Welk babyflesje vinden jullie goed?

27-09-2017 09:11 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari ben ik uitgerekend en wil wel weer borstvoeding gaan geven als dit weer lukt en later een flesje (afgekolfde) melk. Ook net het ook als ik ga werken of een keer er even niet ben. Welk flesje vond jij goed?
Alle reacties Link kopieren
Dr.Brown's!
Alle reacties Link kopieren
Ik had destijds een Avent flesje, had begrepen dat de speen het handigste was voor borstvoedingsbaby's.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik had voor mijn pasgeboren baby een avent flesje en ik ben later overgegaan op de dr Brown flessen met de difrax spenen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt echt aan je baby. Mijn oudste dronk het beste uit Difrax flessen en mijn jongste juist helemaal niet. Bij mijn kolf had ik Avent flesjes en daar dronk zij wel goed uit en de oudste weer niet. Voor jongste kon ik nog het beste die goedkope eigen merk flessen gebruiken van de Etos. En ik ken iemand die zweert bij van die Dr. Brown flessen en iemand die die helemaal niks vindt.
Dat is dus niet echt te voorspellen, koop in ieder geval niet meerdere flessen van hetzelfde merk voor je ze uitgeprobeerd hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Medela-speen + bijbehorende fles gebruikt. Is hier heel goed bevallen.
het is wat het is
Dr Browns vond ik vroeger goed maar het nieuwe model vind ik helemaal niets. Voor de jongste had/heb ik Avent en daar ben ik heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Die waar mijn kind het beste uit dronk... en dat blijkt voor ieder kind weer anders. Ik weet wel dat ik de toen enorm aangeprezen flessen van avent dus echt niets vond. Ik heb er veel gekregen en allemaal verschillende dus.
Alle reacties Link kopieren
Flesweigeraar dus alle flessen geprobeerd... dr Brown, Avent, difrax etc. Uiteindelijk bij MAM flessen uitgekomen. Verschilt gewoon heel erg per kindje denk ik. Maar ze zeggen dat een fles met een bredere speen "beter" is voor kindjes die ook aan de borst drinken omdat dat er dan meer op zou lijken. Maar ken ook baby's die het allemaal niet uitmaakt zolang ze maar melk krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oppaskinderen het meeste dr. Brown gebruikt. Uiteindelijk voor mijn zoontje dus ook gekocht en dat is altijd prima gegaan, nooit last van krampjes oid.
Alle reacties Link kopieren
Vriendinnen zweren bij dr Brown.
Alle reacties Link kopieren
Beide kinderen dr Brown. Jongste is nu 9 maanden en drinkt er dus ook nog uit, altijd erg tevreden over geweest
Alle reacties Link kopieren
Dochter dronk het best uit een difrax s-fles met kersmodel speen. Zo'n platte speen kon ze niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Wou dus ook Dr brown kopen maar hoor over de nieuwe flessen veel klachten over lekken. Twijfel daarom nu Haha

De mam fles heeft die ook een soort ventiel zoals Dr brown of lijkt deze meer op difrax
Dr brown omdat dochter zich snel verslikt en krampjes had.
Alle reacties Link kopieren
Margha schreef:
27-09-2017 09:47
Wou dus ook Dr brown kopen maar hoor over de nieuwe flessen veel klachten over lekken. Twijfel daarom nu Haha

De mam fles heeft die ook een soort ventiel zoals Dr brown of lijkt deze meer op difrax
Online heb ik een paar maanden geleden de oude Dr.Brown's flessen besteld. Misschien dat de website van Dr.Brown's ze nog heeft.
Hier ook borstvoeding, en mijn kindje vind het lastig om uit een flesje te drinken. Wel drinkt hij uit een avent fles met natural speen en soms het flesje van medela met de calma speen.

We hebben difrax, Dr brown en NUK ook geprobeerd. Was geen succes. Maar het is soms gewoon even zoeken totdat je de juiste hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij de dr Brown flessen, gebruikte we de difrax speen erin, waarom weet ik eerlijk gezegd niet meer.
Alle reacties Link kopieren
ourea schreef:
27-09-2017 09:13
Ik had voor mijn pasgeboren baby een avent flesje en ik ben later overgegaan op de dr Brown flessen met de difrax spenen.
Exact dit! Maat dat had bij mij ook te maken met wat ik kreeg en nog overhad van de eerste.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
27-09-2017 09:19
Die waar mijn kind het beste uit dronk... en dat blijkt voor ieder kind weer anders. Ik weet wel dat ik de toen enorm aangeprezen flessen van avent dus echt niets vond. Ik heb er veel gekregen en allemaal verschillende dus.
Dit, die van mij dronken toevallig wel goed uit de Avent. Daar had ik 1 van gekregen in een babydoos en heb ik er dus later bij gekocht toen ik over moest op flesvoeding. En die heb ik bij de 2e gewoon weer gebruikt (wel nieuwe spenen) na de borstvoedingsperiode.
Avent natural, die kreeg ik gratis bij de babyfoon. Geluklig ging dat goed en hebben we nooit iets anders hoeven testen. Heb je mensen met kleine kids om je heen? Dan zou je verschillende kunnen lenen misschien en proberen tzt?
Alle reacties Link kopieren
Margha schreef:
27-09-2017 09:47
De mam fles heeft die ook een soort ventiel zoals Dr brown of lijkt deze meer op difrax
Hij lijkt op de difrax. Met ventiel in de bodem. En die kan je er helemaal afhalen, is wel makkelijk wel schoonmaken.

Misschien kan je eerst wat flessen lenen om te proberen en dan kiezen wat het beste werkt voor jou en je kindje.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is ook een beetje dat ik in een uithoek woon en niet alles hier te koop is. Had bijvoorbeeld bij de vorige kids tommee tippee maar dat is hier nergens meer te krijgen dan moet ik echt naar een prenatal of babydump en vind online bestellen voor allleen een speen ook zonde om daar dan verzendkosten voor te betalen. Hier een kruidvat en kleine Etos
Alle reacties Link kopieren
Koekie27 schreef:
27-09-2017 09:22
Flesweigeraar dus alle flessen geprobeerd... dr Brown, Avent, difrax etc. Uiteindelijk bij MAM flessen uitgekomen. Verschilt gewoon heel erg per kindje denk ik. Maar ze zeggen dat een fles met een bredere speen "beter" is voor kindjes die ook aan de borst drinken omdat dat er dan meer op zou lijken. Maar ken ook baby's die het allemaal niet uitmaakt zolang ze maar melk krijgen.
Hier hetzelfde... Difrax, Avent, Dr. Brown's, Nuk, Kruidvat, Tomee tipee, Breastflow, ik heb ze allemaal in huis. Uiteindelijk heeft ze (omdat het echt niet anders ging in verband met medicatie) een aantal dagen uit een fles gedronken, de MAM. Maar zodra de borst weer mocht was ook die geen optie meer. Oftewel, zorg dat je iets in huis hebt maar ga vooral geen grote hoeveelheden inslaan. Een fles is zo gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Hier tevreden over de Difrax S fles.

Begonnen met Avent maar die was te moeilijk voor onze mini baby, Difrax gehaald en dat ging veel beter.Verder vond ik de flessen van Avent niet fijn (te breed) vasthouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven