Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
quote:tinnifin schreef op 10 mei 2016 @ 20:10:

Schoenen binnen aan...



Schoenen op vloerkleed......verschrikkelijkSchoenen uit bij de deur. En dan van die afgetrapte vieze spaanse sloffen als 9alternatief krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Alleen dingen die mij aangaan ... meestal speelt zich dit dus in het toilet af: geen prullenbakje, geen luchtverfrisser, laatste vel wc papier, geen handdoeken, geen zeep, geen touletborstel (Hoe poetsen ze het toilet? )



Andere dingen in huis merk ik wel op maar gaan mij niet aan.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 10 mei 2016 @ 20:04:

Wc papier dat verkeerdom hangt! Ik draai het meestal goed.



Doe ik ook!



Hier overigens geen zeep op het toilet, of überhaupt in huis, omdat ik daar allergisch voor ben.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 10 mei 2016 @ 20:04:

Wc papier dat verkeerdom hangt! Ik draai het meestal goed. Ja dit doe ik ook altijd, overal.....
Alle reacties Link kopieren
Vieze glazen of mokken. Als er gevraagd wordt of ik wat wil drinken dan bedank ik vriendelijk. Moet er niet aan denken om uit zo'n vieze glas te drinken
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Ruik je bij anderen aan de handdoeken dan?
Beschimmelde afdruiprekjes. En mij dan een glas drinken willen aanbieden...
Gebruikte theezakjes op het aanrecht, of, erger nog, in de gootsteen...
Alle reacties Link kopieren
quote:tinnifin schreef op 10 mei 2016 @ 20:10:

Schoenen binnen aan...



Schoenen op vloerkleed......verschrikkelijkAls ik ergens op visite ga, trek ik echt mijn schoenen niet uit. Mijn schoenen zijn brandschoon, kom echt niet net terug van een wadlooptocht ofzo. En mócht het ooit een keer gebeuren dat ik echt door sneeuw en bagger wadend ergens aankom, dan zal ik ze uit mijzelf uittrekken, maar anders? No way.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Kalliope schreef op 10 mei 2016 @ 20:04:

Wc papier dat verkeerdom hangt! Ik draai het meestal goed. Hoe zie jij het graag? De patenthouder heeft pleepapier bedoeld om het voorlangs op te hangen maar er zijn genoeg mensen die om diverse praktische redenen het papier juist achterlangs ophangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 10 mei 2016 @ 20:04:

Wc papier dat verkeerdom hangt! Ik draai het meestal goed. Ik weet dat ik me hier vroegah toen ik het een keer op Oprah zag ook al over verbaasd heb... maar ik begrijp niet dat er een "verkeerd om" bestaat voor WC papier. Kom op, het is WC Papier!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nette vrienden, het is serieus nooit vies waar ik kom. Natuurlijk ligt er wel eens een kruimeltje, maar echt smerig zeker niet. Ik heb het zelf altijd schoon en netjes als er iemand komt, dus misschien slaan ze hard aan het poetsen voordat ik langskom Wel vind ik het altijd heel smerig als een huis naar hond stinkt.
Alle reacties Link kopieren
Tja.. ik heb twee langharige katten die niet buiten komen. Het is onmogelijk om dan helemaal van haren af te komen. Natuurlijk maken we schoon, maar een beest draait om op de bank en het ligt weer vol.. als we mensen verwachten maken we vantevoren extra schoon, maar onverwacht bezoek heeft toch per. Sorry..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivy_Signe schreef op 10 mei 2016 @ 20:16:

[...]





Hoe zie jij het graag? De patenthouder heeft pleepapier bedoeld om het voorlangs op te hangen maar er zijn genoeg mensen die om diverse praktische redenen het papier juist achterlangs ophangen.Maar voorlangs is toch ook de enige logische/praktische manier?
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 10 mei 2016 @ 20:20:

Tja.. ik heb twee langharige katten die niet buiten komen. Het is onmogelijk om dan helemaal van haren af te komen. Natuurlijk maken we schoon, maar een beest draait om op de bank en het ligt weer vol.. als we mensen verwachten maken we vantevoren extra schoon, maar onverwacht bezoek heeft toch per. Sorry..Onze kat mag alleen op de bank op onze schoot of als er een dekentje ligt en houdt zich daar ook aan. Als we er niet zijn, mag ze niet in de keuken en woonkamer (rest van het huis is groot genoeg). Dus hier hoeft niemand in de kattenharen te zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 10 mei 2016 @ 20:20:

Tja.. ik heb twee langharige katten die niet buiten komen. Het is onmogelijk om dan helemaal van haren af te komen. Natuurlijk maken we schoon, maar een beest draait om op de bank en het ligt weer vol.. als we mensen verwachten maken we vantevoren extra schoon, maar onverwacht bezoek heeft toch per. Sorry..Heb je dan ook een speciale borstel in huis om haren te verwijderen en bied je je onverwachte bezoek dan ook aan om hun kleding even te schuieren bij het afscheid nemen? Met excuses voor de haaroverlast?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Eten onafgedekt in de koelkast brrrr
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me niet zo snel. Alleen bij mijn moeder omdat ze alle afval in de gootsteen gooit en standaard te ongeduldig is en het eten alvast op tafel zet, zodat bij de eerste hap de digitale kookwekker af gaat en er weer iemand moet opstaan om die irritant piepende wekker af te zetten.

Alhoewel, nu ik steeds verder van mijn pubertijd afdrijf, ga ik het ook wel schattig vinden. Er komt een tijd dat ik het ga missen.



De compleet vervallen en kapotte keuken van een vriendin vind ik hilarisch. Die heb ik de laatste jaren zien aftakelen en ze hebben wel geld maar geen tijd/ruimte om voor een nieuwe te gaan.



Laatst deed ik de kraan open en stond gewoon met de bovenkant van de kraan in mijn handen. Toen wees ze me ook op de scheur in de wasbak waardoor ze onder in het gootsteenkastje een teiltje had gezet. De vaatwasmachine, oven en magnetron waren al langer stuk.

Deze week komt de nieuwe keuken, zal het ouwe kreng bij haar nog missen.
quote:Kalliope schreef op 10 mei 2016 @ 20:04:

Wc papier dat verkeerdom hangt! Ik draai het meestal goed.



Overigens ben ik hier ook zelf schuldig aan.

Toen ik laatst bij een oude oom en tante op bezoek was, hing het papier achterlangs. Ik heb het toen omgedraaid (ja, best triest). Toen ik nog geen uur later nog een keer naar de wc ging, hing het weer achterlangs. Kennelijk sch*t mijn oom liever met achterlangs-wc-papier en ach, ik laat de lieverd.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenleaf schreef op 10 mei 2016 @ 20:21:

[...]





Maar voorlangs is toch ook de enige logische/praktische manier?Ja, vind ik ook. Je kan er beter bij én het hangt niet tegen de muur. Ik snap ook niet dat mijn man het altijd andersom hangt.
quote:khemam schreef op 10 mei 2016 @ 20:04:

Remsporen of gele randen in het toilet.

Kopjes of glazen die niet goed schoon zijn

Een gang vol.met uitgeschopte schoenen, zou ze dan met liefde allemaal opruimen.

En mijn nr 1 ergernis is een bank vol honden of kattenharen en daar mag ik dan in gaan zitten. Dacht het niet!



En dat mag je dan bij mij met liefde komen doen.



Voor de wc-rol discussie: Wikipedia heeft er een hele pagina voor: https://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientation



Helaas niet in het Nederlands. Wel een lijstje met voors en tegens.



Ik heb hem altijd voor hangen. Vriend doet het altijd achter. Ach, heb ik wat te doen als ik op de wc zit.
Ik trek wel eens een wenkbrauw op bij een vriendin, daar liggen de etensresten van de broodjes van de kinderen zo een dag lang op de grond. Maar verder boeit het me echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen prullenbak, zeep en handdoek (wanneer er een fonteintje is) op de toilet wanneer ik ongesteld ben. Maar daar heb ik nu vanwege mijn zwangerschap nog even geen last van
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Een ooit vriendin van me, haar huis was een grote bende, vooral de keuken, etensresten, vieze kattenbak/haren, half lege borden met eten op de salontafel en god weet wat er nog meer stond, ik kon geen onderscheid meer maken door de rommel. Mijn handen jeukte als ik bij haar was. Ooit eens een poging gedaan om haar volgestouwde zolder mee op te ruimen, maar niks mocht weg. En daar leefde ze dan met haar man en twee kinderen.

Ik denk dat ze een horder is.

Verder was het wel een lief mens.

Maar daar kon ik dus niet goed tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven