overkapping

12-08-2013 21:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij gaan een overkapping maken in de tuin.

Hoe dikke palen moet je daar voor gebruiken.



En wat is mooier en praktischer eronder.... bestraten of een houten vlonder?
Zou je dit nu wel doen? Lijkt me wel handig dat je wat basiskennis hebt. Het ligt eraan hoe groot het ding moet worden, de laatste veranda id ik gebouwd heb had palen van 15x15. En een vlonder is meer werk, ook in onderhoud, het is ook maar net wat je mooi vindt
Alle reacties Link kopieren
Dikte van je palen hangt natuurlijk af van wat je er als dak op wil leggen (gewicht), houten vlonders is mooi, maar je wordt gek van alles wat door de kieren valt. Wat wel handig en mooi is om het eerst te bestraten met een goedkoop steentje en daarop dan vlonders te leggen die je er ook makkelijk uit kunt lichten, bijv die ze tegenwoordig bij de IKEA verkopen.
Wanneer gaan jullie een overkapping maken? Ik zou me eerst iets meer voorbereiden, inlezen, plan van aanpak maken, budget vaststellen, kijken wat jullie mooi vinden. Dus bij A beginnen.
Alle reacties Link kopieren
PS google maar eens op bouwtekening overkapping, dan doe je goede ideeën op
Tekening maken is ook handig....
Alle reacties Link kopieren
overkapping wordt 3 bij 3

dak wordt van underlaymentplaten
Je kunt niet at random underlaymentplaten op je dak gooien zonder daarover na te denken. Er zal balkwerk onderdoor moeten om doorzakken te voorkomen, en je zult shingles of dakleer moeten aanbrengen. Pannen worden al te zwaar voor underlayment. En wat wordt je dak precies? Plat, punt, wat is je helling?
Alle reacties Link kopieren
plat dak, Er komen wel laten onder.
Latten? Met enkel latten ondersteun je geen plat dak: het dak zelf weegt veel, een vrije overspanning van 3 meter is ruim, en als er water op het dak blijft staan neemt de druk toe. Ik zou je adviseren eens naar een houthandel te gaan (en dan bedoel ik dus niet de Gamma, maar echt een houthandel), en je te laten adviseren. Je kunt daarbij best aangeven dat je (bijvoorbeeld) een beperkt budget hebt en veel zelf wilt doen, maar dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om iets neer te zetten dat 10 jaar of langer blijft staan.
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens in de bouwmarkt naar hoe het moet. Ik gok dat je daar meer tips, trucs en uitleg krijgt dan op een vrouwenforum. Maar dat is mijn idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven