Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
Afwasborstels. Horror!
quote:Lucky_Birdie schreef op 10 mei 2016 @ 21:27:

Geen prullenbak op het toilet.Dit ja. Mag je met je bijna druipende tampon door het huis gaan lopen.
quote:levim schreef op 10 mei 2016 @ 21:30:

Kinderen die eten gaan uitdelen en dan niet met het bord langsgaan maar je het eten van het bord aangeven, bijv. Stukjes kaas/worst.

Heel lief, maar de kinderen hebben vooraf (volgens mij) niet de handen gewassen.



Of bakjes eten waaruit ook de kinderen mogen graaien, dan hoef ik er niets meer uit. Ze denken dat ik altijd aan de lijn ben.

1: Eens, maar leer het ze maar eens



2: Ik maak dan wel een zin met de woorden 'graaien' en 'pisvingers'.

Dus dito, tenzij het mijn eigen kinderen zijn. Na afloop van een hapjes avond (alleen voor de kinderen) gingen de ouders bij het ophalen ook met de restjes rond. Nee, ik hoef niks van een bord wat 2 uur lang deel op tafel stond bij een lopend buffet voor kleuters. Dûh.
Ik heb wel een prullenbak op de wc met maandverband zakjes. Ik hoef die stinkende zooi niet te ruiken. Het is voor mij geen enkele moeite om mijn huis schoon te maken. Voor mij is het way of life. Ik ben ook half Surinaams he en Surinamers zijn over het algemeen altijd schoon.
quote:Blijdoener schreef op 10 mei 2016 @ 21:28:

Mensen met kinderen zijn het ergst idd... Je weet maar nooit waar ze die snotneuzen aan afgeveegd hebben...



mijn dochter heeft periode gehad dat ze dat deed; aan de keukendoek ze heeft het nu afgeleerd gelukkig. Vind het gruwelijk.



Ken iemand die gebruikte tampons op haar kamer laat liggen en 1 keer in de zoveel tijd bij elkaar raapt en in de prullenbak in de keuken gooit. Zoiets gruwelijks!



Vanvond kwam ik thuis van werk en stonden de schoenen in de hal allemaal 'keurig' ONDER en naast mijn pas opgehangen schoenenkast
quote:Monti schreef op 10 mei 2016 @ 21:35:

[...]





mijn dochter heeft periode gehad dat ze dat deed; aan de keukendoek ze heeft het nu afgeleerd gelukkig. Vind het gruwelijk.



Ken iemand die gebruikte tampons op haar kamer laat liggen en 1 keer in de zoveel tijd bij elkaar raapt en in de prullenbak in de keuken gooit. Zoiets gruwelijks!





Vanvond kwam ik thuis van werk en stonden de schoenen in de hal allemaal 'keurig' ONDER en naast mijn pas opgehangen schoenenkast Gadver dat zou ik niet eens accepteren als moeder/opvoeder. Toen mijn moeder nog leefde mocht ik de deur niet uit als mijn bed niet was opgemaakt en mijn kamer niet netjes was, ook al ging ik naar school mijn moeder werpte een blik door de kamer en als het er goed uitzag mocht ik de deur uit anders mocht ik het opnieuw doen.
Ai... mijn grootste zorg komt uit. Ik probeer het te bagatelliseren dat mensen daar écht niet op letten als ze op visite komen, maar het gebeurt dus wel.



Wij hebben onlangs het huis goed opgeruimd, we bleven maar schuiven met dozen die opgeruimd dienden te worden en stond er soms eentje in de gang, een paar in het washok, eentje onder het bureau... Dat is nu allemaal weg maar heb me er vaak voor geschaamd, ook al was het niet direct zichtbaar voor iedereen.



Nu heb ik het huis doorgaans wel netjes schoon en opgeruimd, alleen de ramen blijft een ding. Ik woon aan een drukke straat en de glazen vooraan het huis zijn dus vies. Nu met die zon er constant op vraag ik me heel vaak af wat de buren daarvan denken. Na het weekend ga ik er mee aan de slag, beloofd.



Ik erger me dus niet snel bij anderen aan hun rommel of gebrek aan schoonmaak, maar ben dus een onzekere miep die zich constant druk maakt over haar eigen huis.
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 21:38:

[...]





Gadver dat zou ik niet eens accepteren als moeder/opvoeder. Toen mijn moeder nog leefde mocht ik de deur niet uit als mijn bed niet was opgemaakt en mijn kamer niet netjes was, ook al ging ik naar school mijn moeder werpte een blik door de kamer en als het er goed uitzag mocht ik de deur uit anders mocht ik het opnieuw doen.Don't worry, toen ik thuis kwam is de zweep erover geweest en was de schoenenkast netjes 'gevuld'
Alle reacties Link kopieren
Bij andere mensen thuis erger ik me niet gauw. Het is ten slotte hun huis.

Maar aan de collega's op het werk erger in me dan weer wel ... idd de theezakjes in de gootsteen, de halfvolle mok in de gootsteen, de gele smerig vaatdoeken op het aanrecht (wat er mee gebeurt - geen idee - maar ze zien er verschrikkelijk uit). En aangezien er twee maal per week een schoonmaakster komt, voelt blijkbaar verder niemand zich geroepen om iets op te ruimen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik maak mijn bed bewust niet op. Ik mocht dat nooit van mijn moeder want je zweet de hele nacht en dat vocht blijft in het matras zitten als je het bed meteen opmaakt. Dat is in ieder geval wat ze me altijd zei. Toen was er geen internet om te checken of het klopte en ik vind het nog steeds logisch klinken dus ik maak mijn bed nog steeds niet op.
quote:belgali schreef op 10 mei 2016 @ 21:44:

Bij andere mensen thuis erger ik me niet gauw. Het is ten slotte hun huis.

Maar aan de collega's op het werk erger in me dan weer wel ... idd de theezakjes in de gootsteen, de halfvolle mok in de gootsteen, de gele smerig vaatdoeken op het aanrecht (wat er mee gebeurt - geen idee - maar ze zien er verschrikkelijk uit). En aangezien er twee maal per week een schoonmaakster komt, voelt blijkbaar verder niemand zich geroepen om iets op te ruimen.Ja, of vaat en rommel op een flexplek laten liggen. Dan vraag ik mij af of ze dat thuis ook zo doen.
Ik herinner me er een! Een paar jaar geleden was ik op bezoek en werden er pannenkoeken gebakken. De kat stond op het aanrecht en likte af en toe het beslag. Dat zou niet erg zijn want het beslag zou nog verhit worden



Ik erger me aan vieze keukens.
quote:Annelaure schreef op 10 mei 2016 @ 21:46:

Ik maak mijn bed bewust niet op. Ik mocht dat nooit van mijn moeder want je zweet de hele nacht en dat vocht blijft in het matras zitten als je het bed meteen opmaakt. Dat is in ieder geval wat ze me altijd zei. Toen was er geen internet om te checken of het klopte en ik vind het nog steeds logisch klinken dus ik maak mijn bed nog steeds niet op.Mijn raam staat de hele nacht open en ook al is het hartje winter, zodra ik wakker word als eerst wat ik doe is de rol luiken omhoog doen en het raam raam verder open zodat de boel kan luchten. Daarna ga ik douchen tandenpoetsen in de tussentijd is het bed al wel gelucht en dan maak ik het op. Niks is zo vervelend als ik s'avonds mijn bed instap en het is niet opgemaakt.
quote:Ttass28 schreef op 10 mei 2016 @ 21:49:

[...]





Mijn raam staat de hele nacht open en ook al is het hartje winter, zodra ik wakker word als eerst wat ik doe is de rol luiken omhoog doen en het raam raam verder open zodat de boel kan luchten. Daarna ga ik douchen tandenpoetsen in de tussentijd is het bed al wel gelucht en dan maak ik het op. Niks is zo vervelend als ik s'avonds mijn bed instap en het is niet opgemaakt.Mijn raam staat ook altijd open, maar als ik de slaapkamer verlaat kom ik pas weer terug als ik ga slapen. Ik ben ook gewoon lui.
Kwam jaren geleden bij mensen thuis met zo'n kat of 30 in huis. Zodra je binnenkwam sloeg de ammoniak lucht je in de keel. Overal stapels boeken en post echt overal. Op de aanrecht een kilo kaas , de katten liepen op het aanrecht langs diezelfde kaas. Een keer koffie genomen die vreselijk lauw en oud was en de katten haren zag je erop drijven.

Op het toilet een harig vachtje om de toiletbril die denk ik in geen jaren gewassen was.

Ooit was er een leiding geknapt omdat katten daar stelselmatig tegen sproeiden.
quote:Annelaure schreef op 10 mei 2016 @ 21:46:

Ik maak mijn bed bewust niet op. Ik mocht dat nooit van mijn moeder want je zweet de hele nacht en dat vocht blijft in het matras zitten als je het bed meteen opmaakt. Dat is in ieder geval wat ze me altijd zei. Toen was er geen internet om te checken of het klopte en ik vind het nog steeds logisch klinken dus ik maak mijn bed nog steeds niet op.

Nu ik nog bevallingsverlof heb maak ik de bedden halverwege de dag op, maar het is inderdaad het beste om de bedden te laten luchten en niet direct op te maken. Ik vouw het dekbed meer dan halverwege dubbel, kan het prima luchten en 's avonds weer dicht.



Dit zegt Women's Health:



Het zit namelijk zo: er leven ieder moment ongeveer 1,5 miljoen microscopisch kleine beestjes in je bed, genaamd huisstofmijten. Deze piepkleine diertjes leven van menselijke cellen en vertoeven het liefst in een warme, vochtige atmosfeer.



Als we slapen, zweten we. Veel. Het gerucht gaat dat de gemiddelde persoon ongeveer een liter vocht per nacht verliest. Dat creëert natuurlijk een ideale habitat voor de huisstofmijten, die zich vervolgens als een gek gaan voortplanten.



Tenminste, tenzij je jouw bed niét opmaakt.



Onderzoeker, Dr. Stephen Pretlove van Kingston University School of Architecture, geeft een simpele verklaring. ‘Als je je bed opmaakt, direct nadat je er uitstapt, bewaar je alle lichaamswarmte, huidcellen en zweet onder de dekens. Terwijl, als je je bed niet opmaakt en gewoon openklapt, je bed lekker kan luchten. De mijten verliezen dan de strijd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn enige ergernis is geen prullenbak op het toilet. Verder vind ik alles best.
Alle reacties Link kopieren
Ttasss28, Jij klinkt wel echt obsessief hoor, lekker gastvrij ook. Mijn god... Je gasten terugsturen om de badkuip schoon te maken...



Enige waar ik me inderdaad echt aan erger zijn vieze theedoeken, vaatdoeken en half vergane afwasborstel/schuursponsjes.
Alle reacties Link kopieren
Als er familie of vtienden blijven slapen kan ik ook lastig zijn en vragen of ze aub de boel weer netjes achter kunnen laten.



Bij gasten die wat verder van mij afstaan klaag ik tegen mijn man over wat een viespeuken het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:FleetFox schreef op 10 mei 2016 @ 21:38:

Ai... mijn grootste zorg komt uit. Ik probeer het te bagatelliseren dat mensen daar écht niet op letten als ze op visite komen, maar het gebeurt dus wel.



Wij hebben onlangs het huis goed opgeruimd, we bleven maar schuiven met dozen die opgeruimd dienden te worden en stond er soms eentje in de gang, een paar in het washok, eentje onder het bureau... Dat is nu allemaal weg maar heb me er vaak voor geschaamd, ook al was het niet direct zichtbaar voor iedereen.



Nu heb ik het huis doorgaans wel netjes schoon en opgeruimd, alleen de ramen blijft een ding. Ik woon aan een drukke straat en de glazen vooraan het huis zijn dus vies. Nu met die zon er constant op vraag ik me heel vaak af wat de buren daarvan denken. Na het weekend ga ik er mee aan de slag, beloofd.



Ik erger me dus niet snel bij anderen aan hun rommel of gebrek aan schoonmaak, maar ben dus een onzekere miep die zich constant druk maakt over haar eigen huis.



Helemaal herkenbaar. Van de schuivende dozen tot de onzekerheid.

Ik ben nu korte metten met alles aan het maken. Overal stond iets.

Nu grote opruiming. Dingen weg gegooid en dingen gaan nog naar de kringloop.

We hebben geen zolder en een kleine tochtige schuur. Dus alleen een mini berghok voor opslag. Alles stond op een extra kamer.

Nu ik strals de gastouderopvang hier thuis heb valt die kamer weg. Dus werdt tijd voor drastische maatregelingen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 10 mei 2016 @ 20:20:

Tja.. ik heb twee langharige katten die niet buiten komen. Het is onmogelijk om dan helemaal van haren af te komen. Natuurlijk maken we schoon, maar een beest draait om op de bank en het ligt weer vol.. als we mensen verwachten maken we vantevoren extra schoon, maar onverwacht bezoek heeft toch per. Sorry..



Ben jij nu echt excuses aan het maken om de kleinziele aanstellerigheid van anderen???? Serieus???,



Dat kattenhaar boeit niet. Het feit dat iemand daar hier op een forum iets over roept, maar het nog nooit (geloof me! Ik heb 4 katten!!) tegen de betreffende kattenbezitter hebben uitgesproken. Da's pas sneu!!!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 10 mei 2016 @ 22:11:

[...]





Ben jij nu echt excuses aan het maken om de kleinziele aanstellerigheid van anderen???? Serieus???,



Dat kattenhaar boeit niet. Het feit dat iemand daar hier op een forum iets over roept, maar het nog nooit (geloof me! Ik heb 4 katten!!) tegen de betreffende kattenbezitter hebben uitgesproken. Da's pas sneu!!!



Nou deze kleinzielige aanstellerT laat meteen duidelijk merken wat ik van een harig bankstel vind en ik ben ook zo weer vertrokken. Mijn moeder had ook zo'n kat die op de bank lag te schooieren en er een angora bank van maakte. Getverdemme daar ga ik met mijn schone kleren niet op zitten.



Dat sommige mensen perfect gelukkig zijn in hun eigen bende prima. Maar ik vind het ronduit smerig. Heb zelf ook honden maar die mogen gewoon niet op de bank of er word meteen gestofzuigd.



Misschien is het wel jouw manier van reageren als kattenvrouwtje waarom mensen niets tegen jou durven te zeggen. Maar weet zeker dat er achter je rug om genoeg over gesproken wordt. Wie wil er nou als haarbal weer weggaan van visite.
Alle reacties Link kopieren
Doe normaal joh. 'Als haarbal weggaan' dat ligt dan echt aan jezelf hoor, geen enkel huis is zó vies.



Als je mijn dieren vies vindt ben je trouwens sowieso niet welkom in mijn huis. Dat gezeur, het zijn maar dieren. Kinderen en sowieso mensen zijn véle malen smeriger, maar als ik bij iemand met kinderen op bezoek ga vraag ik toch ook niet of ze hun vieze kwijlende snotterende schijt vlerk a.u.b. even weg willen halen. Als ik me daar zo aan zou storen ga ik daar niet op bezoek, zo simpel is het.
quote:khemam schreef op 10 mei 2016 @ 22:17:

[...]





Nou deze kleinzielige aanstellerT laat meteen duidelijk.emrken wat ik van een harig bankstel vind en ik ben ook zo weer vertrokken. Mijn moeder had ook zo'n kat die op de bank lag te schooieren en er een angora bank van maakte. Getverdemme daar ga ik met mijn schoe kleren niet op zitten.



Dat sommige mensen perfect gelukkig zijn in hun eigen bende prima. Maar ik vind het ronduit smerig. Heb zelf ook honden maar die mogen gewoon niet op de bank of er word meteen gestofzuigd.



Misschien is het wel jouw manier van reageren als kattenvrouwtje waarom mensen niets tegen jou durven te zeggen. Maar weet zeker dat er achter je rug om genoeg over gesproken wordt. Wie wil er nou als haarbal weer weggaan van visite.Voor mensen als jij heb ik een fauteuil met een grand foulard er overheen. Dan kan ik ze een haarloze zitplek aanbieden. Gelukkig komen al mijn geliefden zelf al onder dierenhaar binnen, dus ik hoef die fauteuil bijna nooit te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Daarom mijd ik ook ieder huis waarvan ik weet dat de huisdieren het daar voor het zeggen hebben.



Katten op het aanrecht? Neuh ik eet en drink wel iets ergens anders.



Bank onder de haren? Doei, tot nooit weer. Kom maar bij mij langs.



Maar idd ook viezigheid van mensen en kinderen. Ik kom gewoon liever niet bij mensen die het niet zo nauw nemen met hygiene. Mag je me een trut vinden maar ik zit dan totaal niet op mijn gemak. Rommel valt mee te leven maar viezigheid niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven