Gezondheid alle pijlers

Ziek en lamlendig na die hittegolf.

27-07-2014 13:27 110 berichten
Hallo ladies,



Het heerst! Rare kwaaltjes en ziek zijn.

Zelf ben ik zo moe dat ik al twee keer heb geslapen vandaag. Gisteravond om kwart over 9 stortte ik volledig in.



Ik stond gister even te praten met een buuv, heer zoon komt aanlopen en die loopt te klappertanden van de kou.



Mijn zoon is verkouden en heeft keelontsteking en ik hoor, zelfs verhalen over griep.



Is iedereen nog volop happy en gezond of zijn jullie ook aan het kwakkelen met kleinigheidjes?
Ik heb geen hittegolf gezien/gevoeld (want in Frankrijk, waar ik was, regende het vooral), maar toch niet helemaal fit. Keelpijn, hoesten en een beetje schor.
Alle reacties Link kopieren
Tootje



Ik ben zoo blij dat ik drie weken bouwvak heb.



Ik worstel al weken met vermoeidheid, keelklachten en slapen slapen slapen.

Totaal energiegebrek.



Ik ga het er eens lekker van nemen deze drie weken!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:BellatrixVanDetta schreef op 27 juli 2014 @ 13:31:

Tootje



Ik ben zoo blij dat ik drie weken bouwvak heb.



Ik worstel al weken met vermoeidheid, keelklachten en slapen slapen slapen.

Totaal energiegebrek.



Ik ga het er eens lekker van nemen deze drie weken!

Doe dat maar! Je hebt het sowieso verdiend.



Misschien is een gang naar de huisarts dan een goed plan, gewoon om iets raars uit te sluiten.





Beterschap!
quote:Krullevaer schreef op 27 juli 2014 @ 13:30:

Ik heb geen hittegolf gezien/gevoeld (want in Frankrijk, waar ik was, regende het vooral), maar toch niet helemaal fit. Keelpijn, hoesten en een beetje schor.

Misschien toch op de tocht gezeten.

De atmosfeer is zomers en dat maakt dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt, dat broeierige zit toch wel in de lucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel waardoor het komt.

Fysiek ben ik in orde.



In ben mijn angststoornis aan het wegwerken met emdr en dat vreet energie.

Maar het helpt wel!



Ik eet als een bouwvakker en moet gewoon meer naar buiten.

En dat ga ik samen met Pa en zus doen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn allebei twee weken hartstikke beroerd geweest, hij zat tegen longontsteking aan, kreeg zelfs een korte Prednisonkuur. Het lijkt wel of er één of ander raar griepvirus rondgaat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Cateau!



Ik ben niet ziek maar voel me wel een beetje lamlendig! En och, zo verschrikkelijk moe sinds ik vakantie heb van school. Eerder, nog voor de vakantie was ik niet vies van een middagslaapje af en toe die dan 2 uurtjes duurde.



Nu doe ik steevast ELKE dag een middagdutje van vaak 4/5 uur. Zo kapot ben ik. Ik weet eigenlijk niet of ik me zorgen moet maken..
Alle reacties Link kopieren
Ik had het van de week, verkouden last van mn keel en sinds gisternacht oorpijn. Maargoed even uitrusten en dan weer vol gas!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
quote:BellatrixVanDetta schreef op 27 juli 2014 @ 13:36:

Ik weet wel waardoor het komt.

Fysiek ben ik in orde.



In ben mijn angststoornis aan het wegwerken met emdr en dat vreet energie.

Maar het helpt wel!



Ik eet als een bouwvakker en moet gewoon meer naar buiten.

En dat ga ik samen met Pa en zus doen.

Jazeker, dat kan op je lichaam overslaan en je volledig uitputten.



Heftig meid, ik hoop dat je er niet al te lang meer over doet om weer op je pootjes te staan.



Ze zeggen weleens, if life give you lemons make lemonade, maar je gaat er onderhand wel een zuur gezicht van trekken hoor. Teveel is ook niet goed.
quote:MarianneDavids schreef op 27 juli 2014 @ 13:37:

Man en ik zijn allebei twee weken hartstikke beroerd geweest, hij zat tegen longontsteking aan, kreeg zelfs een korte Prednisonkuur. Het lijkt wel of er één of ander raar griepvirus rondgaat.

Tjonge! Ja, ik hoor er vaker over hier in Rotterdam.



Beterschap voor jullie beiden.
quote:gelukkighartje schreef op 27 juli 2014 @ 13:38:

Beterschap Cateau!



Ik ben niet ziek maar voel me wel een beetje lamlendig! En och, zo verschrikkelijk moe sinds ik vakantie heb van school. Eerder, nog voor de vakantie was ik niet vies van een middagslaapje af en toe die dan 2 uurtjes duurde.



Nu doe ik steevast ELKE dag een middagdutje van vaak 4/5 uur. Zo kapot ben ik. Ik weet eigenlijk niet of ik me zorgen moet maken..

Dank je.



Of je je zorgen moet maken dat kan ik niet voor je bepalen. Het kan zijn dat je gewoon uitputtingsverschijnselen hebt of dat je jezelf in goede conditie krijgt door zoveel te slapen.

Ik zeg altijd maar, als je veel slaapt, dan heb je het nodig.
Alle reacties Link kopieren
Nog een paar sessies en dan ga ik op eigen pootjes oefenen.



Ik ben er heel optimistisch over. Het is het waard straks weer kunnen gaan en staan waar ik wil!



En dan kom ik je trakteren op citroenlimonade ergens in die mooie stad van jou.



Tot dan beterschap voor jou en iedereen hier die zich zo lam voelt!

Er heerst inderdaad vanalles.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:gisellecarterx schreef op 27 juli 2014 @ 13:40:

Ik had het van de week, verkouden last van mn keel en sinds gisternacht oorpijn. Maargoed even uitrusten en dan weer vol gas!Doe voorlopig maar eventjes rustig aan, zodat je helemaal kunt herstellen, anders komt het terug with a vengeance.
Alle reacties Link kopieren
Alleen buikgriep gehad, maar ik merkte wel dat ik door de warmte sneller uitdroogde. Mijn zoontje was de eerste dus die had me aangestoken.



Van andere griepvirussen heb ik niks gehoord (Veluwe)
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 27 juli 2014 @ 13:46:

Alleen buikgriep gehad, maar ik merkte wel dat ik door de warmte sneller uitdroogde. Mijn zoontje was de eerste dus die had me aangestoken.



Van andere griepvirussen heb ik niks gehoord (Veluwe)

Veel water drinken is belangrijk. Ik ben zelf geen waterklant, maar heb het toch ook moeten doen.



Het is altijd oppassen met eten en hoe je ermee omgaat, voor je het weet is het al niet vers meer, terwijl het nog maar tien minuten buiten de koelkast is. Dat heb je met die hitte.



Ik sta er altijd versteld van hoe mensen dat doen in de warmste Afrikaanse landen, die hebben gewoon het vlees op de markt liggen de hele dag en die mensen blijven gewoon gezond

Ik heb eens gehoord dat wij blij mogen zijn als we zo'n maaltje overleven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het zeker nodig, al moet er toch wel een keer een eind aan gaan komen. Straks moet ik weer voltijds aan de studie en werk. Zo lang slapen zit er dan echt niet meer in.



Heel veel beterschap aan iedereen *knuffel*
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 juli 2014 @ 13:50:

[...]



Veel water drinken is belangrijk. Ik ben zelf geen waterklant, maar heb het toch ook moeten doen.



Het is altijd oppassen met eten en hoe je ermee omgaat, voor je het weet is het al niet vers meer, terwijl het nog maar tien minuten buiten de koelkast is. Dat heb je met die hitte.



Ik sta er altijd versteld van hoe mensen dat doen in de warmste Afrikaanse landen, die hebben gewoon het vlees op de markt liggen de hele dag en die mensen blijven gewoon gezond

Ik heb eens gehoord dat wij blij mogen zijn als we zo'n maaltje overleven.



Geen E-nummers in het voedsel

Mijn familie in het zuidelijke deel van de wereld is gezonder doordat ze niet eens geld hebben voor frutsels in hun voedsel. Verbouwen alles, leven van de natuur en vlees dat dompelen ze in kilo's zout om het "vers" te houden.



Voor iedereen die zich lamlendig en ziek voelt

Het was niet alleen de hittegolf maar ook de golf aan leed wat afgelopen week over het hele land kwam.
Weer wat geleerd Sensy.
Alle reacties Link kopieren
Van de week ineens wat duizelig. Bah. Gelukkig is het nu iets minder warm. En veel slapen...
quote:mabelle schreef op 27 juli 2014 @ 13:59:

Van de week ineens wat duizelig. Bah. Gelukkig is het nu iets minder warm. En veel slapen...Duizelingen kunnen ontstaan door een tekort aan zout en daar ben je veel van verloren met die hitte, dus iets hartigs eten is belangrijk en anders even naar de huisarts om te kijken of het iets anders kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Yup, meld! (Veluwezoom, dus pas op Maleficent ) Afgelopen week paar dagen voor pampus op bed gelegen met laryngitis (ontstoken stembanden/strottenhoofd) - een nare variant op een verkoudheid dus. Heel fijn, tussen de klamme lappen met dat warme weer



Nu wel weer redelijk op de been maar moemoemoe en kan me zo aanmelden bij Pieterburen qua blafhoest.



Helaas chronische vermoeidheidsklachten en aanverwante artikelen dus met een stomme verkoudheid ben ik altijd wel weer een paar weken zoet.



Alle overige zieken/kwakkelaars: beterschap!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 juli 2014 @ 13:50:

[...]



Veel water drinken is belangrijk. Ik ben zelf geen waterklant, maar heb het toch ook moeten doen.



Het is altijd oppassen met eten en hoe je ermee omgaat, voor je het weet is het al niet vers meer, terwijl het nog maar tien minuten buiten de koelkast is. Dat heb je met die hitte.



Ik sta er altijd versteld van hoe mensen dat doen in de warmste Afrikaanse landen, die hebben gewoon het vlees op de markt liggen de hele dag en die mensen blijven gewoon gezond

Ik heb eens gehoord dat wij blij mogen zijn als we zo'n maaltje overleven.Volgens mij is de levensverwachting daar toch een stuk lager dan hier.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 27 juli 2014 @ 14:15:

[...]





Volgens mij is de levensverwachting daar toch een stuk lager dan hier.Ja, is ook zo, maar aan de andere kant. Ik kan geen groenten uit de wilde tuin eten, want dan word ik doodziek. Ik MOET echt met gif bespoten voedsel eten. Is dat raar dan.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het virus ook ons huis niet voorbij..

Gister klaagde mijn 11 jarige zoon over diarree en buikpijn,vanacht kwam letterlijk alles eruit van voor en achter tegelijk..

Ikzelf heb last van m'n keel maar zet nog niet echt door. De rest hier in huis hoor ik nog nergens over..



Ik hoop dat het verder overwaait , moet morgen weer aan het werk na drie weken vrij..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven