wat zit er in jullie koek/snoeptrommel

08-09-2016 16:12 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zit er in de koek/snoeptrommel van jullie kinderen?

En hoevaak mogen ze hier iets uit?
Hier staat er een snoeptrommel in de kast. Als ze uit school komen, zo rond 3 uur, mogen ze er iets uitpakken: er zitten meestal van die mini marsen en mini milkyways en meestal zo'n zak haribo snoepjes. Ze mogen of zo'n mini mars/milkyway of 3 snoepjes. Zo ongeveer.

In het weekend wil er nog weleens een extra snoep moment zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een la vol met snoep, drop, chips, koekjes etc. Grootste afnemer is manlief. Kids mogen pakken, maar kiezen liever fruit of een wasa cracker. Zou daar graag met de opvoedkundige eer voor strijken, maar helaas gewoon uit natuur ingebakken denk ik. Een bak tomaatjes is geen lang leven beschoren. Bij ons de regel dat ze zelf mogen pKken uit de snoep la. Maar goed zo'n afspraak is makkelijk als het geen snoepers zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oude kruimels.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Rolu schreef op 08 september 2016 @ 17:04:

Een la vol met snoep, drop, chips, koekjes etc. Grootste afnemer is manlief. Kids mogen pakken, maar kiezen liever fruit of een wasa cracker. Zou daar graag met de opvoedkundige eer voor strijken, maar helaas gewoon uit natuur ingebakken denk ik. Een bak tomaatjes is geen lang leven beschoren. Bij ons de regel dat ze zelf mogen pKken uit de snoep la. Maar goed zo'n afspraak is makkelijk als het geen snoepers zijn.Geloof ik niks van.. Meer het resultaat denk ik van wat ze altijd aangeboden is waar overigens ook niks mis mee is..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n glazen pot met 3 potjes op elkaar, met daarin M&M's, Jelly Beans en Winegums.



In de snoeptrommel bij voorkeur van die zakjes met een aantal kleine snoepjes en mini mars enz. Liever geen los snoep want dat vin ik goor als dat allemaal door elkaar zit.



Koekjes liggen in de la, van alles als ik net boodschappen heb gedaan en minder als ik weer bijna boodschappen moet doen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 08 september 2016 @ 17:06:

[...]



Geloof ik niks van.. Meer het resultaat denk ik van wat ze altijd aangeboden is waar overigens ook niks mis mee is..Nou het verschilt wel per kind merk ik. Hier mogen ze altijd iets pakken als ze uit school komen, maar op de dagen dat de oudste bij een vriendin is vergeet de jongste dat gewoon. En als hij wel wat pakt als zuslief er is dan kan hij het rustig vergeten en laten liggen. Dat zal bij de oudste nooit gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Wat er in zit? Ehh, nou in ieder geval geen aangeleerde E-nummers en andere fabrieksrommel..
Koektrommel: dora koekjes of een ander kinderkoekje



Snoeptrommel: verschillende soorten snoepjes, vaak van die kleine uitdeelzakjes, tum tum, kauwgomballen, haribo mix zoiets.



En dan heel soms van die uitdeelzakjes chips, maar die koop ik voor een uitstapje en de rest gaat dan de kast in.



Elke dag mogen ze uit school wat lekkers, dus een koekje of een snoepje en soms krijgen ze 2x per dag iets.
quote:MRengine schreef op 08 september 2016 @ 17:43:

Wat er in zit? Ehh, nou in ieder geval geen aangeleerde E-nummers en andere fabrieksrommel..

Nee nou meid stel je voor zeg..

E-nummers dat is toch bijna je kind moedwillig om zeep helpen..
quote:appelkoek schreef op 08 september 2016 @ 17:24:

[...]





Nou het verschilt wel per kind merk ik. Hier mogen ze altijd iets pakken als ze uit school komen, maar op de dagen dat de oudste bij een vriendin is vergeet de jongste dat gewoon. En als hij wel wat pakt als zuslief er is dan kan hij het rustig vergeten en laten liggen. Dat zal bij de oudste nooit gebeuren
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 08 september 2016 @ 17:49:

[...]



Nee nou meid stel je voor zeg..

E-nummers dat is toch bijna je kind moedwillig om zeep helpen..Klopt, zijn chemicaliën, dus gif wat je lever niet kan verwerken. En de gemiddelde Nederlander neemt er per dag een heleboel van in. Daarom ontwikkelt men steeds vaker kanker.
quote:MRengine schreef op 08 september 2016 @ 17:52:

[...]





Klopt, zijn chemicaliën, dus gif wat je lever niet kan verwerken. En de gemiddelde Nederlander neemt er per dag een heleboel van in. Daarom ontwikkelt men steeds vaker kanker.Het is verschrikkelijk..
De kinderen hebben hier geen snoeptrommel. Ze mogen iedere dag 2 dropjes als ze er om vragen. Koekjes hebben we niet in huis.
Alle reacties Link kopieren
Mijn koektrommel zit vol met E948
Alle reacties Link kopieren
1 snoeppot. Er zitten dropjes, krijtjes en wat andere snoepjes in. Zoontje mag er 1x iets uit pakken, na school. Koekje krijgt hij mee naar school. Fruit eten we bij t ontbijt... Chips, blokje kaas etc alleen in t weekend.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:Waszak schreef op 08 september 2016 @ 18:02:

Mijn koektrommel zit vol met E948 wat errug..
Koektrommel staat in een keukenkast gevuld met wat mini uitgaven van Twix, Mars, Snickers, Bounty en met mini Milka chocolaatjes. Allemaal per stuk verpakt. Heb ik gevuld voor als er speelafspraken zijn en de ouders hun kind brengen/halen en even blijven hangen.



De voorraad koekjes, snoepgoed etc ligt hier in de bijkeuken. Voor de volwassenen.

Kind heeft in keuken 1 kastje, hoog boven grijpgrage handjes, waar lolly's, koekjes, mini zakjes Haribo etc inliggen. Eigenlijk vanalles wat wat zo her en dergekregen is nav traktaties, bij de kapper, van een tante etc. Aangevuld met wat zaken door ons. In het weekend mag daar dan elke avond na het eten wat uitgezocht worden als toetje. Denk dan aan 1 zakje Haribo of 3 losse snoepjes of 2 koekjes.



Het is een snoepkont, dus onbeperkte toegang zou vermoedelijk niet verstandig zijn. Eigenlijk eens uitproberen. Als de temperaturen wat minder hoog zijn ga ik wat op tafel plaatsen in een schaaltje. Zodat het niet smelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 08 september 2016 @ 17:52:

[...]





Klopt, zijn chemicaliën, dus gif wat je lever niet kan verwerken. En de gemiddelde Nederlander neemt er per dag een heleboel van in. Daarom ontwikkelt men steeds vaker kanker.



Wat een onzin. Het grootste deel van de E-nummers zijn gewoon nuttige stoffen. Wist je dat vitamine B3, C en E gewoon een e-nummer hebben?



En ja, er zijn een paar 'dubieuze' e-nummers, waarbij je over de wenselijkheid kunt discussieren. Maar in het algemeen kun je beter een e-nummer dan een ingewikkelde chemische naam op je verpakking hebben staan. Niet alleen weet je dan meteen wat je eraan hebt (ook handig als je toevallig ergens allergisch voor bent), ook weet je zeker dat er heel uitgebreid gekeken is naar voedselveiligheid.



Kijk eens naar dit plaatje:







Kijk, dat een lijst e-nummers op een verpakking meestal betekent dat het uit elkaar getrokken en daarna weer in een fabriek in elkaar gezet eten is, dat klopt. En beter kook je zelf, van echte ingredienten, helemaal mee eens. Maar e-nummers, daar is op zich niks mis mee. Als je zelf je koekjes bakt en gist, suiker, bakpoeder, gelatine en citroensap gebruikt, voeg je ook een serie e-nummers toe.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen en ik heb ook geen koek of snoep trommel
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 08 september 2016 @ 17:52:

[...]





Klopt, zijn chemicaliën, dus gif wat je lever niet kan verwerken. En de gemiddelde Nederlander neemt er per dag een heleboel van in. Daarom ontwikkelt men steeds vaker kanker.Zuurstof is ook een E nummer... Net als vitamine C, D en E. Allemaal volledig natuurlijk. Een E nummer wordt gewoon gegeven zodat overal bekent is welke stof het is. Deze kan natuurlijk zijn of niet.
quote:YellowDiamond schreef op 08 september 2016 @ 17:06:

[...]



Geloof ik niks van.. Meer het resultaat denk ik van wat ze altijd aangeboden is waar overigens ook niks mis mee is..Nee hoor.
quote:Troeteltje schreef op 08 september 2016 @ 18:28:



Het is een snoepkont, dus onbeperkte toegang zou vermoedelijk niet verstandig zijn. Eigenlijk eens uitproberen. Als de temperaturen wat minder hoog zijn ga ik wat op tafel plaatsen in een schaaltje. Zodat het niet smelt.Kind 1 hier heeft een lang weekend per jaar redelijk onbeperkte toegang tijdens een toernooi. Tenminste, ik begin met onbeperkt maar ik zie altijd dat hij niet kan stoppen, dus grijp ik dan alsnog in. Op dag 4 is hij nog net zo hebberig als op dag 1, dus als ik thuis geen beperkingen zou hebben zou hij zich tot misselijkheid snoepen. (Nou ja, tot het op is, want zoveel hebben we nooit.) En Kind 2 is helemaal anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 08 september 2016 @ 18:42:

[...]





Kind 1 hier heeft een lang weekend per jaar redelijk onbeperkte toegang tijdens een toernooi. Tenminste, ik begin met onbeperkt maar ik zie altijd dat hij niet kan stoppen, dus grijp ik dan alsnog in. Op dag 4 is hij nog net zo hebberig als op dag 1, dus als ik thuis geen beperkingen zou hebben zou hij zich tot misselijkheid snoepen. (Nou ja, tot het op is, want zoveel hebben we nooit.) En Kind 2 is helemaal anders.





Hier ook hoor, de oudste zou na een jaar nog onbeperkt pakken..die houdt er zo van (net als haar moeder

Maar ik heb intussen meer zelfbeheersing als een kind.
Alle reacties Link kopieren
Alleen en geen kinderen.

Drie glazen snoeppotten in de woonkamer, 1 met spekkies, 1 met soort heksenhiel en de 3e bij voorkeur van de zelfschep bij Jamin (maar kom daar niet zo vaak) en op andere momenten wisselt het qua snoep of koekjes.

Altijd op voorraad 1 of meer van maria/tarwe biscuit/langetjes/nizza.

Nu in de koelkast bonbons en bon bon bloc wit. Meestal wel iets van chips in huis.

Ik eet wat ik wil en wanneer ik wil.
Geen. Mijn dochter van twee laat zich nu nog afschepen met een bakje fruit. Af en toe in de supermarkt mag ze een surprise ei meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven