Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 12:32:

[...]





We hebben er hartelijk om gelachen. En zijn lekker aan de koffie gegaan.Tuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 12:32:

[...]





We hebben er hartelijk om gelachen. En zijn lekker aan de koffie gegaan.Goh, dat je nog koffie durft drinken in zo'n vies huis zeg...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook echt erg gekwetst zijn, ttas, ik zou hartelijk lachen met pijn in mijn buik en ik zou de rest van de dag een rotgevoel hebben. En ik zou voortaan gestrest zijn als je langs zou komen. Stom, maar jk ben nu eenmaal erg onzeker daarover.



Mijn schoonmoeder heeft daar ook zo'n handje van: Goh Lily, wat ruikt het hier lekker zeg! Heb je weer eens tijd gehad om schoon te maken? Ja, want dat is lastig he, de laatste tijd, dat merkte ik wel. Maar nu ruikthet superfris in je huis, fijn hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 27 juli 2016 @ 12:50:

Mijn schoonmoeder heeft daar ook zo'n handje van: Goh Lily, wat ruikt het hier lekker zeg! Heb je weer eens tijd gehad om schoon te maken? Ja, want dat is lastig he, de laatste tijd, dat merkte ik wel. Maar nu ruikthet superfris in je huis, fijn hoor!

Net of ik mijn ex schoonmoeder hoor.

"Bij .... is het zo vies in huis want die laat haar vogels los vliegen de hele dag"

Had toen twee losvliegende parkieten

"Doen jullie nooit je schoenen uit in huis?"

"Heb je afgewassen?"

Allemaal steken onder water ipv rechtstreeks te zeggen wat ze vond
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 12:31:

[...]





Oo wat erg dat heet vriendinnen zijn wij zijn direct en zeggen alles. Wie ben jij om daar over te oordelen?

Als iemand een reactie terug geeft zoals "wij leven niet in een ziekenhuis" is dat niet uit directheid maar omdat ze gekwetst zijn, dat zijn stekelige en geen "eerlijke" reacties. Bij mij kwam je er echt niet meer in. Hoe durf je dit tegen iemand te zeggen. En waarom? Wat haal je eruit? Vind je dat leuk ofzo? Waarom niet je mond houden en een bakkie drinken?



Voor iemand die niet be/veroordeeld wil worden doe jij het wel erg veel bij anderen. En dan nog even een trap na op Viva, een forum met vele duizenden gebruikers.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 27 juli 2016 @ 12:50:

Ik zou ook echt erg gekwetst zijn, ttas, ik zou hartelijk lachen met pijn in mijn buik en ik zou de rest van de dag een rotgevoel hebben. En ik zou voortaan gestrest zijn als je langs zou komen. Stom, maar jk ben nu eenmaal erg onzeker daarover.



Mijn schoonmoeder heeft daar ook zo'n handje van: Goh Lily, wat ruikt het hier lekker zeg! Heb je weer eens tijd gehad om schoon te maken? Ja, want dat is lastig he, de laatste tijd, dat merkte ik wel. Maar nu ruikthet superfris in je huis, fijn hoor!

En dan niet aanbieden om te helpen? Bah. Hou gewoon lekker je mond dicht zeg.



Als je merkt dat iemand het niet trekt dan bied je aan om te helpen...dan ga je niet zo steken onder water.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 juli 2016 @ 12:58:

[...]



Net of ik mijn ex schoonmoeder hoor.

"Bij .... is het zo vies in huis want die laat haar vogels los vliegen de hele dag"

Had toen twee losvliegende parkieten

"Doen jullie nooit je schoenen uit in huis?"

"Heb je afgewassen?"

Allemaal steken onder water ipv rechtstreeks te zeggen wat ze vond





Inderdaad, mijn schoonmoeder is een held in het geven van nonplimenten...:



Wauw, wat een bijzondere jas, die staat je ook alleen maar als je wat voller bent.



Wat heerlijk, ik wilde dat ik vroeger de kinderen naar de opvang had kunnen brengen, maar ja, vroeger deed je dat niet, toen had je nog die trots als huisvrouw.



En, een Toppertje: wat een lekker gerecht, die voorverpakte lapjes van de lidl zijn heerlijk. Tja, ik wilde dat ik niet naar de slager hoefde voor mijn vlees, maar dat is mijn eer toch te na, ik heb vroeger echt nog leren kóken van mijn moeder.



Lekker hoor, zo'n schoonmoeder.
Lekker belangrijk ook hoe het er in een ander zijn huishouding aan toe gaat. Leven en laten leven toch?
Alle reacties Link kopieren
wat ontzettende valse opmerkingen Lionlily Wat zegt je man ervan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 27 juli 2016 @ 13:07:

[...]

Lekker hoor, zo'n schoonmoeder.Gescheiden zijn is niet leuk maar het grote voordeel is dat je geen last meer hebt van schoonfamilie.
Ik kreeg laatst een zogenaamd goedbedoelde vraag van een 'soort van vriendin', 'Zal ik je een keer komen helpen met opruimen?' Die vraag kwam out of the blue terwijl we bij haar thuis waren, dus het sloeg nergens op. Quasi onschuldig zei ze de volgende dag tegen mijn vriend (zij werken samen) 'Minke vond het niet leuk dat ik dat vroeg hè?' Dat heb ik dus wel duidelijk laten merken, gelukkig voor haar niet met de opmerkingen die ik eigenlijk in mijn hoofd had
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 27 juli 2016 @ 13:13:

wat ontzettende valse opmerkingen Lionlily Wat zegt je man ervan? We houden zo veel mogelijk afstand van die kant van de familie. Lekker rustig
quote:lionlily schreef op 27 juli 2016 @ 13:07:

[...]





Inderdaad, mijn schoonmoeder is een held in het geven van nonplimenten...:



Wauw, wat een bijzondere jas, die staat je ook alleen maar als je wat voller bent.



Wat heerlijk, ik wilde dat ik vroeger de kinderen naar de opvang had kunnen brengen, maar ja, vroeger deed je dat niet, toen had je nog die trots als huisvrouw.



En, een Toppertje: wat een lekker gerecht, die voorverpakte lapjes van de lidl zijn heerlijk. Tja, ik wilde dat ik niet naar de slager hoefde voor mijn vlees, maar dat is mijn eer toch te na, ik heb vroeger echt nog leren kóken van mijn moeder.



Lekker hoor, zo'n schoonmoeder.



Weet je wat werkt op de lange termijn?



Bij elk nonpliment schaapachtig zeggen: "Wat grappig, waarom zeg/vraag je dat?"



Dan krijg je een hoop gestotter, of ze graaft haar graf qua triestheid van de opmerking nog dieper. En er komt een moment dat ze óf niks meer zegt omdat ze je gevraag lastig vind óf ze ziet wellicht het licht en ziet zelf ook in dat het onbeschoft in wat ze doet.



Hoe dan ook na enige tijd wordt het lekker stil.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 27 juli 2016 @ 13:19:

[...]





We houden zo veel mogelijk afstand van die kant van de familie. Lekker rustig

Beterrr.

Mijn ex zei altijd "Ze bedoeld het goed en misschien zit er een kern van waarheid in"

Maar helpen in het huishouden? Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 juli 2016 @ 13:23:

[...]



Beterrr.

Mijn ex zei altijd "Ze bedoeld het goed en misschien zit er een kern van waarheid in"

Maar helpen in het huishouden? Echt niet.Nah, lekker dit...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
bij mij was laatst een vriendin die tussen de regels door zei:



goh heb je geen schoonmaakster meer? je vloer ziet er zo.... uh ja.... niet gedweild uit.



Jawel hoor, maar hier leven kinderen... die ondanks mijn herhaaldelijk verzoeken lekker met hun natte schoenen de woonkamer binnen stampen. Maar kijk eens, hier staat de dweil. Als het je stoort, be my guest!



ze stotterde nog iets van sorry, zo bedoel ik het niet. oh nee? Hoe dan wel?? daar ben ik echt helemaal klaar mee, met die mensen die zich overal mee bemoeien en daar maak ik dan ook gelijk korte metten mee. En die vieze vloer kan me zo nu en dan echt niet boeien... morgen is er weer een dag. de keuze tussen een spelletje doen met mijn kinderen of de vloer dweilen is niet zo heel moeilijk namelijk.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt TTAS28 aangevallen omdat zij wel eerlijk was tegen haar vriendin, terwijl de rest het wel denkt, maar zich stil houd om het vervolgens op een forum te posten??

Dit hele topic gaat over ergernissen in andermans huishouden, en staat dus bomvol oordelen over anderen en wat er mankeert aan het huishouden van diegene.

Juist mijn beste vriendin mag zulke dingen tegen mij zeggen, liever in mijn gezicht dan dat ze het wel denkt, maar niets zegt.

Of erger nog, achter mijn rug om.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 27 juli 2016 @ 13:07:

[...]





Inderdaad, mijn schoonmoeder is een held in het geven van nonplimenten...:



Wauw, wat een bijzondere jas, die staat je ook alleen maar als je wat voller bent.



Wat heerlijk, ik wilde dat ik vroeger de kinderen naar de opvang had kunnen brengen, maar ja, vroeger deed je dat niet, toen had je nog die trots als huisvrouw.



En, een Toppertje: wat een lekker gerecht, die voorverpakte lapjes van de lidl zijn heerlijk. Tja, ik wilde dat ik niet naar de slager hoefde voor mijn vlees, maar dat is mijn eer toch te na, ik heb vroeger echt nog leren kóken van mijn moeder.



Lekker hoor, zo'n schoonmoeder.Dit soort opmerkingen zijn een eigen topic waard. Het nonplimententopic (geweldig woord!). Wie maakt hem aan?
Ik vind hier dingen van.
quote:lionlily schreef op 27 juli 2016 @ 13:07:

[...]





Inderdaad, mijn schoonmoeder is een held in het geven van nonplimenten...:



Wauw, wat een bijzondere jas, die staat je ook alleen maar als je wat voller bent.



Wat heerlijk, ik wilde dat ik vroeger de kinderen naar de opvang had kunnen brengen, maar ja, vroeger deed je dat niet, toen had je nog die trots als huisvrouw.



En, een Toppertje: wat een lekker gerecht, die voorverpakte lapjes van de lidl zijn heerlijk. Tja, ik wilde dat ik niet naar de slager hoefde voor mijn vlees, maar dat is mijn eer toch te na, ik heb vroeger echt nog leren kóken van mijn moeder.



Lekker hoor, zo'n schoonmoeder.



Wat een zeikerige ouwe tak. Ik zou daar denk ik niet aardig op kunnen reageren en ruzie in de tent hebben.



De enige 'ergernis' (en dat is een groot woord) die ik heb zijn van die verkalkte wc potten. Die tik heb ik ongetwijfeld van mijn moeder want samen hebben we in mijn huidige woning de pot op brute wijze aangepakt. Die nu overigens stralend wit is.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosepudding schreef op 27 juli 2016 @ 14:19:

Waarom wordt TTAS28 aangevallen omdat zij wel eerlijk was tegen haar vriendin, terwijl de rest het wel denkt, maar zich stil houd om het vervolgens op een forum te posten??

Alles zeggen wat je denkt is niet synoniem aan 'eerlijk zijn'. Als ik altijd zou zeggen wat ik denk (dus 'eerlijk ben'), hou ik geen rekening met anderen, zou ik anderen tegen me in het harnas kunnen jagen en wordt het er in het algemeen niet leuker op. Wat is dan het nut van dat 'eerlijk zijn'? Wat moet die ander met mijn 'eerlijkheid'? Wordt het daar beter van?



Natuurlijk je màg alles zeggen, maar tegelijk: het hoeft niet! Naar mijn mening is het altijd goed om even na te denken voordat je iemand met jouw ongezouten 'eerlijkheid' om de oren slaat. En vaak is het wijzer om die mening gewoon voor je te houden. Daar is niets oneerlijks aan. Wel fatsoenlijker, leuker en respectvoller. In mijn leven weegt dat zwaarder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 27 juli 2016 @ 14:41:

[...]





Dit soort opmerkingen zijn een eigen topic waard. Het nonplimententopic (geweldig woord!). Wie maakt hem aan? Jij
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik heb er geen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosepudding schreef op 27 juli 2016 @ 14:19:

Waarom wordt TTAS28 aangevallen omdat zij wel eerlijk was tegen haar vriendin, terwijl de rest het wel denkt, maar zich stil houd om het vervolgens op een forum te posten??

Dit hele topic gaat over ergernissen in andermans huishouden, en staat dus bomvol oordelen over anderen en wat er mankeert aan het huishouden van diegene.

Juist mijn beste vriendin mag zulke dingen tegen mij zeggen, liever in mijn gezicht dan dat ze het wel denkt, maar niets zegt.

Of erger nog, achter mijn rug om.Omdat je niet altijd eerlijk hoeft te zijn. Zeker niet als je een ander ermee kunt kwetsen. Wat moet zij ermee? Ze gaat heus niet ineens poetsen hoor omdat tas het nodig vindt. Je hoeft niet altijd eruit te gooien wat je denkt, daar heeft niemand iets aan. Zeker niet als je overal roept dat je niet be/veroordeeld wil worden maar precies dat doet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 27 juli 2016 @ 14:50:

Maar ik heb er geen.

Niet zo treurig kijken, wees blij!



Dat passief agressieve gecommuniceer is behoorlijk ergerlijk.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Rooklucht.



Geniet van je peuk, maar ik kom niet meer bij je langs. Heb er gegarandeerd nog een dag last van en kleren en haar gaan stinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven