Gezocht: nieuwe hobby! Wie heeft suggesties?

11-09-2016 22:10 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



De laatste tijd zit ik niet zo lekker in m'n vel. Dit komt omdat ik een lichamelijke aandoening genaamd Ehlers Danlos Syndroom heb. Hierdoor gaan m'n gewrichten vaak uit de komen. Naar school gaan en werken gaat niet meer, en wat doe je dan? Juist ja, nadenken. Nadenken, nadenken, en nog eens nadenken. Daarom ben ik opzoek naar nieuwe hobbies die niet te belastend zijn en niet al te duur zijn.



Mijn hobbies zijn op dit moment;

Denksport boekjes invullen

Lezen

Schrijven

Internetten

Tv kijken

Tekenen

Schilderen

Knutselen





Wie heeft er tips? Alle suggesties zijn welkom
"Verlangen om iemand anders te zijn is een verspilling van de persoon die je bent." - Kurt Cobain
Breien?
Alle reacties Link kopieren
Handwerken; haken, breien of naaien misschien?
Alle reacties Link kopieren
Haken! Ik ben zelf hypermobiel en dat is voor mij goed te doen. Al ehlers danlos wel veel extremer. Wel met ergonomische haaknaalden
Haken is weer helemaal in
Alle reacties Link kopieren
Met tekenen/schilderen/knutselen kun je echt allerlei kanten op weet ik uit ervaring. Dus wat doe je dan precies?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Een mailvriendin, netflix, haken, dingen uitpluizen die je leuk vind, online spelletjes
Alle reacties Link kopieren
-Kleuren voor volwassenen

-Foto's uitzoeken en fotoboeken maken

-Haken

-Een grote legpuzzel maken

-Een wandeling maken met een vriend(in)

-Vrijwilligerswerk een optie? Een uurtje op de koffie bij een eenzame oudere.

-Een taalcursus volgen oid
Zentangle? Tekencursus?
Alle reacties Link kopieren
Bloemschikken? Dat is mijn hobby. Serieus.
Alle reacties Link kopieren
En hier op het forum rondhangen en een dom nintendo spelletje, heeft mij wel geholpen om de dagen om te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Check de site van postcrossing eens... kan je op zelfgeknutselde/tekende kaarten schrijven met mensen over de hele wereld!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Fotografie! Als je nog naar buiten kunt, ontdek je zo snel de prachtige tafereeltjes in je eigen buurt. En als dat niet kan, dan kun je binnen los met stillevens en eventueel portretten.



Regel een boek uit de bieb, pak de handleiding van je camera er eens bij en je zult letterlijk anders gaan kijken naar de dingen om je heen. En als je geen camera hebt dan valt er ook genoeg te vinden over mooie foto's maken met je mobiel. Je ziet ineens van alles wat je eerder niet opviel waardoor genieten van de kleine dingen ook gemakkelijker wordt. Het wakkert je creativiteit aan en je ziet gelijk resultaat. En je kunt je eventueel ook nog verdiepen in fotobewerking of een prachtig boek maken van je creaties.
Alle reacties Link kopieren
Zelf fotoboeken maken !



Ik doe dat nu tijdens me zwangerschapsverlof het werkt goed als afleiding.
Ik ben sinds kort aan het borduren. Ik ben simpel begonnen en ik heb het helemaal te pakken.
Mozaieken. Kun je erg mooie dingen mee maken. Zingen? Een instagram-account gaan maken. Meubeltjes pimpen. Zelf poppen maken. O ja, dat wil ik zelf ook een keer proberen: hout branden. Met zo'n brandertje kun je dan mooie dingen maken op hout. Nou dat was mijn brainstorm.
Misschien kan je een cursus gaan doen in iets waar je op den duur misschien ook (thuis) werk in kan vinden? Een taal, programmeren, ontwerpen, websites bouwen?



Ik ken iemand die nu taalmaatje is bij een vluchtelinge, ze lezen bijv. samen de krant in het Nederlands, zodat deze vrouw snel Nederlands leert.
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 11 september 2016 @ 22:13:

Met tekenen/schilderen/knutselen kun je echt allerlei kanten op weet ik uit ervaring. Dus wat doe je dan precies?



Portret tekenen, abstract schilderen (neig de laatste tijd wel naar realisme. Heb bijvoorbeeld een van m'n luipaard gekkos geschilderd), en ik knutsel echt vanalles! Hou van dingen zelf maken enzo



En bedankt voor alle andere tips! Ga er zeker wat mee doen. En nog meer tips zijn uiteraard nog steeds welkom!
"Verlangen om iemand anders te zijn is een verspilling van de persoon die je bent." - Kurt Cobain
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 11 september 2016 @ 22:12:

Haken is weer helemaal in Dat heb ik vaak geprobeerd maar het lukt me nooit hahaha!
"Verlangen om iemand anders te zijn is een verspilling van de persoon die je bent." - Kurt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Thuisstudie?
...
Ik heb vorig jaar in een langdurige vlaag van verstandsverbijstering 120 granny squares gehaakt. Met de bedoeling om een deken te maken. Maar na al dat gehaak was ik die dingen zo gruwelijk beu dat ze nu nog in stapels in de kast liggen. Dus als jij nu als hobby het aan elkaar maken van die granny squares neemt, delen we de deken. Ieder de helft van het jaar, ok?
Alle reacties Link kopieren
Om naar buiten te gaan, lopend of met OV: pokémon. Want dat geeft een reden om te gaan.



Knutselen kan zoveel zijn.

Ik heb kinderen, hier in huis om te knutselen (veel van Kruitvat): papier, karton, crêpepapier, folie.

Pijpenragers, repen papier, oogjes, pomponnetjes.

Stiften, potloden, blaasstiften, waskrijt, fineliners.

Klei, supersand, accessoires om klei te stempelen, knippen, sliertjes te maken.



Je zou een pinterest account kunnen vullen met dat wat je maakt.



Weet niet of je taalbuddy zou kunnen worden, of ander vrijwilligerswerk kunt doen?



Ik had zelf heel erg iets nodig om te doen toen ik lichamelijk ziek was. Mijn hoofd deed het prima, alleen deed ik er langer over.

Gelukkig was het tijdelijk bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ja, een pinterest account maken, dan krijg je inspiratie genoeg. Althans, mijn creatieve bevliegingen (en mislukkingen ) komen daar doorgaans vandaag.



Kun je geen leuke thuisstudie doen? Gericht op een interesse gebied vanwaaruit je wellicht zelf thuis een bedrijfje op kunt zetten.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Gratis (universitaire) cursussen volgen. Coursera bijvoorbeeld heeft er veel.
Alle reacties Link kopieren
Maak een goede instagram en blog over je knutselprojecten. Wellicht vind je nog wel een investeerder of kopers door
Schuin spaan en Zee gras planten potjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven