Mode & Beauty alle pijlers

extreem droog haar...help :(

23-10-2013 09:01 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

ik heb sinds enige tijd enorme last van megadroog haar. Ik heb er half juli nog een heel stuk af laten knippen. Het was toen wel beter maar na enkele weken weer hetzelfde probleem...

Ik had voorheen altijd mooi, lang, vol, dik haar. Het is nog steeds lang, dik en vol, maar dan superdroog. Zo droog dat wanneer ik met los haar ga slapen, het smorgens helemaal klit. Dus ik slaap snachts met een vlecht...

Ik heb al vanalles geprobeerd: Fudge reconstruction haarmasker (op aanraden van de kapper), haarmaskers van Syoss, Loreal, Dove, Gliss Kur, Fructis, serums, sprays, leave in conditioner. Niks lijkt te helpen.

De haarpunten zijn niet gespleten, maar omdat het onderaan zo droog is ziet het er wel echt kut uit. Gisteren voor de allerlaatste keer geld uitgegeven aan Aussie: miracle moist shampoo en conditioner en een 3 minuten haarmasker...



Heeft er iemand toevallig nog een ''gouden tip'' die ik kan proberen of ben ik toch gedoemd om er weer een stuk af te laten knippen?

There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Andrelon heeft voor ongeveer 5 euro haarolie te koop. Probeer dat eens dat is op basis van argan. Ik gebruik het zelf ook als ik een haarrampendag heb en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat. ( overigens hebben wel meer merken zoals loreal of syos deze olie in het assortiment maar die zijn duurder terwijl de basis het zelfde is . Argan)
Ze hebben ook haarolie van bv het kruidvat merk, is ook lekker spul.



Ik heb altijd al droog haar gehad, ook toen ik het nog helemaal niet wel eens verfde.

Kan gewoon je haar structuur zijn en te veel wassen met teveel shampoo.



Was nu1x de week met shampoo en smeer er dan olie in voor het fohnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:medina schreef op 23 oktober 2013 @ 10:30:

Gebruik je naast het verven en het vaak wassen ook regelmatig een steiltang of föhn?Nope, laat het altijd aan de lucht drogen want dan zit de slag er mooier in. Sporadisch fohn ik het, maar dan wel met hittebeschermende spray erbij.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Ja Naara, het is dan wel waar. Alleen wil dat niet zeggen dat je het zo NAAR moet zeggen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Helaas kun je nu je haar verzorgen tot Sint juttemis, de enige oplossing om je gezonde haar terug te krijgen is afknippen en laten groeien. Ik vermoed dat ze je haar hebben ontkleurd of iig lichter geverfd. En daar hersteld je haar zich helaas niet meer van. Maskers ed zullen je haar kortdurend glans geven maar helaas is het geen echte oplossing.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij redelijk goed werkt is het haarmasker van Inecto, met een klein beetje miracle oil van de body shop er doorheen geroerd. Niet te veel! Eventjes laten intrekken en dan goed uitspoelen en afspoelen met koud water als laatste.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en mijn kapster zei laatst tegen mij dat een Keratine-behandeling helpt. Dat is wel relatief duur en ik heb er op dit moment het geld niet voor, maar anders had ik het wel gedaan!



Ik zei juist dat ik het misschien maar voor een stuk af moest knippen, zij vond dat helemaal niet nodig en raadde die behandeling aan. Was 75 euro voor een uitgebreide behandeling en de lijn producten er gratis bij.
quote:woepsie schreef op 23 oktober 2013 @ 10:42:

Ja Naara, het is dan wel waar. Alleen wil dat niet zeggen dat je het zo NAAR moet zeggen.

Je weet het blijkbaar zo goed, hoe zou jij dan een NARE boodschap aardig verpakken? Niet mogelijk, denk ik dan zo maar? Iets met zachte heelmeesters en stinkende wonden, enzo?

Knip knip, dan NAAR eh maar...
quote:saaaaar81 schreef op 23 oktober 2013 @ 10:55:

Helaas kun je nu je haar verzorgen tot Sint juttemis, de enige oplossing om je gezonde haar terug te krijgen is afknippen en laten groeien. Ik vermoed dat ze je haar hebben ontkleurd of iig lichter geverfd. En daar hersteld je haar zich helaas niet meer van. Maskers ed zullen je haar kortdurend glans geven maar helaas is het geen echte oplossing.ik rust mijn kaas....
Alle reacties Link kopieren
Ga ff lekker fietsen Naara.. Zucht.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je na het wassen? Laten drogen aan de lucht zag ik staan, maar wat bij mijn ook vrij droge punten helpt is als het nog vochtig is er wat olie (ik gebruik argan olie zoals iemand hier ook al zei) in doen. Niet teveel natuurlijk, dan wordt het te vet, maar een paar druppels op je hand doen, even verdelen over je handen en dan je handen door de punten van je haar halen. Werkt bij mij goed.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vanaf nu zuinig zijn op je haar. Nu even wat vaker punten knippen, desnoods eerst een wat grotere punt.

(ik zeg altijd dat eraf mag wat nodig is)

Niet teveel borstelen, wassen etc.



Gewoon alles met mate..
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Een banaan prakken en een theelepel honing en een beetje olijfolie erdoorheen mengen en dit in je haar smeren. Een half uur laten zitten uitspoelen en je haar wassen. Je zult zien dat je haar opknapt. Een banaan werkt heel hydraterend namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Koop marrocain oil het werkt echt bij me!!
Alle reacties Link kopieren
superhuisvrouw, dat moet denk ik dan een überrijpe banaan zijn? Niet zo eentje die heel groen is nog?
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
quote:despicable_me schreef op 23 oktober 2013 @ 13:51:

superhuisvrouw, dat moet denk ik dan een überrijpe banaan zijn? Niet zo eentje die heel groen is nog?Wel een rijpe banaan ja.
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd oliën kopen en steeds een stukje beschadigd haar weg laten knippen de komende jaren! Good luck
You only live twice
Alle reacties Link kopieren
quote:chocoladerijstwafel schreef op 23 oktober 2013 @ 10:25:

[...]





Nee wat vettig aanvoelde waren die kokos producten.

Verder staat er geen vet haar in mijn woordenboek, eerder dus droog



Welke shampoo en conditioner gebruik jij dan als ik vragen mag?ik gebruik de shampoo en conditioner van elvive
Alle reacties Link kopieren
In afro-winkels in grote steden kun je goede haarmaskers kopen voor droog haar. Ik heb lang haar, dus ik gebruik altijd een goed haarmasker om problemen te voorkomen. Ik heb nu een haarmasker waar ik heel blij mee ben. Het heet 'Sheabutter Deep Treatment Masque' van het merk Cantu. Er zitten geen siliconen in of parabenen. Wat er wel in zit: canola oil, coconut oil, shea butter, avocado oil, sweet almond oil, jojoba oil, olive oil, macadamia seed oil, neem seed oil, carrot seed oil, aloe vera, argan oil, silk amino acids, etc. Bomvol goede ingrediënten voor je haar dus. Mijn haar voelt als zijde na gebruik.
Kokosvet

Droge olie van The Body Shop

En met droogshampoo je wasbeurt nog een dagje uitstellen. Batiste is goed spul daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Shampoo gebruiken zonder SLS, dat droogt je haar uit. Of helemaal geen shampoo gebruiken. Eerst een conditioner om te wassen en daarna een conditioner die je even laat intrekken. Je haar kammen met een grove kam terwijl je conditioner intrekt en daarna niet meer.
Google eens op deep conditioning. Verder heeft Mariposa (op het internet) hele goede produkten voor droog haar.
Alle reacties Link kopieren
100% biologisch arganolie. Deze heb ik uit Zuid Marokko meegenomen. Helpt heel goed
Alle reacties Link kopieren
Handig Samira! zonder rotzooi erin!!
You only live twice
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is een stuk minder droog sinds ik kokosshampoo en conditioner van enecto gebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven