(Betaalbare) trouwringen

30-06-2008 20:41 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ons partnerschap omzetten in een huwelijk. We doen dit verder zonder poespas gewoon aan de balie, maar vinden het wel leuk om daarna allebei een trouwring te dragen.



Wie weet waar je (liefst omgeving Den Haag/Leiden) mooie ringen kunt kopen die ook nog betaalbaar zijn.

Via Google vind ik wel een heleboel zaken, maar in dit geval hecht ik meer waarde aan persoonlijke meningen dan aan het orakel Google ;-)



Dus waar heb jij je trouwring gekocht? En ook nog wel belangrijk, wat is de "levertijd" van een ring?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja in eerste instantie denken we aan witgoud, maar we staan nog open voor alle opties.
Bijna alle juweliers hebben naast dure trouwringen, ook betaalbare trouwringen. De levertijd is meestal een week of zes.
Nog gefeliciteerd trouwens! Trouwen is leuk! Of het nou in een stadhuis is of aan een balie.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze ook laten maken bij een goudsmit. Dus zelf ontwerpen, of samen met de goudsmit ontwerpen. Dat klinkt duur maar is het niet. de goudsmit heeft namelijk alleen een atelier ter beschikking, vaak aan huis terwijl een juwelier een duur pand heeft met personeel en de sieraden ook nog eens een flinke marge heeft want die zijn van bepaalde merken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!!!



Wij wilden ook goedkope trouwringen.. uiteindelijk hebben we het dubbele uitgegeven. De goedkopere ringen vonden wij niet zo mooi. Wat overigens Onderdezon schrijft is waar.... bij de juwelier vindt je duur en goedkoop.



Wij zijn in februari getrouwd en ook zonder poespas. De ringen ware het duurst.... maar goed die dragen we hopelijk ook de rest van ons leven.
Alle reacties Link kopieren
mijdrecht heeft leuke juwelier:

www.juwelencentrum.nl



Wij hebben er onze ringen gekocht, en 2 setjes vrienden van ons ook. allemaal zeer tevreden. ook over de prijs. ze kunnen in principe alles maken, wat je maar wil.



een tip:

probeer eens ringen met een bolle binnenkant. je denkt er niet snel aan, maar het zit heerlijk!

doei

Aramilia
Alle reacties Link kopieren
HEMA

(Als je een veel voorkomende naam hebt is er vaak wel eentje met die naam er op/in)
Alle reacties Link kopieren
http://www.lucardi.nl/assortiment/trouwring/jewelry/82/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
wij hebben titanium ringen van boccia bij de plaatstelijke juwelier

gegraveerd en al binnen een week klaar

kosten 94 euro per stuk....
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef op 30 juni 2008 @ 21:57:

HEMA

(Als je een veel voorkomende naam hebt is er vaak wel eentje met die naam er op/in)
X-D
Alle reacties Link kopieren
danivo schreef op 30 juni 2008 @ 22:16:

wij hebben titanium ringen van boccia bij de plaatstelijke juwelier

gegraveerd en al binnen een week klaar

kosten 94 euro per stuk....




Dat is goedkoop zeg! Even gezocht op het merk en ik zie wel wat mooie dingen met een klein steentje erin. En inderdaar niet duur. 139 e voor een trouwring is stukken minder dan ik dacht.



Blijft titanium gewoon mooi?
Alle reacties Link kopieren




Dit is het niet denk ik. Zijn wel erg "fijne"ringetjes en de niet zo fijne vind ik dan weer een beetje lomp.

Maar bedankt voor de link.
Alle reacties Link kopieren
bij lucardi heb je dit jaar 2e ring halve prijs. daar hebben we die van ons ook vandaan.



groetjes
Alle reacties Link kopieren
josephine69 schreef op 30 juni 2008 @ 22:26:

[...]





Dat is goedkoop zeg! Even gezocht op het merk en ik zie wel wat mooie dingen met een klein steentje erin. En inderdaar niet duur. 139 e voor een trouwring is stukken minder dan ik dacht.



Blijft titanium gewoon mooi?




Titanium schijnt wel redelijk mooi te blijven (heb er zelf geen ervaring mee), maar als nadeel wordt genoemd dat je ze nooit meer kunt laten vermaken als je later in je leven dikker of dunner wordt, ze toch liever iets breder wilt etc. Om die reden worden titanium ringen vaak als trouwring afgeraden.



Wij laten onze ringen maken bij een goudsmid. Inderdaad veel goedkoper dan ik dacht en je loopt er wel de rest van je leven mee, dus fijn als je dan iets hebt waar je echt blij mee bent.
josephine69 schreef op 30 juni 2008 @ 22:26:

[...]

Blijft titanium gewoon mooi?


wij hebben de onderstaande ring, titanium met zilver en die blijft gewoon mooi.titanium is een stuk harder dan gewone edelmetalen, dus geen krasjes oid.

ik wist niet dat je ze niet kon laten vermaken, goede reden om niet uit te dijen :smile:



http://www.cdjuwelier.nl/images/boccia/bocciaring0106-02.jpg
Alle reacties Link kopieren
Davino, waar kun je die kopen? Zie ze niet op de bocciasite...



Laat maar, heb ze al gevonden. Heb jij ze ook laten graveren?
anoniem_42440 wijzigde dit bericht op 01-07-2008 09:42
Reden: Even google goed gebruiken....
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Vaak heb je bij titanium ringen dat je kan "ruilen" tegen een kleine bij betaling voor een maat groter. Je moet dan wel een ring uit kiezen uit het standaard assortiment, hierbij zitten vaak mooie ringen. Dit kan gewoon bij de juwelier!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoeveel je kunt/wil uitgeven, wij hebben de onze laten maken bij OXO in Rotterdam. Het is een atelier in het centrum, ze hebben mooie dingen. We waren wel wat kwijt maar dat kwam grotendeels doordat we allebei op slag verliefd waren op een hele brede ring, witgoud.
Alle reacties Link kopieren
Die ring die hier geplaatst is vind ik mooi! Maar eigenlijk wil ik er 1 met een steentje, maar deze vind ik ook super. En voor zo weinig geld, haha. Kan alleen niet echt verkoopadressen van dit merk vinden. Maar wordt dit bij elke juwelier verkocht?



Onderstaande ringen vind ik mooi:





http://i289.photobucket.com/albums/ll214/vivaforum_2008/bocciaring0121-04.jpg



http://i289.photobucket.com/albums/ll214/vivaforum_2008/bocciaring0121-02.jpg



http://i289.photobucket.com/albums/ll214/vivaforum_2008/bocciaring0120-04.jpg
Alle reacties Link kopieren
Kies wel weer meteen de "duurdere" uit, behalve die van 99 euro.
Alle reacties Link kopieren
Haha, josephine, je kiest dezelfde uit als ik. Ik ga denk ik voor die met 9 diamantjes (zouden die echt zijn, voor ¤ 169,00?) En voor hem dan de gladde, kost maar 41 euro. We gaan binnenkort naar een winkel die ze verkoopt, even kijken hoe ze er in het echt uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig ik vind die met 9 ook het mooist, maar kan me niet voorstellen dat het echte diamanten zijn.

Naar welke winkel ga je? Ik kan op internet niet echt een lijst met verkoopadressen vinden. Jij toevallig?



Wij weten nog niet of we ook deze ringen nemen, maar zo op de foto zien ze er mooi uit. Maar witgoud vind ik ook nog steeds erg mooi.



Het bedrag wat we ervoor in gedachten hadden lag wel een stuk hoger dan de ringen die ik nu heb gezien, maar als het voor minder kan heb ik daar uiteraard geen moeite mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze echt zijn... Ik heb nu een ring uit de Hot Diamond serie (en bijpassende ketting) en die diamantjes zijn miniscuul en de (zilveren ring met diamant) ring was 50,--. Ketting dacht ik iets van 100,--.



Ach, als hij er mooi uitziet maakt het me niet zoveel uit, als ze er volgend jaar nog maar inzitten...



Ik heb ze gevonden op de site van Trendjuwelier (www.trendjuwelier.nl)



Adres Bezoekadres:

Winkelcentrum Akkerhof

Winterakker 11

3206 TG Spijkenisse



Ik weet niet of dit zo mag, ivm reclame, anders hoor ik het snel genoeg. Voor ons een half uurtje rijden, maar dat heb ik er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren
OMG!



Ik heb toevallig afgelopen weekend een topic geopend op overige. Ik kan niet linken, maar de titel is (trouw-)ringen, witgoud of titanium.



Na alles wat ik daar heb gelezen neig ik steeds meer naar titanium, en de ringen die ik mooi vind zijn óók de twee bovenste uit je post Josephine!



Op dat andere topic schreef iemand die de bovenste ring al drie jaar heeft en er erg tevreden mee is.



Bij ons in de buurt zit trouwens een juwelier die ze verkoopt. De reden dat ik het topic opende is dat ik zelf het verschil niet zag tussen de witgouden of titanium ring, behalve in het prijskaartje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven