Leuke tips, ideeën, opdrachten en cadeaus bruiloft

20-01-2013 20:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
In april 2013 is de bruiloft van mijn broer en toekomstige schoonzus. Ik ben gevraagd om ceremoniemeester te zijn op hun belangrijkste dag. Nu heb ik mijn niet zo heel creatieve hersenen al een tijd laten kraken en ben ik al flink aan 't struinen geweest op internet.



Ik ben op zoek naar leuke tips, ideeën, opdrachten en/of cadeaus voor de bruiloft. Overdag is de bruiloft erg intiem, puur de naaste familie is aanwezig. 's Avonds is er een groot feest, waar de bruid en bruidegom verder geen onderbrekingen wensen door stukjes e.d.



Ik zou het leuk vinden om wat leuke kleine dingetjes te doen wat een verrassing is voor het bruidspaar. Wat zijn leuke dingen die we met de daggasten kunnen doen of maken?

Daarnaast ben ik op zoek naar een leuke opdracht of iets dergelijks voor de feestgasten. Dit is het moeilijkste wat mij betreft, het hoeft niet perse heel origineel te zijn, als het maar leuk is. Ik kom op internet veel van het zelfde tegen waar ik nog niet zo warm voor loop, of wat simpelweg niet past bij het bruidspaar. Ik ben dus niet op zoek naar dingen als: iedere gast maakt een recept, eigen etiket op wijnfles, iedereen een bloem ....



Ik ben ook benieuwd naar leuke ervaringen voor het zgn gastenboek. Een standaard boek of kalender vind ik niet zo leuk, en de deur uit het toilet halen om te laten beschrijven door de gasten vind ik te heftig.



Kortom, alle leuke ervaringen, tips en ideeën zijn welkom. Voor gedurende de dag, de avond, the day-after, enz.



Alvast heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Niet om spelbreker te zijn, maar weet je zeker dat ze dat wèl leuk vinden? Geen stukjes e.d. willen kan zomaar betekenen dat ze zoiets ook niet hoeven. Of is het overlegd?
Ik heb iedereen een correspondentiekaart laten beschrijven / plakken / tekenen of wat ze maar wilden met simpel 'een wens voor het bruidspaar'. Daar een stel ringen doorheen jensen en je hebt een soort rolodex die het bruidspaar kan neerzetten en regelmatig een nieuw kaartje voorop zetten.
Was trouwens ook voor een bruidspaar dat geen stukjes wilde...
Alle reacties Link kopieren
quote:ericito schreef op 20 januari 2013 @ 20:46:

Ik heb iedereen een correspondentiekaart laten beschrijven / plakken / tekenen of wat ze maar wilden met simpel 'een wens voor het bruidspaar'. Daar een stel ringen doorheen jensen en je hebt een soort rolodex die het bruidspaar kan neerzetten en regelmatig een nieuw kaartje voorop zetten.Zou ook in een digitaal fotolijstje kunnen.
Hier was de trouwzaal versierd met heliumballonnen. Deze zijn later mee naar de locatie gegaan en tijdens de koffie zijn deze opgelaten door de daggasten. Er hing een kaartje aan en degene die het verst kwam, moest iets voor ons doen. Iedereen had van tevoren opgeschreven wat ze zouden doen. Mijn moeder zou de ramen komen wassen, vriendin van ons zou boerenkool maken, zwager kwam ons bier opdrinken oma zou voor ons koken. Dat soort dingen. Was erg leuk, er kwamen nog best veel kaartjes terug en de verste kwam terug uit Polen!
Ik zou eerst eens proberen uit te vinden of het bruidspaar dit soort fratsen wél op prijs stelt.

Als het mijn bruiloft was zouden zowel flauwe stukjes als opdrachten etc achterwege mogen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook geen stukjes gevraagd. Mijn zus was ceremoniemeester en het was een groot feest zonder stukjes



Bij de uitnodigingen had ze een papiertje gedaan met de vraag of elke gast een A4 wilde maken met herinneringen of een leuke wens aan het bruidspaar. Die heeft ze die avond meteen allemaal verzameld, en in een map die ze vantevoren had gemaakt gedaan. Na afloop van het feest hebben we het gekregen als bruidspaar en er stonden hartverwarmende dingen in!



Wat ik ook leuk vind, is de schilderij lijst waar bij binnenkomst elke gast mee op de foto komt.



Een ander stel kreeg een Ikea bankje waar iedereen met stift een leuke wens op had geschreven.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Oh en de dag is zo om, ook zonder opdrachten! Wij hadden ook zoiets van, moeten we ook een sjoelbak of iets meenemen?



Maar de gasten waren er om 2 uur

Wij trouwden van 3 tot 4

Van 4 tot 5 taart en koffie

van 5 tot 6 borrel

van 6 tot 8 eten



Er was geen tijd voor opdrachten. Maak je daar niet druk om dus
Alle reacties Link kopieren
Zet ergens een tuktuk neer en een camera,dan kunnen gasten zelf een boodschap of wens inspreken. Dit even mooi verwerken op dvd
Alle reacties Link kopieren
Het bruidspaar stelt het zeker op prijs om verrast te worden met iets leuks zodat ze leuke herinneringen hebben aan deze bijzondere dag.

Ze hebben echter wel te kennen gegeven de feestavond niet te willen onderbreken voor sketches. Het zijn beide wel feestbeesten, de avond willen ze dus gewoon lekker dansen en drankje nuttigen

Gasten iets laten maken oid (met mooie boodschap, wens, anekdote, herinnering of foto) wat overhandigd / opgestuurd kan worden wordt zeker geapprecieerd en daar hoeft de avond niet voor onderbroken te worden.
Voor een gastenboek: zorgen dat iemand van alle aanwezigen (stelletjes kunnen ook samen) een foto maakt en daar een fotomemory van maken (even googelen.

Foto's zouden ook vantevoren gemaild kunnen worden, dan kun je het aop de bruiloft zelf al aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Ze stellen geen prijs op stukjes, dus denk dat ze gewoon lekker de hele avond willen feesten. Ik zou overal van die klik klak camera's neerleggen en die foto's later laten ontwikkelen (hebben we bij vriendin gedaan en erg leuke foto's voor naast het officiele "stijve"trouwalbum.) Idee van bakje vind ik ook leuk, dat iedereen daar iets op mag schrijven. ook wel eens gezien in uitwerking van wc bril, je zou ook bijvoorbeeld servies kunnen doen, dat elke gast een bordje, beker, etc beschrijfd.
Wat ik leuke dingen vond op bruiloften waar ik geweest ben.

-ipv een gastenboek een grote spiegel waar iedereen zijn naam op schreef.

-iedere gast schreef een kaart op de bruiloft (die de ceremoniemeester had gekocht) met een wens of boodschap zonder dat het bruidspaar het wist en die kaarten zijn tijdens het eerste jaar verstuurd.
Alle reacties Link kopieren
De gasten met een bijzondere dag/gelegenheid (kan bij. verjaardag/trouwdag/jubileum/1-2-3-..maanden getrouwd maar ook bijv. met pasen/pinksteren/...) iets naar het bruidspaar laten sturen? Al is het maar een kaartje, of paaseitjes met pasen, een strandbal of iets net voor ze op vakantie gaan?

Zo worden ze iedere keer weer herinnert aan hun huwelijksdag.



Ipv een gastenboek, je hebt ook lamp met een soort van klemmetjes waar je kaartjes aan kan hangen. Zou eerst met wensen voor het bruidspaar kunnen en zouden ze later wat anders aan kunnen hangen.



Memory vind ik trouwens ook een leuk idee
Bij binnenkomst iedere gast een video boodschap laten opnemen op laptop die er staat.. En als je wat meer info over het type bruidspaar post kunnen we mss meer bedenken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een canvas doek gezien op Pinterest. Daar was een boom met kale takken op geschilderd. De gasten maakten dan ieder een blaadje (in verschillende kleuren) aan de boom door hun vingerafdruk erop te stempelen.



Er staan daar een hoop leuke ideeën op, ik ben al wat voor mijn bruiloft (ooit ) aan het verzamelen.
Alle reacties Link kopieren
Toen wij trouwden hadden mijn broer en de zus van mijn man geregeld dat elke gast een fles wijn mee nam met een eigen etiket erop. Was erg leuk!

Wij hadden een verbod op stukjes ingesteld, dus veel meer was niet mogelijk O ja, tijdens de borrel die wij gaven hebben ze iedereen apart genomen om een felicitatie op film op te nemen, ook erg leuk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Toen een van mijn nichten ging trouwen heeft mijn andere nicht een wit dekbed overtrek geregeld en daar hebben de gasten toen met een watervaste stift of textielstift ofzo hun naam opgezet. Dat was dan ook een soort van alternatief gastenboek. Ik vond het wel een leuk idee. Ik twijfel alleen wel of mijn nicht dat dekbed overtrek ooit gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Niet goed gelezen dus, je wilt geen eigen etiket op een wijnfles.



Maar als ze geen stukjes willen, dan valt er niet heel veel te bedenken denk ik....?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik heb vorig jaar meerdere bruiloften gehad en bij elke uitnodiging kreeg ik zon opdracht. Ik heb meerdere genodigden horen klagen dat ze het lastig/vervelend vonden zon opdracht, omdat je geen keuze hebt. Je moet wel meedoen voor het bruidspaar. Bij de 4e opdracht/dresscode was ik het zelf ook echt zat. Heb me voorgenomen om, mocht ik ooit gaan trouwen, nooit zoiets van mijn gasten te vragen.
quote:squashgirl schreef op 20 januari 2013 @ 22:30:

Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik heb vorig jaar meerdere bruiloften gehad en bij elke uitnodiging kreeg ik zon opdracht. Ik heb meerdere genodigden horen klagen dat ze het lastig/vervelend vonden zon opdracht, omdat je geen keuze hebt. Je moet wel meedoen voor het bruidspaar. Bij de 4e opdracht/dresscode was ik het zelf ook echt zat. Heb me voorgenomen om, mocht ik ooit gaan trouwen, nooit zoiets van mijn gasten te vragen.Ik vind het juist zo kaal een bruiloft zonder een "opdracht". Zo zie je maar weer hoe persoonlijk zoiets is.
Alle reacties Link kopieren
@ikbenikenikbenertrotsop, haha, ja ieder zijn ding...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een foto bij binnenkomst altijd leuk.

Het liefst met goede belichting- desnoods een bureaulamp meenemen.

Lijst kan, maar ook iets dat met het bruidspaar te maken heeft/feestelijk is. Of hartenkussentje van ikea, met armen. Als iemand die foto's maakt en stimuleert iets leuks ermee te doen zit de stemming er goed in.

Videoboodschap: te donker, te veraf (geen geluid), te lang doorgegaan (te dronken); kan allemaal.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven