gordijnen voor slaapkamer

06-10-2008 17:24 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,



we zijn op zoek naar gordijnen voor onze slaapkamer. We vinden het belangrijk dat het er goed donker wordt maar we vinden de meeste donkere zware gordijnen foeilelijk. nu dacht ik aan een donker rolgordijn met mooie lichte overgordijnen.. ideetje?

jullie mogelijk tips? goedkope winkels?



in woonkamer hebben we ook lichte gordijnen nodig en nieuwe ophangsystemen. dit ophangen willen en meten willen we eigenlijk uitbesteden. waar kan dit vrij goedkoop? tips?
Alle reacties Link kopieren
wat vind je mooi - wat vind je lelijk? Moeten het effen gordijen zijn? Houd er rekening mee dat bij een rolgordijn er altijd een stuk aan de zijkant waar nog licht door heen zal komen waarschijnlijk. Het goedkoopst is om zelf stof te kopen en het door iemand te laten naaien. Op marktplaats vind je mensen genoeg. En anders Ikea??? Stof op internet kopen?

Ophang systemen-------> wat voor soort etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of je er haast mee hebt maar er zijn regelmatig aanbiedingen waarbij het maken gratis is.

wat jij mooi vind of niet weet ik niet maar je kan vaak wel verduisteringstof in een andere stof laten zetten (ik vind 2 gordijnen over elkaar persoonlijk heel lelijk)

voor meten moet je meestal wel betalen.



winkels zijn er veel, kwantum heb ik erg goede ervaring mee ook qua kwaliteit, maar er zullen vast andere zijn met een beter suggestie ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de Hema ooit gordijnen gekocht (inderdaad tijdens zo'n gratis-laten-maken actie) en daarbij gekozen voor een donkere kleur. Het zijn dus geen verduisterende gordijnen, maar omdat ze groen zijn (niet eens heel donker), en doordat het dichtgeweven stof is, houden ze wel al het licht tegen.



Mijn ouders hebben speciale verduisterende rolgordijnen (wit) en daarover heen gewoon lichte gordijnen, zodat het er ook nog mooi uitziet zeg maar.



Misschien heb je wat aan deze tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn gordijnen voor de slaapkamer bij Leen Bakker besteld en laten maken. Prima donkere gordijnen van een dikke stof. Het blijft goed donker. Was ook niet eens zo heel erg duur
Alle reacties Link kopieren
ik wil dus geen donkere magnolia 81.

maar idd lichte verduisterende met daaroverheen lichte gordijnen...

klinkt erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
Verduisteringsstof kun je o.a. op de stoffenmarkt in Utrecht kopen. De stof heeft een soort coating waardoor hij echt geen licht doorlaat. Ze zijn er in verschillende kleuren. Zelf heb ik een verduisteringsstof die aan de ene kant lichtgrijs is en aan de andere kant wit. Ik heb deze stof achter mijn best wel dunne gordijnen genaaid, en het is pikkedonker in onze slaapkamer.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
zelf hebben we verduisterende rolgordijnen hangen. Nu paar weken geleden toch stof gekocht om nog gordijnen te maken voor daaroverheen want bij ons komt smorgens de zon er toch echt doorheen,

Niet door het gordijn want dat is echt verduisterend maar als je ramen zo groot zijn dat je 2 of meer rolgordijnen naast elkaar moet hangen dan komen de systemen tegen elkaar en zit er dus een spleet tussen de stof ( in ons geval namelijk een groot raam en een balkondeur)



Helaas hebben wij hierdoor dus alsnog gordijnen moeten kopen die donker zijn want ik wilde eigenlijk ook lichte ervoor hangen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in ons vorige huis een verduisterend rolgordijn, maar er kwam nog veel licht door de kieren. Nu hebben we een gordijn met verduisteringsstof bij de Decorette laten maken. Wel duur, maar super donker en geen kieren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net in ons nieuwe huis, off white ribfluwelen gordijnen van de Kwantum opgehangen. Met (bijna) dezelfde kleur verduisteringsstof. Zeilringen ook bij hen er doorheen laten slaan en we krijgen er veel complimenten over. Ze hadden een mooie aanbieding + het maken was ook gratis. lk ben heel tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven