Hoeveel kost het om een bad eruit te slopen?

18-10-2013 23:49 24 berichten
Hallo!



Topictitel zegt het al

Ik heb niks met een bad en vriendlief ook niet.....Dus we willen graag het bad eruit slopen als deze gecombineerd is met de douche. In plaats daarvan willen we een ruime (ehhh, zeg maar 1x2) douche bouwen. Het liefst met schuifdeuren een laag muurtje.



Heeft iemand een idee hoe duur het ongeveer is om een bad eruit te slopen? Nu weet ik dat het afhankelijk is van een aantal zaken, maar ik heb geen specs aangezien (droom)huis nog gekocht moet worden. Dus puur een indicatie.



Verder, heeft iemand een douche met een muurtje en schuifdeur laten bouwen? Hoe duur kwam je uit?
Alle reacties Link kopieren
Hooguit een halve middag, het is geen hogere wiskunde.
You know how I know? Because I reeaally think so!
slopen doe ik gratis.



Het sloopwerk repareren is wel duur denk ik
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 oktober 2013 @ 23:50:

slopen doe ik gratis.



Het sloopwerk repareren is wel duur denk ik
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 oktober 2013 @ 23:50:

Hooguit een halve middag, het is geen hogere wiskunde.Oh wauw! Uurloon van een vakkenvuller of arts?
Alle reacties Link kopieren
Liefst tegen het uurloon van een arts, natuurlijk. Maar het is echt geen hogere wiskunde en je hoeft er echt geen bouwvakker voor te zijn.



Kijk maar eens hier:



http://www.klusidee.nl/Forum/about72914.html



Of hier:



http://www.doehetzelven.nl/douche-en-bad/slopen



Kind kan de was doen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Oh ja, die site kreeg ik ook toen ik aan het Googlen was....Maar ik had nog steeds geen idee hoe duur het is.
Ik vind het werk grappig dat je je afvraagt wat het slopen kost. het gaat toch om de all-in prijs?
Haha! Klopt. Geen douche is niet echt een optie natuurlijk.

Nou ja, sommige mensen slopen het, om een andere bad neer te zetten of ergens anders in de badkamer. Of ze zetten wel een douche neer, maar dan was alles wel mee gezegd.....



Vanuit gaan de dat niet iedereen mijn douche heeft gebouwd, dacht ik dat het misschien handig was om mijn vraag op te delen
Bad eruit slopen: een middag lol!



De rest vervangen: geen idee, is hier nog niet gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens een paar offertes op bij een klusser
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Of zet de opdracht als proef op werkspot.nl. Dan krijg je vanzelf een aantal offertes op gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Als je een grove inschatting wil omdat je een huis wilt kopen en je wilt alles laten doen door een vakman dan zou ik 2.000-3.000 aanhouden voor uurloon en materiaal. Dan heb je een goede badkamerverbouwing met een mooie douche lijkt mij. Alles daaronder is mooi meegenomen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 oktober 2013 @ 23:50:

Hooguit een halve middag, het is geen hogere wiskunde.Dit dus, kosten zoiets als een krat bier en 2 flessen wijn?
Alle reacties Link kopieren
In de tijd dat ik nog in een bouwmarkt werkte heb ik wel wat bedragen langs horen komen...



Het ligt natuurlijk aan het aantal vierkante meters (denk aan tegels, evt vloerverwarming etc), maar natuurlijk ook aan wat je ZELF doet en wat je wil laten doen. Volgens onze badkamerexpert toen (ongeveer 7 jaar geleden) moest je voor een gemiddelde badkamer tussen de 1500 en de 5000 euro sparen. Maar dan hoefde je geen bouwmarkthuismerkproducten te gebruiken



Niet dat daar wat mis mee is, hihi, soms zelfs beter dan de A-merken, but you catch my drift



Succes en geniet van de verbouwing !!
Adem in, adem uit
Het is natuurlijk niet alleen een kwestie van dat bad slopen. Wat dacht je van tegelwerk? Of je moet het geen probleem vinden om net 2 soorten tegels te zitten...
Het is natuurlijk niet alleen een kwestie van dat bad slopen. Wat dacht je van tegelwerk? Of je moet het geen probleem vinden om met 2 soorten tegels te zitten...
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 19 oktober 2013 @ 08:42:

Als je een grove inschatting wil omdat je een huis wilt kopen en je wilt alles laten doen door een vakman dan zou ik 2.000-3.000 aanhouden voor uurloon en materiaal. Dan heb je een goede badkamerverbouwing met een mooie douche lijkt mij. Alles daaronder is mooi meegenomen.



Alles bij elkaar?

Wij waren echt wel wat meer kwijt voor de verbouwing van onze badkamer en die is heel klein.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wij waren all-in 5000 euro kwijt in 2010 toen we onze badkamer van 1x2 van vloer tot plafond lieten doen incl. slopen. De offertes ontliepen elkaar nauwelijks. Een grotere badkamer is niet per se duurder omdat grotere dingen als tegelen niet substantieel meer tijd kosten dat dat honderden euro's scheelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 19 oktober 2013 @ 09:29:

[...]





Alles bij elkaar?

Wij waren echt wel wat meer kwijt voor de verbouwing van onze badkamer en die is heel klein.



Nee, een hele badkamer is veel duurder. Maar dan ga ik uit van leidingwerk, volledig tegelen, badkamermeubel, wastafel etc. Dat is idd net zo duur als een keuken, hoorde ik (raar want bij een keuken lijkt me de apparatuur veel duurder).



Dit is een bad eruit en een douche erin. Dus hooguit een halve badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Alles bij elkaar was ik 5 mille kwijt. Van leidingen tot een complete douche inrichting. Wel alles zelf gedaan. Mn de dingen die je niet ziet lopen erg in de papieren. Ik was al 2000 euro kwijt voor alle aan en afvoerleidingen, toilet en elektra.
Oh poeh, met en al dus niet iets wat je moet "onderschatten" Ik kreeg namelijk adhv de eerste posts dat het zo gebeurd is en voor niet te veel geld....Maar je kan je dus lelijk verkijken



Ik vind die tip om het als een proefopdracht op werkspot.nl wel een goede!



Maar stel, als ik de bad eruit zou slopen en daar een plek maak om te douchen....Zou het dan toch niet "handiger" en mooier zijn om dan de hele badkamer dan maar aan te pakken? Natuurlijk afhankelijk van de grootte, smaak etc etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 20 oktober 2013 @ 22:32:

[...]



Maar stel, als ik de bad eruit zou slopen en daar een plek maak om te douchen....Zou het dan toch niet "handiger" en mooier zijn om dan de hele badkamer dan maar aan te pakken? Natuurlijk afhankelijk van de grootte, smaak etc etc.Dat denk ik wel.
Ja, natuurlijk. Wie weet lukt het je om dezelfde tegels op de kop te tikken, maar dan zie je nog steeds verschil in voegwerk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven