Kosten badkamer verbouwing

09-01-2013 21:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen thuis onze badkamer gaan verbouwen. We hebben een heel groot, leeg, ongebruikt deel in de redelijk grote ruimte, dus we willen daar een bad gaan plaatsen. Hiervoor moet wel de verwarming van de ene muur op de andere verplaats worden (buizen lopen onder de vloertegels denk ik?) en het toilet moet dan ook een stuk opgeschoven worden (het is een hangend, ingebouwd toilet).



Iemand enig idee hoeveel dit ongeveer kan gaan kosten, exclusief bad? Ervaringsdeskundigen?



We overwegen nu om een aantal aannemers/klussers een offerte uit te laten brengen. Maar daarvoor moeten ze natuurlijk eerst langskomen om te passen, te meten en te bespreken. We gaan ervan uit dat dit ook al geld kost.. Klopt dit? Zo ja, wat hebben jullie voor de offerte betaald?



Ben benieuwd of we hier iets verder komen!



(Foto's van jullie prachtige badkamer zijn ook welkom ter inspiratie! )
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de badkamer ook binnenkort doen. Offertes zijn gratis en horen ook gratis te zijn. Dit is voor hun onderdeel van acquisitie.

Mij viel het wel heel erg tegen, reken op 2000 tot 3000 euro per week werk. Verder komen er allemaal kleine dinge bij als leidingen, afvoer etc etc.

Wij zijn nu voor een nieuwe badkamer van ong 2 bij 2.5 ongeveer 15.000 euro kwijt, maar zijn nog bezig om dit naar beneden te krijgen. Enne, wij doen echt niet gek met luxe spullen ofzo
Alle reacties Link kopieren
Hangt er helemaal vanaf. Kan de wc op de nieuwe plek direct op de riolering worden aangesloten, of moet er een nieuw stuk worden gemaakt? Is er op de nieuwe plek can de verwarming al een aansluiting, of moeten de leidingen worden doorgetrokken. Etc etc. vraag gewoon een vrijblijvende offerte aan bij meerdere aannemers, dan krijg je een goed beeld
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, 15.000 is erg veel! Wij hebben in de hypotheek nog een bouwdepot van 5.000 euro, en we hoopten het daarmee gedaan te krijgen...



De wc kan gewoon aangesloten worden. Hij staat nu schuin zeg maar, in een hoek tussen douchehok en muur. We zouden hem dan uit de hoek willen halen, dus gewoon in de muur laten bouwen op dezelfde plaats eigenlijk (beetje vaag omschreven, sorry). Dus er hoeft geen nieuwe riolering etc.



We weten alleen niet zo goed wat er onder de vloer ligt, maar dit huis werd tegen een kleine meerprijs met bad opgeleverd. Helaas hebben de eerste eigenaren daar niet voor gekozen.. Maar dat zou misschien wel betekenen dat er in principe leidingen liggen voor de verwarming; en een afvoer voor het bad. (Toch?)



Betegelen kunnen we daarna lekker zelf, dat kunnen mijn vader en man dan mooi samen doen, scheelt ook weer wat.



Ik zag de website werkspot. Hebben jullie daar ervaring mee? Kun je een klus plaatsen en kunnen aannemers er een bod op doen (maar ik weet niet hoe het precies werkt en of ze dan ook langskomen voor een offerte of dat het op de 'gok' is)
Een badkamer van twee bij twee en dan15000 euro?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de badkamer hier ook verbouwen. Die is ongeveer 15m2 en wij zijn niet van plan om meer dan 10.000 euro uit te geven voor ontwerp, spullen en de verbouwing zelf. Succes!
Werkspot werkt geweldig en opmeten/ prijsopgave is altijd gratis. Met 5000 denk ik niet dat je het gaat redden. Eerder 8000-10000 denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Okee, dus zelf ook nog wat bijleggen. Nouja, als het maar goed gebeurt. Al denk ik dat ik ook niet meer dan 10.000 euro wil betalen ervoor! 15.000 klinkt echt absurd.. heb je dan een design badkamer oid?



Van het weekend maar eens rondkijken op werkspot dan maar! (Heb net even gegluurd onder kopje badkamers verbouwen, veel ook voor 5000 of net erboven, afhankelijk van de hele klus natuurlijk..dus heb goede hoop!)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort mijn badkamer en keuken laten verbouwen en dat gaat me bij elkaar ongeveer 15.000 euro kosten. 15.000 voor een badkamer van 2.5 x 2.5 lijkt me wel heel erg veel. Kan natuurlijk wel, maar het kan ook echt wel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
ik heb de badkamer voor 300o laten doen, via werkspot. leidingen hoeven niet omgelegd, wel in de muur gefreest ( of hoe je dat schrijft
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk moet ik gaan slapen omdat ik erg vroege dienst heb morgen, maar ik ga toch even de bouwtekeningen induiken voor het leidingenverhaal
Alle reacties Link kopieren
quote:Chardonnay schreef op 09 januari 2013 @ 21:49:

Ik ga binnenkort mijn badkamer en keuken laten verbouwen en dat gaat me bij elkaar ongeveer 15.000 euro kosten. 15.000 voor een badkamer van 2.5 x 2.5 lijkt me wel heel erg veel. Kan natuurlijk wel, maar het kan ook echt wel goedkoper.Toe maar!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Voor een offerte betaal je niet. Het is wel netjes het bedrijf te laten weten als zij niet jouw keus zijn geworden.



Hoe zit het met de badkamervloer? Kun je daar ook onderdoor werken? Dan kun je met flexibele leidingen de verwarming verplaatsen. Anders frezen, maar let op de muren! In mijn vorige huis zaten ze er doorheen. Was een soort van beton met kurk uit de jaren 30.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Huh, wat maf! Zie 2 bouwtekeningen van onze badkamer, maar geen klopt met hoe het er nu uit ziet En de leidingen liggen op beide afbeeldingen anders. 1 afbeelding heeft geen rioolafvoer (?)..



Tickel, wat bedoel je precies met onder de vloer door werken?

Ik geloof dat ze dan onze (oh zo prachtige!) tegels eruit moeten gaan hameren..
Alle reacties Link kopieren
Een maand geleden complete badkamer (klein) laten verbouwen (tegelen vloeren en wanden, ligbad / douche, designradiator, wastafel plus meubel, leidingen omleggen), bij elkaar minder dan Euro 4000,-. Gewoon netjes via klusbedrijf, dus niet zwart.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaisaartje schreef op 09 januari 2013 @ 22:07:

Huh, wat maf! Zie 2 bouwtekeningen van onze badkamer, maar geen klopt met hoe het er nu uit ziet En de leidingen liggen op beide afbeeldingen anders. 1 afbeelding heeft geen rioolafvoer (?)..Ik liet de tekening ook zien aan de man die straks de badkamer gaat doen. Met een scheef oog zei hij: och ja, die tekeningen. Leuk voor de heb. Op papier ziet het er goed uit, nu kijken wat ze er in de praktijk mee hebben gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:saaisaartje schreef op 09 januari 2013 @ 22:07:

Huh, wat maf! Zie 2 bouwtekeningen van onze badkamer, maar geen klopt met hoe het er nu uit ziet En de leidingen liggen op beide afbeeldingen anders. 1 afbeelding heeft geen rioolafvoer (?)..



Tickel, wat bedoel je precies met onder de vloer door werken?

Ik geloof dat ze dan onze (oh zo prachtige!) tegels eruit moeten gaan hameren..Als het een oud huis is dan kun je houten vloeren hebben. Daaronder zit vaak ruimte waar je bij (zou moeten kunnen) kan via het plafond van de verdieping eronder. Bij mij gaat dat dus via de plafond in de toilet beneden.Of via je kruipruimte als de badkamer op de begane is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Minimaal bij drie bedrijven offertes opvragen!

En dit ook duidelijk vermelden voordat ze die offertes opstellen!Dit is precies de goede tijd voor dit soort klussen.

Ik heb op mijn werk de laatste tijd een aantal bouwklussen aanbesteed en die kwamen ruim onder de helft van de oorspronkelijke begroting uit.

Voor bouw en klusbedrijven is er momenteel bijna geen werk. De prijzen zijn dus voor het eerst sinds jaren weer eens reeel.

Waar je een paar jaar geleden rustig ¤60-¤100,- per uur voor een bouwvakker betaalde is dit inmiddels gedaald tot ¤25-¤35,-

Ook de materialen kun je veel goedkoper krijgen als een paar jaar geleden.

Een simpel badkamertje zou dus makkelijk onder de ¤5000,- moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
En die mevrouw die nog steeds ¤15000,- betaald voor een badkamertje van 2 bij 2.5 is dus niet wijs. Want die laat zich volledig uitkleden!
Alle reacties Link kopieren
Onze badkamer kostte in totaal 9500 euro, oude badkamer er helemaal uitgesloopt, en nieuwe badkamer helemaal laten zetten, incl. aansluiting nieuwe toilet op riolering. (die zat niet in de oude badkamer) bad, douche, radiator, en wandmeubel op andere plaatsen, dus compleet nieuw leidingwerk en electra, de verwarmingsbuizen die door de vloer lopen, dus danig laten leggen dat je gelijk vloerverwarming hebt. Door lengte man,groter bad dan standaard, en ruimere douche.Badkamer was overigens binnen een week helemaal klaar!
Alle reacties Link kopieren
Als je genoeg plek hebt, een halfronde douche is een aanrader! Alleen niet voor dit geld
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik verbouw al heel lang maar een badkamer die zo klein is voor 15.000 is een prijs die je niet vaak hoort. Ik zou uitgaan van een bedrag van 5000,00 en inderdaad 4 aannemers laten komen voor een offerte.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een badkamer van 3,8x1.7, en we hebben zowel een bad, een inloopdouche en een wastafel+kast, en voor het bad en de wastafel moesten de leidingen omgelegd worden.



Wij hadden ook meerdere offertes aangevraagd, en de duurste kon niet onder de ¤12.000 komen, en degene die we hebben aangenomen rekent een kleine ¤5000.

Die dure wilde zonder meer alles kaalslopen en zowel de muur als vloertegels helemaal opnieuw doen, en de huidige heeft de leidingen in de huidige vloer gelegd en eroverheen getegeld. En hij heeft de muurtegels gehouden en er uiteindelijk 6 moeten vervangen, maar daar zie je niks van. Nu hadden we nog ¤10.000 over in ons bouwdepot voor een dakkapel, nieuwe cv ketel en nog wat kleine zaken, zo fijn!!
daar valt toch geen zinnig antwoord op te geven? Hangt helemaal af van je materialen en de bouwconstructie van je badkamer
Alle reacties Link kopieren
Die 15.000 van ons zit wel bij dat het plafond ook open moet, wc beneden moet ook veranderd en we hebben een paar iets duurdere spullen, maar voor mijn ideeden we niet gek. Materiaal zit op z' on 8.000, werk op 6.000( geschat 3 a 4 werk.) Een andere offerte kwam zelfs hoger uit, een ander kwam 500 euro minder uit. Denk toch als je veel sloopwerk hebt en dus veel herstel, zoals bij ons ook 2 plafonds dat je best zo uit kan komem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven