Hoe noem jij het geslachtsdeel van je kind?

17-05-2016 10:30 182 berichten
Plassertje, doos, muts: geslachtsdelen hebben verschillende bijnamen. We zijn benieuwd hoe jij het geslachtsdeel van je kind noemt. Noem je het beestje bij de naam of heb je er een bijnaam voor bedacht? Praat mee in dit topic!
Alle reacties Link kopieren
huh, dit soort topics zijn toch al heel vaak langsgekomen?
Piemel
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 17 mei 2016 @ 10:30:

huh, dit soort topics zijn toch al heel vaak langsgekomen?Ja, want ik herinner me dat er forummers waren die de plasser van hun dochtertje kutje noemde . Echt bizar vond ik dat.
piemel en yoni.

de moeder van Honey BooBoo had het over de 'biscuit' die vond ik ook leuk.
quote:Lisbeth_Salander schreef op 17 mei 2016 @ 10:32:

[...]





Ja, want ik herinner me dat er forummers waren die de plasser van hun dochtertje kutje noemde . Echt bizar vond ik dat.Heel erg bizar idd, voor mij is dat een scheldwoord.
Alle reacties Link kopieren
Meisje ; plasser

Jongen ; piemel
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 jongens en het wordt hier gewoon bij de naam genoemd: piemel. En mama heeft een plasser.
Was daar geen topic over?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisbeth_Salander schreef op 17 mei 2016 @ 10:32:

[...]





Ja, want ik herinner me dat er forummers waren die de plasser van hun dochtertje kutje noemde . Echt bizar vond ik dat.





Al vind ik het woord plasser ook alleen geschikt voor kleine kinderen.
Hier 2 jongens we noemen hun piemel pipi maar ze weten dat het ook piemel heet. Voor meisjes vind ik het moeilijker. Wel weet ik dat ik het een "normale" naam wil geven. Vroeger noemde mijn moeder het poemel. Ik vond het verschrikkelijk! Was een keer gevallen met mijn "doos/muts/poes/vagina/kut en wist gewoon niet hoe ik dit aan mijn juf moest vertellen haha ik ben gevallen op mijn poemel!! Je watttt?????
Alle reacties Link kopieren
2 zoons hier met piemels.



Ooit zei mijn man eens dat mama een vagina heeft. Mini praatte toen nog niet goed, maar verdomd, dát woord bleef hangen. We hebben het maar zo gelaten.

Dus ja, meisjes hebben een vagina en jongens een piemel.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Kinderen verzinnen er op een bepaalde leeftijd zelf een naam voor. Ik heb het nooit over het geslachtsdeel van mijn zoon gehad, maar hij noemde het zelf vanaf een jaar of drie, piepie en die heb ik er in gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Op z'n Zweeds: snopp (jongens plasser ofwel piemel) en snippa (meisjes plasser ofwel...geen Nederlandse vertaling ). Ik kende iemand die noemde dat piemelotje bij een meisje. Maar dan denk ik toch meteen aan een jongen.. Dankzij Bert Visscher
Mijn zoon heeft een hele mooie piemel. Heeft hij in de Hema uitgebreid verteld aan het kassa-meisje. Mijn dochter heeft een plasser en een vagina. Haar plasser is het geheel, haar vagina het baby-gaatje (gut, dat is echt een ranzig woord. Nouja, bij gebrek aan beter.)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon poentje.
Zoon een plasser en dochter een foef
Mijn moeder noemde het bij zichzelf een muis. Dat heb ik bij haar gelaten en nooit overgenomen.

Ik heb een flamoes, maar geen dochter, dus die heb ik niet door kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Jongen; piel

Meisje; tum
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveAngie schreef op 17 mei 2016 @ 10:44:

Jongen; piel

Meisje; tumDus jij zegt ook echt tegen je zoon: Ga je piel wassen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon piemel en vagina... Ik

Noem hun buik ook niet anders dan buik ;-)! Nooit over nagedacht om het anders te noemen.



Wat heeft een ander woord voor jullie of je kind als meerwaarde?
quote:wyandotje schreef op 17 mei 2016 @ 10:47:

[...]



Dus jij zegt ook echt tegen je zoon: Ga je piel wassen?Dat dacht ik nou bij poentje Is dat Surinaams?
quote:Mira03 schreef op 17 mei 2016 @ 10:48:

Gewoon piemel en vagina... Ik

Noem hun buik ook niet anders dan buik ;-)! Nooit over nagedacht om het anders te noemen.



Wat heeft een ander woord voor jullie of je kind als meerwaarde?Precies dit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 17 mei 2016 @ 10:48:

[...]





Dat dacht ik nou bij poentje Is dat Surinaams?Klopt, mijn moeder noemde het ook zo.
Alle reacties Link kopieren
We plassen toch niet uit onze vagina?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven