Geld & Recht alle pijlers

CV-ketel kapot: pas na volgende week vervangen

12-12-2008 14:23 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha, lekker dan!



Gister ging ineens mijn CV-ketel stuk. Dat wil zeggen: ik had ineens geen verwarming en geen warm water (douche!) meer. Vanochtend kwam het instalateursmannetje langs. Na een halve blik op mijn bakbeestachtige ketel geworpen te hebben was het hem duidelijk dat het ding echt en definitief overleden was. Ik (naief als ik ben) begon al te juichen: een nieuwe CV! Maar, nu blijkt het toch echt minstens een week en waarschijnlijk wel langer te gaan duren voor het ding ook echt vervangen is. En tot die tijd geen verwarming en geen douche.



Nu is overal wel een mouw aan te passen (douchen bij vrienden, 's avonds de kroeg in voor wat warmte, een dikke trui... ik ben niet voor 1 gat te vangen). Maar ik vraag wel af: wat is een schappelijke termijn om zo'n ketel te vervangen? Voor de goede orde: ik huur van een makelaar. De makelaar is geen eigenaar van het pand en moet dus overleggen met de eigenaar. Dit zorgt voor veel vertraging altijd... of is een goed excuus om noodzakelijke dingen zoals warmte niet goed te regelen.



Wat zouden jullie doen? Eerst maar eens afwachten of keihard gaan bellen met het makelaarskantoor?
Akuut gaan bellen met het makelaarskantoor! Je wilt niet weten hoe koud het gaat worden in huis!
Alle reacties Link kopieren
Bellen!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het... maar is het mijn recht denk je?
Alle reacties Link kopieren
Heb je je huurcontract al nagekeken of hierover iets wordt vermeld? Een week of langer lijkt mij echt ondoenlijk heel eerlijk gezegd, met deze buitentemperaturen is je huis na een halve dag al ijskoud!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, huurcontract is een goeie Lekker logisch nagedacht.... ben geloof ik nu al bevangen door de kou, haha.
quote:efa schreef op 12 december 2008 @ 14:30:

Ik weet het... maar is het mijn recht denk je?



Ja.



Je verhuurder moet een duidelijke inspanning leveren als het gaat om basisbehoeften. Als hij je niet sneller een nieuwe cv ketel kan verschaffen, moet hij met alternatieven komen: electrische kacheltjes (denk aan je electriciteitskosten, die worden skyhigh)



Stel nou dat de gevel eruit was gevallen. Was je ermee akkoord gegaan dat je daar zou blijven wonen,al wachtend op een nieuwe gevel? Nee. Als je huis vastvriest, is het niet goed voor je om er te zitten, en moethet dus verwarmd worden.
Alle reacties Link kopieren
Bellen, hoe sneller uit de kou hoe beter. Van wie is die ketel nu eigenlijk, van jou of van de verhuurder?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dat red je niet hoor, met een dikke trui... Mijn thermostaat was vorig jaar kapotgegaan in de winter, toen had ik dus geen verwarming... Zat binnen de kortste keren met trui én jas aan, en ijskoude handen en voeten. Blauwe vingers van de kou. Dus je moet echt óf elders bivakkeren, óf aan de slag met elektrische kacheltjes...
Alle reacties Link kopieren
pfff, is wel koud hoor, nu zonder warme douche en verwarming...

zou als ik jou was de makelaar die optreedt namens de eigenaar bellen (nog voor het weekend) en je probleem kenbaar maken. (jouw probleem is in deze dus hun probleem aangezien het niet jouw eigendom is, kijk voor zekerheid in huurcontract of hiervoor een aparte clausule opgenomen is die het tegendeel bewijst).



heb ooit 6 weken zonder warm water en enkele weken zonder gaskachel gezeten in de winter en is je niet aan te raden. in mijn geval huis van de woningbouw en kosten van reparatie vonden ze te duur waardoor eerst klacht bij gemeente (hebben ze speciale inspectie voor als een verhuurder van corporatie in gebrekte blijft) noodzakelijk was.



mochten ze echt niet mee werken: ga stampvoeten (krijg je het iig warm van )
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat in de winterperiode je verhuurder er best wel wat vaart achter mag zetten om de verwarmingsketel te laten vervangen.

Ik heb samen met mijn man een (klein) installatiebedrijf, en als wij door iemand op dit moment met jouw probleem worden benaderd, dan vinden wij het een noodgeval waarbij een snelle vervanging nodig is. Ik ken de situatie in jouw woning niet, maar wij vervangen regelmatig CV-ketels in een ochtend met 2 man, dus zo'n grote klus met een enorme voorbereiding is het nu ook weer niet! Vaak staan de CV-ketels zelfs op voorraad bij de groothandel, waar je deze dezelfde dag nog kunt afhalen.

Ik zou nog maar eens contact opnemen en vriendelijk vragen om een snelle vervanging, je betaalt tenslotte huur. De verhuurder is dan verplicht om jou huurgenot te verschaffen.
Alle reacties Link kopieren
efa als t flink koud in huis word , even je vier gaspitten laten "brullen" of de oven aan op de hoogste stand met de deur open ....

niet iedeaal , geen long term oplossing ... maar voor even wel erg lekker !
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik weet niet hoe je woont (appartement met buren aan alle kanten of een vrijstaand huis zonder enige vorm van verwarming van buren) maar het is vriesje koud hoor! Wat die installatiedame al zegt...dat is een noodgeval! (Als mijn ketel vervangen zou worden omdat het scheelt in kosten en ik zou horen dat het een dagje/weekje wordt uitgesteld omdat iemand GEEN verwarming heeft zou ik en hopelijk de rest van Nederland dat heel normaal vinden) Ik vind zelfs dat ze je voor die week wel een hotelletje aa mogen bieden, dit is niet te doen joh. Wij wonen in een paartementje dat links rechts boven en onder bewoond is, maar ik kan echt geen dagje zonder kachel en ik ben helemaal geen koukleum....
Inderdaad een noodgeval dat ze echt binnen 24 uur moeten oplossen hoor! Je kunt misschien wel een tijdje douchen bij iemand anders, maar je hele huis is gewoon steenkoud en je kunt er dus niet wonen.



Bij mij hield de ketel er een keer mee op op 1e kerstdag. Ik vond het heel lullig voor de monteur maar hij had oproepdienst en moest gewoon bij me langskomen. Moest ie, nadat ie geweest was, ook nog een nieuw onderdeel bij zijn bedrijf ophalen en nog een keer komen om het te vervangen. In totaal is ie wel drie uur bezig geweest. (Ik had wel gezellig kerstmuziek erop en een beker warme choco met slagroon en kerstkransjes voor hem).
Ik weet niet precies hoe het juridisch zit, maar toen dit gebeurde bij een appartement dat wij voor de zaak huren, hebben wij geeist dat de tijdelijke bewoner "vervangende woonruimte" kreeg (oftewel: in een hotel werd ondergebracht)voor de duur van reparatie. Je wilt niet weten hoe snel het toen opeens toch bleek te lukken! :-)
Alle reacties Link kopieren
Well, daar ben ik weer. Ben gister wel blijven lezen, maar zat op mijn werk en onbeschaamd forummen vind ik daar ook zo wat. Erg bedankt voor jullie reacties: dat deed me goed! Heb inderdaad gister nog naar het makelaarskantoor gebeld om de situatie uit te leggen. De persoon die alle technische zaken in beheer heeft bleek vrij te zijn op vrijdag (fraai, zo voor het weekend) en de meneer die me te woord stond bleef erbij dat hij er niks aan kon doen. Ja, hij gaf me de sublieme tip dat ik toch heus wel even een electrisch kacheltje kon kopen bij de kijkshop... Ik werd zo boos van zijn gebrek aan meedenken! Helaas ga ik tegenwoordig vaak huilen als ik boos (en machteloos) ben en dat gebeurde gister dus ook. Zat ik helemaal niet op te wachten maar had wel enig effect: meneer heeft uiteindelijk een electrische kachel laten bezorgen (die, zo bleek toen ik 's avonds thuiskwam) niet aan kan omdat mijn stoppen dat niet aankunnen.



Dus daar zit ik nu: in een hoekappartementje, in de kou (met vette haren, dat ook nog eens ). Dit weekend gaat er sowieso niks meer gebeuren, ik zie nu al op tegen het telefoontje dat ik hier maandag aan zal moeten wagen. Zoals ik gister ook al schreef: overal is wel een mouw aan te passen, maar gezien de situatie hier thuis (depressieve vent, ik zelf op het randje van overspannen) belooft het niet een heel relaxt weekend te worden. Over volgende week wil ik niet eens nadenken.



Zo. Gal gespuwd, ik ga maar eens ergens buiten de deur een kop koffie en een krantje scoren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat de makelaar en/of de eigenaar niet wil dat de leidingen bevriezen en vervolgens springen zodat je overal waterschade krijgt. En dat krijg je echt als de temperaturen ineens flink gaan dalen. Zou toch nog maar eens bellen.
Alle reacties Link kopieren
Maar een vereniging die verhuurt heeft toch ook een altijd bereikbaardienst??

Dat jij nu in de kou zit, ligt geheel aan je verhuurder, en zijn zat bedrijven die op zeer korte termijn een ketel kunnen plaatsen.

Dat kost misschien (denk ik zomaar) iets meer dan een afspraak maken, maar het kan echt wel.

Maar jou verhuurder heeft geen zin in regelen en extra betalen.

Ik zou zeker een brief schrijven, en de gemaakte kosten (electriciteit voor kacheltjes, douchen bij anderen) op ze verhalen.

Ik vind dit echt van de gekke!!!!

Bovendien is het voor electrische apparaten die je in je huis hebt ook niet echt goed, dat ze steenkoud worden.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad maar weer gebeld: ze zijn er gewoon niet. Het vriest buiten. Ik moet eigenlijk gewoon weg hier, in ieder geval voor het weekend, ik weet niet zo goed wat me tegenhoudt.



Ik word hier moe van zeg!
Efa, is het geen optie om zelf een reparateur te laten komen en de rekening naar de verhuurder te sturen? Het is welhandig om dat vantevoren aan te geven,maar met deze kou een week zonder verwarming zitten gaat gewoonweg niet. De oplossing van het kacheltje gaat niet, vanwege de stoppen, en dat houdt dus in dat ze er dùs vaart achter moeten zetten.



Sterkte!



(Al zalje waarschijnlijk niet veel achter je pjoeter zitten in een onverwarmd huis)
Alle reacties Link kopieren
Toen wij een nieuwe CV ketel wilden, hebben we binnen een week kunnen regelen dat hij besteld en geplaatst is. (Bij een eenmansbedrijfje, tegen een leuke prijs.) Je zou dus denken dat het niet zo lang hoeft te duren.
Alle reacties Link kopieren
En Efa, ben je al bevroren of gaat het nog een beetje??
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een lekker saunadagje of twee van maken. Dan zit je lekker warm (haren wassen ), er is warm eten en dan is het zo maandag. En die sauna's zijn echt vanaf heel vroeg tot heel laat open. (bovendien ook goed als je zo gespannen bent!)
Alle reacties Link kopieren
Jee wat is dit een afschuwelijk verhaal!



Belachelijk dat ze je zo laten zitten! Ik heb een keer een kapotte CVketel gehad ( de pomp was kapot) het was ook midden in de winter en ze hebben het gelijk de volgende dag gerepareerd, hoor.



Dit kan zo niet! Ik zou een vette klacht indienen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven