Het grote rijlessen/examen babbel topic

15-04-2017 18:09 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lessers,



Al een aantal maanden zit ik op Viva en andere forums wat mee te lezen over rijlessen en alles wat er bij komt. Ook hier een superleuk stuk doorgelezen met o.a Bittermoon. Na alles door te hebben gelezen en mee te hebben geleefd voelde het bijna alsof ik die meiden goed kende! hahaha



Nu viel het mij op dat iedereen toch wel erg veel steun had aan elkaar. Aangezien mijn hele omgeving gek van mij aan het worden is...(Ik kan alleen nog maar zinnen maken met het woord "rijbewijs'erin) dacht ik dat het misschien wel leuk was een centraal topic te openen waar iedereen zijn/haar ei in kwijt kan! Ook als je hem allang op zak hebt maar je ervaring wilt delen ben je welkom ;)



Ik zal aftrappen : Op mijn 19de wat lesjes gehad en mijn theorie toen in 2 x gehaald. Door mijn studie toendestijds niet vaak genoeg kunnen rijden met als gevolg dat mijn theorie verlopen was en ik geen zin meer erin had.

Nu ben ik sinds Februari weer aan het lessen! En heb op 14 maart mijn theorie in 1 keer gehaald :D

Oeffff bloed zweet en tranen, een maand lang elke avond een uur zitten blokken ervoor.

Super trots uit de zaal komen lopen en er dan achter komen dat bijna iedereen een cursus had gedaan vlak voor het examen waar ze de antwoorden kregen?????? huh..pardon? maar goed.... hij is dus binnen.



Nu moet ik in Mei dus de afrijden en voor mijn gevoel er he-le-maal niet klaar voor :(!!

Als ik aan mijn rijexamen denk schiet mijn hartslag al omhoog. Bij mijn theorie examen was ik ZO zenuwachtig dat je mijn shirt mee zag bewegen door het bonzen van mijn hart....dacht even dat hij er mee zou stoppen hahaha.



Hoe gaat het bij jullie? Hoever ben je al?... Heb je er vertrouwen in of juist niet?
Rust roest
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen altijd voor een optreden dat als je de generale repetitie verknalt, het optreden zelf goed zal gaan.
Haha dat is een mooie, thanks. Lees helaas net dat het morgen glad zal zijn.. en misschien hagel/natte sneeuw. Zucht
Alle reacties Link kopieren
Succes bloody mary! Probeer er zelf in te geloven dat je het kan en dat je het ook echt gaat halen. Dat zal wel een stuk helpen denk ik.
"Even inbreken"



Succes bloody mary! Mijn les voor het praktijkexamen ging ook echt bagger. Fileparkeren ging niet, snelweg was drama, keren was een ramp, echt alles wat mis kon gaan ging mis. Uiteindelijk mijn examen en alles ging zeer soepel! Binnen 30 minuten was ik weer terug op het cbr. En geslaagd, in een keer. Komt helemaal goed! Je moet maar zo denken, je rij-instructeur/instructrice heeft er alle vertrouwen in dat je het kan, anders had je nog niet af mogen rijden. Op jezelf vertrouwen en jij hebt de auto onder controle en niet andersom

Succes!

"Breekt weer uit"
Alle reacties Link kopieren
:hihi:help een inbreker!
Rust roest
Alle reacties Link kopieren
ZET HEM OP Bloody_Mary Je bent NU bezig met je examen als het goed is!



*duim duim duim duim duim*
Rust roest
Ik moest een nummertje trekken. We reden al gelijk een andere route dan degene die ik geoefend had :') Toen kwamen we op een stuk dat het richting centrum of richting autostrade kon. Ik dacht pleaaaase niet autostrade. Gelukkig moest ik richting centrum. Ondertussen was het erg hard aan het regenen en volop spits, want mijn examinator was te laat. Het waren erg veel zones 50 afgewisseld met zones 30 dus ik moest mijn kop erbij houden. Op een bepaald moment reden we op een rijbaan met 4 vakken, rechtdoor. Ik wist niet of het 50 of 70 was. Eerst reed ik 50 maar ik begon te twijfelen en schakelde op naar 60. Toen besefte ik dat het wel degelijk bebouwde kom is. Er was file voor mij dus moest sowieso toch weer afremmen. Bij het fileparkeren zat ik de eerste keer tegen de borduur aan. Lekker stressen. Er weer uitgereden en hem dan - echt een mirakel wat mij betreft - van de eerste keer perfect gezet :') Keren in een straat ging ook goed. Na 30 minuten begonnen we terug te rijden naar het examencentrum. Eenmaal daar wenste ze mij proficiat, ik was geslaagd. Ik zei zelf "oef ik twijfelde even omdat ik op de X-laan even 60 had gereden". Ze was onder de indruk dat ik die fout doorhad, want het was mijn enige fout. :D Thanks voor de steun hier, heeft echt geholpen. Zeker na mijn helse route gisteren :')
Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Woohoo gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
GEFELICIIITEEEEEEEERRDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD





Nu ik nog...
Rust roest
Wanneer moet je?



Ik was extreem zenuwachtig, had hartkloppingen tot en met 's morgens, maar was eigenlijk niet nodig. De examinator was heel vriendelijk en vroeg geen onmogelijke dingen. Ik had op voorhand schrik dat ze "hier naar rechts" bv. te laat gingen zeggen of dat het moeilijk zichtbaar ging zijn waar ik moet afslaan etc., was allemaal niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bloody Mary!



Ik heb mijn theorie al en mag morgen voor de tweede keer praktijkexamen doen... Begin nu wel zenuwachtig te worden...
Wat was er de 1ste keer misgegaan? Je weet nu wat je pijnpunten zijn dus daar zal je morgen sowieso wel extra hard op letten.
Alle reacties Link kopieren
@Bloody Ik moet in Mei





@Krentenbolletje Ohhhhh spannend! succes! hoelaat moet je? Dan ga ik voor je duimen.
Rust roest
Alle reacties Link kopieren
@ Bloody Mary, snelweg ging niet helemaal goed.



@ Sportyspyz, ik moet om 14:00. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
@Krentebolletje En? Hoe ging het??



Ik moet morgenochtend voor het eerst afrijden! Mijn instructeur is best wisselvallig: het ene moment zegt hij dat ik superslecht rij en op deze manier "sowieso ga zakken" en op het andere moment rij ik prima en gaat het allemaal wel goedkomen...

Maakt me onzeker! Ik heb ook elke les wel een ingreep en dat helpt niet echt tegen mijn zenuwen
Alle reacties Link kopieren
Krentebooolleetjjeeeee!!! Ik heb zo hard geduimd! tijdens rijles en op mijn werk om 2 uur precies EN op de fiets!!! vertel vertel vertel
Rust roest
Alle reacties Link kopieren
@Beerie Ik moet ook binnenkort en heb hetzelfde hoor.... soms rij ik bijna foutloos en soms hele domme fouten :(

Ik probeer wel na elke les thuis mijn aandachtspunten op te schrijven... welke fouten maak je precies? Waarvoor zijn de ingrepen?

Spannend zeg! Ik ga voor je duimen...hoelaat moet je?
Rust roest
Alle reacties Link kopieren
@sportyspyz Thanks! Mijn fouten en ingrepen zijn altijd op kijken gebaseerd: vandaag zag ik bijvoorbeeld niet dat een voetganger wilde oversteken bij het zebrapad en zag ik constant de verboden-in-te-rijden-borden over het hoofd... heeeeel frustrerend maar dat zijn toch echt wel grote fouten!

Ik moet om 09:00 afrijden en word om 07:00 opgehaald. Weinig tijd om te stressen dus morgen! Da's wel lekker (:
Ik had jouw probleem ook in het begin. Lukt het schakelen al vlot en blindelings zodat je je 100% op de weg kan focussen? Dat is nl de eerste vereiste. Bij elk zebrapad zei mijn instructeur iedere les: daar is het zebrapad denkt er een voetganger bij! Heb die zin wel 100 keer gehoord dus als ik nu een zebrapad zie, denk ik automatisch "opgepast denk er uwe voetganger bij!" Waardoor ik veel voorzichtiger ben en voetgangers altijd opmerk. Probeer ook ver te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Het schakelen is helemaal geen probleem.. Ik weet wel heel goed wat mijn knelpunten zijn. Morgen moet ik alles gewoon in de goede volgorde uitvoeren.. het lijkt zo'n makkelijk iets maar de zenuwen worden er niet minder van in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Duimen heeft geholpen hoor! Ik ben geslaagd!
Alle reacties Link kopieren
GEFELICITEEEEEERRDDDDDDDDDDDDDDDDD :cheer2





Hoe ging het? was je nerveus? foutjes gemaakt of helemaal niet? vertel vertel!!!
Rust roest
proficiat :D
Alle reacties Link kopieren
@Beerie Hoe is het gegaaaaan?
Rust roest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven