wat zit er in jullie koek/snoeptrommel

08-09-2016 16:12 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zit er in de koek/snoeptrommel van jullie kinderen?

En hoevaak mogen ze hier iets uit?
Thee



Oh, dit staat bij kinderen. Die heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind heeft geen koek/snoeptrommel. Ik wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er geen. Hij krijgt elke dag wel wat lekkers in de zin van een koekje/snoepje/rijstewafel. Maar hij mag 1 keer per week een pak koekjes in de winkel uitzoeken die zijn dan wel voor iedereen in het gezin. Snoep hebben we niet vaak in huis maar meestal zijn dat manas of haribomix
Niks want de kinderen hebben er geen en ze eten eigenlijk nooit snoep of koek. Hebben we dat wel in huis of hartige snacks ..staat het in MIJN kast.





Ow en wij hebben er dus ook geen. Zelfde reden.
Alle reacties Link kopieren
hebben kinderen een eigen snoeptrommel?

Ik heb drop in huis

en chips

en vast wel ergens chocolade

en soms vragen ze en mag het, en soms vragen ze en mag het niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, want die is "geheim".



Ze pakt er iets uit wanneer ze wil en zo lang ze niet te vaak met een zoet ruikend bekkie uit haar kamer komt, vind ik het prima. Van mij krijgt ze geen snoep, mijn snoeptrommel is ook altijd leeg.
Maareh TO. Waarom wil je dat eigenlijk weten? En jouw kinderen hebben dus een eigen koek/snoeptrommel?
Alle reacties Link kopieren
Geen, hebben ze niet.

In de kast heb ik wel van alles maar eten t niet vaak/veel en word t eerst gevraagt.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Rozijntjes. Ongeveer 3 keer in de week een doosje, wanneer ze zelf bedenkt dat ze er zin in heeft.
Alle reacties Link kopieren
Stof.
Alle reacties Link kopieren
We hebben lekkers in een hoge kast in de keuken waar ze niet bij kan....maar ik denk dat dit sterk per leeftijd van het kind zal verschillen. Als ze ouder wordt geef ik haar wel een eigen trommel zodat ze niet in 1 keer de hele voorraadkast leeg eet en wij of de visite niks meer hebben...
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 08 september 2016 @ 16:19:

Maareh TO. Waarom wil je dat eigenlijk weten? En jouw kinderen hebben dus een eigen koek/snoeptrommel?





Waarom wil ik dat weten?? Uhh omdat ik er benieuwd naar ben:?



En ja ze hebben een trommeltje waar dingen inzitten die ze lekker vinden? Is dat iets geks. Alle kinderen/gezinnen die ik ken hebben zo'n trommel.

Of je hebt het los in de kast staan, dat kan ook natuurlijk...
Verband en pleisters.
quote:Rue schreef op 08 september 2016 @ 16:13:

Thee



Oh, dit staat bij kinderen. Die heb ik niet. Geen kindjes, geen koekjes. Zo gaat dat!
Alle reacties Link kopieren
Staat in de keuken een grote snoeppot waar alle traktatiesnoep ed ingaat en daar mag hij elke dag iets uitpakken. Meestal denkt hij er niet aan dus die pot komt eigenlijk nooit leeg. En dan is er de snaaila met chips en koek wat wel gevaagd moet worden en meestal niet mag omdat hij altijd net voor het eten zin in chips heeft.

En in de koelkast ligt chocolade wat ook eerst gevraagd moet worden.



En mama heeft haar eigen secret stash bovenin de kast en daar weet niemand wat van.
quote:appelkoek schreef op 08 september 2016 @ 16:28:

[...]





Waarom wil ik dat weten?? Uhh omdat ik er benieuwd naar ben:?



En ja ze hebben een trommeltje waar dingen inzitten die ze lekker vinden? Is dat iets geks. Alle kinderen/gezinnen die ik ken hebben zo'n trommel.

Of je hebt het los in de kast staan, dat kan ook natuurlijk...



Eh ja. Je stelt een vraag en TO trapt af. Is wel zo netjes lijkt me toch? Je voelt je meteen aangevallen ofzo?



Verder vind ik weinig gek.



Persoonlijk wel onnodig. Maar dat vind ik sowieso van elke dag snoep of koek. Lekkers ja tuurlijk.

Maar kan ook best wat anders zijn. En in mijn omgeving heeft geen enkel kind een eigen snoeptrommel ook niet als ze ouder zijn.



Ieder zijn manier toch?
Alle reacties Link kopieren
Pleisters en pcm.

Geen snoeptrommel hier Snoep eigenlijk alleen in de trein of een lange auto rit en daar kopen we (als ik er aan denk) speciaal wat voor.

Soms kom ik er dan achter dat zo'n zakje nog in de tas zit en vraag ik wel of zoon wat wil Tis geen snoepert dus.
Wij hebben wel een koektrommel, maar die is niet specifiek voor de kinderen bedoeld. Daar zit koek/snoep in waar iedereen die dat wil van pakt. Alleen na Sint Maarten of als het van hun eigen geld is gekocht hebben ze een eigen 'trommel' waar de rest van af blijft.



Wat er in de koektrommel zit wisselt. Meestal maria biscuitjes, soms speculaas of digestive. En daarnaast zwerft er nog wat snoepgoed in de voorraadkast. Geloof dat ik nu lollies heb liggen. Die waren over van het afscheid van groep 8. En marshmallows van de vakantie. En ik heb vorige week een zak engelse drop gekocht, maar die ligt nog onaangebroken in de voorraadkast. Geloof ook nog een pak zoutjes.



Specifieke regels over hoe vaak ze iets mogen hebben we niet. Ik heb in mijn achterhoofd ongeveer 2x per dag een tussendoortje naast de maaltijden. Maar om nou te zeggen dat ik daar heel strikt in ben...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mandje met wat dingetjes: pure chocola, soort vegan winegum/gummybeerachtige snoepjes, honingdropjes, pepermunt, rijstwafels. Koekjes of mueslirepen maak ik zelf. Maar dit is niet alleen voor mijn kind, ook voor mij



We pakken allebei 3 kleine blokjes chocola per dag. Soms pakt kind voor mij en haar een vegan snoepje. Op school krijgt ze zo'n zelfgemaakt koekje of mueslireep mee.



Ik vind het prima hoe ze met snoep omgaat.
Hier ligt alles in pakken en zakken in de kast. Oudste heeft meestal chips en koek, jongste is meer van de chocola. In principe mogen ze onbeperkt maar als ik vind dat het te hard gaat zeg ik dat ik voorlopig niets koop.
Zelfgebakken maiskoekjes,snoeptomaatjes/komkommers,reepjes paprika,geschrapte worteltjes etc,wat anders TO?
Een trommel met twee verschillende soorten biscuit, mogen ze vrij pakken.

Een trommel met dropjes oid, mogen ze vrij pakken.

Een trommel met luxe snoepjes zoals Napoleon ballen, chocotod etc mlgen ze vrij pakken.

In het weekend nog vaak wat luxe koekjes, mogen ze vrij pakken.



Maar nooit alles opeten. Nooit een pak luxe koek zomaar openmaken. Vrij pakken maakt dat ze weinig pakken. Ene kind kets meer dan andere. Nu uit school hebben ze nog niks op.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het alleen te hard als er snoepgrage vriendinnetjes komen spelen. Die vinden zo'n eigen snoeptrommel maar wat interessant natuurlijk, terwijl de reden dat mijn kind er een heeft juist is dat ze er bijna nooit iets uit pakt. Ik heb al wel aangeboden om de strenge moeder uit te hangen als een bepaald vriendinnetje kwam spelen, zodat kind kon zeggen dat haar moeder 't afgepakt had.
Alle reacties Link kopieren
Koek, zoet: Stroopwafels, stroopkoeken, pindakoeken, jan hagel, scholiertjes (budgetuitgave), mergpijpen.



Koek, hartig: Gedraaide kaasstengels, tuc (budgetuitgave), rijstzoutjes, pretzels,



Snoep: salmiakballen, -pijpjes, suikerloze drop, droppijpjes, droptoffees, dropvisjes, Klene ademin, chocolade, schuim
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven