Mode & Beauty alle pijlers

extreem droog haar...help :(

23-10-2013 09:01 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

ik heb sinds enige tijd enorme last van megadroog haar. Ik heb er half juli nog een heel stuk af laten knippen. Het was toen wel beter maar na enkele weken weer hetzelfde probleem...

Ik had voorheen altijd mooi, lang, vol, dik haar. Het is nog steeds lang, dik en vol, maar dan superdroog. Zo droog dat wanneer ik met los haar ga slapen, het smorgens helemaal klit. Dus ik slaap snachts met een vlecht...

Ik heb al vanalles geprobeerd: Fudge reconstruction haarmasker (op aanraden van de kapper), haarmaskers van Syoss, Loreal, Dove, Gliss Kur, Fructis, serums, sprays, leave in conditioner. Niks lijkt te helpen.

De haarpunten zijn niet gespleten, maar omdat het onderaan zo droog is ziet het er wel echt kut uit. Gisteren voor de allerlaatste keer geld uitgegeven aan Aussie: miracle moist shampoo en conditioner en een 3 minuten haarmasker...



Heeft er iemand toevallig nog een ''gouden tip'' die ik kan proberen of ben ik toch gedoemd om er weer een stuk af te laten knippen?

There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Naara, you have made your point, ontzettend bedankt voor je enorm zinnige en vooral waardevolle input.

Snap ineens waarom veel mensen op het forum je mijden als de pest. Je doet je naam eer aan.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel, dus niet gewoon de Extra Virgine van de AH ofzo? Mag ik vragen waar je die koopt dan?



Velina, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ook iets om te gaan proberen.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
quote:despicable_me schreef op 23 oktober 2013 @ 09:25:

dymo9, dat ga ik dan maar eens proberen.Ik doe zelf nu wat Velina zegt, soms alleen wassen met conditioner. Ik was op het moment maar 1x in de week met shampoo, ondanks 3x sporten. Twee keer per week gebruik ik dus alleen conditioner, en dan wel een conditioner zonder siliconen. Het was even doorzetten, dat afbouwen met shampoo, maar het is een gewenning. En ik merk dat het echt beter voor mijn haar is om minder vaak shampoo te gebruiken. Die ene keer dat ik wel shampoo gebruik, masseer ik dat kort in, en dan laat ik het lang zitten. Geen idee of dat helpt, maar lang masseren geeft meer klitten dus meer gedoe met uitkammen dus meer beschadigingen.
quote:despicable_me schreef op 23 oktober 2013 @ 09:35:

Naara, you have made your point, ontzettend bedankt voor je enorm zinnige en vooral waardevolle input.

Snap ineens waarom veel mensen op het forum je mijden als de pest. Je doet je naam eer aan.

En jij doet jouw naam ook vele eer aan.... maar ik heb dan tenminste heel lang haar (tot op mijn stuitje), dat ook nog eens gezond is en bepaald niet pluist.



Ja ik snap best dat je daar jaloers op bent, maar dat jij dat niet hebt is dus duidelijk je eigen schuld dikke bult.
Alle reacties Link kopieren
Ok. Ik gebruik nu dus shampoo en conditioner voor droog haar.



Iemand nog tips voor fijne maskers?

Heb die van Dove (hair therapy voor beschadigd haar) al geprobeerd, Nutro oil van Garnier, L'oreal expert repair, Fudge reconstruction (of zoiets), Syoss voor beschadigd haar.

Zit onderling weinig verschil in qua werking en vooral het resultaat achteraf.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Naara, ga iets nuttigs met je leven doen.

Mooi haar tot je stuitje kan overduidelijk een kut-karakter niet verhullen.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
quote:despicable_me schreef op 23 oktober 2013 @ 09:44:

Naara, ga iets nuttigs met je leven doen.

Mooi haar tot je stuitje kan overduidelijk een kut-karakter niet verhullen.Tja, en jij hebt een kutkarakter met kuthaar....
Alle reacties Link kopieren
Ik fohn, krul en stijl het nauwelijks. Als ik het fohn doe ik het op de koude stand en doe ik er eerst bio silk in.

Gebruik ik toch hitte. Dan doe ik er een heat protect in.

Verder gebruik ik kokosvet als haar masker en slik ik huid haar en nagels van de tuinen dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
quote:despicable_me schreef op woensdag 23 oktober 2013 09:36 chocoladerijstwafel, dus niet gewoon de Extra Virgine van de AH ofzo? Mag ik vragen waar je die koopt dan?



Velina, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ook iets om te gaan proberen.





Dat kan ook hoor! Ja ik weet dus ff niet hoe het heet.... Het ligt thuis. Voor ¤10, of 2 voor die prijs, in ieder geval niet zo duur.



Ik heb het gekocht bij zo'n voordeel winkel, maar je hebt het volgens mij ook bij de action. (En dat schijnt zelfs een van de betere te zijn)



Als ik er morgen nog aan denk laat ik het weten! Slaap vanavond niet thuis namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ok! Staat gewoon bij de haarverzorging?

Ik las ook eens ergens iets van Coconut Inecto ofzoiets, iemand daar ervaring mee? Schijnt ook voor droog/pluizig haar te zijn?
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Heb ook tijden last gehad van heel droog pluizig haar en heb voor mij de gouden tip gevonden.

Ik gebruik nu argan olie paar druppels door de shampoo en af en toe een masker met wat druppels argan olie.

resultaat het is nu zacht glanzend en valt veel minder uit.

het is niet goedkoop maar je doet er wel lang mee.

Ik heb het gekocht bij argan olie.nl.
Alle reacties Link kopieren
Ja ook ervaring mee, maakte mijn haar heel vettig.



Verder gebruik ik tegenwoordig shampoo, conditioner en het masker van andrelon, oil & care, zit Marokkaanse arganolie in verwerkt.



Eerder gebruikte ik altijd duurder zoals John Frieda, maar ik ben nu rete tevreden met andrelon!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook shampoo en conditioner waar de olie al in zit en voeg daar een paar druppels bij.

Heb totaal geen last van vet haar
Als je al 15 jaar je haar loopt te verneuken met verf is er echt maar 1 remedie:



Alle reacties Link kopieren
Nou zeg Naara! :-S



Hier gebruik ik: Goldwell dualsenses, rich repair, 60 sec treatment.



For dry and stresses hair.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter zelfde haar als ik is ook erg tevreden erover. Ze wilde het eerst van mij proberen en heeft het nu ook gekocht.
Alle reacties Link kopieren
En die Andrelon shampoo heb ik ook, maar verander regelmatig van shampoo
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Meestal komt dat doordat het haar gebleekt of grijs is.



Grijs + geverfd = dubbel gebleekt.
Alle reacties Link kopieren
Haha nee, ben niet grijs. Ben nog geen 30

Andrelon kreeg ik vroegaaaah ook vet haar van, nooit meer geprobeerd daarna. Misschien toch maar eens doen, die oil versie dan. Niet geschoten...
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
quote:woepsie schreef op 23 oktober 2013 @ 10:11:

Nou zeg Naara! :-S



Hier gebruik ik: Goldwell dualsenses, rich repair, 60 sec treatment.



For dry and stresses hair.Het mag dan wel niet aardig zijn, het is wel waar. Als je je haar zo lang zo ernstig hebt mishandeld moet je niet gaan klagen maar er gewoon iets aan gaan DOEN.
Haar is dood; je kan het niet "gezonder" meer maken. Je hebt wel cosmetica die het haar visueel er beter uit laat zien. Vraag het aan je kapper.
quote:blommit schreef op 23 oktober 2013 @ 10:22:

Haar is dood; je kan het niet "gezonder" meer maken. Je hebt wel cosmetica die het haar visueel er beter uit laat zien. Vraag het aan je kapper.Dit dus. Wil je een echte oplossing, die heb ik al gegeven....
Alle reacties Link kopieren
quote:2vlinders schreef op woensdag 23 oktober 2013 10:11 Ik gebruik ook shampoo en conditioner waar de olie al in zit en voeg daar een paar druppels bij.

Heb totaal geen last van vet haar





Nee wat vettig aanvoelde waren die kokos producten.

Verder staat er geen vet haar in mijn woordenboek, eerder dus droog



Welke shampoo en conditioner gebruik jij dan als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de nuttige tips m.b.t. shampoo/conditioner/wassen/ etc. Ik heb dus nog e.e.a. om uit te proberen, werkt dat ook allemaal niet dan gaat er toch een stuk af (zoals ik zelf al bedacht had...) Maar ik heb toch nog wel wat hoop, aangezien het verder niet gespleten is. Fingers crossed!
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je naast het verven en het vaak wassen ook regelmatig een steiltang of föhn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven