Lijf & Lijn alle pijlers

koolhydraatarm dieet, wat nu

29-04-2014 21:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik begonnen met koolhydraatarm eten, tot 10 gram per dag. Eerst was het heel moeilijk, nu gaat het al beter, ik ben ook al best veel gewicht kwijt.

Alleen opeens voel ik paniek want ik ben bang dat ik nu nooit meer normaal kan eten. Dat als ik ooit weer koolhydraten eet ik super veel aankom, maar dan eet ik het liever nooit meer. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Wil iemand advies geven ik wil nog wel afvallen, en niet aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gewoon dat je je eetpatroon moet veranderen en daar aan moet wennen. Koolhydraten zijn niet slecht, maar je kan beter je koolhydraten uit groenten, quinoa, speltbrood, speltpasta, etc halen dan uit wit brood, witte pasta of rijst. En bijvoorbeeld zeggen dat je een dag per week eet waar je zin in hebt.
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in nietkoolhydraateten, maar ik ben gezegend met een redelijk snelle stofwisseling.



Denk dat je wel koolhydraten nodig bent, alleen al om goed te functioneren, maar dat je ze uit gezondere opties moet halen. Dus inderdaad geen witbrood etc. Ook zou ik na het "stoppen" van je dieet niet opeens 7 boterhammen en een flink bord pasta gaan eten, dan raakt je lichaam van slag. Langzaam opbouwen en dan proberen gezonde koolhydraten binnen te krijgen.



Succes!
Wat eet je dan?
Rustig opbouwen.

Eerst weer 1 koolhydraatmoment, na drie weken weer een koolhydraatmoment erbij.

En gewoon oppassen dat je niet teveel binnen krijgt. Dus niet én 8 boterhammen én een bord vol pasta of aardappels.



Zo doe ik het. Ik ben 15 kilo afgevallen en niet meer aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Alle koolhydraat arme diëten verlopen in fases. Ik ben zelf meer dan 10 jaar geleden 40 kilo afgevallen. Bij alle koolhydraat arme dieten ga je weer koolhydraten eten. Mensen denken dat je je hele leven geen koolhydraten eet,maar dat is niet waar. Alleen als je afvalt,eet je MINDER kh. Verder zal dit bestaan uit meer groente dan noten,dan fruit en dan pas granen. Dus eet je 20 gram kh per dag dan bouw je elke week 5 gram kh per week op dan zit je dus op 25 gram kh per dag en daarna de week erop weer 5kh. Kom je aan dan stop je er even mee en voeg je iets anders toe en kijk wat het met je doet. Krijg je weer meer honger dan voeg je iets anders toe. Net zolang tot je op gewicht blijft en niet meer afvalt.



succes



Het enigste wat je minder moet eten is suiker de rest van je leven,maar ook dan zijn er momenten dat je dit kan toepassen. Alleen ga je nooit meer van die grote hoeveelheden eten.
Ik had begrepen dat je gewoon vis en kaas etc mag eten, maar daar zitten toch ook veel calorieën in? Bv in gerookte makreel..
Alle reacties Link kopieren
Tessa, ik ben ook benieuwd wat je zoals eet op een dag? En hoeveel kilo ben je kwijt?
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 29 april 2014 @ 22:32:

Ik had begrepen dat je gewoon vis en kaas etc mag eten, maar daar zitten toch ook veel calorieën in? Bv in gerookte makreel..



Klopt,maar door de eiwitten en vetten krijgen de meeste mensen minder honger en eten dus minder.

Iedereen kent een chips.chocolade,snoep verslaafde. Maar hoeveel mensen ken jij die biefstuk,kip of groente verslaafd.

Koolhydraatarme dieten gaat meer uit. Hoe komt het dat iemand teveel eet. Lees je ook eens in en google eens op insulineresistent en/of hyperinsulinemie. Dan begrijp je dat voor veel mensen een koolhydraat arm dieet helpt.
Ik vroeg het me alleen af, meer niet. Ik eet sinds een tijdje ook koolhydraatarm en ben nog geen gram afgevallen (ben ook niet echt te zwaar, het gaat maar om 3 kilo).

Maar ik eet wel meer dan 10 g koolh per dag, daar zal het dus wel door komen dan. Dat zijn ook maar drie bakjes kwark.



Het bevalt me overigens wel goed, ben minder moe. Maar afvallen, nee.



Ik zal nog eens googelen op die twee termen.
Het gaat om je totale calorie-inname. Als je die lager houdt dan wat je verbrandt dan val je af. Maar...het helpt idd mee om minder granen en (fruit)suikers te eten, want daar krijg je doorgaans meer trek van en je voelt je makkelijk slapper. Eet vaker 'n ei of 'n bakje (knoflook) garnalen. Lekker verzadigend, toch niet veel kcal.
Alle reacties Link kopieren
Nog bedankt. Het stelt mij alleen niet helemaal gerust.

Helemaal omdat ik de laatste paar dagen stabiel ben qua gewicht. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, wil iemand hiervoor ook advies geven?
Alle reacties Link kopieren
Heeft niemand tips??
Wat voor gewicht heb je dan? Als je nog 20 kilo overgewicht hebt en je staat stil gaat er idd iets verkeerd, maar als je eigenlijk gewoon 'n gezond gewicht hebt, maar je wil er voor 't zicht nog 2 kilo af, zal dat 'n stuk lastiger zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:tessa159 schreef op 02 mei 2014 @ 10:05:

Nog bedankt. Het stelt mij alleen niet helemaal gerust.

Helemaal omdat ik de laatste paar dagen stabiel ben qua gewicht. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, wil iemand hiervoor ook advies geven?

Je klinkt erg paniekerig.

Mijn tip: weeg je niet elke dag, stel een gezond menu samen (met kh uit gezonde producten). Ga niet uit angst alles met kh vermijden, daar schiet je niets mee op. Eet bewust: geniet van de dingen die je eet, gun jezelf af en toe wat lekkers, neem de tijd voor je maaltijd.



Niemand kan je garanderen dat je nooit meer een kilo'tje of wat aankomt. Maar als je levenswijze gezond is, zijn dat geen kilo's waar je van in paniek moet raken.

Ik snap echt dat je voor het mooi een bepaald gewicht wilt hebben, maar van een obsessie met de weegschaal word je niet mooier. Gewicht schommelt nu eenmaal een beetje, dat is normaal.
What a nuanced anxiety
Schrap niet alle koolhydraten uit het menu!Zoals hierboven ook al

staat,koolhydraten moet je uit fruit,volkorenbrood/speltbrood,(silvervlies)rijst en groente halen.Suiker heeft het lichaam niet nodig maar met mate af en toe een koekje of een gevulde koek kan geen kwaad.En staar je vooral niet blind op de weegschaal!Soms moet je lichaam wennen aan je nieuwe gewicht voordat je verder afvalt.Misschien heb je ook al je ideale gewicht bereikt...ik weet het niet want dat kan ik niet beoordelen achter mijn schermpje.Dus gun jezelf en je lichaam de tijd!
Alle reacties Link kopieren
Geen overgewicht elninjoo dus ik begrijp dat het daarom lastiger is. Maar alsnog is het nodig.

Geraldine en tyche daarvoor is het nu natuurlijk al te laat, ik doe dit nu bijna 3 weken.



Zijn er ook mensen die echt ervaring hebben met het dieet? Zouden die willen reageren?



Ik moest bloedprikken doordat ik dit dieet nu volg. Het is toch niet slecht/ongezond? Zou het te zien zijn aan mijn bloed dat ik geen koolhydraten meer eet?
Waarom wil je dieeten als je geen overgewicht hebt?
Als je hier en daar wat strakker wil worden kun je dan beter gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft natuurlijk niet in 1 keer weer terug naar veel koolhydraten. Je zou kunnen beginnen met bijvoorbeeld een banaan extra en dat langzaam opbouwen totdat het voor jou goed te doen is op langer termijn. Misschien kom je op deze manier een beetje vocht aan (al betwijfel ik dat) maar je gaat hierdoor echt geen kilo's aankomen.
Alle reacties Link kopieren
10 gr is echt heel weinig hoor, je mag tot 20 gr koolhydraten per dag eten verdeelt over 3 of meer maaltijden en 15% van die 20 gr khd moet uit groente komen. .Opbouwen van koolhydraten doe je volgens een bepaalde volgorde.

.

Meer sla en andere groente

Kaas edit en zuivel als yoghurt, kwark, roomkaas e.d. geen melk en zuivel om te drinken.

Zaden en noten

Bessen en aardbeien, frambozen

Wijn en andere sterke drank met weinig koolhydraten

peulvruchten

Ander fruit

Groenten die zetmeel bevatten

Hele granen

Elke week mag je de kh intake met 5 gram per dag verhogen tot je bijna niet meer afvalt. dus week één, 25 kh per dag, week twee, 30 kh per dag, enz............



Als je allergisch voor aardbeien bent moet je die natuurlijk overslaan. En als je niet drinkt, is dat ook niet verplicht.

Als je op deze manier opbouwt krijg je de kans om uit te vogelen wat goed is voor jouw lijf. Waar je wel en niet goed tegen kunt. Op deze manier krijg je uiteindelijk een heel persoonlijk dieet, waar je de rest van je leven mee verder kunt.
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit Atkins gedaan, Max 20gr per dag. Werkte als een tierelier.

Heel langzaam weer normaal gaan eten, maar veel brood, pasta en aardappelen nooit te veel genomen. Dan gaat t prima.

Snoep is dan de boosdoener, voor je t weet kom je aan!



Jasper alblas is ook een soortgelijk iets, misschien heb je daar wat aan?
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik nu pas reageer, maar bedankt, hier kan ik wel wat mee. Ik moet nog wat gewicht kwijt dus ik ga nog wel even door, maar het is nu wel wat duidelijker.



Volgens de ketosticks zit ik nu al 3 weken in ketose, is dat goed om dat zolang achtereen te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Het is juist de bedoeling om zo lang mogelijk in ketose te blijven.. Dan blijft je bloedsuikerspiegel zo gelijk mogelijk..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven