Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 10 mei 2016 @ 20:24:

Voor de wc-rol discussie: Wikipedia heeft er een hele pagina voor: https://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientation



Helaas niet in het Nederlands. Wel een lijstje met voors en tegens.



Ik heb hem altijd voor hangen. Vriend doet het altijd achter. Ach, heb ik wat te doen als ik op de wc zit.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hangt een wc rol goed en wie bepaalt dat ??
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 10 mei 2016 @ 20:24:

[...]





En dat mag je dan bij mij met liefde komen doen.



Zet alle paren netejs weg voor je, als ik daarna maar een lekker bakkie uit een schone kop.krijg en absoluut geen beestenharen op de bank zie. Dan gooi ik al je schoenen de voortuin in.
Dit topic is voor mij bestemd als ik wel eens over de vloer kom bij vrienden denk ik ook wel eens haal er een stofzuiger door of een dweil. Of mijn. Buurvrouw heeft ook zo'n ontploft huis kleding op de bank bordjes op trap vreselijk. Ik kan daar zo aan ergeren enorm dan heb ik de neiging om het zelf te doen, of als je naar de wc gaat bij sommige mensen stinkt het ook gewoon en zie je de kalk nog op het wasbakje. Ik heb gewoon een fobie denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 21:02:

Dit topic is voor mij bestemd als ik wel eens over de vloer kom bij vrienden denk ik ook wel eens haal er een stofzuiger door of een dweil. Of mijn. Buurvrouw heeft ook zo'n ontploft huis kleding op de bank bordjes op trap vreselijk. Ik kan daar zo aan ergeren enorm dan heb ik de neiging om het zelf te doen, of als je naar de wc gaat bij sommige mensen stinkt het ook gewoon en zie je de kalk nog op het wasbakje. Ik heb gewoon een fobie denk ik.Nee, je hebt helemaal gelijk. Zie dat ook soms bij mensen. Slingert de troep overal rond, en ze gaan er gewoon midden tussenin zitten. Als je dan koffie krijgt, moet je de troep op de salontafel zowat opzij schuiven om je kopje neer te kunnen zetten. En dan die eeuwige dooddoener "ja maar, een beetje rommelig vind ik juist gezellig". Nou ja, zou kunnen, maar er is rommelig en rommelig, en ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die het hélemaal gezellig vinden dat hun keuken vol staat met vuile vaat en de huiskamer op een ontplofte toestand lijkt... Lijkt me eerder gemakzucht dat dan even vertaald wordt in "gezellig"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:hiltje schreef op 10 mei 2016 @ 20:45:

[...]





Zeker Schmett-vrees ?



(gezien je nick)



Zo heb ik mijn Nick nooit gezien.

Wellicht heb ik selectieve schmett-vrees als je mijn huishouden ziet zou je dat namelijk niet zeggen.
quote:khemam schreef op 10 mei 2016 @ 21:00:

[...]



Zet alle paren netejs weg voor je, als ik daarna maar een lekker bakkie uit een schone kop.krijg en absoluut geen beestenharen op de bank zie. Dan gooi ik al je schoenen de voortuin in. Ow ik heb een super mooie vaatwasser en ik stofzuig elke dag de bank.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat mensem zich ook bij mij ergeren hoor. Want NO WAY dat jij met je schoenen aan mijn woonkamer binnenkomt. En als je vieze sokken hebt gaan die ook uit. Heb gelukkig andere opties om met bezoek te zitten en blijven we lekker op de porch.



En constant gillende kinderen in mijn tuin met de nodige herrie van motorisch speelgoed er bovenuit kan ook heel storend zijn. Ik ben er al doof voor geworden.
Alle reacties Link kopieren
Kruimels op de vloer! Niets ergers dan kruimels onder je sokken. Niet dat ik zo vaak bij mensen thuis op sokken loop. Maar toch. Ik vind kruimels op de vloer verschrikkelijk.
't Is al met al een heel gedoe
Mijn huishouden ziet er altijd tip top uit en daar besteed ik ook de nodige aandacht en zorg aan uit. Zoals mijn oma altijd tegen mij zegt als ze bij mij langs komt er woont hier een keurige dame. Alles strak geen zooi in de woonkamer of tielerantijntjes ik kan niet wonen in een rommelhuis dan word ik erg druk van in mijn hoofd.



Als ik bij een vriendin langs ga dat is nogal een sloddervos heeft der bed niet opgemaakt gordijnen zijn nog dicht raam is niet open geweest ik heb daar een neus voor als men hun huis niet laat doorluchten vreselijk. En het meest erge iriitatie zijn vaatdoekjes vreselijk na 1 dag gaan ze bij mij in de was. En mensen die vaatdoekjes gebruiken voor de wc en de keuken brrrr en dan houden ze stug vol van ja het is in de wasmachine geweest hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten komen juist eigenlijk alleen in de woonkamer, omdat ik katten op mijn slaapkamer en bed echt niet hygiënisch vind. Ook houden ze ons dan wakker. Kortom. De woonkamer is van hen. Ik stuur ze wel meteen van de tafels en het aanrecht af, dat hebben ze ook goed afgeleerd. Op de bank liggen ze dus veel, vaak op n kleedje, maar niet altijd. Natuurlijk bied ik mijn excuses aan aan mijn bezoek als dat nog zichtbaar is als ze binnenkomen en maak ik dan snel even schoon. N schuursponsje dat n beetje vochtig is werkt goed. Excuses voor een paar haren op kleding maak ik niet.
Alle reacties Link kopieren
O en uitgebloeide bloemen in een vaas. Ril.
't Is al met al een heel gedoe
Mensen met kinderen! Yuk!
Ergeren niet. Ieder zijn ding. Iedereen kent wel het vaatdoekje dat voor de grond, de aanrecht en de tafel wordt gebruikt. (juk)

Alsof dat niet ranzig genoeg is, ook nog even de kindersnoetjes ermee poetsen na het eten.

Toch handig zo een vaatlap
Alle reacties Link kopieren
Je naam doet het erom, schmett Vrees

Ik vind honden en kattenharen overal niet zo fris.

Of zag in het verleden mensen wel eens een sigaret op hun etensbord uitdrukken.

Mensen die met het zelfde mes door divers beleg heen gaan

Vieze vaatdoeken etc.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
En mensen die met schoenen naar boven gaan, dat is bij mij een no go absoluut niet vriend heb ik die regel ook opgelegd geen schoenen in mijn slaapkamer of overloop. En bij mij mag je maar 2 paar schoenen in de rek leggen de rest breng ik naar de kelder daar heb ik een schoenenkast idem voor jassen 2 jassen meer niet. En als mensen in bad zijn geweest graag mijn bad weer droog maken of cabine. Ik heb gasten wel een terug gestuurd nadat ze gedoucht hadden, straks zit ik met die lelijke vlekken. Ik heb vriend al zover dat hij na het scheren de wasbak sopt. Gelukkig heb ik een vriend die ook netjes is.
Alle reacties Link kopieren
Vochtige handdoeken die gelijk op een hoop worden gegooid na het douchen. Dat muffe schimmelluchtje in een geleende handdoek ruik je gelijk.
Geen prullenbak op het toilet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en strepen op ruiten, ik erger me nog minder aan een vieze ruit.
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 21:23:

En mensen die met schoenen naar boven gaan, dat is bij mij een no go absoluut niet vriend heb ik die regel ook opgelegd geen schoenen in mijn slaapkamer of overloop. En bij mij mag je maar 2 paar schoenen in de rek leggen de rest breng ik naar de kelder daar heb ik een schoenenkast idem voor jassen 2 jassen meer niet. En als mensen in bad zijn geweest graag mijn bad weer droog maken of cabine. Ik heb gasten wel een terug gestuurd nadat ze gedoucht hadden, straks zit ik met die lelijke vlekken. Ik heb vriend al zover dat hij na het scheren de wasbak sopt. Gelukkig heb ik een vriend die ook netjes is.Dat zijn een boel regels. Moeten ze wat tekenen voordat ze over de drempel mogen bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Mensen met kinderen zijn het ergst idd... Je weet maar nooit waar ze die snotneuzen aan afgeveegd hebben...
Mensen vergeten dat ze handoeken ook op 90 graden kunnen wassen. Na het wassen van de handoeken doe ik ze in de droger en netjes opgevouwen in de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen die eten gaan uitdelen en dan niet met het bord langsgaan maar je het eten van het bord aangeven, bijv. Stukjes kaas/worst.

Heel lief, maar de kinderen hebben vooraf (volgens mij) niet de handen gewassen.



Of bakjes eten waaruit ook de kinderen mogen graaien, dan hoef ik er niets meer uit. Ze denken dat ik altijd aan de lijn ben.
quote:Lucky_Birdie schreef op 10 mei 2016 @ 21:27:

Geen prullenbak op het toilet.Die hebben wij ook niet. Er staat er 1 in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 21:15:

Mijn huishouden ziet er altijd tip top uit en daar besteed ik ook de nodige aandacht en zorg aan uit. Zoals mijn oma altijd tegen mij zegt als ze bij mij langs komt er woont hier een keurige dame. Alles strak geen zooi in de woonkamer of tielerantijntjes ik kan niet wonen in een rommelhuis dan word ik erg druk van in mijn hoofd.



Als ik bij een vriendin langs ga dat is nogal een sloddervos heeft der bed niet opgemaakt gordijnen zijn nog dicht raam is niet open geweest ik heb daar een neus voor als men hun huis niet laat doorluchten vreselijk. En het meest erge iriitatie zijn vaatdoekjes vreselijk na 1 dag gaan ze bij mij in de was. En mensen die vaatdoekjes gebruiken voor de wc en de keuken brrrr en dan houden ze stug vol van ja het is in de wasmachine geweest hoor.



Oei. Mocht er ooit een dag komen dat je bij me komt voor een kop koffie kunnen we beter de stad in gaan

Ik klink als je vriendin.

Ik ben een sloddervos, tot eigen ergenis.

Hier wordt geleefd. Het is noodzakelijk schoon omdat het moet. Ik heb een hekel aan schoonmaken maar ja moet wel dus doe ik het.

En schoon is wel zo fijn natuurlijk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven