Lijf & Lijn alle pijlers

De stofwisselingskuur. Ervaringen?

03-11-2016 13:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi medeforummers. Een tijdje geleden ben ik op een informatieavond geweest van de stofwisselingskuur met supplementen van Life Plus. Het klonk allemaal erg goed hoewel de eerste 3 weken moeilijk zijn. De bedoeling is dat je eerst 3 weken ontgift, daarna stabiliseert en daarna kijken wat nu wel en niet goed voor je is. Ik overweeg om het te gaan doen. Vooral ook omdat het geen crashdieet is en je ook niet de rest van je leven aan de smerige shakes en pillen zit zoals bijvoorbeeld bij Herbal Life. Met de supplementen kun je namelijk stoppen na afloop van de kuur. Tijdens de kuur is je brein min of meer gereset zodat je uit jezelf al veel minder behoefte hebt aan vette hap en andere ongezonde dingen.



Heeft iemand hier ervaringen met deze kuur? Ik hoef geen opmerkingen over dat het oplichting is en ik weet dat het volgens een piramidesysteem werkt (waar ik overigens niet aan ga meedoen want ik wil dit voor mezelf doen). Ik zou graag alleen ervaringen, goed of slecht willen zien. Of berichten van mensen die het ook overwegen zodat we erover kunnen praten hier.



Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
"Ik hoef geen opmerkingen over dat het oplichting is en ik weet dat het volgens een piramidesysteem werkt (waar ik overigens niet aan ga meedoen want ik wil dit voor mezelf doen). Ik zou graag alleen ervaringen, goed of slecht willen zien"



dan zeg ik maar niks...
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam ontgiften is je reinste onzin; je lichaam kan dat prima zelf. En verder, bij elk dieet waarbij je minder eet dan daardoor val je af. Welk etiket je er ook opplakt of welke "theorie" eraan ten grondslag ligt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ontgiften is onzin.

Afvallen doe je door minder en vooral gezonder te eten.

Zo vreselijk moeilijk is het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ah kom op Manonna, heel, heel diep in je hart weet je zelf toch ook wel beter?
Alle reacties Link kopieren
Ontgiften is onzin, dat is gewoon een verkapte vorm van crashen. De klant moet uiteraard kilo's verliezen.

Gewoon gezond eten en veel bewegen, heb je geen suplementen voor nodig.

Trap er niet in!
Alle reacties Link kopieren
Het is kwakzalverij. Het nut van ontgiften tijdens een korte periode is wetenschappenlijk ontkracht. Je lever ontgift je lichaam automatisch, daarbij zou je wanneer je een echt effect wilt van ontgiften het heel lang moeten doen en dus niet 1 of een paar weken. Dat is niet vol te houden want dan krijgt je lichaam te weinig voedingstoffen binnen.



Je brein resetten is ook een onzin term. Je bent toch geen computer?



De producten zijn niet meer dan multivitamines en (vis)olie omega 3 die je voor een hele dure prijs wordt aangesmeerd. Bij een willekeurige drogist voor een fractie van de prijs te krijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nonsens.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat lichter wordt is je portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
To, lees je wel heel goed in. Ik heb een vriendin die dit gedaan was (is nogal van het dieten). De eerste weken waren zwaar, omdat die shakes volgens haar niet genoeg vulden (dus veel hongergevoel) en de smaak haar tegen ging staan. Viel ze af, ja. Maar was het succesvol nee. Want toen ze weer normaal mocht gaat eten, kwam ze gewoon weer aan, puur omdat ze niet echt haar eetpatroon had aangepast. Ook al had ze zich aan het programma gehouden, daarna moest ze het zelf weer doen.



Een paar punten van kritiek (van mij), met de supplementen alleen al kreeg zij 100% van de aanbevolgen dagelijkse hoeveelheid binnen. Dat betekent dat alles dat je zelf toevoegt te veel is. Te veel vitamines en mineralen in namelijk ook schadelijk. Daarnaast kun je niet gewoon met een pilletje je mindset veranderen, je moet het echt zelf doen. Die vriendin bleek veel meer aan de weight watchers te hebben, puur omdat je dan wel normaal mag eten, maar ook gemotiveerd wordt om een ander eetpartroon te hebben. Blijvend afvallen betekend niet dat je de rest van je leven shakes of pillen moet nemen, maar dat je blijvend je eetpatroon moet aanpassen.



En to, als je het wel koop, dan doe je sowieso mee aan het piramidesysteem, want degene boven jou verdiend er aan. Je bent goedkoper uit als je naar een dietist gaat en de vitamines die je eventueel nodig zou kunnen hebben bij een drogist halen (maar over het algemeen hebben de meeste mensen geen tekorten).

Succes!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
je lijf "ontgift" zich vanzelf, de hele dag door. je hebt daar een gratis fabriek voor, je lever en je nieren. Als deze het niet goed doet dan moet je je lichaam helpen met ontgiften, door bijvoorbeeld te spoelen of medicijnen en uiteindelijk een transplantatie. Dat doen ze in het ziekenhuis want dan ben je erg erg erg ziek. Supplementen, dieten of voetenbadjes laten je lever of nieren niet harder of beter werken. Integendeel, niet voldoende eten is eigenlijk een aanslag op deze ingenieuze fabriek.
Jaren terug dacht ik ook eens "te ontgiften" dmv een sapkuur. Drie dagen lang op sapjes geleefd. Ik ben die twee weken daarna er nog beroerd van geweest.
quote:S-Meds schreef op 03 november 2016 @ 14:39:

je lijf "ontgift" zich vanzelf, de hele dag door. je hebt daar een gratis fabriek voor, je lever en je nieren. Als deze het niet goed doet dan moet je je lichaam helpen met ontgiften, door bijvoorbeeld te spoelen of medicijnen en uiteindelijk een transplantatie. Dat doen ze in het ziekenhuis want dan ben je erg erg erg ziek. Supplementen, dieten of voetenbadjes laten je lever of nieren niet harder of beter werken. Integendeel, niet voldoende eten is eigenlijk een aanslag op deze ingenieuze fabriek.Dit!
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 03 november 2016 @ 14:39:

je lijf "ontgift" zich vanzelf, de hele dag door. je hebt daar een gratis fabriek voor, je lever en je nieren. Als deze het niet goed doet dan moet je je lichaam helpen met ontgiften, door bijvoorbeeld te spoelen of medicijnen en uiteindelijk een transplantatie. Dat doen ze in het ziekenhuis want dan ben je erg erg erg ziek. Supplementen, dieten of voetenbadjes laten je lever of nieren niet harder of beter werken. Integendeel, niet voldoende eten is eigenlijk een aanslag op deze ingenieuze fabriek.



Eens.



TO, complete onzin dat 'dieet.' Niet intrappen. Meds heeft volkomen gelijk.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties. En Dianaf, ik ben me inderdaad goed aan het inlezen. Ook over andere methoden. Zo zag ik een topic het koolydratenarm dieet. Zij heeft dat bij een dietiste gedaan en als ik haar mag geloven heeft dit dezelfde effecten als die beloofd worden bij de stofwisselingskuur. Ik ga voorlopig zelf aan de slag met behulp van internet en het boek van Amber Albarda. Allemaal methodes waarbij je zelf je boodschappen doet inclusief de supplementen die je misschien nodig hebt. Maar dan inderdaad voor een normale prijs. Reacties zijn nog altijd welkom hier trouwens want ik vind het ook een interessant onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Denk eens na: als afvallen zo makkelijk was, waren er toch niet zoveel mensen met veel overgewicht?!

Denk je nu echt dat als er een goed dieet was waarmee de pondjes weg gingen en dan ook weg BLEVEN dat er nog maagverkleiningen werden uitgevoerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet over een wonderdieet waarbij je erna weer kan gaan bunkeren. Het gaat erom dat je je eetgewoonten blijvend wijzigt. Zo'n kuur of welk dieet dan ook is alleen het eerste zetje in de goede richting. Het blijft altijd wilskracht eisen om de boek op peil te houden. Dus ja, het is logisch dat ook al zijn die methoden er, er nog maagverkleiningen worden uitgevoerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manonna schreef op 03 november 2016 @ 16:15:

Bedankt voor jullie snelle reacties. En Dianaf, ik ben me inderdaad goed aan het inlezen. Ook over andere methoden. Zo zag ik een topic het koolydratenarm dieet. Zij heeft dat bij een dietiste gedaan en als ik haar mag geloven heeft dit dezelfde effecten als die beloofd worden bij de stofwisselingskuur. Ik ga voorlopig zelf aan de slag met behulp van internet en het boek van Amber Albarda. Allemaal methodes waarbij je zelf je boodschappen doet inclusief de supplementen die je misschien nodig hebt. Maar dan inderdaad voor een normale prijs. Reacties zijn nog altijd welkom hier trouwens want ik vind het ook een interessant onderwerp.

In principe beloofd elke methode dat je er gezonder en slanker uit komt, zonder hunkeringen naar 'ongezond' voedsel en een gelukkiger gevoel.



Het is vaak prettig om het stap voor stap te doen, dus stukje bij beetje je eetpatroon aan te pakken. Dat is makkelijker vol te houden, dan alles in eens helemaal anders te moeten doen. Dan is er meer kans dat het een gewoonte wordt. Ten tweede is het belangrijk om er voor te zorgen dat je geen tekorten krijgt, dus schrap geen hele groepen eten. Zolang je dat ook niet doet, heb je eigenlijk geen supplementen nodig. Als je wat je eet bijhoudt in een bijvoorbeeld een app, kun je ook beter bijhouden wat je eet en of je geen tekorten hebt.

En elke dag bewegen, als is het maar een half uurtje wandelen, helpt ook.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal waar Dianaf
Alle reacties Link kopieren
quote:Manonna schreef op 03 november 2016 @ 16:31:

Het blijft altijd wilskracht eisen om de boek op peil te houden.

Nee, juist niet. Een echte verandering eist geen wilskracht, maar is gefundeerd in intrinsieke motivatie en overtuiging.

Wilskracht 'eisen' is opgelegde discipline die vroeg of laat zal stranden omdat er -vooral op zwakke momenten, waarop het op die motivatie aankomt- onvermijdelijk verzet op volgt. En verzet is de bom onder wilskracht.



Wilskracht: "Ik mag niet!"'

Motivatie: "Ik wil niet!"



In plaats van wilskracht kun je dus beter je motivatie op peil houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:iemand_anders schreef op 03 november 2016 @ 17:03:

[...]



Nee, juist niet. Een echte verandering eist geen wilskracht, maar is gefundeerd in intrinsieke motivatie en overtuiging.

Wilskracht 'eisen' is opgelegde discipline die vroeg of laat zal stranden omdat er -vooral op zwakke momenten, waarop het op die motivatie aankomt- onvermijdelijk verzet op volgt. En verzet is de bom onder wilskracht.



Wilskracht: "Ik mag niet!"'

Motivatie: "Ik wil niet!"



In plaats van wilskracht kun je dus beter je motivatie op peil houden. Je motivatie op peil houden, doe je met pure wilskracht
quote:Manonna schreef op 03 november 2016 @ 16:15:

Bedankt voor jullie snelle reacties. En Dianaf, ik ben me inderdaad goed aan het inlezen. Ook over andere methoden. Zo zag ik een topic het koolydratenarm dieet. Zij heeft dat bij een dietiste gedaan en als ik haar mag geloven heeft dit dezelfde effecten als die beloofd worden bij de stofwisselingskuur. Ik ga voorlopig zelf aan de slag met behulp van internet en het boek van Amber Albarda. Allemaal methodes waarbij je zelf je boodschappen doet inclusief de supplementen die je misschien nodig hebt. Maar dan inderdaad voor een normale prijs. Reacties zijn nog altijd welkom hier trouwens want ik vind het ook een interessant onderwerp.een eiwitrijk dieet kan schade toebrengen aan je organen (nieren en lever) dat wil je toch niet als je bang bent voor het ontgiftigingsvermogen van je lijf? Wat is je doel precies?
quote:iemand_anders schreef op 03 november 2016 @ 17:03:

[...]



Nee, juist niet. Een echte verandering eist geen wilskracht, maar is gefundeerd in intrinsieke motivatie en overtuiging.

Wilskracht 'eisen' is opgelegde discipline die vroeg of laat zal stranden omdat er -vooral op zwakke momenten, waarop het op die motivatie aankomt- onvermijdelijk verzet op volgt. En verzet is de bom onder wilskracht.



Wilskracht: "Ik mag niet!"'

Motivatie: "Ik wil niet!"



In plaats van wilskracht kun je dus beter je motivatie op peil houden. dit
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 03 november 2016 @ 20:42:

[...]



een eiwitrijk dieet kan schade toebrengen aan je organen (nieren en lever) dat wil je toch niet als je bang bent voor het ontgiftigingsvermogen van je lijf? Wat is je doel precies?Koolhydraatarm is iets anders dan koolhydraatloos en over veel eiwitten heb ik het nooit gehad. Ik wil gewoon graag een goede balans vinden in wat ik eet en mijn doel is afvallen en mijn lichaam gezonder krijgen zodat ik meer energie krijg.
Sja af vallen is toch gebaseerd op minder eten, ik weet niet hoe veel overgewicht je hebt maar dat kan vrij simpel door een paar honderd kcal per dag minder te eten, maar wel gewoon wat je verder gewend bent (pasta, brood, rijst, aardappelen, groenten, vlees of vlees vervangers, eitjes, fruit, noten, kwark) zonder gekke dingen. Dat is echt honderden jaren gewoon gezond genoeg geweest (of duizenden zelfs) dus waar om dat niet vast houden maar minder grote porties eten? Je eet te veel als je overgewicht hebt, dus breng dat gewoon in kaart en ga er een stuk onder zitten zonder dat je crasht.



Dat doen slanke mensen namelijk ook, niet meer eten dan hun lichaam van ze verlangt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven