DuckTypen ervaringen?

25-06-2014 21:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een online typecursus voor mijn bijna 7 jarige zoon.

Iemand ervaring met Ducktypen? Ey staat diplomagarantie, maar ik vind de site niet echt uitvoerig. Proefles gaan we morgen doen op de pc.



Hij heeft momenteel veel interesse in Donald Duckjes lezen, zodoende denk ik aan deze cursus. Hij leest trouwens al op het niveau van groep 6, dus ook al staat er vanaf 8 jaar, dat durf ik wel aan. Hij moet van ons een typecursus doen en wil ook zelf nu hij volgend jaar start met gedeeltelijk tabletonderwijs in groep 4.



Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Siena,

Hier ook een zoon van 6, groep 3 en lezend op groep 6 niveau. Hij heeft de proefles gedaan. Dat vond hij leuk en het ging naar mijn idee ook wel goed. Het wordt best speels opgezet, maar net als bij alle (type)cursussen, blijft het een kwestie van veel en langdurig oefenen.

En omdat hij ook al pianoles heeft waarvoor hij moet oefenen, willen we dit niet als verplichting erbij doen.

Dus alleen ervaring met de proefles en die was positief.
Alle reacties Link kopieren
http://www.educatheek.nl/ ... ior-Leermethode_3916.html



Type Expert Junior.



Deze methode kost ongeveer een tientje en heeft Snoezekind nooit verveeld. Hij kan nu keurig typen met alle vingers.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Waarom MOET hij van jullie een typecursus doen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Tabletonderwijs voor het kind van TO.



Heeft die tablet een fatsoenlijk toetsenbord, zoals een laptop of een pc ?

Ik zit vermoedelijk boven de 500 correcte aanslagen per minuut op een toetsenbord, maar mijn tablet moet ik met 1 vinger bedienen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tja, daar (als in ' die discussie' ) vroeg ik niet om in de openings post...maar als antwoord: omdat wij het essentieel vinden voor zijn schooltijd en werk carrière dat hij blind kan typen met een bepaalde basissnelheid.



Net zoals kinderen vroeger op dansles MOESTEN. Iets wat je als ouders belangrijk vind en je kind mee wilt geven. Zoon weet natuurlijk niet dat hij dat MOET, maar we hebben het wel zo gebracht dat hij een type cursus gaat doen. Net zoals hij op skiles ging. Niet gevraagd van, zou je op typecursus willen?
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik realiseer me dat blind en snel typen op een tablet erg lastig is! Maar voor zoon was het een goeie marketing truc
Alle reacties Link kopieren
Hij zit in groep 3 en moet nu al aan zijn werktoekomst werken? Ik denk dat er over 18 jaar geen toetsenborden meer bestaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Maar je kind is 7. Die carriere is nog zo ver weg en ze moeten al zo veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 25 juni 2014 @ 23:12:

Hij zit in groep 3 en moet nu al aan zijn werktoekomst werken? Ik denk dat er over 18 jaar geen toetsenborden meer bestaan.+1
Alle reacties Link kopieren
Een kind kan trouwens pas leren typen als het dit zelf wil.

Niet omdat mama het leuk lijkt.



Snoezekinds vingers bleken eerst nog te kort, nu zijn handen groter zijn heeft hij er veel meer lol aan. De "bijzondere tekens" oefent hij nu, maar na twee weken oefenen doe ik dan de toets voor hem. Wij gaan er niet wakker van liggen of hij de @#¤%&+\ wel blind kan vinden. De gewone en de hoofdletters gaan supergoed, net als punten, komma's etc.



Zo'n onlinecursus heeft volgens mij een "gebruiksrecht" en vervalt na xxx tijd. Lekker lullig, voor zoveel geld. Een typeles-dvd kun je gewoon later weer tevoorschijn halen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik schreef, hij wil het (inmiddels) zelf ook. En heeft al een pc waar hij vol trots op wil schrijven.



En ik weet niet hoe de wereld er over 18 jaar zal uitzien en of er nog toetsenborden zullen bestaan. Wat ik wel weet is dat er tijdens zijn schooltijd nog heel wat op pc's gewerkt zal gaan worden en hij het daar iig heel goed kan gebruiken. Onderwijsland loopt altijd een beetje achter met technologische vernieuwingen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 25 juni 2014 @ 23:12:

Hij zit in groep 3 en moet nu al aan zijn werktoekomst werken? Ik denk dat er over 18 jaar geen toetsenborden meer bestaan.Ja, daarom zit hij in groep 3, om aan zijn toekomst te werken. Dat begint met leren lezen, schrijven en rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens mijn typles pas op mijn 17de gekregen (MEAO) en haal tóch nog ruim 500 aanslagen. Dansles toen ik 18 was.



Snoezekind wilde zelf leren typen omdat wij als ouders dat beiden absurd snel doen en hij dat ook wilde kunnen. Hij is nu 11. Wij zien vooral voordelen met werkstukken en verslagen maken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oh, hij hoeft het diploma van ons niet nu op 7 jarige leeftijd te halen hoor, feit blijft dat we willen dat hij ergens in de basischoolleeftijd een typecursus doet. En of dat een cd rom, online of fysieke cursus is, nu of over 2 jaar...dat zijn we dus nu aan het uitzoeken.

En omdat hij nu laat zien dat hij interesse heeft in typen op een toetsenbord en donald duck, viel mijn oog op deze typecursus.



Maar de tips van koop een cd rom is een goeie (met nog 2 kinderen )
Alle reacties Link kopieren
quote:siena_njb schreef op 25 juni 2014 @ 23:18:

[...]





Ja, daarom zit hij in groep 3, om aan zijn toekomst te werken. Dat begint met leren lezen, schrijven en rekenen.





Zijn zijn vingers lang genoeg ?

Het is wel de bedoeling dat zijn polsen op één plaats blijven liggen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik me afvraag of het niet iets te vroeg is om typeles te doen (daar hoort nl. ook briefindeling, enveloppen etc. etc. typen bij). Vind ik dat het er wel bij hoort. Ik had mijn typediploma op mijn 10e nog op een ouderwetse machine met verwisselbaar lint. Toen ik ooit op een telex moest werken ging het rechtstreeks en de eerste typemachine die een beetje op een computer leek was ik te snel voor (wat ik typte kwam in een aantal regels in beeld zeg maar en dan liep ie vast omdat ik te snel was).

Vooral toen ik na mijn veertigste ging studeren bleek dat het heel handig was/is. Medestudenten die er best lang over deden om een stukje te schrijven voor verslagen maar ook als er in de werksituatie een werkverslag gemaakt moest worden, duurt dat lang zeg.
Alle reacties Link kopieren
De mooiste typmachine blijft de IBM met losse bolletjes.



http://www.vitrinemuseum. ... ges/printers/DSC_6279a%20(Large).JPG
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven