baby 8 maanden 's nachts elk uur wakker

31-01-2015 20:53 47 berichten
Onze baby is altijd ontzettend makkelijk geweest. Hij was erg tevreden en vrolijk.

De laatste maanden zijn echter behoorlijk pittig. Het begon met een enorme verkoudheid waar hij maar niet vanaf leek te komen: hij moest vaak zó erg hoesten, dat hij over begon te geven. Daardoor (?) begon hij steeds slechter te slapen: overdag maar ook 's nachts. Uiteindelijk bleek hij bronchitis te hebben. Na een antibioticakuur en een puffer ging het even beter. Na een week werd hij echter weer erg verkouden. De huisarts dacht dat hij een virus opgelopen had. Dat, samen met bronchitis, kon zijn afweersysteem nog niet goed aan. Hij kreeg ontstekingsremmers. Vervolgens ging het weer een week beter. Daarna opnieuw klachten. Het viel ons op dat hij zich overstrekt en huilt tijdens het eten. De huisarts dacht aan (verborgen) reflux en schreef Nexium voor. Hier kreeg hij zo'n diarree van dat we na een week zijn gestopt.

Maar wat nu? We gaan sowieso volgende week weer terug naar de huisarts maar ik wilde dit toch ook aan jullie voorleggen.



Wat ons opvalt:

*hij blijft verkouden, piept tijdens het ademhalen en klinkt erg 'vol'

*hij slaapt ontzettend slecht: elk uur wakker 's nachts is geen uitzondering

*hij drinkt vaak maar de helft van zijn fles, groeit wel prima

*overstrekt zich



Wat we hebben geprobeerd:

*warmer aankleden, minder warm aankleden

*hoofdeinde van zijn bedje omhoog gezet

*bedje verplaatst

*late fles later gegeven, vroeger gegeven

*bij ons nemen als hij wakker wordt

*neusspray

*knuffeltje in zijn bed

*meerdere speentjes in bed zodat hij er zelf een kan pakken als hij er een kwijt is

*verwarming aan op zijn kamertje

*voor de late fles verschonen/juist niet verschonen

*niet meteen reageren als hij wakker wordt.



Zien we iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem niet standaard even laten puffen voordat hij naar bed gaat? Dat helpt misschien.



En inderdaad toch maar weer naar de huisarts. Laat voor de zekerheid ook even naar zijn oren kijken. Hier wisselen bronchitis en oorontsteking elkaar regelmatig af.



Sterkte! Hopelijk is de virussentijd snel voorbij...
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij alle vaccinaties gehad?
Alle reacties Link kopieren
Doorverwijzing naar kinderarts/ kno-arts? Met deze klachten zou ik nooit bij een huisarts blijven maar aandringen op een doorverwijzing. Oorontsteking wordt bijv. door een huisarts vaak over het hoofd gezien.

Zou echt staan op een doorverwijzing!
Nansie, we laten hem twee keer per dag puffen: 1x 's ochtends en 1x 's avonds.

We moeten sowieso volgende week terugkomen, als het niet beter gaat zouden ze verder gaan kijken. Ik denk dat hij dan inderdaad doorverwezen gaat worden..



Hij heeft nog niet alle vaccinaties gehad, volgt het gewone schema.



Het is echt frustrerend: dan gaat het een week prima en dan beginnen de klachten weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer alvast want mijn beeb wilt zou eten. Als hij zijn kinkhoest vaccinatie heeft gehad kun je dat in ieder geval uitsluiten, zo niet; vraag je HA er meer over. Voor een baby is dit heel gevaarlijk.



Anders denk ik dat hij misschien een griepje te pakken heeft? Mijn ouders lopen beiden al bijna 3 maanden met griep waar zelfs antibiotica niet veel tegen helpt. Toen zag ik laatst op het nieuws dat er zo'n virus vanuit Amerika is overgewaaid. Onachuldig maar erg moeilijk om weer vanaf te komen.



Maaaaaaar ik ben absoluut geen arts, dit zijn gewoon dingen die bij mij opkomen als ik zijn symptomen zo lees. Ik z
Het laatste punt: niet meteen reageren als hij wakker wordt. Daar bedoel ik mee dat we hem de kans willen geven zelf weer in slaap te vallen. Hij lijkt erg licht te slapen. Als wij 's nachts de trap aflopen om naar het toilet te gaan is hij meteen wakker. We laten hem echter niet huilen (hij heeft echt ergens last van dus laten huilen is absoluut geen optie).
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik plaatste mijn reactie te vroeg.

Ik z......ou ;) gewoon blijven "zeuren" boj je HA tot hij erachter is wat er aan de gand kan zijn.



Als hij trouwens zijn vaccinaties zoals normaal krijgt, was kinkhoest een van de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Je schiet er niet veel mee op, maar die van mij is zijn tweede half jaar ook zowat non stop ziek geweest. Oren, snot, hoesten... Dan ging het weer een week beter, dan was hij weer ziek. Uiteindelijk bij de huisarts een antibioticumkuur afgedwongen, hielp ook niks, had die huisarts toch gelijk met z'n virus Uiteindelijk is het vanzelf beter gegaan. Maar als je t niet vertrouwt gewoon laten doorverwijzen!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeetje, excuses voor mijn spelfouten!!! Ik typ met koude handen!
Alle reacties Link kopieren
Even goed laten nakijken door de huisarts, maar mijn jongste (bijna 15 maanden) is ook al vanaf oktober om de week ziek. Er heerst gewoon van alles en als ze eenmaal wat verzwakt zijn, pikken ze alles op. Het is behoorlijk slopend. Als het kan qua werk kun je hem misschien een tijdje thuishouden van het kdv. Daar zijn natuurlijk ook de hele tijd virussen waar hij weer ziek van kan worden.



Mijn zoontje heeft een paar weken geleden buisjes gekregen en sinds deze week lijkt het slapen eindelijk beter te worden. Hij slaapt zowel overdag als 's nachts langer.
Bedankt voor jullie reacties. Misschien is het inderdaad gewoon een virus, ik weet het niet meer. Voel me een beetje radeloos worden. Heb hem vanavond om half 8 in bed gelegd en hij is tot nu toe al drie keer huilend wakker geworden. Waarschijnlijk slaapt hij na de fles van half elf een paar uurtjes om vervolgens elk uur wakker te worden. Hij moet toch uitgeput zijn? Arm mannetje..
Alle reacties Link kopieren
Heb je al wel eens een zetpil geprobeerd?

En hij kan ook last hebben van doorkomende tandjes?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden precies hetzelfde (geen bronchites weliswaar) maar wij zijn erachter dat ze gewoon dorst had. Waarschijnlijk door dichte neus een droge mond. Wij laten haar water drinken voor het slapen en bieden overdag veel water aan. Nu slaapt ze weer redelijk door. Als ze wakker wordt in de nacht een paar slokjes water en ze slaapt verder.



We hebben overigens wel door kinderarts laten onderzoeken dat ze niets mankeert.



Wij hebben ook echte neusspray (dus niet zoutoplossing) voorgeschreveb gekregen omdat ze zo verkouden bleef en dat heeft ook heel goed geholpen.
Je zegt dat je geschoven hebt met de late fles. Heb je hem ook gewoon een voeding midden in de nacht gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt heel herkenbaar voor mij. mijn zoon was een voorbeeldbaby tot een maand of zeven. Daarna was het non-stop ellende: oorontstekingen, luchtweginfecties, longontstekingen, altijd ziek. Buisjes gehad met 9 maanden, puffers, alles.



Uiteindelijk bleek hij coeliakie te hebben (diagnose met 15 mnd) en achteraf gezien zijn de problemen gekomen toen hij brood en pap ging eten.



Ik wil niet zeggen dat jouw zoon ook coeliakie heeft, maar bedenk dat er ook een onderliggend probleem kan zijn waarvan zijn klachten de symptomen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mmm zo rot he om je kleintje zo te zien...onze dochter is bijna 9 mnd en sinds ik gestopt ben met bv (6 mnd) is ze ook voortdurend verkouden, hoesten ed. We leggen ook n ui onder dr bedje nog en voor de rest alle hulpmiddeltjes. Als ze zz steeds wakker hoest geven we soms pcm. Dat overgeven bij t hoesten heeft ze ook. Maar goed, zolang t snot enzo loskomt schijnt t weinig kwaad te kunnen, wel heel zielig. Daarnaast zijn wij zelf ook nonstop verkouden.

Naja hoort er bij en zal ook wel weer over gaan. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
het lijkt wel alsof je het over mijn dochter hebt....zeer herkenbaar!! al vanaf een week of 6 slaapt ze zeer slecht. Wij zijn zelfs bij een kinderarts geweest en behandeling voor reflux en Kiss, maar slechte slapen bleef. Ook idd al maanden verkouden, slecht drinken en veel diarree. Tot de CB arts opperde eens een tijd koemelkvrij te eten (ik geef bv). en na 3 dagen waren alle klachten weg! Ze was niet meer verkouden, sliep langer en geen diarree meer....Dus eens met bibaatje: soms hebben Bep. klachten een achterliggende oorzaak. Ik wist bv niet dat koemelkintollerantie (ze heeft geen echte allergie) verkoudheidsklachten (incl oorontstekingen e.d) kan veroorzaken...ik dacht dan aan exceem. Dus zou zeker ook eens kijken of je hem andere voeding kunt geven in overleg met je huisarts of consultatiebureau. Pepti of geitenmelkpoeder (mijn dochter reageert daar heel goed op, schijnt lichter verteerbaar te zijn) bijvoorbeeld. Sterkte iig, het is slopend!
Bibaatje, daar ben ik dus ook bang voor: dat hij ergens niet tegen kan. Maar de huisarts zag daar geen aanwijzingen voor?



Ook het geven van een fles midden in de nacht werkt helaas niet..



Tandjes.. hij heeft twee tandjes onderin maar daar heeft hij niet veel last van gehad. Ik zie verder geen andere tandjes doorkomen.
Alle reacties Link kopieren
owja en refluxachtige klachten en klachten die bij koemelkintollerantie/overgevoeligheid horen lijken erg op elkaar. google maar eens op de symptomen....
Het is zo zielig voor hem, hij zit echt niet lekker in zijn vel en heeft echt ergens last van. Maar wat dan precies?

Frustrerend. En om eerlijk te zijn: het breekt op. We hebben ook nog een kindje van 2 jaar die ook niet altijd even goed slaapt. Ik weet soms niet hoe ik de dag door moet komen. Maar ik probeer mezelf steeds maar streng toe te spreken dat ik me niet aan mag stellen.
Ik ga maandag toch maar weer de huisarts bellen. Ik lees nu inderdaad de symptomen bij koemelkallergie.. Daar herken ik zeker dingen in. Maar ik herken op dit moment geloof ik overal dingen in..
Alle reacties Link kopieren
quote:Slalom schreef op 31 januari 2015 @ 21:54:

Bibaatje, daar ben ik dus ook bang voor: dat hij ergens niet tegen kan. Maar de huisarts zag daar geen aanwijzingen voor?



Ook het geven van een fles midden in de nacht werkt helaas niet..



Tandjes.. hij heeft twee tandjes onderin maar daar heeft hij niet veel last van gehad. Ik zie verder geen andere tandjes doorkomen.



Mijn huisarts zag het ook niet hoor. Wel doorverwezen naar de kinderarts vanwege gestagneerde groei en het vele ziek zijn. Maar de kinderarts zag het ook niet. Toen opgenomen omdat het de spuigaten uitliep en toen pas testten ze op coeliakie.



Coeliakie (en vast veel andere dingen) is veel te weinig bekend bij huisartsen en enorm ondergediagnosticeerd.



Eerste stap zou zijn een verwijzing naar een kinderarts.
Kan ik dat gewoon vragen aan de huisarts? Een doorverwijzing?
Alle reacties Link kopieren
quote:Slalom schreef op 31 januari 2015 @ 21:58:

Het is zo zielig voor hem, hij zit echt niet lekker in zijn vel en heeft echt ergens last van. Maar wat dan precies?

Frustrerend. En om eerlijk te zijn: het breekt op. We hebben ook nog een kindje van 2 jaar die ook niet altijd even goed slaapt. Ik weet soms niet hoe ik de dag door moet komen. Maar ik probeer mezelf steeds maar streng toe te spreken dat ik me niet aan mag stellen.



Je stelt je niet aan. Je slaapt niet, tel daarbij op de zorgen om je kind en je andere kind dat ook aandacht nodig heeft, evt werk.. Je energie is niet onuitputtelijk helaas.

Wij zijn er zowat aan onderdoorgegaan, aan het slaapgebrek en de zorgen icm oudste kind, huishouden, werk.



Dus hup naar de huisarts en een verwijzing vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven