Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 27 juli 2016 @ 13:07:

[...]





Inderdaad, mijn schoonmoeder is een held in het geven van nonplimenten...:



Wauw, wat een bijzondere jas, die staat je ook alleen maar als je wat voller bent.



Wat heerlijk, ik wilde dat ik vroeger de kinderen naar de opvang had kunnen brengen, maar ja, vroeger deed je dat niet, toen had je nog die trots als huisvrouw.



En, een Toppertje: wat een lekker gerecht, die voorverpakte lapjes van de lidl zijn heerlijk. Tja, ik wilde dat ik niet naar de slager hoefde voor mijn vlees, maar dat is mijn eer toch te na, ik heb vroeger echt nog leren kóken van mijn moeder.



Lekker hoor, zo'n schoonmoeder.Oh wat vreselijk zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 27 juli 2016 @ 14:41:

[...]





Dit soort opmerkingen zijn een eigen topic waard. Het nonplimententopic (geweldig woord!). Wie maakt hem aan?



zal ik hem dan voor je aanmaken STC? ik heb er ook nog wel een paar van de moeder van mijn lieftallige schoonzus aan mijn adres.

moet je wel reageren dan he!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 27 juli 2016 @ 13:55:

bij mij was laatst een vriendin die tussen de regels door zei:



goh heb je geen schoonmaakster meer? je vloer ziet er zo.... uh ja.... niet gedweild uit.



Jawel hoor, maar hier leven kinderen... die ondanks mijn herhaaldelijk verzoeken lekker met hun natte schoenen de woonkamer binnen stampen. Maar kijk eens, hier staat de dweil. Als het je stoort, be my guest!



ze stotterde nog iets van sorry, zo bedoel ik het niet. oh nee? Hoe dan wel?? daar ben ik echt helemaal klaar mee, met die mensen die zich overal mee bemoeien en daar maak ik dan ook gelijk korte metten mee. En die vieze vloer kan me zo nu en dan echt niet boeien... morgen is er weer een dag. de keuze tussen een spelletje doen met mijn kinderen of de vloer dweilen is niet zo heel moeilijk namelijk.DIT! Ik wed dat jouw kinderen zich later echt niet zullen herinneren of de keukenvloer proper was. Wat ze zicht wel zullen herinneren: " thuis was het vroeger altijd gezellig".
Alle reacties Link kopieren
quote:rosepudding schreef op 27 juli 2016 @ 14:19:

Waarom wordt TTAS28 aangevallen omdat zij wel eerlijk was tegen haar vriendin, terwijl de rest het wel denkt, maar zich stil houd om het vervolgens op een forum te posten??

Dit hele topic gaat over ergernissen in andermans huishouden, en staat dus bomvol oordelen over anderen en wat er mankeert aan het huishouden van diegene.

Juist mijn beste vriendin mag zulke dingen tegen mij zeggen, liever in mijn gezicht dan dat ze het wel denkt, maar niets zegt.

Of erger nog, achter mijn rug om. het gaat om de manier waarop
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 27 juli 2016 @ 11:53:

[...]



En dat je daar het milieu mee verpest maakt je verder niet uit? Asociaal vind ik het.Daar is bleekwater voor, voor de toilet.........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik erger me niet zo snel aan wat een ander in en met zijn/haar huis(houden) doet, ik hoef er niet te wonen en te leven tenslotte.

Kan na een poosje weer gewoon terug naar mijn eigen bedoening waarvan een ander misschien ook wel wat vindt.

Jammer dan!



Wel andersom gek genoeg. Ik kan me bij die (i.m.o.) supernette huishoudens echt afvragen wat ik dan 'verkeerd' doe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 12:31:

[...]





Oo wat erg dat heet vriendinnen zijn wij zijn direct en zeggen alles. Wie ben jij om daar over te oordelen?



Probeer je me nou op mijn plek te zetten? Je bent nog vergeten om er 'grutje' bij te zeggen.



Weet je wat direct is? Dit:

Ttas: Ik vind jouw huis goor, met je stinkschoenen en je hond op de bank.

Vriendin: Ja, dat zal wel, aangezien jij je huis van boven tot onder ontsmet met Dettol.



Wat jullie doen is passive-agressive steken onder water uitdelen. Niet mijn idee van vriendschap.
Slik die kikker!
quote:Eindeloos schreef op 27 juli 2016 @ 15:43:

[...]





Daar is bleekwater voor, voor de toilet.........je hebt geen bleekwater nodig hoor voor het toilet. misschien loop je wat achter?
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 27 juli 2016 @ 20:05:

[...]





je hebt geen bleekwater nodig hoor voor het toilet. misschien loop je wat achter?

Dit. Wij hebben al jaaaaaaaren geen bleekwater/chloor meer in huis.

Chloor doodt weliswaar bacteriën maar maakt niet schoon. Allesreiniger wel. En wc-reiniger zonder chloor.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nooit opmerkingen maken over andermans huishouden, of hoe het eruit ziet. Kan er het mijne van denken, maar daar geef ik dan echt geen uiting aan op dat moment.



Vind wel dat veel huizen er rommeliger en onverzorgder uitzien dan pakweg 20-30 jaar geleden. Maar goed, dat is mijn mening. Verbaas me er ook wel eens over dat in andere topics waar het bijvoorbeeld over schoonmaken gaat, mensen vrolijk roepen dat ze met 2 of 3 uurtjes in de week écht álles pico bello brandschoon kunnen houden. En dat lijkt mij dan weer een beetje erg optimistisch. Maar goed, ieder moet in de rommel leven waarin hij zich lekker voelt. Van mij zal je als bezoek niks horen. Maar ben echt wel in huishoudens geweest waarvan ik soms dacht "Hmmm, nou, een sopdoek hier en daar zou geen overbodige luxe zijn, en een beetje opruimen ook niet". Maar zeggen zal ik het niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waar ik me aan erger in andermans huishouden is binnenshuis roken. Vooral als je net het blijde nieuws van je zwangerschap hebt verkondigd.



Geen papier op de wc want 'je mag alleen plassen op de badkamerwc'... Ja en? Vrouwen kunnen zich niet afschudden hoor!



Geen vuilnisbakje in het toilet, al heb ik daar sinds de mooncup geen probleem meer van.
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 27 juli 2016 @ 20:20:

Waar ik me aan erger in andermans huishouden is binnenshuis roken. Vooral als je net het blijde nieuws van je zwangerschap hebt verkondigd.



Geen papier op de wc want 'je mag alleen plassen op de badkamerwc'... Ja en? Vrouwen kunnen zich niet afschudden hoor!



Geen vuilnisbakje in het toilet, al heb ik daar sinds de mooncup geen probleem meer van.Maar er is toch niemand die jou dwingt een huis binnen te stappen waar gerookt wordt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 20:19:

Ik zal nooit opmerkingen maken over andermans huishouden, of hoe het eruit ziet. Kan er het mijne van denken, maar daar geef ik dan echt geen uiting aan op dat moment.



Vind wel dat veel huizen er rommeliger en onverzorgder uitzien dan pakweg 20-30 jaar geleden. Maar goed, dat is mijn mening. Verbaas me er ook wel eens over dat in andere topics waar het bijvoorbeeld over schoonmaken gaat, mensen vrolijk roepen dat ze met 2 of 3 uurtjes in de week écht álles pico bello brandschoon kunnen houden. En dat lijkt mij dan weer een beetje erg optimistisch. Maar goed, ieder moet in de rommel leven waarin hij zich lekker voelt. Van mij zal je als bezoek niks horen. Maar ben echt wel in huishoudens geweest waarvan ik soms dacht "Hmmm, nou, een sopdoek hier en daar zou geen overbodige luxe zijn, en een beetje opruimen ook niet". Maar zeggen zal ik het niet.Ik heb niet bijzonder veel spullen in huis staan en ook geen enorme woning dus ik heb ook niet veel tijd nodig om het schoon te maken. Hoe minder tierelantijnen hoe sneller je klaar bent met stoffen. Dus ik kan met een paar uur best klaar zijn. En dan is het netjes, opgeruimd en echt schoon.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 27 juli 2016 @ 20:33:

[...]



Ik heb niet bijzonder veel spullen in huis staan en ook geen enorme woning dus ik heb ook niet veel tijd nodig om het schoon te maken. Hoe minder tierelantijnen hoe sneller je klaar bent met stoffen. Dus ik kan met een paar uur best klaar zijn. En dan is het netjes, opgeruimd en echt schoon.Gaat niet alleen om stoffen toch? Als ik het hele huis een redelijke beurt wil geven ben ik daar echt langer mee bezig dan 2 uur, of 3 uur, dat bedoelde ik. Tuurlijk zal je met een tweekamerflatje gauwer klaar zijn dan met een eensgezinswoning, dat snap ik, maar alles regelmatig een goeie beurt geven en dán gemiddeld maar 2 of 3 uur in de week bezig zijn, kan er bij mij niet in.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 20:36:

[...]





Gaat niet alleen om stoffen toch? Als ik het hele huis een redelijke beurt wil geven ben ik daar echt langer mee bezig dan 2 uur, of 3 uur, dat bedoelde ik. Tuurlijk zal je met een tweekamerflatje gauwer klaar zijn dan met een eensgezinswoning, dat snap ik, maar alles regelmatig een goeie beurt geven en dán gemiddeld maar 2 of 3 uur in de week bezig zijn, kan er bij mij niet in.





Eengezinswoning van 120m2, 3 verdiepingen, 3 slaapkamers, badkamer met bad, aparte douche, toilet en wastafel, een separaat toilet op de benedenverdieping, 2 vaste trappen. 2 volwassenen (werken beiden ft), 3 katten.



Per week doe ik in 3.5 uur:

Zolder: was opvouwen, was draaien, boekenkast en andere kasten afstoffen, bureau en was vouwtafel afnemen, was-droogmachine afnemen prullenbak leeghalen, stofzuigen en dweilen, trap stofzuigen en dweilen.

Op de slaapkamerverdieping spuit ik eerst de douchecel in met antikal en de tegels rondom en het bad zelf en de wastafel. Dan neem ik de nachtkastjes af, stof ik vensterbanken en kasten af, verschoon ik het bed of ik maak het op (maar niet het logeerbed want daar ligt een sprei op). Dan wastafel met schuurspons, bad met schuurspons, douchecel met schuurspons (en dan bedoel ik incl. omliggende tegels en kranen) en dan afspoelen met veel water, dan de gehele wc van binnen en van buiten met sopje, wc-eend in de pot, dan lapje over de tegels van de badkamer, de badkamerkast, de spiegel en de glazen douchewand, de weegschaal, de emmer met voorraad wc-papier en het prullenbakje (en een schoon zakje erin). Toiletpot uitborstelen.

Dan stofzuig en dweil ik de slaapkamerverdieping en de trap naar beneden.



Beneden doe ik eerst het toilet (fonteintje, toilet in zijn geheel zoals boven, dan tegels en prullenbakje), dan in de woonkamer tv-meubel, kaarsendienblad, vensterbank en lamp en kandelaars op tafel (ja echt!) afstoffen, tafel en dienbladen bij de bank (die dienen als koffietafel) afsoppen, dan keuken soppen: gasfornuis (incl. pitten uit elkaar halen en pannenrek afwassen), afzuigkap afnemen, aanrecht afnemen, muur rond de keuken afnemen (afwasbare verf, geen tegels), broodrooster uitkloppen en afnemen, en de waterkoker afnemen en het grillapparaat en koffiezetapparaat schoonmaken, gootsteen met schuurspons uitsoppen (incl kraan schoonmaken en evt. antikal als het een beetje kalkaanslag heeft), vensterbank schoonmaken, keukenkastdeurtjes van de buitenkant afnemen, nieuwe zak in de GFT- en plasticbak, gewone prullenbak (die staat los bij ons) afnemen en nieuwe zak erin, bank stofzuigen + favoriete plekjes van de katten en krabpaal (liggen vaak lege nagelhulsjes), etensbakjes in de vaatwasser, benedenverdieping dweilen.



Ik heb geen plinten. Doordeweeks ruim ik op en neem ik het aanrecht en de eettafel af, doe ik af en toe een was. Dat was het. Ik verwacht dat iedereen die sporen op mijn toilet achterlaat, oud en wijs genoeg is om dit zelf op te ruimen.



Wat moet ik nog meer doen dan? We gebruiken niet eens elke week de oven, dus wanneer zou ik die schoon moeten maken? Ik maak hem meteen schoon als ik hem gebruikt heb. Binnenkant keukenkastjes en ramen lappen gebeurt hier 2x per jaar, net zoals de boekenkasten afstoffen door alle boeken eruit te halen en de kast onder de trap enzo. Dekentjes op de bank gaan regelmatig in de was, de kussens en andere favoriete plekjes van de katten worden regelmatig gestofzuigd, gewassen en gesopt of vernieuwd, ik neem zelfs de fruitschaal iedere week af tijdens het schoonmaken. Klinken en lichtknopjes neem ik in de badkamer en wc iedere week mee, anders gaan ze met de deuren mee, die gaan 2x per jaar zo'n beetje, de binnenkant van kledingkasten en andere dichte kasten waar geen eten in de buurt komt alleen bij een verhuizing. Koelvrieskasten (we hebben er 2) doe ik zo'n beetje eens in de maand als ik alles wat over de datum is eruit gooi.



Wat zou ik nog meer moeten schoonmaken dan? Ik weet het oprecht niet. Ik vraag me eerder vaak af of mijn huis niet een beetje neurotisch schoon is. Dat vinden mijn vriendinnen iig, bij jou is het altijd ZO netjes.



Mijn schoonmaakster die ik eerst had deed het wel een stuk minder zorgvuldig in 3 uur, moet ik zeggen. Maar ja, dat is ook een schoonmaakster, die doet het nooit zo zorgvuldig als jijzelf.



Maar ik krijg behoorlijk wat gedaan in een eengezinswoning in 3.5 uur en dat lapje over de keuken hoor... Alleen doordeweeks worden de druppels op de grond in de badkamer dus niet weggedweild. En wordt er niet gestofzuigd rondom de tafel na het eten. Tja. 3.5 uur per week poetsen vind ik ruimschoots voldoende tijd en aandacht voor mijn huishouden al zullen dingen met kinderen sneller vies worden, vermoed ik zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 20:36:

[...]





Gaat niet alleen om stoffen toch? Als ik het hele huis een redelijke beurt wil geven ben ik daar echt langer mee bezig dan 2 uur, of 3 uur, dat bedoelde ik. Tuurlijk zal je met een tweekamerflatje gauwer klaar zijn dan met een eensgezinswoning, dat snap ik, maar alles regelmatig een goeie beurt geven en dán gemiddeld maar 2 of 3 uur in de week bezig zijn, kan er bij mij niet in.

Het was enkel een voorbeeld. Als je honderd beeldjes in je woonkamer hebt staan of twee vazen maakt dat nogal wat uit met hoe snel je klaar bent.

Mijn woning is plusminus 140m2 en als je het een beetje goed bijhoudt dan heb je echt niet heel veel uren nodig. Ik heb geleerd om snel en grondig te poetsen. Dus ik besteed er voldoende tijd aan om het schoon te maken en dan niet voor het oog. En daarnaast als ik bijvoorbeeld douche maak ik gelijk de kabine schoon, als ik sta te koken een doekje door de koelkast of de kastjes etc. Scheelt ook weer in de tijd. Je bent van harte welkom in mijn woning met een witte hanschoen hoor .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Maar goed laten we alles optellen:

deuren afsoppen x2

ramen lappen x2

binnenkant keukenkastjes x2

koelkasten x12

boekenkasten extra grondig afstoffen x2

trapkast x2



= 22x iets extra's, dus ongeveer 1x in de 2 weken komt er een uurtje extra werk bij? Dat kost ongeveer een uurtje per klus, misschien 2 voor de grote? dus dan kom je op 3.5*52 + 1*11 + 2*11 = 215 uur per jaar. 215 / 52 = 4.13 uur.



+ 's avonds elke avond ff de keuken opruimen.



Oh en dan deel ik alles met mijn man dus 2.065 uur per persoon per week.
Alle reacties Link kopieren
Tja, in 3 uur per week zou ik niet verder komen dan de huiskamer een keer goed stoffen en zuigen, de slaapkamer stoffen en zuigen, de andere kamers stoffen en zuigen, een lapje over de WC en een lapje door de badkamer. Dan heeft nog niks een goede beurt gehad. Is er nog geen bed verschoond, nog geen was gedaan, geen koelkast schoongemaakt en geen keuken gesopt. Nog geen binnendeur gezeemd, nog geen deurpost afgenomen. Laat staan dat er een raam gezeemd is. Of iets anders een extra beurt heeft gehad. Dus ben echt oprecht benieuwd hoe andere mensen dat binnen 2 à 3 uur kunnen per week.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, ik heb het altijd snel gedaan. Maar toch grondig. Mensen verbazen zich geregeld hoe ik als een wervelwind door een huis kan gaan. Net als ik weleens verbaasd ben hoe lang iemand anders bezig kan zijn met een vergelijkbare woning.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 27 juli 2016 @ 21:33:

Ik heb geen idee, ik heb het altijd snel gedaan. Maar toch grondig. Mensen verbazen zich geregeld hoe ik als een wervelwind door een huis kan gaan. Net als ik weleens verbaasd ben hoe lang iemand anders bezig kan zijn met een vergelijkbare woning.Ja ik heb dat ook. Ik beschouw schoonmaken als een goede workout Aan het einde van de sessie ben ik bezweet en buiten adem maar is alles schoon. Ik heb gewoon geen zin om er 2x zo lang over te doen.
Binnen een uur of anderhalf uur kan ik alles in het hele huis nat afnemen (inclusief de keukenkastjes, de lichtknopjes, de vensterbanken en alle meubels), de planten water geven, het toilet soppen en overal stofzuigen. Dat doe ik dan ook elke week. Dan heb ik nog tijd genoeg om binnen die twee of drie uur de ramen te zemen (dat doe ik niet wekelijks), de badkamer een grote beurt te geven (dat doe ik ook niet wekelijks, omdat ik die elke dag na het douchen bijhoud), te dweilen, de plinten of het plafond te ontstoffen, de deuren te zemen of de koelkast uit te soppen. Ik verbaas me er juist over dat iemand daar veel meer tijd voor nodig heeft. Als je dagelijks de keuken en badkamer bijhoudt hoeft de wekelijkse schoonmaak toch helemaal niet zoveel tijd te kosten?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 27 juli 2016 @ 21:33:

Ik heb geen idee, ik heb het altijd snel gedaan. Maar toch grondig. Mensen verbazen zich geregeld hoe ik als een wervelwind door een huis kan gaan. Net als ik weleens verbaasd ben hoe lang iemand anders bezig kan zijn met een vergelijkbare woning.Als ik eenmaal aan de gang ben, ga ik ook als een wervelwind. Maar no way dat dan alles, maar dan ook echt álles, een grondige beurt heeft gehad. Ja, OK, het oppervlakkige vuil verwijderen kan ik ook in 3 uur, maar dat is toch iets anders dan dingen ook grondig onder handen nemen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 21:18:

Tja, in 3 uur per week zou ik niet verder komen dan de huiskamer een keer goed stoffen en zuigen, de slaapkamer stoffen en zuigen, de andere kamers stoffen en zuigen, een lapje over de WC en een lapje door de badkamer. Dan heeft nog niks een goede beurt gehad. Is er nog geen bed verschoond, nog geen was gedaan, geen koelkast schoongemaakt en geen keuken gesopt. Nog geen binnendeur gezeemd, nog geen deurpost afgenomen. Laat staan dat er een raam gezeemd is. Of iets anders een extra beurt heeft gehad. Dus ben echt oprecht benieuwd hoe andere mensen dat binnen 2 à 3 uur kunnen per week.



Nou ik hoef mijn koelkast ook echt niet elke week schoon te maken en vooruit, ik neem mijn deurposten ook echt niet meer dan 2x per jaar af. En ik heb nog nooit een binnendeur gezeemd. Ik neem gewoon zo eens in de zes maanden een keer de binnendeuren mee met een sopje allesreiniger en een microvezeldoek. Dat vind ik voldoende. Ik heb even voor je gekeken en met een vergrootglas vind ik nog geen vlek op mijn deur op dit moment. Ramen zien er ook nog keurig uit (maar oké, die zijn 3 weken geleden gedaan) en ik nodig je oprecht uit om een stofhandschoen aan te trekken en door mijn badkamer te gaan of bovenop mijn keukenkastjes, maar je komt er niets tegen, want daar ga ik gewoon elke week snel overheen. Ik neem niet alles nat af zoals Trotter, waarom zou ik dat doen met mijn tv-kast, wordt het hout alleen maar lelijk van, maar het is stofvrij hoor.



Maar goed, het kost mij gemiddeld dus 4 uur per week, heb ik net voorgerekend, alleen doen wij alles met z'n tweetjes dus kost het mij persoonlijk maar 2 uur per week.
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 21:36:

Ja, OK, het oppervlakkige vuil verwijderen kan ik ook in 3 uur, maar dat is toch iets anders dan dingen ook grondig onder handen nemen?Als je dagelijks de keuken, de badkamer en het toilet een beetje bijhoudt en je huis wekelijks schoonmaakt heb je toch nooit iets dat écht vuil is?
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 21:18:

Tja, in 3 uur per week zou ik niet verder komen dan de huiskamer een keer goed stoffen en zuigen, de slaapkamer stoffen en zuigen, de andere kamers stoffen en zuigen, een lapje over de WC en een lapje door de badkamer. Dan heeft nog niks een goede beurt gehad. Is er nog geen bed verschoond, nog geen was gedaan, geen koelkast schoongemaakt en geen keuken gesopt. Nog geen binnendeur gezeemd, nog geen deurpost afgenomen. Laat staan dat er een raam gezeemd is. Of iets anders een extra beurt heeft gehad. Dus ben echt oprecht benieuwd hoe andere mensen dat binnen 2 à 3 uur kunnen per week.Die doen de dingen gewoon in een sneller tempo (wat niet gelijk staat aan minder grondig). Ik doe het huishouden niet op mijn dooie gemak maar idd meer als een work-out waarin ik een paar uur lang het huis door 'sjees' en echt veel gedaan krijg. Als ik het rustiger aan zou doen- even scharrelen naar de kraan, emmertje vullen, doekje pakken etc etc- zou ik er idd een stuk langer over doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven