Gezondheid alle pijlers

Zachte, breekbare nagels

21-03-2017 13:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een super vervelend probleem.. Ik heb alopecia, en sinds een tijdje zijn ook mijn nagels hierdoor aangetast.. Wat er tot leidde dat ze constant afbraken, scheurtjes inkwamen..



Toen heb ik voor ongeveer 3-3,5 maand gel nagellak opgehad via een nagelstyliste alleen omdat het de laatste 2-3 keren los liet ben ik hier sinds 2 weken mee gestopt omdat ik het zonde van m'n geld vond.



Nu dacht ik met nagellak en nagel versteviger van Herome dat het wel beter zou gaan maar niets is minder waar.. Net trok ik de vaatwasser open en brak m'n nagel weer..



Wie heeft er dé tip?
Lijkt me heel frustrerend zeg!

Vitamine B, zink en ijzer zorgt voor sterkere nagels en haren. Ook eiwit is heel goed voor je nagels. Dit kan in shakes of gewoon in je voedingspatroon toegevoegd worden.

Van binnenuit kun je meer dan buitenaf.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja nogal.. Breekt met heel veel af!



Sterke haren heeft niet zoveel veel zin hihi heb geen haar meer nergens!

Maar ik zie wel bij kruidvat dat ze van die potjes met tabletten hebben.. Zou dat helpen?
Alle reacties Link kopieren
Kortknippen, eventueel een heel klein wit randje laten zitten en dan echt heel goed bijhouden.
quote:Nananouk schreef op 21 maart 2017 @ 13:51:

Ja nogal.. Breekt met heel veel af!



Sterke haren heeft niet zoveel veel zin hihi heb geen haar meer nergens!

Maar ik zie wel bij kruidvat dat ze van die potjes met tabletten hebben.. Zou dat helpen?Ja, vitamines, mineralen en eiwitten zijn zoooooo belangrijk in de opbouw van de nagels. Houd ze een tijdje kort, slik een vitamine B complex, zink en ijzer (niet met melk innemen, dit belemmert de opname van ijzer in je bloed) en je eiwitten binnenkrijgen. Dan zul je vast na een tijdje merken dat het beter gaat. En dan volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn al heel kort maar ik kan ze ook induwen soort van..

Ik slik welvitamine B12 kan dat samen ermee?
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben ook tabletten voor huid-haar en nagels? Is dat ook goed denk je
quote:Nananouk schreef op 21 maart 2017 @ 14:01:

Ze hebben ook tabletten voor huid-haar en nagels? Is dat ook goed denk je

Ik zou zelf losse vitamine's nemen. Heb ik zelf ook. Op de een of andere manier vind ik ze beter werken dan de samengestelde pilletjes.

Ik kan letterlijk de tape van dozen doorsnijden met mijn nagels, dus het bevalt me goed.



Vit. B complex vervangt in feite de B12 wel.
Alle reacties Link kopieren
i.p.v. alleen gellak zou je er ook een laagje acryl over kunnen laten smeren.

De nagels worden hier erg stevig van.

Jammer dat de gellak los liet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 21 maart 2017 @ 14:07:

[...]



Ik zou zelf losse vitamine's nemen. Heb ik zelf ook. Op de een of andere manier vind ik ze beter werken dan de samengestelde pilletjes.

Ik kan letterlijk de tape van dozen doorsnijden met mijn nagels, dus het bevalt me goed.



Vit. B complex vervangt in feite de B12 wel.Oke, want ik heb om medische redenen Vitamine B12 gekregen dus weet niet of het dan kan?? Of gewoon proberen? Weet het ook niet
quote:Nananouk schreef op 21 maart 2017 @ 14:52:

[...]





Oke, want ik heb om medische redenen Vitamine B12 gekregen dus weet niet of het dan kan?? Of gewoon proberen? Weet het ook niet

Info over vitamine B12 opgezocht



Wat is veilig?

Er zijn geen nadelige effecten bekend van een hoge inname van vitamine B12. Daarom is er geen bovengrens aan te geven. Het Vitamine Informatie Bureau hanteert een richtlijn van maximaal vijf keer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) per dag.



Deze richtlijn is gebaseerd op de maximaal veilige bovengrenzen die opgesteld zijn in Nederland, de Europese Unie en de Verenigde Staten.



Wat zijn de gevolgen van een teveel aan vitamine B12?

Het lichaam kan bij een hoge inname zelf de opname van vitamine B12 uit de voeding beperken. Er zijn daarnaast geen nadelige effecten op het lichaam bekend van een hoge vitamine B12-inname.



En anders even informeren bij de arts
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2017 23:23
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven