Gezondheid alle pijlers

De E-sigaret, ervaringen?

25-02-2017 11:36 49 berichten
Ik wil graag wat meerdere ervaringen horen, heb natuurlijk al wel veel gelezen op internet. Maar ben erg benieuwd naar andere ervaringen.



Ik zelf rook 7 jaar en heb sinds gister een e-sigaret, vanaf gister 12u heb ik nog maar een normale sigaret gerookt. Na het opstaan vanmorgen vond ik het wel erg moeilijk om niet met mijn bakje koffie een sigaret aan te steken.



Ik wil er zo graag vanaf.. het liefst ook helemaal geen e-sigaret maar dat gaat me op dit moment echt niet lukken. Mijn moeder is pas geleden overleden aan COPD en dat is wel de grootste reden waarom ik ervan af wil maar vind het ontzettend moeilijk. Wil wel de nicotine langzaam af gaan bouwen.



Ook iemand tips voor Liquids? Ik vind tot nu toe alleen de fruitmix lekker. Heb al mint, tabacco erin gehad maar die vond ik echt vies.
Ik ben bang dat alles nu naar mint blijft smaken. Dat krijg je er zo maar niet uit. Zelf vond ik de e sigaret helemaal niks. Het isniet te vergelijken met een echte sigaret.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt van het roken af wil, waarom ga je niet langs de huisarts voor Champix?

Werkt erg goed ter ondersteuning bij het stoppen met roken. Je moet er wel achter staan om te stoppen dan he;)



Goedkoper alternatief is Tabex. Is zonder recept te verkrijgen maar is niet officieel goedgekeurd in NL. Naar mijn mening omdat de grotere farmaceuten een monopoly positie bekleden, Geeft minder bijwerkingen dan de champix omdat er minder andere troep in zit.
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met de e- sigaret direct van het roken van gewone sigaretten afgekomen,

Van 1 pakje per dag naar 0.

Alle eerdere stoppogingen mislukte, maar zo vond ik het appeltje / eitje.

Het afbouwen van nicotine ging ook in een rap tempo.



Wat smaak van de liquids betreft is het heel persoonlijk.

Kwestie van uitproberen in het begin, kost je af en toe wat tegenvallers maar zo ontdek je welke smaak je bevalt.



Ik gebruik zelf de liquids van flavourtec.

In de smaken vanille, kersen, honing.

Deze wissel ik af. Als je lang 1 smaak dampt, gaat het vervelen en begint de smaak flauw te worden is mijn ervaring,
quote:Blondie456 schreef op 25 februari 2017 @ 11:46:

Ik ben bang dat alles nu naar mint blijft smaken. Dat krijg je er zo maar niet uit. Zelf vond ik de e sigaret helemaal niks. Het isniet te vergelijken met een echte sigaret.Ik heb hem helemaal schoongemaakt en eruit gekregen gelukkig!
quote:Frikandellekuh schreef op 25 februari 2017 @ 11:46:

Als je echt van het roken af wil, waarom ga je niet langs de huisarts voor Champix?

Werkt erg goed ter ondersteuning bij het stoppen met roken. Je moet er wel achter staan om te stoppen dan he;)



Goedkoper alternatief is Tabex. Is zonder recept te verkrijgen maar is niet officieel goedgekeurd in NL. Naar mijn mening omdat de grotere farmaceuten een monopoly positie bekleden, Geeft minder bijwerkingen dan de champix omdat er minder andere troep in zit.Ik wil niet aan de champix vanwege de bijwerkingen inderdaad! 3 mensen om mij heen hebben het hiermee geprobeerd en die waren er echt waus van... en roken ook alle 3 weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ook iemand tips voor Liquids? Ik vind tot nu toe alleen de fruitmix lekker. Heb al mint, tabacco erin gehad maar die vond ik echt vies.Vooral die blijven gebruiken dan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:consuelabananahammok schreef op 25 februari 2017 @ 11:52:

Ik ben met de e- sigaret direct van het roken van gewone sigaretten afgekomen,

Van 1 pakje per dag naar 0.

Alle eerdere stoppogingen mislukte, maar zo vond ik het appeltje / eitje.

Het afbouwen van nicotine ging ook in een rap tempo.



Wat smaak van de liquids betreft is het heel persoonlijk.

Kwestie van uitproberen in het begin, kost je af en toe wat tegenvallers maar zo ontdek je welke smaak je bevalt.



Ik gebruik zelf de liquids van flavourtec.

In de smaken vanille, kersen, honing.

Deze wissel ik af. Als je lang 1 smaak dampt, gaat het vervelen en begint de smaak flauw te worden is mijn ervaring,Ik merk dat het op sommige momentjes nog geen voldoening geeft, maar die sigaret gisteravond vond ik zelfs vies maar dat kan ook tussen mn oren zitten. Ik heb nu liquids van hangsen en vind ze apart smaken. Ik ga is van alles proberen inderdaad. Merk wel dat ik de zoetere smaken wat lekkerder vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in 1 klap van het roken af door de e-sigaret.

Van 12 mg nicotine inmiddels gezakt naar 3 mg. Daar deed ik wel 2 jaar over, maar dat vind ik niet erg, zolang ik maar niet rook. E-sigaret is hoe dan ook minder slecht dan gewoon roken omdat er geen teer e.d. in zit.



Of het gaat slagen hangt ook nauw samen met welke e-sigaret je hebt, er zijn veel soorten op de markt in verschillende prijsklassen.

In dit geval is het echt beter om gewoon een wat duurdere te kopen, die geeft nl veel meer voldoening dan de goedkopere opties.



Over de liquids, ik heb in het begin (het eerste half jaar) van alles uitgeprobeerd en vond het het allemaal net niet. Tot ik tabacco mix vond van Zwoofs, ik damp niks anders meer. Maar het blijft persoonlijk he?
Alle reacties Link kopieren
Hallo infinitief, ik gebruik nu ongeveer 8 maanden de e-sig en het bevalt me goed.

Heb in het begin ook veel geprobeerd met smaakjes en nu nog steeds koop ik af en toe nog wel eens een nieuwe om uit te proberen.

Heb je al eens op het damp forum gekeken daar staan heel veel goede tips en trucs op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft er 1 die precies op een sigaret lijkt. Ik heb dat ding 1 keer geprobeerd en werd gelijk misselijk van de smaak. Gadverdamme wat was dat ding ranzig . Maar er zaten geen smaakjes in, volgensmij zat er alleen nicotine in.



Weet je, als je dan toch wil stoppen zou ik liever helemaal stoppen. Maar als je dat graag via een e-sigaret wil doen, moet je dat zeker doen. Succes!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht begin juni mijn eerste e sigaret, die avond rookte ik mijn laatste sigaret.

Dat was dat.

En ik had alles al geprobeerd wat je maar kan bedenken om van het roken af te komen.

Het ging zo makkelijk.

Ik heb alleen maar menthols, de rest vind ik gewoon niet lekker. Ik rookte ook alleen maar menthol sigaretten trouwens, dus daar zal het wel aan liggen.

Ik ben nu bijna 9 maanden rookvrij.



Mijn vriend heeft overigens ook een e sigaret, maar hij rookt nog steeds. Hij is geminderd, maar het lukt hem niet te stoppen. Ik denk dat het verschil is dat ik echt van het roken afwilde, en hij eigenlijk niet echt. Hij is er niet klaar voor.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, Venuss heeft een goed punt.

Ik vond het de eerste 2 weken allemaal maar zozo, met mijn pen-style e-sigaret.

Na die eerste 2 weken heb ik een duurdere gekocht, met een behoorlijke batterij en tank, en vanaf dat moment was ik echt om. Nooit meer naar een sigaret verlangt.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 25 februari 2017 @ 12:21:

Trouwens, Venuss heeft een goed punt.

Ik vond het de eerste 2 weken allemaal maar zozo, met mijn pen-style e-sigaret.

Na die eerste 2 weken heb ik een duurdere gekocht, met een behoorlijke batterij en tank, en vanaf dat moment was ik echt om. Nooit meer naar een sigaret verlangt.Welke heb je Delite?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb een eleaf istick 40w met een aspire nautilus 5 ml tank.

Maar ik woon niet in NL, dus ik heb geen idee wat je daar zoal koopt.

De combinatie is een behoorlijk apparaat, maar ik hou van dat ding.



Eigenlijk raadt ik aan gewoon heel veel te googlen. Wil je sub ohmen of juist niet?

Wat vind je de fijnste verhouding pg/vg, sommige coils doen het beter dan andere met een hoge vg.

Het spijt me als je nu het idee hebt dat ik grieks spreek ineens, maar er is gewoon vrij veel te leren.

En als je maar genoeg googled weet je na een avond of 4 precies welk apparaat bij je past.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
En google vooral in het engels.

Reddit vond ik erg behulpzaam bv.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik heb nu de justfog 1453 NEW en hij bevalt me tot nu toe goed! Ik wil niet zn gigantische batterij. Heb me laten informeren door een collega die al jaren een esigaret gebruikt. Ze zei dat dit goed was om te beginnen.





De flavourtec liquids spreken me nu wel aan dus die ga ik zo maar eens bestellen om te proberen. Ik heb nu sinds gister avond fruitmix erin en die vind ik nu al bleh.



En voor verder moet ik me nog maar wat meer in gaan lezen! Ik zit nu te lezen op het dampforum
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook aan het twijfelen wat te doen... als een verstokte roker heb ik sinds dinsdag niet meer gerookt. (laten we het erop houden dat een keelonsteking en een voorhoofdsholteontsteking meehelpen). Ik snak naar een sigaret, maar wil er ook wel vanaf.. zou een esigaret het laatste zetje zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds woensdag een Zensations e-sigaret en sindsdien niet meer gerookt. Na ruim elf jaar kettingroken. De e-sigaret bevalt uitstekend en heb de smaken tabak en appel en ga binnenkort de red bull proberen en de nicotine verder afbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hier man en zoon ook aan de e-sigaret, ze zijn heel tevreden over de justfog easy9 Q16. Besteld bij rookwinkel.nl en roken alleen de tobacco smaak. Beiden daarna nooit meer gerookt, dus ik ben er blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 25 februari 2017 @ 12:59:

Ik ben ook aan het twijfelen wat te doen... als een verstokte roker heb ik sinds dinsdag niet meer gerookt. (laten we het erop houden dat een keelonsteking en een voorhoofdsholteontsteking meehelpen). Ik snak naar een sigaret, maar wil er ook wel vanaf.. zou een esigaret het laatste zetje zijn?



Je zou een justfog q16 aan kunnen schaffen,een paar flesjes liquid erbij om te testen.

Het is een betaalbaar apparaatje en de werking is simpel.

Als je even op Google zoekt is het makkelijk te bestellen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:bording schreef op 25 februari 2017 @ 13:07:

Hier man en zoon ook aan de e-sigaret, ze zijn heel tevreden over de justfog easy9 Q16. Besteld bij rookwinkel.nl en roken alleen de tobacco smaak. Beiden daarna nooit meer gerookt, dus ik ben er blij mee.Deze heb ik ook en bevalt me al een paar maanden prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 25 februari 2017 @ 12:59:

Ik ben ook aan het twijfelen wat te doen... als een verstokte roker heb ik sinds dinsdag niet meer gerookt. (laten we het erop houden dat een keelonsteking en een voorhoofdsholteontsteking meehelpen). Ik snak naar een sigaret, maar wil er ook wel vanaf.. zou een esigaret het laatste zetje zijn?



Probeer het. Echt.

En ik vind dit al heel knap van je.

Ik pafte altijd gewoon door met een keelontsteking.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
https://youtu.be/wpakhd4O6F4



Review van de Innokin t18.

Super simpel en helemaal fijn.

Te koop in Nederland, maar ook bij Aliexpress.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 25 februari 2017 @ 12:44:

Tja, ik heb een eleaf istick 40w met een aspire nautilus 5 ml tank.

Maar ik woon niet in NL, dus ik heb geen idee wat je daar zoal koopt.

De combinatie is een behoorlijk apparaat, maar ik hou van dat ding.



Eigenlijk raadt ik aan gewoon heel veel te googlen. Wil je sub ohmen of juist niet?

Wat vind je de fijnste verhouding pg/vg, sommige coils doen het beter dan andere met een hoge vg.

Het spijt me als je nu het idee hebt dat ik grieks spreek ineens, maar er is gewoon vrij veel te leren.

En als je maar genoeg googled weet je na een avond of 4 precies welk apparaat bij je past.



Hee, die had ik eerst ook, de Eleaf iStick 40W met de Aspire Nautilus mini Goed verkrijgbaar in Nederland btw. Fijn apparaatje!

Sinds een half jaar de Eleaf Pico kit (dus met de Melo 3 Mini clearomizer). Bevalt eigenlijk nog beter omdat het 75W is en dat komt de smaak ten goede.

Ik kies dus juist liever wel voor een grotere, juist omdat die zoveel meer smaak geven. Je kunt zelf instellen hoe je wil dampen. Wil je veel "keelgevoel" ( het prikkelen wat roken ook doet) of niet...allemaal instelbaar.Ook kun je een dag lang voort zonder tussendoor op te hoeven laden.

Zoiets als Zensations vind ik echt niks. In verhouding is het ook erg duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven