Geld & Recht alle pijlers

Wat is hot/ verkoopt goed op Marktplaats?

20-12-2015 11:34 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo!

Geïnspireerd door de consuminder- en bespaartopics wil ik de kerstvakantie eens aangrijpen om hier veel weg te doen. We hebben in de loop der jaren best veel verzameld en een aantal zaken hebben wij echt niet nodig en/of gebruiken we gewoon niet.

Zo heb ik een tijd letterbakken verzameld maar eigenlijk nooit opgehangen en ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Nu hoorde ik van een collega (die een echt MP fan is) dat deze als zoete broodjes gaan op MP. Ik stond daar even van te kijken.



Dus nu vraag ik mij af: zijn er hier meer MP fans die weten wat heel populair is op MP? En hebben jullie tips hoe je het beste je artikel aan de man brengt daar? Ik heb nl wel een account maar ben er al een tijdje niet actief geweest.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Tips: maak een duidelijke omschrijving en duidelijke foto's. In het topic Even zeuren...marktplaats-ergernissen! lees je wat je vooral niet moet doen.
Goede duidelijke foto's, goede duidelijke tekst met details en eventueel maten, vraagprijs niet te hoog inzetten.

Ivm plaatsbesparing en er ook financieel iets aan over houden ga ik akkoord met elk aannemelijk bod.

Heb zelf geen zin om advertenties tot in het oneindige op MP te hebben staan. De meeste verkoop vind plaats in de eerste dagen na plaatsing advertentie op MP.



Kleding grote maten verkoopt goed, kinder merkkleding verkoopt goed. Kinderattibuten zoals kinderstoeltje auto, kinderwagen, box etc verkopen goed.



Verder geen ervaring met andere zaken.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets in mijn huis tegenkom wat weg mag, kijk ik eerst even hoeveel ervan op marktplaats staan en hoeveel er zoal voor gevraagd/geboden wordt. Zo kun je zien wat zeldzaam of waardevol genoeg is om erop te zetten.



Dat kun jij ook doen met de spullen die je tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik veel afgevallen was heb ik veel kleding verkocht in grote maten (48/50). Dat liep best wel goed.

Volgens mij doen meubels het ook wel aardig. Jaren geleden heb ik mijn eigen meubels verkocht (sommige stukken voor meer dan wat ik er zelf voor betaald had) en laatst nog een dressoir van 40 jaar oud (van mijn ouders) heel snel verkocht.



Voor de rest zou ik het niet weten. Er moet maar net iemand geïnteresseerd zijn. Ik zelf vind het in elk geval belangrijk dat de foto's duidelijk en helder zijn en dat de tekst duidelijk is. Voor advertenties waarin staat 'voor meer info bellen aub' ben ik allergisch.
Alle reacties Link kopieren
Kaarten voor Adele lopen ook heel goed!
Alle reacties Link kopieren
-design meubilair en verlichting, servies of huishoudelijke accessoires( recent of juist retro, in nieuwstaat)

-kinderwagens, fietskarren, speelgoed en kindertoebehoren

-merkkleding en merkschoenen van het juiste seizoen, niet te oud

-fotoapparatuur en geluidsdragers van de goede merken (verouderd ook wel voor verzamelaars)

-fietsen

-antieke of brocante leuke meubelstukken

-concertkaartjes van Adele of andere gehypte artiesten

-al je Apple meuk mits niet te oud
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede tips allemaal. Ik heb veel kinderspullen die veel ruimte innemen.

Haha kaartjes van Adele heb ik niet in huis. Die had ik wel gehouden
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 20 december 2015 @ 11:50:

Kaarten voor Adele lopen ook heel goed!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
-design tassen!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Wat niet loopt van kinderspeelgoed: Little People.

Ik heb heel veel klaar staan om weg te doen maar op MP staan meer dan 8000 advertenties met LP.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop behoorlijk veel kinderkleding via MP en opgeknapte, oude, meubels.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 20 december 2015 @ 11:52:

-design meubilair en verlichting, servies of huishoudelijke accessoires( recent of juist retro, in nieuwstaat)

-kinderwagens, fietskarren, speelgoed en kindertoebehoren

-merkkleding en merkschoenen van het juiste seizoen, niet te oud

-fotoapparatuur en geluidsdragers van de goede merken (verouderd ook wel voor verzamelaars)

-fietsen

-antieke of brocante leuke meubelstukken

-concertkaartjes van Adele of andere gehypte artiesten

-al je Apple meuk mits niet te oudWat een hoop goede tips! Super fijn
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
-dure sportkleding en schoenen en sportartikelen

-dure kinderkleding in de grotere maten ( de eerste jaren koopt/krijgt iedereen teveel blijkbaar)
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Zelfs kringloop is buitengewoon kieskeurig: de artikelen moeten schoon zijn, ingepakt zijn, makkelijk verkoopbaar zijn, in dozen bijelkaar goed verpakt en wat niet heel erg hip is laten ze gewoon staan. Als je het in de vuilnisbak gooit hoef je het niet meer schoon te maken en bespaar je je een afwijzing.



Uiteraard zullen mensen ook op marktplaats zoeken maar de heel schappelijke prijsjes zie je niet meer dus kijk ik alleen nog maar als ik iets specifieks zoek wat niet meer verkocht wordt maar dan weten ze wel wat ze moeten vragen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Is het handig als ik geen prijs erbij zet (dus bieden) of juist wel een prijs erbij zetten?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Het gaat je enorm veel tijd kosten, daarom breng ik vaak keigoed spul naar de kringloop of geef ik het weg aan iemand die werkt met gezinnen die het niet breed hebben,



Alleen al reageren op vragen van mensen of te lage biedingen, pfff.

Direct in de advertentie melden dat je onzinbiedingen verwijdert en niet op reageren. Alleen via MP biedingen accepteren. Zoveel mogelijk info in de advertentie.

Vantevoren prijzen van vergelijkbare artikelen checken en vraagprijs daar op afstemmen. Let ook op de regio van aangeboden artikelen, niet iedereen wil naar een uithoek reizen om iets op te halen tenzij je een uniek exemplaar hebt natuurlijk.



Oja, kinderdvd's raak je ook regionaal goed kwijt, vooral romdom vakanties



Nooit in prijs dalen als ze het komen bekijken/ophalen.



Niet teveel advertenties tegelijk plaatsen als je pas begint, bekijk eerst hoeveel werk je het vindt.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Als je tegen elk aannemelijk bod wil verkopen dan zou ik er geen prijs bij zetten. Als je er echt een minimaal bedrag voor wilt hebben, dan wel. Ik heb een hekel aan het zinnetje: geen onzin biedingen. Want wat is dan onzin? Dan heb ik liever een richtlijn.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Voor de duurdere dingen een vanaf prijs.



Zoveel mogelijk trefwoorden in de titel.



Voor kleding, schoenen en tassen een "supermooi" woord in de titel en beschrijving. " werkelijk fantastische blouse van het merk xxxxx"
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van bieden maar ik heb weleens 10 euro geboden om iets te krijgen dus 5 euro bovenop het laatste bod en toen had ik het snel maar het was geen goede koop.



Ik zou een vaste prijs vermelden en dan krijg je toch vaak kopers die een lagere prijs voorstellen (heb ik me laten vertellen). Je moet dus slim prijzen zodat mensen niet bieden en gewoon betalen. .



Wat ik ook weleens gezien heb is de vermelding om liever geen onzinbod te doen. Zo die zit, dacht ik dan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het kan veel werk zijn maar ik heb in een paar dagen tijd heel veel spullen voor mijn stiefmoeder verkocht. Zij ging veel kleiner wonen en wilde gewoon heel graag van veel spullen af. Dus heb ik ook dingen als een bloemenbon gevraagd in ruil voor een kinderfiets. Ze had er vijf staan, allemaal binnen een dag weg.



Ik denk dat het ook erg afhangt van je insteek. Wil je opruimen of geld verdienen?
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 20 december 2015 @ 12:13:

Voor de duurdere dingen een vanaf prijs.



Zoveel mogelijk trefwoorden in de titel.



Voor kleding, schoenen en tassen een "supermooi" woord in de titel en beschrijving. " werkelijk fantastische blouse van het merk xxxxx"Dat is heel persoonlijk. Op dit soort omschrijvingen knap ik juist af. Liever een echte omschrijving. Maar ik plaats weinig zelf dus weet eigenlijk niet of de verkoop dan sneller gaat. Ik koop wel veel via marktplaats.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 20 december 2015 @ 12:10:

Het gaat je enorm veel tijd kosten, daarom breng ik vaak keigoed spul naar de kringloop of geef ik het weg aan iemand die werkt met gezinnen die het niet breed hebben,



Alleen al reageren op vragen van mensen of te lage biedingen, pfff.

Direct in de advertentie melden dat je onzinbiedingen verwijderd en niet op reageren. Alleen via MP biedingen accepteren. Zoveel mogelijk info in de advertentie.

Vantevoren prijzen van vergelijkbare artikelen checken en vraagprijs daar op afstemmen. Let ook op de regio van aangeboden artikelen, niet iedereen wil naar een uithoek reizen om iets op te halen tenzij je een uniek exemplaar hebt natuurlijk.



Oja, kinderdvd's raak je ook regionaal goed kwijt, vooral romdom vakanties



Nooit in prijs dalen als ze het komen bekijken/ophalen.



Niet teveel advertenties tegelijk plaatsen als je pas begint, bekijk eerst hoeveel werk je het vindt.



Wauw jij bent echt een MP professional!

Fijne en handige tips. Van veel spullen wil ik gewoon af en ik geef ook veel weg via fb weggeefhoeken. Of kringloop.

Maar sommige spullen kan ik misschien toch wat voor krijgen in ons spaarpotje. Vind ik toch wel leuk. Ik ga eerst eens 3 dingen er op zetten denk ik.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de ervaring dat als ik advertenties van genoemde artikelen zo formuleerde dat het beter verkocht dan als ik dat niet deed.

Zelf vind ik het ook onzinnig en let ik er als koper ook niet op, maar het helpt de verkoop m.i. wel.





Bij duurdere artikelen zoals kinderwagen is het soms moeilijk te kiezen tussen 'gebruikt' en 'nieuwstaat'. Ik kies dan meestal gebruikt en zet in de advertentie dan z.g.a.n. En licht toe waarom ik dat vind.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:aquamarijne schreef op 20 december 2015 @ 12:14:

Het kan veel werk zijn maar ik heb in een paar dagen tijd heel veel spullen voor mijn stiefmoeder verkocht. Zij ging veel kleiner wonen en wilde gewoon heel graag van veel spullen af. Dus heb ik ook dingen als een bloemenbon gevraagd in ruil voor een kinderfiets. Ze had er vijf staan, allemaal binnen een dag weg.



Ik denk dat het ook erg afhangt van je insteek. Wil je opruimen of geld verdienen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven