genezing anorexia

29-11-2008 13:33 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik ben hier net, dus ik hoop maar dat ik het doe zoals het moet, zeg maar.

in ieder geval:

ik ben op zoek naar mensen die anorexia hebben gehad en daar goed uit zijn gekomen. mijn vraag is dan vooral, mensen die in een kliniek verbleven en daar positieve ervaringen mee hebben. en zo ja, welke kliniek.

ik ben nl. zoekende op dat gebied en heb al een en ander bezocht qua klinieken maar wil doelgericht en wat nieuws proberen, en zoek daarom naar positieve ervaringen. trouwens ook als er iemand is die er zonder intensieve behandeling uit is gekomen en hoe dan?

is er misschien ook nog iemand bekend met de IMET methode?





groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf niet meegemaakt maar een vriendin van mij had boulimia en ging een paar maanden intern in een kliniek voor eetstoornissen in Zeist en dat heeft haar enorm goed geholpen. Ze heeft daarna nog wel ambulante hulp gehad maar het gaat al jaren goed met de eetproblematiek. Het zal wel iets zijn waar ze altijd aan moet blijven werken want het blijft een zwak punt natuurlijk.



Ik hoop dat je een behandeling vind die goed past bij jou en dat je geneest van deze nare ziekte. Succes!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bonne.



Ik heb zelf ook een eetstoornis.

Ik ben ook pas gewezen op de stichting IMET.

Ik heb het boek "ik zal stil naar je luisteren" gelezen.

Misschien dat je dat eerst kan lezen om te kijken of de visie je aanspreekt en evt een orienterend gesprek.



Ik heb zelf al wat eetstoornisgerichte behandelingen achter de rug die nog niet een groot succes zijn geweest.

Ik ga nu ook voor een andere behandeling gericht op problematiek waar ik ook mee worstel.
Alle reacties Link kopieren
het boek heb ik nog niet gelezen maar ik ken iemand die de opleiding tot therapeut daar volgt dus ik ben wel wat bekend met de behandelwijze. ik was vooral ook benieuwd of er iemand persoonlijk ook goede resultaten bij heeft behaald. maar wel al fijn dat je van die instelling hebt gehoord want tot dusver heb ik daar nog niet veel mensen over gehoord. ik heb wel ook al contact gehad met imet. en als ik een manier tot vergoeding kan vinden (pgb) dan wil ik dat zeker wel gaan proberen. ik vind het gewoon ergl lastig op het moment. ik moet denk ik een andere weg gaan inslaan en weet eenvoudigweg niet welke. quote:iry schreef op 29 november 2008 @ 17:01:

Hoi Bonne.



Ik heb zelf ook een eetstoornis.

Ik ben ook pas gewezen op de stichting IMET.

Ik heb het boek "ik zal stil naar je luisteren" gelezen.

Misschien dat je dat eerst kan lezen om te kijken of de visie je aanspreekt en evt een orienterend gesprek.



Ik heb zelf al wat eetstoornisgerichte behandelingen achter de rug die nog niet een groot succes zijn geweest.

Ik ga nu ook voor een andere behandeling gericht op problematiek waar ik ook mee worstel.
Sorry dat ik het in een oud topic vraag en op een verkeerde pijler.



Als je genezen bent ben je dan altijd nog met je gewicht bezig, en moet je dan ook altijd letten op wat je eet?

Ik las net in een andere pijler en ik heb het idee dat als je ooit bent begonnen met ongezond afvallen je er nooit meer vanaf komt.

Nu voelt het voor mij niet als een dieet, maar als ik ooit nog wel er vanaf wil, dan wil ik eigenlijk niet nog steeds ermee bezig zijn. Ik ben bang dat ik altijd op een soort van dieet moet blijven, al is het dan misschien minder streng als nu.

Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bente, heb je die vraag al eens voorgelegd aan je behandelaar? Zij zullen daar het meest van af weten vanuit hun ervaring. Vanuit mijn eigen ervaring: ik ben er veel veel veel minder mee bezig. Soms, in tijden van stress, komt het opeens weer een beetje boven en dan moet ik er weer even bewust afstand van nemen.



Hoe gaat het met je, meissie?
Lieve Bente,

Ik heb meegelezen en meegeleefd met je eigen topic over dit onderwerp.

Naar ik hoop gaat het met jou goed en ben je in de afgelopen weken positieve stappen verder gekomen.



Maar, lieve meid, ga in dit topic nu niet je eigen topic opnieuw starten.

Het was goed en terecht dat je je topic hebt gesloten. Concentreer je nu op de mensen die je daadwerkelijk hulp kunnen geven, dat zijn je hulpverleners.

Wij op dit forum kunnen je afleiding geven door gezellig met je te kletsen.

Maar we kunnen je niet helpen met je eetstoornis. Hoe graag we dat ook zouden willen.



Dus laat dit topic rusten, voor jezelf.



Hoop je elders te spreken.

:hug:💐
Ik begrijp werkelijk waar niet dat jullie deze discussie weer aangaan; hoe goed bedoelt ook.
quote:StoraHuntur schreef op 19 november 2014 @ 18:45:

Ik begrijp werkelijk waar niet dat jullie deze discussie weer aangaan; hoe goed bedoelt ook.Helemaal eens StoraHuntur.
Sorry ik wil ook geen discussie, het houdt me alleen bezig daarom stelde ik de vraag.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 19 november 2014 @ 18:45:

Ik begrijp werkelijk waar niet dat jullie deze discussie weer aangaan; hoe goed bedoelt ook.Heb ik iets gemist? Ik ga volgens mij geen discussie aan, toch? *leest haar post opnieuw*
quote:lionlily schreef op 19 november 2014 @ 19:05:

[...]





Heb ik iets gemist? Ik ga volgens mij geen discussie aan, toch? *leest haar post opnieuw*

O, jij hebt nog nooit meegelezen in zo'n topic?



"Hoe gaat het nou met je?"

"Stukken beter, ik heb vandaag een appel gegeten"

"Da's echt veel te weinig hoor, je moet in therapie"

"Ja maar dat durf ik echt niet, daar moet ik verplicht eten en na 3 crackers zit ik gewoon haske vol"

"Nee, dat dénk je maar, dat zit ik jouw hoofd. Praat erover met je behandelaar"



En voordat je het weet zit je weer op pagina 40.



Verder rot ik nu op uit dit topic.
Alle reacties Link kopieren
@TO: Je hebt dus al een tijdje anorexia en je wilt nu iets nieuws proberen nadat je al vele behandelingen hebt gehad? Vind je zelf ook niet dat dat een beetje vreemd klinkt? Een therapie is niet iets leuks, dat doe je om beter te worden, niet om eens te kijken hoe het is.



Ik heb zelf bij novarum gezeten, toen het nog in Amsterdam zat en heb daar wel echt wat aan gehad.



@Bente: Je hoeft er niet altijd mee bezig te zijn, ik vind mijzelf behoorlijk genezen. Enige probleem van mij nu is m'n hoge bloeddruk, waardoor ik weer even moet opletten dat ik niet te zout of te ongezond eet. Maar een terugval heb ik nooit gehad en ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ik dat ga krijgen.
Ik bedoel meer of je niet altijd op je gewicht moet blijven letten, zoals andere mensen zonder eetstoornis die ongezond afvallen.

Dat je al van alles aankomt? En dat je daardoor altijd op moet blijven letten met wat je eet?
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet, ik eet ruim 2400 kcal per dag en kom hier niet van aan. Overigens ben ik 1.90 m, dus is het logisch dat ik zo veel moet/kan eten.



Bente, ik snap je angst wel. Zeker omdat een kliniek/therapie in het begin gericht is op aankomen en je dan ook daadwerkelijk aankomt. Wat nou als je voor altijd blijft aankomen? Maar dat gebeurd niet. Ik geloof wel dat je lichaam een soort set-point heeft. Een beetje pech voor een eetgestoorde als die op een BMI van 23 ligt, maar dan moet je je afvragen: Wil je liever altijd letten op wat je eet, of realiseer je je dat een BMI van 23 echt prima is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bente- schreef op 19 november 2014 @ 19:24:

Ik bedoel meer of je niet altijd op je gewicht moet blijven letten, zoals andere mensen zonder eetstoornis die ongezond afvallen.

Dat je al van alles aankomt? En dat je daardoor altijd op moet blijven letten met wat je eet?Met een normaal eetpatroon en leefpatroon blijf je op gezond gewicht. Het is niet zo dat wanneer je 2 ons groentes eet dat je dan 2 ons of überhaupt aankomt. En je gewicht kan altijd een paar kilo schommelen. Maar dat scheelt echt geen kledingmaat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Komt even zwaaien naar Bente.

Ik heb geen antwoord, maar dat weet je wel. Ik denk wel af en toe aan je hoor.



Understatement, heb jij meegelezen in eerdere topics van Bente? Ze zijn inmiddels verwijderd, soms op haar eigen verzoek. Een aantal forummers heeft besloten niet meer met Bente over haar eetstoornis te praten. omdat Bente heeft gezegd dat ze niet beter wil worden. Haar goed recht, maar niet iets voor op een forum.
Alle reacties Link kopieren
@Korenwolf, ik heb een topic gezien inderdaad, en vind het heel goed dat ze zijn verwijderd. Ik snap je punt om er niet over te praten, en ben dat verder ook niet van plan. Maar ik vind mezelf wel een succesverhaal, dus dat motiveert dan misschien toch voor Bente.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 19 november 2014 @ 19:09:

[...]



O, jij hebt nog nooit meegelezen in zo'n topic?



"Hoe gaat het nou met je?"

"Stukken beter, ik heb vandaag een appel gegeten"

"Da's echt veel te weinig hoor, je moet in therapie"

"Ja maar dat durf ik echt niet, daar moet ik verplicht eten en na 3 crackers zit ik gewoon haske vol"

"Nee, dat dénk je maar, dat zit ik jouw hoofd. Praat erover met je behandelaar"



En voordat je het weet zit je weer op pagina 40.



Verder rot ik nu op uit dit topic.Nope, wel eens gelezen maar duidelijk nooit zo ver doorgelezen. Maar ik begrijp je punt.
quote:understatement schreef op 19 november 2014 @ 20:22:

@Korenwolf, ik heb een topic gezien inderdaad, en vind het heel goed dat ze zijn verwijderd. Ik snap je punt om er niet over te praten, en ben dat verder ook niet van plan. Maar ik vind mezelf wel een succesverhaal, dus dat motiveert dan misschien toch voor Bente.

Ik wil niemand beletten ergens over te praten, dat moet iedereen zelf weten. Alleen, omdat er topics verwijderd zijn kun je niet altijd een goede afweging maken vind ik.



Fijn om te horen dat het jou gelukt is!
Waarom is het goed dat ik het topic heb laten sluiten? Ik heb er eigenlijk veel spijt van omdat ik me nu zo alleen voel. Het voelt vaak dat ik hier niet mag zijn of typen. Alleen over normale dingen, maar die interesseren mij niet echt.

Maar ik zal er nu wel over stoppen voor er een discussie komt.



Bedankt voor degene die op mijn vraag hebben gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Bente, mensen met een eetstoornis komen vaak in isolatie, dus het is logisch dat je je alleen voelt. De enige manier om eruit te komen is om van die eetstoornis af te komen en dat moet je in therapie doen en niet op een forum.
Alle reacties Link kopieren
En bente, het is ook niet zo netjes om in te breken in andermans topic en daar weer je eigen vragen gaat stellen. Als je er spijt van hebt dat je topic gesloten is dan moet je vragen of ze deze weg willen openen. Ik vraag me echter af of dat verstandig is...
water en zand
quote:Bente- schreef op 19 november 2014 @ 21:06:

Waarom is het goed dat ik het topic heb laten sluiten? Ik heb er eigenlijk veel spijt van omdat ik me nu zo alleen voel. Het voelt vaak dat ik hier niet mag zijn of typen. Alleen over normale dingen, maar die interesseren mij niet echt.

Maar ik zal er nu wel over stoppen voor er een discussie komt.



Bedankt voor degene die op mijn vraag hebben gereageerd.

Je weet wat je moet doen om je minder eenzaam te voelen -

OPNAME
Vreselijk topic, sorry niet persoonlijk bedoeld, moest ik even kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven