreamer schreef op 07 januari 2013 @ 16:34:

Ja, ik heb bijna het hele jaar door hooikoorts



Hier ook, eigenlijk iedereen bij ons uit het gezin, ouders, broertje en mijn vriend en ik. Al noemen we het in de wintermaanden allergie-;) Mensen kijken je erg vreemd aan als je het in november hebt over hooikoorts.



Niets helpt, alles jeukt, zelfs mijn oren. Het hele jaar door slikken we mediactie en gebruiken we neus- en oogdruppels. Zelfs op wintersport hebben we er last van. Hopelijk valt het dit jaar mee.
quote:mariens schreef op 14 februari 2013 @ 13:31:

Ja hier ook het hele seizoen last van hooikoorts, zo ontzettend naar. Iedereen staat zo raar te kijken als ik zeg 'ja sorry, hooikoorts'



Gelukkig werkt bij mij Pollinosan neuspray goed. Ik kwam deze tegen op deze site: [ xxxxxxxxxxxxx] onderaan waar meteen de producten staan. Super service want je kunt ze meteen bestellen bij goede bedrijven.

Ik vind de site wel een aanrader, die het goed onder woorden brengt en waar je ook een hele handige pollenkalender opstaat.



Chantilly21 heb je al eens tabletten geprobeerd of alternatieve therapie? Schijnt ook erg goed te werken, wordt mijn volgende stap als de neusspray niet meer zo goed aanslaat.



Sterkte allemaal!Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, meerdere medicatie gekregen, meerdere merken tabletten, spuiten, neusdruppels. Het help 2-3 maand en daarna is het uitgewerkt voor mij. Op naar de volgende ronde met nieuwe medicatie die ik nog niet heb gehad. Het is gewoon erg vervelend. Het voorjaar en de zomer is voor veel mensen de leuke tijd van het jaar, maar ik zie er weinig leuks aan , als ik weer dikke rode ogen heb, een verhemelte/gehemelte dat van hier tot ginder jeukt en oren die ik er af en toe, samen met mijn neus, vanaf zou willen trekken-;)
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 14-02-2013 13:49
Reden: link naar comm site verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jup, ik heb ook last van de hooikoorts. Daarom zorg ik ervoor dat ik genoeg sprays en pilletjes thuis heb.



Chantilly21, ik gebruik al een paar jaar een neusspray genaamd Nasonex (of Nazonex). Deze neusspray krijg ik via de huisarts. Het werd door mijn zorgverzekeraar wel vergoed. Misschien kan je die spray wel uitproberen?
Chantilly: hier helpt eigenlijk ook niets en ik probeer het al jaren te behelpen met huis- tuin en keukenmiddeltjes. Zo smeer ik altijd als ik naar buiten ga vaseline onder de ogen en neus, je ziet er een beetje uit als een glimworm, maar daardoor blijft veel plakken waardoor het niet in je ogen komt. Verder ga ik de deur niet uit zonder grote (ski) zonnebril, ik douche direct voor het naar bed gaan en houd mijn kleding uit de slaapkamer. Ook vriend legt zijn kleren ergens anders neer.

Ook slik ik inmiddels het dubbele portie aerius aangevuld met histamineremmers en nog eindigt het bij mij eens in de zoveel tijd in allergieaanvallen waardoor ik weer de spuit in mijn been mag zetten. Het is zelfs zo erg dat ik op bepaalde momenten niet eens in mijn eigen huis kan zijn vanwege bomen en planten bij de buren.
quote:whiiee schreef op 14 februari 2013 @ 13:43:

Jup, ik heb ook last van de hooikoorts. Daarom zorg ik ervoor dat ik genoeg sprays en pilletjes thuis heb.



Chantilly21, ik gebruik al een paar jaar een neusspray genaamd Nasonex (of Nazonex). Deze neusspray krijg ik via de huisarts. Het werd door mijn zorgverzekeraar wel vergoed. Misschien kan je die spray wel uitproberen?



Die hebben we al thuis. Helpt het beste op dit moment.Een groen/blauw achtig dopje:)



Oh, dat is een goede, vaseline gebruiken. Ik zit regelmatig met een washandje op mijn gezicht, telkens weer wat water erop gieten, zodat de ogen minder branden en het voelt alsof mijn neus minder schadelijke pollen binnenkrijgt-;)



Het is gewoon erg vervelend. Ik heb dit jaar volgens mij nog geen dag gehad dat ik geen last heb gehad van mijn neus, in de vorm van snotteren of niezen. Het is ook niet altijd heel erg, maar gewoon storend. Altijd een zakdoek bij de hand, altijd extra medicatie bij me. Rekening houden met waar je gaat zitten op een terras in de zomer etc. Hoogst irritant-;) Niet levensbedreigend oid, maar het maakt wel een groot deel uit van hoe ik mijn leven indeel.
Vaseline helpt hier eigenlijk erg goed (gezien de omstandigheden). Ik heb het standaard in mijn medicijntasje zitten (dat moet ik altijd bij mij hebben) en voordat ik naar buiten ga smeer ik het onder mijn ogen en neus (niet te dicht erop) . Daarnaast ook nog een paar keer tussendoor. Het enige nadeel is dat je moet oppassen met de zon. Als je namelijk echt in de zon gaat zitten, kan je heel erg verbranden omdat de vaseline erin brandt. Daarom combineer ik het altijd met een enorme zonnebril.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven