Vriend kan zich niet laten gaan

31-08-2014 16:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames en heren,



Ik ben 33 en heb 5 jaar een relatie met R. We zijn erg blij met elkaar, behalve op het gebied van seks. R. is nogal onzeker in bed en is zich voortdurend bewust van zichzelf en wat hij doet. Dat resulteert in nogal werktuiglijke seks, waarbij er maar weinig aandacht voor mij is. Hij gaat het liefst zo snel mogelijk naar binnen en komt klaar. Soms zijn er nog wat handtastelijkheden beneden de gordel en dat is het wel. Van voorspel is nauwelijks sprake als het aan hem ligt. Hij neemt ook eigenlijk nooit initiatief.

Ik mis de aandacht, het samen opgewonden raken en de passie waarin je elkaar kunt meenemen enorm. Ik voel me gewoon totaal niet begeerd.



We hebben hier herhaaldelijk over gepraat, en hij is het met me eens dat het veel beter kan. Hij geeft toe dat hij onzeker is en dat hij bang is om het niet goed te doen. Hij weet alleen niet goed aan te geven wat hem zou helpen. Dus neem ik initiatief, verwen ik hem uitgebreid (wat ik heerlijk vind) en geef ik hem veel complimenten (die ik meen!) in de hoop dat hij daar wat zekerder van wordt. Ik geef aan wat ik geil vind en hoe ik het lekker vind. Maar het helpt allemaal nauwelijks, en om eerlijk te zijn word ik er ook wel een beetje moe van om telkens de kar te trekken. Ik wil gewoon ook weleens dat hij de leiding neemt en dat hij mij meeneemt op zijn energie.



Ik denk dat seks je dichter bijelkaar kan brengen in een relatie, maar dit drijft ons juist uitelkaar. Wat kunnen we nog doen om hier verbetering in te brengen, want ik ben het zo onderhand een beetje kwijt....?
Alle reacties Link kopieren
Ik trek al 13 jaar een soortgelijke kar, alleen ben ik dan man.

Pas recent is er uitgekomen dat eea met seksueel misbruik te maken heeft in haar jeugd.

Dat verklaard een hoop, misschien is dat een achterliggende grond.



Alleen daar dan weer een oplossing voor vinde, zal ook een uitdaging zijn.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Naar ee therapeut of psycholoog gaan? Het is via een forum en op basis van alleen jouw info moeilijk helpen bij iets dat blijkbaar diep zit...



De seks zou ik voorlopig even laten voor wat het is, het lijkt mij dat het niet zo helpt dat jij telkens initiatief neemt. Hebven jullie al eens rustig en uitgebreid gepraat over wat jullie opwindt/tegenhoudt/vrijmaakt/inspireert/drijft/etc? Misschien komt daar iets uit?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
En je weet zeker dat hij op vrouwen valt?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Paulaner,



Jeetje, zo lang al.....heeft ze daar al die jaren over gezwegen?



Ik geloof niet dat het bij mijn vriend zo'n achtergrond heeft. Hij is gewoon bang om het niet goed te doen. Daarnaast heeft hij gewoon nooit echt een goed seksleven gehad; hij heeft voor mij maar 1 bedpartner gehad in de vorm van een 10-jarige relatie, en dat seksleven was ronduit slecht. Dat heeft dus ook niet bepaald bijgedragen aan zijn seksualiteit.



Bugs: ja, we hebben het er meerdere malen uitgebreid over gehad.Het punt is niet zozeer dat hij niet weet wat hem opwindt, want daar kan hij wel gewoon over praten. Maar wat hem tegenhoudt of onzeker maakt wordt niet echt duidelijk.



We doen op zich ook gewoon alles in bed, en hij staat er ook voor open om nieuwe dingen te proberen. Ik geloof dus niet zozeer dat het een seksueel probleem is. Het probleem is dat hij zich gewoon niet kan overgeven, en dat hij dus enorm verlegen is als het aankomt op handelingen bij mij verrichten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Naara, nee, daar twijfel ik niet aan. Hij is bijvoorbeeld dol op mijn borsten, en hij wordt ook gewoon opgewonden van me. Maar misschien moet ik er een keer een man bij halen om te kijken hoe hij daarop reageert. Dat zou ik nog leuk vinden ook
Alle reacties Link kopieren
Er een man bijhalen? Nou, dat zal helemaal goed zijn voor zijn zelfvertrouwen in bed.
Alle reacties Link kopieren
Is hij na 5 jaar nog steeds verlegen als jullie vrijen? Dan is hij wel serieus verlegen... Hij krijgt ook wel een erectie als jij opgewonden bij hem in bed ligt? Hebben jullie al gwoon eens naakt op bed gelegen om hem je lichaam eens van alle kanten te laten verkennen? En dan openlijk bespreken wat jullie tegenkomen en er van vinden?



Ik probeer te bedenken wat hem kan tegenhouden, maar een psycholoog lijkt mij toch echt behulpzamer.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Er is zo'n serie waarin sekslessen worden gegeven. Vrij gedetailleerd ook. Kan later wel ff zoeken als ik mijn laptop heb? Wellicht helpt het hem als ie gewoon precies leert wat lekker is? Van een ander dan jij?
Alle reacties Link kopieren
Eh...Biefstuk, dat was een grapje.



Hm, volgens mij komt het verhaal nu anders over dan ik het bedoel.

Ik bedoel met verlegen niet zozeer dat hij letterlijk verlegen is in de zin dat hij me niet aan durft te kijken, maar meer 'handelingsverlegen' als het op dingen bij mij doen aankomt.

Hij doet ook wel (bijna) alles, maar met schroom (dus als het bijvoorbeeld op beffen (wat hij nooit uit zichzelf doet) of vingeren aankomt). Daar word ik dus niet opgewonden van. Het is allemaal nogal werktuiglijk, maar ook als hij me bijvoorbeeld neukt. Maar hijkomt bijvoorbeeld wel gewoon op me zitten om zich af te trekken omdat hij weet dat ik dat lekker vind en hij schaamt zich ook niet voor zijn lichaam of iets dergelijks.



Ik heb al heel vaak aangegeven wat ik lekker vind, maar dat helpt dus niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Een therapeut zou inderdaad soelaas kunnen bieden Bugs, maar ik geef eerst de voorkeur aan eventuele ervaringsdeskundigen.
Alle reacties Link kopieren
En dan komt 'ie ook wel klaar als hij op je zit en 't met zichzelf doet?



Vindt hij het wel echt leuk om je te neuken/vingeren/beffen? Als je zegt:"wandelen in het bos of lekker een ritje op me maken", wat zegt hij dan?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Wat vind je vriend er zelf van zoals het nu gaat? Voelt hij zich ook geremd?



Niet alle mannen zijn creatief en nemen graag initiatief he? Misschien is hij gewoon zichzelf en hoeft het van hem niet zo nodig anders.



Is hij in het dagelijkse leven heel anders dan in de seks? Of vind hij het dan ook al gauw best en laat jou de ideeen aandragen?
Beetje ontkend raken door paar glazen alcohol?
Alle reacties Link kopieren
Ow sorry, combinatie gsm en die verdomd kleine smilies dan niet zien. Vond het al raar ;)
Laat het verwennen van hem achterwege...en zeg tegen hem dat het de bedoeling is dat hij eerst zorgt dat jij eerst klaarkomt voordat hij aan z'n "trekken" mag komen...en dat jij hem daarna verwent.. maak er een leuk spel van.. ;)



Dus inplaats van gezamelijk naar een climax toe werken...eerst jij en dan jij en hij samen ;)
quote:isfahan schreef op 31 augustus 2014 @ 17:41:

Eh...Biefstuk, dat was een grapje.



Hm, volgens mij komt het verhaal nu anders over dan ik het bedoel.

Ik bedoel met verlegen niet zozeer dat hij letterlijk verlegen is in de zin dat hij me niet aan durft te kijken, maar meer 'handelingsverlegen' als het op dingen bij mij doen aankomt.

Hij doet ook wel (bijna) alles, maar met schroom (dus als het bijvoorbeeld op beffen (wat hij nooit uit zichzelf doet) of vingeren aankomt). Daar word ik dus niet opgewonden van. Het is allemaal nogal werktuiglijk, maar ook als hij me bijvoorbeeld neukt. Maar hijkomt bijvoorbeeld wel gewoon op me zitten om zich af te trekken omdat hij weet dat ik dat lekker vind en hij schaamt zich ook niet voor zijn lichaam of iets dergelijks.



Ik heb al heel vaak aangegeven wat ik lekker vind, maar dat helpt dus niet echt.Het komt op mij niet over als handelings-verlegen, maar als geen-handelingszin. En als het ongeïnteresseerd zijn in wat jou van je sokken krijgt....
Alle reacties Link kopieren
Op de vraag of hij het wel leuk vind om me te vingeren/beffen/watdanook: eh...nou, dus niet echt. Hij voelt zich er ongemakkelijk bij.



Ja Shehot, hij geeft zelf ook aan dat hij geremd is en dat het veel beter zou kunnen. Maar je heb zeker een punt met je vraag hoe hij in het dagelijks leven is. Hij is namelijk niet erg initiatiefrijk. Daar hebben we ook eens in de zoveel tijd woorden over, omdat ik dat soms heel irritant vind. Het zit dus ook wel echt in zijn persoonlijkheid.



Nou, Naara, spijker op zijn kop....ik vraag me dus inderdaad ook af of hij het wel belangrijk genoeg vindt. Ik heb dus gisteren heel erg onverantwoord geroepen dat ik dan maar beter een minnaar moet zoeken als er niks verandert. Heel gemeen misschien, en het werkt vast averechts, maar ik wist niet hoe ik hem er anders van moet doordringen dat dit echt een probleem voor me is.



Jacq, het probleem is niet dat het niet gebeurt, want ik vraag er gewoon om, maar wel HOE het gebeurt.
Dat had ik wel gelezen Isfahan, daarom dat ik zei dat jouw genot voorop moet staan...dus als hij zijn techniek/motivatie niet aanpast, zodat jij op een lekkere manier komt...dan kan hij naar zijn eigen genot door jou fluiten ;)
Dus elke handeling waarin jouw genot centraal staat vindt hij vervelend om te doen?
Soms zijn mannen dusdanig geïndoctrineerd dat het moeilijk te bevatten is dat vrouwen ook van (harde) seks houden.

Ik weet uit ervaring dat dat soms een kwestie van tijd is.
Alle reacties Link kopieren
Is ie gepest ofzo in zijn jeugd of een beschermde opvoeding oid? Als hij een patroon van algemene onzekerheid heeft dan heeft dat vast een oorzaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 31 augustus 2014 @ 17:53:

[...]



Het komt op mij niet over als handelings-verlegen, maar als geen-handelingszin. En als het ongeïnteresseerd zijn in wat jou van je sokken krijgt....En weinig passie. En het klinkt alsof TO er alles aan doet om het te veranderen, maar dat heeft weinig effect. Ik zou zeggen, als ie niet wil dan wil ie niet. Want zo klinkt het, alsof hij het wel best vind zo.
quote:ThunderassMan schreef op 31 augustus 2014 @ 18:36:

Soms zijn mannen dusdanig geïndoctrineerd dat het moeilijk te bevatten is dat vrouwen ook van (harde) seks houden.

Ik weet uit ervaring dat dat soms een kwestie van tijd is.Die tijd duurt dan al best wel lang, een relatie van 5 jaar schrijft TO.
Alle reacties Link kopieren
En nooit uit zichzelf vingeren of beffen? Poeh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven