Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel uitgeven voor kleding nieuw seizoen?

19-09-2017 16:11 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geven jullie uit voor kleding voor een nieuw seizoen? Ik heb best wat winterkleding maar heel veel dingen zijn niet echt m'n smaak meer. Ik droeg eerdere jaren graag kleurtjes enzo, maar nu draag ik veel meer donkere kleuren (bordeauxrood, zwart, grijs, zwart leer) en ook gewoon een andere style. Maar ik vind het zo zonde om alles weg te doen. Ik ben echt zo iemand die bepaalde kleding jaren in de kast heb hangen zonder het een keer te dragen. Mijn moeder betaalde voorgaande jaren mijn kleding (ik weet het, ik ben verwend), dus toen lette ik er niet zo op wat ik nodig had, meestal als ik iets leuk vond kreeg ik het.

Dus mijn vraag: wat geven jullie gemiddeld uit aan kleding aan het begin van een nieuw seizoen?
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
20-09-2017 18:36
Dat is echt zo. Alleen voor mijn zoontje koop ik al meer. En hij draagt niet eens merkkleding.
Oh jawel hoor. Zie de lijst die ik er op heb geplemt. Hou het al drie jaar bij. Wanneer, waar en voor hoeveel. Lukt makkelijk als je wilt.
2koffie schreef:
20-09-2017 20:12
Ja, bij 80 of zo, niet bij 40 hoor als je jezelf goed onderhoudt.
Omg. Koop eens een spiegel. Je kont, borsten, huid, decolleté is echt niet meer van een 20 jarige. Kun je niet tegenop sporten.
Mijn sportievere kennissen zeggen het ook. Een broek kan dezelfde maat zijn maar zit toch anders boven een bepaalde leeftijd, enkele uitzonderingen daargelaten. En soms gebeurt het bij 42, 50 etc.
Maar minke heeft echt een punt al ben ik fan van de h&m.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-09-2017 22:40
Ik heb nogal wat vriendinnen tussen de 45 en 55 dus ik zie het gebeuren. En dat zijn sportieve vrouwen die zich echt niet vrijwillig laten uitdijen. Ik had zelf na mijn laatste bevalling een wat losse huid overgehouden. Dat zag er onder kleding altijd nog wel glad uit, maar de laatste twee jaar komt daar ineens vet onder en gaat het wat hangen. In een goede jurk zie je er niets van, maar ik moet geen floddertricot gaan dragen want dan blubbert het je tegemoet.
Dus sorry, ook jouw lijn gaat er waarschijnlijk aan in de (pre) menopauze.
Ik ben 50, en al lang door de overgang heen. Toch heb ik een prachtig lichaam, wat ik wel te danken heb aan heel veel trainen, super gezond eten, niet roken en geen alcohol. Kijk eens naar foto's van Liz Hurley, of Daphne Deckers bijvoorbeeld, die zijn van dezelfde leeftijd en zien er fantastisch uit in bikini!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
21-09-2017 06:48
Omg. Koop eens een spiegel. Je kont, borsten, huid, decolleté is echt niet meer van een 20 jarige. Kun je niet tegenop sporten.
Mijn sportievere kennissen zeggen het ook. Een broek kan dezelfde maat zijn maar zit toch anders boven een bepaalde leeftijd, enkele uitzonderingen daargelaten. En soms gebeurt het bij 42, 50 etc.
Maar minke heeft echt een punt al ben ik fan van de h&m.
Ik ben midden 40 en ik herken hier delen van, vooral de huid. Die is idd niet meer zo strak als toen ik 20 was. Hoewel ik gek genoeg toen meer cellulites had dan nu. Als ik een paar kilo aankom gaat dat naar mijn buik, die normaal gesproken echt nog plat is (nooit kinderen gehad helpt wellicht). Dus ik moet elke dag op mijn voeding letten. Als ik niet die paar kilo vet op mijn buik/taille heb dan merk ik echt niet dat mijn kleding anders zit dan 20 jaar geleden maar ik koop wel andere dingen. Basics echt nog wel van de H&M, maar jurkjes, jeans, broeken etc. niet meer. Wellicht dat de duurdere spullen gewoon beter afkleden -- ignorance is bliss :)
Wij (mijn man en ik) hanteren een budget van 250 euro per maand samen. Hiervan wordt alles gekocht wat met uiterlijke verzorging te maken heeft. Dus kleding, kapper, maar ook nieuwe veters en de schoenmaker bijvoorbeeld.

Dit bedrag gaat soms op, maar er zijn ook seizoenen dat er niets gekocht wordt en dit reserveringspotje dus lekker vol komt te zitten. Dit is fijn als er op een bepaald moment 2 nieuwe winterjassen of schoenen (wij hebben ook Lowa wandelschoenen van 160 euro per paar) moeten worden aangeschaft.

Verder ben ik het wel degelijk eens met MinkedeWit. Als je ouder wordt (ik ben net 60) kom je niet meer met flodders weg. Ik ben slank, heb maat 38 maar bepaalde shirtjes staan niet mooi meer omdat je de slappere huid er doorheen ziet. Ook flodderbroeken verhullen de zakkende bilpartij niet meer. Ik sport en wandel dus doe er genoeg aan (overigens niet in hetzelfde overdrevene, daar hou ik niet van, je kunt ook gewoon je leeftijd accepteren).
De meeste kleding in mijn kast is van Esprit, Vero Moda, e.d.
Overigens heb ik wel gemerkt dat dure merkkleding lang niet altijd garantie geeft op lang mooi blijven. Sommige dure vesten pillen net zo snel als goedkopere.

Ik probeer mijn garderobe op pijl te houden (zoveel broeken, zoveel vesten enz.) En koop nieuw als het nodig is.
Echt om kleding geven doe ik trouwens niet. Heg liefst draag ik jeans met shirtje en vest. Enkellaarsjes en klaar.
Maaf als ik op visite ga is het wel fijn om eens iegs anders te kunnen kiezen.
Hier moet ik heel bewust op letten want anders zou ik het verwaarlozen.
nicole123 schreef:
20-09-2017 21:20
Ik red het prima met 50 euro per maand en voor de kinderen ook (die groeien er nog 1 a 2x per jaar uit, ik doe zelf jaren met mijn kleding). En als ik de reacties lees lukt het veel anderen ook met dit budget. Het is maar net wat je wilt, als je 4 paar dure schoenen, elk jaar een nieuwe merkjas, bh's van 100 euro en 20 stuks merkkleding wilt kopen dan lukt het niet nee. Maar als je minder of goedkoper koopt wel hoor.
Hangt ook een beetje van je maat af. Ik heb zelf een plus-maat en dat is echt aanmerkelijk duurder. Een goeie jurk in de uitverkoop is al minimaal 50 euro en dat gebeurt niet vaak. Legging die goed zit 30 euro. Door moeilijke voeten komen mijn schoenen uit op 200 euro per paar. Daar doe ik lang mee, maar koop gemiddeld elke 1,5 jaar een paar erbij. Door de plus-maat helaas ook geen bh van 20 euro, maar minimaal 50. Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Ik wil er graag verzorgd uitzien, ondanks overgewicht. Dat lukt helaas niet van 50 euro per maand.
Het-groepje schreef:
21-09-2017 06:48
Omg. Koop eens een spiegel. Je kont, borsten, huid, decolleté is echt niet meer van een 20 jarige. Kun je niet tegenop sporten.
Mijn sportievere kennissen zeggen het ook. Een broek kan dezelfde maat zijn maar zit toch anders boven een bepaalde leeftijd, enkele uitzonderingen daargelaten. En soms gebeurt het bij 42, 50 etc.
Maar minke heeft echt een punt al ben ik fan van de h&m.
Dat ligt toch ook deels aan je genen. Ik heb geen los vel en er hangt nog niets, mijn oma was een eind in de 70 al toen ze pas wat rimpels kreeg en wat meer los vel.
En niet roken en drinken en geen dikke lagen plamuur helpt ook een heleboel.
Los van figuur e.d. merk ik dat mijn smaak veranderd met ouder worden, ik houd gewoon van mooiere stoffen en ik wil een jas van wol en niet van polyester, dat maakt mijn kleding duurder, verder kan ik net zo blij zijn mijn een jeans van de h&m als van G-star, als het model maar goed is.
pipootje schreef:
21-09-2017 08:30
Dat ligt toch ook deels aan je genen. Ik heb geen los vel en er hangt nog niets, mijn oma was een eind in de 70 al toen ze pas wat rimpels kreeg en wat meer los vel.
En niet roken en drinken en geen dikke lagen plamuur helpt ook een heleboel.
Dat van de genen klopt. De rest niet. Als je veel make up draagt gaat je huid om je middel en kont heus niet ineens hangen.

Snap sowieso de discussie niet. Als je ouder word gaan er dingen hangen. Bij dun en dik. En bij de een eerder dan bij de ander.
En dan kan het zomaar zijn dat je daar dus andere kleding voor gaat kopen logischerwijs. En nee er zal heus wel iemand zijn waarbij dat pas later dan 40/50/60 gebeurt. Maar voor de rest van de dames en heren is dat wel zo.

Gewoon de natuur.

En de een kan en wil meer besteden en de ander koopt liever 2e hands. De een koopt liever 8 truitjes die een seizoen mee gaan en de ander 2 die jaren mee gaan.

Snap niet zo goed waarom er al pagina's lang zo raar gereageerd word door bepaalde forummers. Ieder zijn voorkeuren. TO kan met die voorkeuren kijken wat bij haar past. Echt geen reden om elkaars voorkeuren aan te vallen.

En dan bedoel ik jou niet hoor Pipootje.
Fee-de-Goede schreef:
21-09-2017 08:47
Dat van de genen klopt. De rest niet. Als je veel make up draagt gaat je huid om je middel en kont heus niet ineens hangen.

Snap sowieso de discussie niet. Als je ouder word gaan er dingen hangen. Bij dun en dik. En bij de een eerder dan bij de ander.
En dan kan het zomaar zijn dat je daar dus andere kleding voor gaat kopen logischerwijs. En nee er zal heus wel iemand zijn waarbij dat pas later dan 40/50/60 gebeurt. Maar voor de rest van de dames en heren is dat wel zo.

Gewoon de natuur.

En de een kan en wil meer besteden en de ander koopt liever 2e hands. De een koopt liever 8 truitjes die een seizoen mee gaan en de ander 2 die jaren mee gaan.

Snap niet zo goed waarom er al pagina's lang zo raar gereageerd word door bepaalde forummers. Ieder zijn voorkeuren. TO kan met die voorkeuren kijken wat bij haar past. Echt geen reden om elkaars voorkeuren aan te vallen.

+1
En dan bedoel ik jou niet hoor Pipootje.
Fee-de-Goede schreef:
21-09-2017 08:47
Dat van de genen klopt. De rest niet. Als je veel make up draagt gaat je huid om je middel en kont heus niet ineens hangen.

Snap sowieso de discussie niet. Als je ouder word gaan er dingen hangen. Bij dun en dik. En bij de een eerder dan bij de ander.
En dan kan het zomaar zijn dat je daar dus andere kleding voor gaat kopen logischerwijs. En nee er zal heus wel iemand zijn waarbij dat pas later dan 40/50/60 gebeurt. Maar voor de rest van de dames en heren is dat wel zo.

Gewoon de natuur.
Ik heb kennelijk mijn genen meer dan gemiddeld tegen. Mijn moeder was als 25-jarige heel petite, 40 kilo bij 1,55 m. Ik zelf heb tot ongeveer mijn 38e alles kunnen eten en bleef met minimaal sporten prima op (een laag) gewicht. Moeder is inmiddels 60'er en heeft nog steeds een acceptabel gewicht, maar een heel dikke buik en magere armen en benen (zwemt twee keer per week, gehandicaptensport). Ik pas zelf nog steeds in maat 36 maar het ziet er heel anders uit dan de maat 36 die mijn dochters dragen. Best vreemd eigenlijk, ik oog veel dikker en toch hebben we dezelfde maat. In bikini zie ik er ook best OK uit, maar dat komt doordat ik een broekje tot mijn navel heb en een bovenstukje dat zo stevig is als een harnas (en dat kost dus wat). De bikini van H&M zonder beugels en van een dun stofje was geen gezicht. Misschien wel bij Daphne Deckers en Silvie Meis, maar die doen er waarschijnlijk meer aan dan af en toe eens wandelen of zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-09-2017 08:59
Ik heb kennelijk mijn genen meer dan gemiddeld tegen. Mijn moeder was als 25-jarige heel petite, 40 kilo bij 1,55 m. Ik zelf heb tot ongeveer mijn 38e alles kunnen eten en bleef met minimaal sporten prima op (een laag) gewicht. Moeder is inmiddels 60'er en heeft nog steeds een acceptabel gewicht, maar een heel dikke buik en magere armen en benen (zwemt twee keer per week, gehandicaptensport). Ik pas zelf nog steeds in maat 36 maar het ziet er heel anders uit dan de maat 36 die mijn dochters dragen. Best vreemd eigenlijk, ik oog veel dikker en toch hebben we dezelfde maat. In bikini zie ik er ook best OK uit, maar dat komt doordat ik een broekje tot mijn navel heb en een bovenstukje dat zo stevig is als een harnas (en dat kost dus wat). De bikini van H&M zonder beugels en van een dun stofje was geen gezicht. Misschien wel bij Daphne Deckers en Silvie Meis, maar die doen er waarschijnlijk meer aan dan af en toe eens wandelen of zwemmen.
Ik ben in de 30 en ook klein en slank maar begin toch ook al te merken dat het moeilijk is om mijn buik echt strak te houden.
Ik ben 52 en herken gelukkig dat hangend vel ook niet. Mijn borsten zijn zelfs voller en mooier geworden sinds de overgang.
Alle reacties Link kopieren
Yup, ben 40, ruim 1 meter 80 en 66 kilo. Normale proporties, geen buikje (wel beetje postkindervel) , maat 38. Toch staat alles anders. Ik heb geen frisse jongemeisjesachtige uitstraling meer. Meer damesachtig. In basic flubberjurkjes zie ik er uit als een overjarige twintiger zonder eigen stijl ipv lekker nonchalant. In simpele kleding van mooiere stoffen voel ik me veel beter. Ik kocht vorig in de sale bij MaxMara, vond ik altijd voor bejaarden. Nu staat het me heel goed. En ja dat kost geld, maar gelukkig heb ik nu ook meer te besteden dan toen ik jong was.
Kate2000 schreef:
21-09-2017 07:42
Ik ben 50, en al lang door de overgang heen. Toch heb ik een prachtig lichaam, wat ik wel te danken heb aan heel veel trainen, super gezond eten, niet roken en geen alcohol. Kijk eens naar foto's van Liz Hurley, of Daphne Deckers bijvoorbeeld, die zijn van dezelfde leeftijd en zien er fantastisch uit in bikini!
Dat is een mening. Ik vind ze eng. En daarnaast zijn dat vrouwen met een uitzonderlijk uiterlijk, jij valt vast ook wel in die categorie maar verder bijna niemand. Kijk.maar eens op straat om je heen iov in magazines.
Alle reacties Link kopieren
Wat kunnen sommigen met weinig toe....
Ik ga 2 keer per jaar shoppen met 3 vriendinnen. De hele dag naar een grote dameskledingwinkel o.l.v. een personal shopper. We staan serieus om 9.30 op de stoep en zijn om 17.15 de laatsten die -een flink bedrag- afrekenen (winkel sluit om 17 uur). Het is voor ons het halfjaarlijks uitje. Heerlijk bijkletsen, kleding passen, lekker lunchen. Komende zaterdag is het weer zover, dus deze week wordt er al druk geappt over wat we nodig hebben, wat wel wel/niet mooi vinden etc. We kopen er merkkleding (G-Star, 10 days, Summum, Moscow etc.), maar ook (basics) van Only e.d.
In de sale koop ik soms nog wat kleine dingen, maar na zaterdag is mijn herfst/wintercollectie in principe weer compleet.
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
21-09-2017 09:30
Wat kunnen sommigen met weinig toe....
Ik ga 2 keer per jaar shoppen met 3 vriendinnen. De hele dag naar een grote dameskledingwinkel o.l.v. een personal shopper. We staan serieus om 9.30 op de stoep en zijn om 17.15 de laatsten die -een flink bedrag- afrekenen (winkel sluit om 17 uur). Het is voor ons het halfjaarlijks uitje. Heerlijk bijkletsen, kleding passen, lekker lunchen. Komende zaterdag is het weer zover, dus deze week wordt er al druk geappt over wat we nodig hebben, wat wel wel/niet mooi vinden etc. We kopen er merkkleding (G-Star, 10 days, Summum, Moscow etc.), maar ook (basics) van Only e.d.
In de sale koop ik soms nog wat kleine dingen, maar na zaterdag is mijn herfst/wintercollectie in principe weer compleet.
Ik moet er werkelijk waar niet aan denken maar veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vaak wat goedkope accent-items aan het begin van het seizoen omdat ik bijvoorbeeld een nieuwe trend leuk vind.
Verder wacht ik tot de sale voordat ik echt de duurdere dingen ga kopen. De eerste sale-ronde voor de winter is meestal al eind December en tot halverwege November draag ik nog de herfstkleding.
Dus voor die ene maand zou ik dan de volle mep moeten betalen?

En ik denk ook niet dat het met leeftijd en budget te maken heeft. Ik ben een twintiger zonder kinderen met een goede baan dus geld genoeg en qua leeftijd nog heel vatbaar voor trends :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens geen budget. Ik kijk wat ik mis in mijn kast of wat ik heel erg leuk vind in de winkel en besluit dan of ik het de prijs waard vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik was toevallig van plan om dit weekend mijn kledingkast onder handen te nemen. Daar ligt zoveel kleding in die ik allang niet meer draag. Daarnaast merk ook ik dat mijn kledingstijl wat is veranderd t.o.v. voorgaande jaren. Ik schat dat ik elk voor- en najaar max. €800 uitgeef aan kleding. Ik let altijd erg goed op de prijs van kleding. Van dure kleding word ik meestal niet erg blij, hoe mooi het ook is.
Alle reacties Link kopieren
d-purevision schreef:
21-09-2017 10:10
Ik was toevallig van plan om dit weekend mijn kledingkast onder handen te nemen. Daar ligt zoveel kleding in die ik allang niet meer draag. Daarnaast merk ook ik dat mijn kledingstijl wat is veranderd t.o.v. voorgaande jaren. Ik schat dat ik elk voor- en najaar max. €800 uitgeef aan kleding. Ik let altijd erg goed op de prijs van kleding. Van dure kleding word ik meestal niet erg blij, hoe mooi het ook is.
Hoeveel kleding heb je dan wel niet als je 1600 euro per jaar aan goedkope kleding? Ik heb voor overdag iets van zes broeken incl jeans, zes rokken, vijf jurken, zes blouses, drie colberts, vijf zakelijke tops, vier casual, vier jassen, twee sjaals, sokken, ondergoed en sportkleding. Plus nog wat zomerkleding die echt voor warme dagen is en totaal onzakelijk
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
21-09-2017 08:47
Snap sowieso de discussie niet. Als je ouder word gaan er dingen hangen. Bij dun en dik. En bij de een eerder dan bij de ander.
En dan kan het zomaar zijn dat je daar dus andere kleding voor gaat kopen logischerwijs. En nee er zal heus wel iemand zijn waarbij dat pas later dan 40/50/60 gebeurt. Maar voor de rest van de dames en heren is dat wel zo.
Dit.

TO schrijft dat ze 21 is, dus of je nu wel of niet bij 40/50/60 andere/duurdere kleding nodig zou hebben is voor haar budget totaal niet relevant.
nicole123 schreef:
21-09-2017 10:42
Dit.

TO schrijft dat ze 21 is, dus of je nu wel of niet bij 40/50/60 andere/duurdere kleding nodig zou hebben is voor haar budget totaal niet relevant.
Precies.

Ze kan beter haar kast uitzoeken en dan kijken wat ze echt denkt nodig te hebben. Heeft ze een baan waar nette kleding nodig heeft dat gaan zoeken en dat kan met 21 en een redelijke maat echt nog wel bij de H&M/Zara/ Primark ect.
Heeft ze dat niet heeft ze sowiseo minder nodig qua budget.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef gemiddeld ongeveer 300 a 400 euro per maand aan kleding uit denk ik. Soms meer soms minder.
nicole123 schreef:
21-09-2017 10:42
Dit.

TO schrijft dat ze 21 is, dus of je nu wel of niet bij 40/50/60 andere/duurdere kleding nodig zou hebben is voor haar budget totaal niet relevant.
Eens hoor. Mijn dochter is 18 en redt het met ca 65 euro per maand. Dan haal ik nog wel vaak panty's en ondergoed voor haar. Ze heeft goede basisstukken en koopt ook regelmatig goedkope shirtjes bij Primark.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven