Mode & Beauty alle pijlers

Tweedehands kleding

15-10-2013 20:35 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of ik de enige ben die wel eens ooit tweedehands kleding koopt.



Ik heb net een mooie jas gekocht via marktplaats. Hij was nieuw te duur voor mij (400 euro) en nu heb ik hem voor minder dan de helft van marktplaats, nog zo goed als nieuw.



Ik koop eigenlijk liever iets wat goed is tweede hands, dan een nieuw lor dat na twee keer wassen weg kan.

tweedehands kleding

Totaal aantal stemmen: 58

nee, nooit (28%)
soms, omdat ik het nieuw niet kan betalen (16%)
vaak (50%)
(bijna) altijd, nieuw kan ik niet betalen (7%)
Alle reacties Link kopieren
Ik koop weleens tweede hands en de laatste tijd steeds vaker. Vooral jassen, colberts en laarzen. Vooral spullen die mensen bijna nieuw weg doen omdat het niet past of omdat zij het hebben gekregen en niet mooi of handig vinden. Ik koop ook weleens vintage.



Ik koop zelden shirts 2de hands omdat deze mbt kwaliteit het minste lang mooi blijven, vaak verwassen enzo. Op de markt van de IJhallen zijn een paar goede stands met mooie spullen. O.a. twee dames met leerartikelen schoenen en tassen, een dame met een grote stand met merkkleding die er altijd vlak achter staat.



Er is ook een mooie stand met tweedehands bont, echter dat draag ik zelf niet. Heel soms koop ik ook weleens iets 2de hands in de negen straatjes of in de Haarlemmerstraat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop nooit wat tweedehands; ik ben er " vies van " .

Zonde; want er staan vaak zat leuke dingen op Marktplaats. Maar ik weet nu al dat ik dat toch nooit zal dragen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
BGB ook niet wanneer je het zelf wast of laat stomen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
BGB: paar keer in je wasmachine doen, eigen wasmiddel. Buiten drogen, dan is alle muffe geur er uit en is het "gewoon" eigen! Je bent eigenlijk dief van je portemonnee als je zo veel moois laat lopen!
Sorry, ik moet en beetje lachen om je eerste vraag. Het zou toch wat zijn als jij echt de enige zou zijn die 2e hands kleding koopt. Dan zou er een behoorlijk overschot in aanbod zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop heel vaak via mp. Toevallig laatst ook een mooie Dept winterjas op de kop getikt voor twee tientjes. Met zoiets kan ik dan veel blijer zijn dan wanneer ik een jas van 200 euro heb gekocht. Mits het schoon en niet afgedragen is natuurljk.



Vaak als ik in kledingwinkels rondloop zie ik wel leuke dingen hangen, maar zodra ik het prijskaartje zie denk ik vaak: mwoah... Ik kijk wel even op marktplaats
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg en koop voor mijn kinderen eigenlijk alleen maar 2e hands, mijn positiekleding was allemaal 2e hands (lastige maat).

En voor mijzelf kijk ik ook wel is, maar niet veel te vinden.



Ik koop alleen geen artikelen wat ik niet zelf kan wassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 15 oktober 2013 @ 20:46:

BGB ook niet wanneer je het zelf wast of laat stomen?



Nee, ook dan niet.



Ik vind een blousje van een vriendin of zus geen punt. Maar ik zou nooit iets van een onbekende aantrekken.

Die verdenk ik toch altijd van het stiekem hebben van een besmettelijk soort eczeem.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 15 oktober 2013 @ 20:49:

Je bent eigenlijk dief van je portemonnee als je zo veel moois laat lopen!





Er zal toch altijd iemand eerst een keer iets nieuws moeten kopen wil een ander het tweedehands kunnen aanschaffen.



En dat moois koop ik toch wel. Maar dan nieuw. Voor het uit de mode is
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop nooit tweedehands. Ik geef niet om mode en doe best lang met mijn kleding. En wat ik koop is nieuw, maar zelfs dan geef ik geen 200 euro uit voor een jas
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen wanneer iemand op mijn werk zegt mooie jas ofzo dan vertel ik ook niet altijd spontaan waar die vandaag komt, tenzij iemand het specifiek vraagt dan vertel ik wel waar die vandaan komt.



Ik heb afgelopen weekend laarzen tot de knie gekocht met een hak die echt tip/top zijn leer van buiten en van binnen en geen kras voor 25 euro. Zijn volgens mij van die mensen uit Amsterdan Zuid/'t Gooi die gewoon te veel van alles hebben ofzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vooral veel 2ehands kinderkleding. Op van die beurzen, niet duur en vaak nog zo goed als nieuw. Soms voor mezelf wel eens bij de kringloop hier in de buurt. Die heeft heel veel mooie kleding. Een mooi zwart colbertje bijv van Vila waar je niet vanaf ziet dat het gedragen is.



Ik vind kleding in winkels vaak gewoon veel te duur. Niet dat ik het niet kan betalen hoor, maar vind het gewoon zonde.
Ja hoor, ik koop wel eens kleding via MP. Ik kan heus wel nieuwe kleding betalen maar ik houd niet zo van shoppen en op MP zie ik soms leuke dingen die dus niet (meer) in de winkel te krijgen zijn. Ik heb wel eens gehad dat een kledingstuk bij nader inzien toch niet beviel, maar nog nooit dat ik het onfris vond ruiken of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop geen tweedehands, zelfde als BGB.
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
De optie die ik zou willen kiezen zit er niet bij. Ik koop soms wel iets tweedehands maar dat is niet omdat ik nieuw niet kan betalen, maar omdat datgene dat ik wil niet meer nieuw te krijgen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 15 oktober 2013 @ 20:49:

Sorry, ik moet en beetje lachen om je eerste vraag. Het zou toch wat zijn als jij echt de enige zou zijn die 2e hands kleding koopt. Dan zou er een behoorlijk overschot in aanbod zijn.

Ja, je hebt gelijk.



Ik open eigenlijk ook niet zo vaak een topic geloof ik. Heb er niet veel handigheid in.
Ik heb de kringloopwinkel sinds kort ook ontdekt, er zit veel tussen wat niet echt de moeite is, zoals kleding van de action, maar ook pareltjes in goede staat, bv een spijkerbroek van fornarina, normaal ruim 100 euro, ik heb er 3 euro voor betaald. Of een King Louie rokje, in de winkel meer dan 50 euro, ik heb er 1,50 voor betaald.



Eerst vond ik het ook een beetje vies idee, maar als je kleding in de winkel koopt weet je ook niet wie het al gepast heeft (of langer gedragen, winkelpersoneel of teruggebracht door een klant)
Alle reacties Link kopieren
quote:malube schreef op 15 oktober 2013 @ 21:05:

Ik vind kleding in winkels vaak gewoon veel te duur. Niet dat ik het niet kan betalen hoor, maar vind het gewoon zonde.

Precies, je kunt een bepaald bedrag maar één x uitgeven he.



quote:lucky_birdie schreef op 15 oktober 2013 @ 21:28:



Eerst vond ik het ook een beetje vies idee, maar als je kleding in de winkel koopt weet je ook niet wie het al gepast heeft (of langer gedragen, winkelpersoneel of teruggebracht door een klant)

Iemand met een vieze onderbroek, of zonder onderbroek, of nog vol zweet zit van de seks die ze net gehad heeft.....



Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een mooi idee, dat kleding niet opnieuw gemaakt moet worden etc. Dat is toch een hele belasting voor het milieu.

En BGB, eczeem is niet besmettelijk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik koop ook veel via marktplaats maar ook bij de kringloopwinkel. Zou niet weten waarom niet, vaak mooi en betaalbaar en zonde om alles maar in de kliko te gooien ook als het goed is.
Ik koop weleens tweedehands. Heb een mooie jas voor¤20 en een broek voor ¤13.

Koop ook vaak nieuwe spullen tweedehands. Dus de miskoop van een ander.

Het hoeft niet financieel, maar vind het gewoon leuk. Lachen toch een nieuwe jas voor twee tientjes.
Alle reacties Link kopieren
Altijd, en niet omdat ik nieuw niet kan betalen, maar ik vertik het zoveel geld uit te geven als het ook voor minder kan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Toen ik nog in mijn vorige woonplaats woonde wel want ik woonde op steenworp afstand van een erg leuk, net tweedehands"boetiekje" en er hing vaak leuk spul voor weinig geld.

Wat ik daar heb gekocht zag er picobello uit, soms nog net niet met de prijskaartjes van vorige winkel eraan Ik denk dat er ook vaak miskopen te koop worden aangeboden, dan is het in ieder geval niet "afgedragen "tweedehands.
quote:nursejacky schreef op 15 oktober 2013 @ 20:50:

Ik krijg en koop voor mijn kinderen eigenlijk alleen maar 2e hands, mijn positiekleding was allemaal 2e hands (lastige maat).

En voor mijzelf kijk ik ook wel is, maar niet veel te vinden.



Ik koop alleen geen artikelen wat ik niet zelf kan wassen.hier geldt hetzelfde. Ik koop wel vaak jurkjes via mp van merken waarvan ik precies weet welke maat goed zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven