koolhydraatarme recepten!

26-08-2014 00:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Sinds een poosje vind ik t wel prettig om te minderen met koolhydraten! Ik merk dat ik er fitter en energieker van word én dat ik minder slaap nodig heb.

Alleen vind ik de recepten voor 's avonds best lastig... De meeste forums vind ik niet zo prettig en iedere dag heel internet afstruinen om maar weer wat leuks te vinden ben ik ook wel een beetje klaar mee!



Dus, voor degenen die een lekker en leuk koolhydraatarm recept hebben.. Kom maar door!



Edit* Dit topic is bedoelt om recepten uit te wisselen, niet voor meningen over wat wel of jiet goed is en waarom je wel of geen koolhydraten zou moeten eten.
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Al bij de index van de etenspijler gekeken? Het lijkt me sterk als daar geen topic met koolhydraten-vrije of -arme recepten staat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Verdiep je eens in paleo .



(Ben geen aanhanger maar recepten zijn leuk voor variatie en het scheelt in koolhydraten)
Alle reacties Link kopieren
Himalaya, gekeken en kon het niet vinden! De enige topics die ik kon vinden gingen over waarom wel en waarom niet...



Paleo, ken het niet, ga het zeker even Googlen! Thnx!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
- ontvelde kippenpoten uit de oven met gemende salade of sperziebonen

- lasagna gemaakt van courgette en dat bedekt met tomaat, mozzarella en rauwe ham of kipfilet

- gevulde paprika

- gevulde portobello

- tonijnsalade

- asperges met zalm en ei
- Ratatouille met een stukje vis.

- Spaghetti van courgette.

- Lasagne van courgette.

- Salade met veel kikkererwten of linzen

- Saladegerookte kip, zachte geitenkaas, cashewnoten honing mosterd dressing.

- Goed gevulde soep met stukjes groente en kipfilet. Ik maak vaak deze: bouillon, bleekselderij, broccoli, ui, knoflook, tomaten, kipfilet en koriander.

- de linzensoep metbleekselderik van de ah recepten

- ceaser salade of Griekse salade van Jamie Oliver met een stukje vlees of vis

- pompoen uit de oven ipv aardappelen



In het kookboek Power food van Rens Kroes staan een aantal koolhydraat arme recepten voor in de avond. Ik vond ze er erg lekker uitzien. Je kan ook op haar blog kijken, staan ook recepten op. (Ik vind het boek een aanrader als je gezonde recepten wil hebben.)
Oh ja nog een lekkere en simpel:

Zalm of witvis in een pakketje met groente en gember, koriander en sausje van oestersaus en sojabonen



Het boek Fresh & Light van Donna Hay is overigens ook een aanrader
Alle reacties Link kopieren
Vis/kip met (wok)groenten(lekker zelf snijden, kruiden erbij. Beetje experimenten wat je lekker vindt), eet wat meer groenten/vis/kip en laat rijst/pasta/ aardappelen achterwege. Of neem quinoa of maak een lekker maaltijdsalade daarmee. Ff googelen je vindt genoeg!
Alle reacties Link kopieren
Ook binnen een koolhydraat arm dieet is het verstandig om koolhydraten bij de avondmaaltijd te eten.. Ik heb een jaar lang koolhydraat arm gegeten maar redelijk mijn eigen recepten aangehouden waarbij ik de hoeveelheid koolhydraten terug bracht naar max 80-100 gram pp..



Bij pasta verhoogde ik bijvoorbeeld het aantal groentes in de saus, zodat je relatief meer saus neemt maar minder pasta..



In mijn ontbijt en lunch gebruik ik alleen nog maar trage koolhydraten, (havermout) en ook dat werkt erg goed, omdat de koolhydraten niet meer het hoofdbestanddeel is van de maaltijd
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een compleet boek met koolhydraatarme-recepten. Misschien ook iets voor jou? Staan onder andere ontbijt/lunch recepten in, soepen, salades, avondeten met vlees/vis en vegetarisch etc. Per maaltijd staat ook nog eens keurig aangegeven hoeveel koolhydraten er precies in zitten als je het heel erg goed wil bijhouden. Staat overigens ook een heel groot stuk informatie in over koolhydraten, welke inderdaad goed zijn en wat nu slecht is.



Boek heet 365 koolhydraatarme gerechten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven