Veilig thuis brief ervaring

17-05-2017 18:09 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Zit met de zenuwen in mijn buik en hoop hier advies te krijgen.

Vandaag op de mat een brief van veilig thuis gekregen. Door de politie is er een melding gedaan en vandaar hun schrijven. De zorgen zijn doorgezet naar het wijkteam stond er in de brief.

Reden van de melding van de politie aan veilig thuis was wegens een ruzie bij het huis van mijn ex. Kinderen waren hier niet bij vandaar dat ik de melding raar vindt. Maar veilig thuis is misschien puur ingeschakeld voor mijzelf? Heb twee zonen van 9 en 10 en maak mij onwijs zorgen hierover dit was altijd een grote angst van mij, vooral vanwege het aantal horror verhalen over de jeugdzorg.

Ik heb begrepen dat de minder ernstige meldingen doorgezet worden naar het wijkteam dus dat zou ik mijn voordeel zijn.

Helaas heb ik veel moeite om mijn ex los te laten en heb hier hulp voor bij de psycholoog, ik liep tevens tegen een burn-out aan. Dit alles zorgt ervoor dat ik mij zorgen maak dat zij mij zullen zien als een onstabiele moeder. Kinderen staan bij mij op de eerste plaats altijd!

Wie heeft ervaringen hiermee, wie kan mij meer vertellen over wat ik kan verwachten? Tips zijn welkom, graag zelfs.
Ze komen praten en gaan je helpen. Niet bang zijn. Ze willen het beste voor jou en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er gebeurd bij het Huis van je ex dat de politie erbij moest komen?

Ik denk dat de zorgen terecht zijn als ik je OP lees. Alleen maar fijn toch dat je hulp krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het zover moest komen. Je wilt als ouder nooit met dit soort instanties te maken hebben.

Is er soms veel vaker wat voorgevallen waardoor je ex deze melding heeft gedaan?

Dacht eerst een topic door mijn ex-schoonzus..... :-D
Alle reacties Link kopieren
PM
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Alle reacties Link kopieren
Hoe heftig was de ruzie?

Probeer er niet te zenuwachtig voor te zijn. Deze instantie haalt nooit zomaar je kinderen weg en zullen je ten eerste gewoon even willen spreken.

Ze kunnen handvaten geven over eventuele problemen waar je tegen aan loopt. Daar mag je ook gewoon eerlijk over zijn. Geen enkele ouder is perfect en alle ouders zitten wel eens met hun handen in het haar.

Komt allemaal goed :)
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn er om je te helpen. Ze willen het beste voor je zoons, net als jij. Niet bang zijn, komt goed.
Als ik het zo lees denk ik niet eens dat het slecht is TO, want het klinkt niet helemaal als een gezonde situatie.
Ookal waren je zoons er niet bij, ze krijgen vanalles mee over de band tussen jou en je ex (de ruzies, het niet kunnen loslaten..)
Waar ging de ruzie over?
-
Alle reacties Link kopieren
Het is niet alleen maar slecht he, het is bedoeld om je te helpen. En je kinderen te helpen en beschermen.
Zo te lezen heb je hulp hard nodig, kan alleen maar goed uitpakken toch? Zie het positief.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je gedaan bij je ex dat hij het nodig vond om de politie in te schakelen?

Dat lijkt mij meespelen in of je je veel of weinig zorgen moet maken.

Ze zullen bij je langskomen voor een gesprek. Het kan ook zijn dat je wordt dat je opgeroepen dat je daar op gesprek moet komen .

Afhankelijk van hoe dat gesprek verloopt zal het verdere gevolg bepaald worden.
Afhankelijk van wat daar al
Alle reacties Link kopieren
Veel ervaringsdeskundigen hier??
Alle reacties Link kopieren
Hulp vindt ik prima maar heb nu al hulp bij de psycholoog. Om de komende tijd in angst te leven om mij kinderen kwijt te raken helpt niet mee met dit proces. Het is niks heftigs wat er voorgevallen is.

Zijn er mensen ook in dit proces geweest met veilig thuis? Weet iemand iets af van de rol van het wijkteam?
JesyDoe schreef:
17-05-2017 18:40
Veel ervaringsdeskundigen hier??
Jij vast wel?
Kolossale schreef:
17-05-2017 18:43
Hulp vindt ik prima maar heb nu al hulp bij de psycholoog. Om de komende tijd in angst te leven om mij kinderen kwijt te raken helpt niet mee met dit proces. Het is niks heftigs wat er voorgevallen is.

Zijn er mensen ook in dit proces geweest met veilig thuis? Weet iemand iets af van de rol van het wijkteam?
Er komt politie bij te pas maar het is niks heftigs?
Alle reacties Link kopieren
De rol van het wijkteam is om te beoordelen of je kinderen wel in een veilige gezonde omgeving zitten. Of het goed met ze gaat.

Zo nodig bieden ze hulp.
Alle reacties Link kopieren
De rol van het wijkteam is om te beoordelen of je kinderen wel in een veilige gezonde omgeving zitten. Of het goed met ze gaat.

Zo nodig bieden ze hulp.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat klopt het was niks heftigs politie was totaal niet nodig geweest maar ex vond het kennelijk leuk om die mensen lastig te vallen. Ga hier niet alles in details beschrijven maar geloof me het was niks heftigs, een beetje schelden en een duwtje thats all.
Alle reacties Link kopieren
@Fee-de-Goede, zeer zeker niet. Je voelt je aangesproken??
Alle reacties Link kopieren
Kolossale schreef:
17-05-2017 18:43
Hulp vindt ik prima maar heb nu al hulp bij de psycholoog. Om de komende tijd in angst te leven om mij kinderen kwijt te raken helpt niet mee met dit proces. Het is niks heftigs wat er voorgevallen is.

Zijn er mensen ook in dit proces geweest met veilig thuis? Weet iemand iets af van de rol van het wijkteam?
Je zegt zelf dat je moeite hebt met je ex los te laten. Je zegt dat er niks ernstigs was gebeurd, maar hou je jezelf niet een beetje voor de gek? De politie komt niet zomaar.

Blijkbaar zijn er serieuze spanningen tussen jou en je ex en ook als de kinderen er niet bij zijn als dat escaleert, dan hebben ze daar nog steeds wel last van. De laatste jaren wordt er veel gepubliceerd over hoe schadelijk het is voor kinderen om tussen hun vechtende ouders in te zitten. Daarom zijn ze tegenwoordig ook vlot met het melden van heftige ruzies tussen exen.

Ze komen praten om een inschatting te maken van de situatie en of er zorgen zijn over de kinderen. Als dit het geval is krijg je een hulpverleningsadvies en hulp aangeboden. Je doet er goed aan om die hulp te accepteren. Jij gaat naar een psycholoog voor jezelf, maar wellicht moeten jij en je ex ook ergens gaan praten om een beter opvoedklimaat voor jullie kinderen te scheppen.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar kwam die ruzie zeer heftig over bij degene die het gemeld had bij de politie.

Zolang jij je open opstelt naar de instanties, en ze zien dat de kinderen zich veilig en geliefd voelen, dat ze goed verzorgd worden, dat ze naar scbool gaan, en dat jij laat blijken dat hulp gewenst is, moet je je geen zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Kolossale schreef:
17-05-2017 18:50
Nee dat klopt het was niks heftigs politie was totaal niet nodig geweest maar ex vond het kennelijk leuk om die mensen lastig te vallen. Ga hier niet alles in details beschrijven maar geloof me het was niks heftigs, een beetje schelden en een duwtje thats all.
Vast een vechtscheiding. Ja dan krijg je de melding via de politie.
Alle reacties Link kopieren
Kolossale schreef:
17-05-2017 18:50
Nee dat klopt het was niks heftigs politie was totaal niet nodig geweest maar ex vond het kennelijk leuk om die mensen lastig te vallen. Ga hier niet alles in details beschrijven maar geloof me het was niks heftigs, een beetje schelden en een duwtje thats all.
Blijkbaar was je ex niet gediend van je gescheld en geduw. Als mij dat overkomt ervaar ik dat zeker wel als heftig. En als dat komt van iemand die mij niet los kan laten is de kans groot dat ik ook de politie erbij haal voor dossieropbouw.

Hou jezelf niet voor de gek. Bij het huis van je ex gaan staan schelden is geen normaal contact met elkaar.
Kolossale schreef:
17-05-2017 18:50
Nee dat klopt het was niks heftigs politie was totaal niet nodig geweest maar ex vond het kennelijk leuk om die mensen lastig te vallen. Ga hier niet alles in details beschrijven maar geloof me het was niks heftigs, een beetje schelden en een duwtje thats all.

Ik vind schelden en duwen (op de openbare weg nog wel) wel heftig.
Alle reacties Link kopieren
Ex heeft zelf de politie gebeld. Hij is niet de vader van de jongens. En ik zie hem nooit als ik met de kinderen ben dus in die zin krijgen ze er niks van mee. Tuurlijk zullen ze spanning voelen als ik niet lekker in mijn vel zit. Maar ben hard bezig om een krachtige vrouw te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf niet maar een vriendin van mij heeft ook ooit eens gesprek gehad met veilig thuis.

Zij zat in een benarde situatie met meerdere problemen, financieel was het echt ellende en haar ex was ook niet bepaald behulpzaam en vriendelijk te noemen.

Wat er uit gekomen is weet ik niet precies, want ik was niet bij het gesprek.

Maar ze heeft toen een maatschappelijk werkster/gezinsondersteuner/hulpverlener (ik weet niet hoe het heet) gekregen en die heeft samen met haar stapje voor stapje de problemen aangepakt waar ze zelf niet toe in staat was.

Denk aan post open maken, gesprek gehad met een schuldhulpverlener die haar geholpen heeft met betalingsregelingen maken, hulp gezocht voor haar dat ze wat weerbaarder werd en er was contact gelegd met een mediator voor de communicatie met haar ex.

Vond zij het leuk dat ze moest praten met hen? Nee, ze heeft heel vaak gehuild er om en voelde zich zwaar gefaald als ouder. Was bang dat ze haar kinderen zou kwijtraken en noem maar op.

Haar broer zei toen: 'lieverd, als je de hulp niet aanneemt, dan faal je pas'.

Ik vond dat heel mooi gezegd.

Ze is er goed uitgekomen, ze heeft hulp gekregen en gedaan wat ze kon en moest doen en ze is achteraf blij dat ze op haar laagste dieptepunt net de juiste hulp heeft gekregen.
Kolossale schreef:
17-05-2017 18:50
Nee dat klopt het was niks heftigs politie was totaal niet nodig geweest maar ex vond het kennelijk leuk om die mensen lastig te vallen. Ga hier niet alles in details beschrijven maar geloof me het was niks heftigs, een beetje schelden en een duwtje thats all.
Vind het nogal wat eerlijk gezegd.

Niet om lelijk te doen maar als je dit niets heftigs vind is er wel wat mis hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven