Mode & Beauty alle pijlers

extreem droog haar...help :(

23-10-2013 09:01 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

ik heb sinds enige tijd enorme last van megadroog haar. Ik heb er half juli nog een heel stuk af laten knippen. Het was toen wel beter maar na enkele weken weer hetzelfde probleem...

Ik had voorheen altijd mooi, lang, vol, dik haar. Het is nog steeds lang, dik en vol, maar dan superdroog. Zo droog dat wanneer ik met los haar ga slapen, het smorgens helemaal klit. Dus ik slaap snachts met een vlecht...

Ik heb al vanalles geprobeerd: Fudge reconstruction haarmasker (op aanraden van de kapper), haarmaskers van Syoss, Loreal, Dove, Gliss Kur, Fructis, serums, sprays, leave in conditioner. Niks lijkt te helpen.

De haarpunten zijn niet gespleten, maar omdat het onderaan zo droog is ziet het er wel echt kut uit. Gisteren voor de allerlaatste keer geld uitgegeven aan Aussie: miracle moist shampoo en conditioner en een 3 minuten haarmasker...



Heeft er iemand toevallig nog een ''gouden tip'' die ik kan proberen of ben ik toch gedoemd om er weer een stuk af te laten knippen?

There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook extreem droog haar gehad, maar dat is gelukkig nu over. Wat je kan doen is je haar wassen met conditioner (dus niet eerst shampoo gebruiken dus alleen conditioner) en eens in de zoveel tijd gebruik je een zachte shampoo - één keer in de week of twee weken.

Het helpt echt!
Alle reacties Link kopieren
In mijn haar gaat arganolie. Verder wassen met shampoo: enkel de hoofdhuid, en daarna de cremespoeling op de lengte van het haar maar niet bij de haarwortels.



Pas als het volledig droog is, een beetje kokoscreme (? Die van Palmer) in de puntjes, dan pluist het bij mij niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu haarolie van Elvive, en die vind ik verrassend goed. Speciaal voor gekleurd haar, die je in de punten kunt doen voordat je gaat wassen, maar ook voor het föhnen en als finish.

Ik had hiervoor Silk Infusion van Chi, van de kapper, maar ik vind dit even goed. En minder duur (had 2 voor de prijs van 1 bij Kruidvat).
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal!

Ik ga dit weekend een masker maken met olie enzo.

Ik heb in ieder geval genoeg tips om te gaan experimenteren de komende tijd.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Good luck!
You only live twice
Alle reacties Link kopieren
Shampoo van etos eigen merk, shampoo voor "iedere dag" kost 1 euro en werkt super als je je haar om de dag wast. Is hele lichte shampoo dus droogt niet uit en je haar zit mooi vol. Verder zou ik inderdaad enkel bovenop je hoofd beetje doen en niet elke keer ook de haarpunten wassen. Bij mij helpt het goed, had hetzelfde probleem als jou. En conditionr maar om de twee wasbeurten anders heeft je haar veel te veel van al die troep te verduren. Ze maken al die haarproducten echt niet omdat het allemaal zo goed is hoor, is vooral om jouw portemenee leeg te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Dit ga ik nu ook eens allemaal proberen, vooral het masker met de banaan, honing en olie.

Vraag mij enkel nog af waar je de Andrélon shampoo's en oliën koopt? Kan dit enkel via internet?



alvast thx
Alles kan, maar vooral 'niets moet'
Alle reacties Link kopieren
Andrelon? Supermarkt, kruidvat, etos etc
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele draadje gelezen maar ik heb het vermoeden dat er nog niet gedacht is aan bijv. genoeg wat drinken, airco's en droge omgeving.

Allereerst, zorg dat jezelf meer als voldoende water per dag drinkt. Dat is 1 1/2 tot 2 liter per dag. Daarnaast is gezonde voeding ook niet verkeerd (voldoende vitamines) en voldoende frisse buitenlucht. Dit laatste vooral omdat veel mensen doordat ze binnen werken in te droge, warme omgeving zitten.

Verzorginsprodukten met mate gebruiken en vooral de haren goed uitspoelen. Veel mensen gebruiken teveel schampoo en conditioner. Het helpt om na de spoelbeurt met warm water de laatste spoeling te doen met koud of zo koud als je kunt verdragen na te spoelen.
It's never too late start living!
Ik gebruik olijfolie (de gewone waarmee je bakt) en honing.



Meng dat door elkaar en smeer een flink hoeveelheid ervan op het droge gedeelte van je haar. Dus niet wassen van te voren, je haar moet volledig droog zijn anders werkt de olie niet. Doe nu een douchemuts op (gebruik geen elastiekje onder de douchemuts!) en ga slapen. Door de douchemuts wordt je haar een beetje warm en dan werkt het masker beter. Spoel het in de ochtend uit met koud/lauw water en gebruik een milde shampoo zoals Neutral. Daarna kun je evt. een kleine hoeveelheid milde conditioner voor droog haar gebruiken.



Doe dit elke dag voor 2 weken achter elkaar. Heb je dan nog geen resultaat check dan je voedingspatroon en vochtbalans eens. Hormonen en stress kunnen ook een rol spelen.



Oh ja en ga niet teveel met je haar in de zon (gebruik evt. een UV-spray) en zorg ervoor dat de luchtvochtigheid in je huis op pijl is en trek liever een trui aan i.p.v. dat je de verwarming hoger zet. Is ook beter voor je huid en het milieu!



Mijn god ik lijk mijn schoonmoeder wel, maar ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Arganolie is heel goed en je hebt er maar een beetje van nodig. Nooit opgevallen dat Marokkaanse vrouwen zulk mooi lang haar hebben? Arganolie is beter dan al de maskers met minerale olie of siliconen.



Niet te vaak wassen met shampoo.



Niet te vaak verven en zeker niet bleken/blonderen.
Alle reacties Link kopieren
die Andrélon vind ik dus echt niet (België) dus ja...maar op zoek naar een andere dan of via internet bestellen...

Argan-olie zal ik wel ergens vinden in de stad zeker, één of andere body-shop? Ik ga in ieder geval op zoek naar deze producten.



Thx
Alles kan, maar vooral 'niets moet'
Alle reacties Link kopieren
Gouden tip: Pure Arganolie. Ik herken je probleem. Had de laatste jaren onwijs veel last van extreem droog haar. Het leek wel touw. Ik denk dat ik alle merken en producten heb geprobeerd. Niks leek te helpen totdat ik van een buurvrouw arganolie uit Marokko kreeg. Ik stond er eerst nog al wat sceptisch tegenover maar al gauw merkte ik dat mijn haar er binnen een week al op vooruit was gegaan. Gebruikte het eerst op mijn dode punten en later masseerde ik er mijn hoofdhuid mee in en spoelde ik het uit. Het resultaat was verbluffend. Ik kon het haast niet geloven maar mijn haar veranderde positief! Dit is het enige product wat ik nog vertrouw omdat het wel doet wat andere merken slechts beloven. Pure Arganolie is een fantastisch product tegen bijvoorbeeld droog en beschadigd haar. Ook als je kroeshaar hebt, krijg je hiermee rustiger en zachter haar. Daarnaast geeft arganolie je haar een natuurlijke en gezonde glans. Hoofdhuid: Als je last hebt van een jeukende en droge hoofdhuid, breng dan een iets ruimere hoeveelheid olie aan op je handen en masseer dit langzaam in en verdeel het over je hele hoofd. Minimaal een uur in laten trekken en daarna je haar uitspoelen met een milde shampoo. Voor het beste resultaat laat je het een hele nacht intrekken en de arganolie zal zijn werk doen. Inmiddels gebruik ik het ook voor mijn gezicht en heb ik afscheid genomen van al die dag- en nachtcremes. Besefte dat ik jarenlang gewoon troep heb gebruikt voordat ik arganolie leerde kennen. Het is wel prijzig maar omdat je er maar een paar druppels van nodig hebt doe je er maanden mee. Er is wel veel namaak of verdund spul op de markt dus uitkijken waar je het koopt. Ikzelf gebruik [...]. Naar mijn mening de beste kwaliteit en voor een goede prijs. En mijn buurvrouw? Ik ben haar eeuwig dankbaar!!

Probeer het dus uit, succes gegarandeerd! En hopelijk hebben meer mensen wat aan deze gouden tip.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-11-2013 11:40
Reden: Spam
% gewijzigd
"Life begins at the end of your comfortzone"
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb even meegelezen, had hetzelfde probleem. Wat bij mijn haar goed helpt is wassen met een goede kappersshampoo, bv L'Oréal expert, als je groot inkoopt (1,5 liter) valt de prijs erg mee. Dan erna een gewone conditioner, bv Dove gekleurd haar. Als ik begin met een gewone shampoo van de drogist (dus niet van de kapper) kan ik er van alles opdoen als conditioner, maar niks werkt meer.

De shampoo kun je bij onderstaande site veel goedkoper aanschaffen, en ik heb best dik haar en doe er 6 maanden mee. Kerastase producten zijn ook erg goed maar zo duur..:-(. Hopelijk heb je hier iets aan, de shampoo kun je wellicht bij een kapper krijgen als proefje.



http://www.haar-producten ... olor-Shampoo-p-16700.html
Alle reacties Link kopieren
quote:isabel_ schreef op 05 november 2013 @ 14:05:

Gouden tip: Pure Arganolie. Ik herken je probleem. Had de laatste jaren onwijs veel last van extreem droog haar. Het leek wel touw. Ik denk dat ik alle merken en producten heb geprobeerd. Niks leek te helpen totdat ik van een buurvrouw arganolie uit Marokko kreeg. Ik stond er eerst nog al wat sceptisch tegenover maar al gauw merkte ik dat mijn haar er binnen een week al op vooruit was gegaan. Gebruikte het eerst op mijn dode punten en later masseerde ik er mijn hoofdhuid mee in en spoelde ik het uit. Het resultaat was verbluffend. Ik kon het haast niet geloven maar mijn haar veranderde positief! Dit is het enige product wat ik nog vertrouw omdat het wel doet wat andere merken slechts beloven. Pure Arganolie geeft je haar een natuurlijke en gezonde glans. Hoofdhuid: Als je last hebt van een jeukende en droge hoofdhuid, breng dan een iets ruimere hoeveelheid olie aan op je handen en masseer dit langzaam in en verdeel het over je hele hoofd. Minimaal een uur in laten trekken en daarna je haar uitspoelen met een milde shampoo. Voor het beste resultaat laat je het een hele nacht intrekken en de arganolie zal zijn werk doen. Inmiddels gebruik ik het ook voor mijn gezicht en heb ik afscheid genomen van al die dag- en nachtcremes. Besefte dat ik jarenlang gewoon troep heb gebruikt voordat ik arganolie leerde kennen. Het is wel prijzig maar omdat je er maar een paar druppels van nodig hebt doe je er maanden mee. Er is wel veel namaak of verdund spul op de markt dus uitkijken waar je het koopt. Ikzelf gebruik Mogad'or Pure Argan Oil van Mogador Cosmetics. Naar mijn mening de beste kwaliteit en voor een goede prijs. En mijn buurvrouw? Ik ben haar eeuwig dankbaar!!

Probeer het dus uit, succes gegarandeerd! En hopelijk hebben meer mensen wat aan deze gouden tip.Arganolie is een super product! Een must have vandaag de dag. Ik zou niet zonder kunnen. I Mogad'or





Arganolie is zeer rijk aan vitamine E. De olie stimuleert de celvernieuwing waardoor huidveroudering wordt tegengegaan. Uit wetenschappelijke analyses bleek dat arganolie een bijzonder gunstig effect heeft op het bindweefsel en de elasticiteit en hydratatie van de huid verhoogt. Met name hierdoor verricht arganolie ook wonderen bij de verzorging van littekens en onzuiverheden van de huid. Met als effect een frisse, stralende en gezonde huid. Slechts enkele druppeltjes zijn voldoende voor dagelijks gebruik en een zichtbaar resultaat.



Gezicht:

• Verspreid 1 à 2 druppels olie op de handpalm en masseer goed in op het gezicht. Masseer ook de oogcontour goed van buiten naar binnen in om rimpels en donkere kringen te bestrijden.

• Vergeet ook de mond- en lipcontour niet, waar deze olie een liftend effect op heeft. Wanneer u de olie dagelijks ’s ochtends en ’s avonds gebruikt, bereikt u een optimaal effect.



Haar:

• Reken af met droog, slap en futloos haar door dagelijks enkele druppels olie aan te brengen na het wassen.

• Mogad’or Pure Argan Oil maakt uw haar prachtig glanzend en geeft het volume. De hoofdhuid wordt verzorgd, gevoed en bevrijd van irritatie.

• Overdag: verspreid overdag 1 à 2 druppels over het droge of natte haar. Gebruik de olie op droog haar na het föhnen en maak pluizig haar en droge puntjes weer glad, elastisch en gevoed.

• Avond: voor een intensieve verzorging kunt u 2 à 3 druppels olie ’s avonds inmasseren op de hoofdhuid, over het haar en de haarpunten. Laat het de gehele nacht zijn werking doen voor het beste resultaat.



Lichaam:

• Verdeel dagelijks 3 à 4 druppels olie over de huid die diepe verzorging nodig heeft. Breng een paar extra druppels aan op droge of ‘probleem’ plekken zoals ellebogen, hielen en knieën om zo het helende effect te vergroten.

• Heeft u last van droge of geïrriteerde handen? Heeft u broze nagels die snel afbreken? Gebruik dan dagelijks de Arganolie voor uw handen en nagels/nagelriemen. Binnen enkele weken zullen je handen babyzacht aanvoelen.

• Door de verstevigende werking is de olie ook geschikt om het decolleté en de bilpartij te behandelen. Bij het dagelijks aanbrengen van enkele druppels zal je huid binnen enkele weken aan stevigheid toenemen.



Bewaaradvies: Omdat het hier om een 100% natuurlijk product gaat, is de kleur en geur onderhevig aan de invloeden van bijvoorbeeld zonlicht en temperatuur. Zorg ervoor dat je het flesje altijd in een donkere en koele plaats bewaart. Je badkamer(kastje) is een uitstekende plek hiervoor. Zo blijven de werkzame stoffen en kwaliteit van je arganolie langer behouden (6-12 maanden).
Love each other and make me laugh
Alle reacties Link kopieren
quote:moonlight schreef op 03 november 2013 @ 08:52:

Arganolie is heel goed en je hebt er maar een beetje van nodig. Nooit opgevallen dat Marokkaanse vrouwen zulk mooi lang haar hebben? Arganolie is beter dan al de maskers met minerale olie of siliconen.



Niet te vaak wassen met shampoo.



Niet te vaak verven en zeker niet bleken/blonderen.





Mij valt jouw onzin op. Dat komt natuurlijk niet door olie

Ze hebben van nature sterker haar. Mensen uit India e.d. vaak ook, dus heeft niets daarmee te maken. Maar dat hebben sommige NL ook, genen zijn het.
Alle reacties Link kopieren
Voor diegene die het masker met de banaan, honing en olie willen proberen....echt niet langer dan 1/2 uur, je krijgt het er niet meer uit en mijn haar was stro dat recht bleef staan. Heb het 10 x moeten wassen en heb het er uiteindelijk uit gekregen met nertsolie. Paniek in heel het huis want dacht even dat ik morgen mijn werk moest afbellen om naar de kapper te gaan, pfff... Dacht dat het geen kwaad kon om het er een paar uur op te laten zitten. NIET doen dus... weer een ervaring rijker en gelijk tot de ontdekking gekomen wat nertsolie kan. Mijn haartjes zijn ook weer glad, hoop dat ik het morgen ook nog kan zeggen.
Alles kan, maar vooral 'niets moet'
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds kort de extraordinary oil van L'Oreal.



Ben er echt super blij mee zou het aan iedereen aanraden!!
Alle reacties Link kopieren
Elke dag in de punten Biosilk doen en komende tijd voordat je naar bed gaat een haarmasker van hoofdhuid tot punten insmeren. Haren invlechten dat je het haarmasker goed insluit en de rest afdekken met een sjaaltje o.i.d. zodat het niet op je kussen komt.



Voor een SUPER haarmasker ben ik toch iets tegengekomen! Ik heb de producten nu besteld en morgen komen ze binnen, kan niet wachten haha.



Ik ga elke dag een haarmasker maken met de oliën van Dabur Vatika (zijn producten uit India). Spot goedkoop ook trouwens, 4,54 per fles :D

Ik ga de cocosolie, amandelolie, olijfolie en arganolie met elkaar mengen en dan even opwarmen in de magnetron en dan echt goed inmasseren op de hoofdhuid en in me volledige haar aanbrengen, invlechten en inpakken met een sjaaltje en slapen ermee.



Moet je maar even googlen op de Dabur Vatika haaroliën.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee kimberlyr!
You only live twice
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2017 22:30
Reden: spam
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toch weer es verder met dit topic omdat juist als ik begin aan olie en bijv co-washing, mijn haar er zooooo pluizig uit gaat zien. Vorige wk probeerde ik na het wassen eens niets. Nou werkelijk, kon de volgende dag de straat niet op, zo lelijk zat het. Helemaal pluis. Kokosolie, Arganolie, het wordt er alleen maar pluiziger van,mijn haar zit alleen n beetje met n krullencreme vd Drogist en ik wil juist naturel maar krijg het dan op geen enkele maniet compact. Ik was maar 1x p wk. Ben n gemengd type dus sterke naar pluis neigende krul, fijn van structuur. Ook al die potjes enzv zonder siliconen en parabenen, van Toko's e.d. zoals bijvb Cantu,drink voldoende, Vitaminen , kortom met hoe ik leef zouden mijn haren het moeten doen als de beste. Ten einde raad. O ja Schildklier ook altijd oke volgens dokter. Tijdje geleden n Masker van Action er half ingelaten, dat werkte, maar die Maskers zitten vol troep en wil dat niet dagen in mijn haren laten, lijkt me niet oke. Want erna leek het nog slechter te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven