Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Ik vind hondenlucht echt vreselijk bah
Alle reacties Link kopieren
quote:tinnifin schreef op 10 mei 2016 @ 20:10:

Schoenen binnen aan...



Schoenen op vloerkleed......verschrikkelijk



Inderdaad, vloerkleden zijn ubersmerig!

Ik begrijp echt mensen niet die tapijt op de vloer hebben liggen.

Natat ik mijn harde vloerbedekking heb gestofzuigd, dweil ik iedere week. En iedere week is het dweilwater na afloop zwart. Al dat vuil blijft dus in je tapijt hangen, jaar na jaar. gatver.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 mei 2016 @ 20:22:

[...]





Heb je dan ook een speciale borstel in huis om haren te verwijderen en bied je je onverwachte bezoek dan ook aan om hun kleding even te schuieren bij het afscheid nemen? Met excuses voor de haaroverlast?







Serieus, jij verwacht dan excuses?
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 10 mei 2016 @ 20:00:

Ik heb wel andere zaken om me druk over te maken dan het huishouden van een ander+100
Alle reacties Link kopieren
quote:Pil0u schreef op 10 mei 2016 @ 20:26:

[...]









Serieus, jij verwacht dan excuses?Nou ja, als ik me in mijn nieuwe outfit niets vermoedend bij een kennis op de bank plaats en ik zit onder de dierenharen, zou ik het wel netjes vinden als de gastvrouw/gastheer daar sorry voor zou zeggen. Net zo goed als wanneer ik onverhoopt in andere viezigheid zou gaan zitten als ik gewoon op de bank plaatsneem.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 10 mei 2016 @ 20:25:

[...]





Inderdaad, vloerkleden zijn ubersmerig!

Ik begrijp echt mensen niet die tapijt op de vloer hebben liggen.

Natat ik mijn harde vloerbedekking heb gestofzuigd, dweil ik iedere week. En iedere week is het dweilwater na afloop zwart. Al dat vuil blijft dus in je tapijt hangen, jaar na jaar. gatver.Hoezo jaar na jaar? Maak jij je tapijten dan maar één keer in de zoveel jaar schoon?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 mei 2016 @ 20:28:

[...]





Nou ja, als ik me in mijn nieuwe outfit niets vermoedend bij een kennis op de bank plaats en ik zit onder de dierenharen, zou ik het wel netjes vinden als de gastvrouw/gastheer daar sorry voor zou zeggen. Net zo goed als wanneer ik onverhoopt in andere viezigheid zou gaan zitten als ik gewoon op de bank plaatsneem.



Je wéét dat die kennis katten heeft dus als je dan een beetje nadenkt, doe je geen nieuwe kleren aan.

Het zijn maar haren, het is geen stront hoor.
quote:ikbenleaf schreef op 10 mei 2016 @ 20:21:

[...]





Maar voorlangs is toch ook de enige logische/praktische manier?Ja, want bij achterlangs schraapt het papier heel onhandig langs het klepje als je aan de flap trekt. Dan rolt de rol namelijk de verkeerde kant op. Bovendien ziet achterlangs hangen er lelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 mei 2016 @ 20:15:

[...]





Als ik ergens op visite ga, trek ik echt mijn schoenen niet uit. Mijn schoenen zijn brandschoon, kom echt niet net terug van een wadlooptocht ofzo. En mócht het ooit een keer gebeuren dat ik echt door sneeuw en bagger wadend ergens aankom, dan zal ik ze uit mijzelf uittrekken, maar anders? No way.Nooit op het kamp geweest zeker?
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:tinnifin schreef op 10 mei 2016 @ 20:10:

Schoenen binnen aan...



Schoenen op vloerkleed......verschrikkelijkOh, dat doet me denken aan een topic van een paar jaar geleden waarin de TO dat ook niet wilde hebben. Maar toen had ze een vriendin op bezoek die dan wel de schoenen uit had gedaan maar waarin de zweetlucht van diens voeten toen nog dagenlang was blijven zitten.
quote:Ivy_Signe schreef op 10 mei 2016 @ 20:23:

[...]





Kennelijk sch*t mijn oom liever met achterlangs-wc-papier en ach, ik laat de lieverd.





In zn eigen huis. Nou sympathiek hoor mopje.



quote:ikbenleaf schreef op 10 mei 2016 @ 20:21:

[...]



Maar voorlangs is toch ook de enige logische/praktische manier?Katten/kinderen kunnen bij voorhangen er sneller voor de gein een haal aan geven waardoor er papier op de grond terechtkomt. In campers of schuinhangende Dixies (alles wat niet beweegt of niet waterpas staat) gaat de rol voorlangs eerder roteren en komt er ook ongewild papier op de grond. 30% van de mensen verkiest achterhangen, lees ik net.
quote:diaa schreef op 10 mei 2016 @ 20:31:

[...]



In zn eigen huis. Nou sympathiek hoor mopje.



Dat zeg ik.
quote:lavendelbloem schreef op 10 mei 2016 @ 20:04:

[...]



Idd. Ik zet ze droog in de kast terug, dus geen probleem met water dat achtblijft. Ik juist het idee dat er stof in kan komen als je ze niet op de kop zet. oeps, dan zal dit wel een ergernis zijn dat ik niet genoeg stof

Maar dan denk ik altijd aan stilstaande lucht in het glas. En de drinkrand heeft dan de niet vaak schoongemaakte plank in het keukenkastje aangeraakt.

Ik weet het, het slaat werkelijk nergens op, maar ik vind het vreselijk.



Maar zo gebruik ik ook bij een nieuwe wc rol eerst de binnenkant van het wc papier, en bij een niet meer nieuwe wc-rol gebruik ik de buitenkant van het wc papier. Want bij de nieuwe rol weet ik niet wie de rol heeft aangeraakt in de fabriek. tja, ik weet dondersgoed dat dit echt nergens op slaat, maar toch doe ik dat zo iedere keer weer opnieuw..
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 10 mei 2016 @ 20:30:

[...]



Nooit op het kamp geweest zeker? Ja hoor. Maar dat is een aparte samenleving met een eigen cultuur en een eigen gedragsnorm. Bovendien zijn die huizen (nou ja caravans, maar het zijn vaker villa's) zo brandschoon dat je er nog geen spatje of stofje vindt, al zoek je er met een microscoop naar. Kunnen veel Nederlandse gezinnen nog een voorbeeld aan nemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik kan mij niet echt ergeren om andermans huishouden maar laatst kwam ik voor het eerst bij iemand thuis en daar schrok ik echt. Een kattenpies lucht in huis die niet te harden was, verwarming aan terwijl het al warm was, 3 sigaretten in een kwartier roken zonder een open raam, 11 (!!!!) katten in huis, een hele Gore vloer vol met kattenharen en gruis van shag en as en kruimels. Gewoon echt goor. Toen was ik wel snel weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 10 mei 2016 @ 20:13:

[...]





Schoenen uit bij de deur. En dan van die afgetrapte vieze spaanse sloffen als 9alternatief krijgen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Bij andere erger ik mijzelf niet zo snel. Bij ons is de keuken en de bijkeuken vaak wel een zooi omdat daar echt geleefd word. Overigens is het niet vies en binnen 20 minuten opgeruimd. Wc papier hier ook voorlangs. Wij ik me bij ons aan erger. Een oude witte trap uit de jaren 20/30. Die moet ik echt elke dag stofzuigen of vegen. Als ik dat dus een paar dagen niet doe en er komt iemand op visite dan kan ik me voorstellen dat die ook denken dat ik dat wel wat vaker zou mogen poetsen.
Ik zou niet weten waarom ik mij zou willen ergeren aan andermans huishouden, ergernis over mijn eigen huishouden lijkt mij voldoende.



Er zijn wel een paar dingen die ik smerig vind maar bijna nooit meemaak: hondenlucht in huis en vieze plakkerige deurkrukken.
Hoe zouden al die wc-rol-omdraaiers het vinden als het in hun eigen huis gebeurd? Of als er mensen direct uit t pak melk gaan drinken omdat ze dat nou eenmaal makkelijker vinden?



Laat dat plee papier lekker hangen. Vriend van me had zo'n neuro huisgenootje. Na een avond bieren en weer de rol "overhands" heeft ie de hele rol weggehaald. Tja zit je dan met je belerende gedrag
Alle reacties Link kopieren
quote:Schmett schreef op 10 mei 2016 @ 20:37:

[...]



Maar dan denk ik altijd aan stilstaande lucht in het glas. En de drinkrand heeft dan de niet vaak schoongemaakte plank in het keukenkastje aangeraakt.

Ik weet het, het slaat werkelijk nergens op, maar ik vind het vreselijk.



Maar zo gebruik ik ook bij een nieuwe wc rol eerst de binnenkant van het wc papier, en bij een niet meer nieuwe wc-rol gebruik ik de buitenkant van het wc papier. Want bij de nieuwe rol weet ik niet wie de rol heeft aangeraakt in de fabriek. tja, ik weet dondersgoed dat dit echt nergens op slaat, maar toch doe ik dat zo iedere keer weer opnieuw..



Zeker Schmett-vrees ?



(gezien je nick)
Alle reacties Link kopieren
Als ik glazen wil gebruiken die al een tijdje ongebruikt (maar wel schoon!) in de kast hebben gestaan, dan worden die so-wie-so met heet water gespoeld en vers opgewreven (met een schone glazendoek).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:floflo schreef op 10 mei 2016 @ 20:05:

"Let maar niet op de rommel hoor!"



En dan is het supernetjes in het betreffende huis.

Jaaaaaa! Dit!

Bleg....



Ik vind het zo fijn als ik eens in een huishouden komt waar gewoon geleefd wordt en die sporen ook te zien zijn en daar geen woord over gerept wordt.
Heb een paar jaar met zijn 14-en in een studentenhuis gewoond, er is denk ik echt nog heel weinig waar ik niet uit automatisme overheenstap/ mijn ogen voor sluit/mijn schouders over ophaal.



OW ja, kindergejank, daar word ik gek van. Dat hadden we daar ook niet tuulk.
Alle reacties Link kopieren
Het zal mij echt worst zijn,hoe iemand anders zijn huishouden runt.

Als ik binnenkom en er word gevraagd of ik mijn schoenen uit wil doen,geen probleem.

Als ik weet dat er dieren zijn,trek ik wel oudere kleren aan,ook geen punt.

Ik heb zelf ook 3 honden en ja,die liggen ook op de bank.

Ik stofzuig de bank elke dag,maar als de visite dan weggaat met haren aan de bips..pech



Mocht ik dan toch iets moeten noemen....geen zeep op het toilet,dat vind ik wat minder prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven