Lijf & Lijn alle pijlers

buikwandcorrectie: tips? ervaringen?

09-10-2017 16:12 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na meerdere zwangerschappen heb ik helaas een hele bolle buik over gehouden. Geen vet of vel, maar echt gewoon 6 maanden zwanger. Als ik mijn buik probeer in de houden, is het onder mijn ribbenboog en onder het litteken van mijn keizersnede strak, maar daartussen alsof ik een voetbal heb ingeslikt.

Over 3 weken ga ik dit laten verhelpen dmv een buikwandcorrectie. Ik schijn een behoorlijke diastase met vermoedelijk een buikwandbreuk en iig een flinke navelbreuk te hebben. Ze gaan alles aan elkaar hechten en daarna zal ik hopelijk weer een platte buik hebben.

Nu begint de tijd af te tellen, en ik moet bekennen dat ik meer zenuwachtig ben dan toen de keizersnede er destijds aan kwam ...
Iemand tips? Wat kan ik verwachten van het herstel: wanneer kan ik zelf weer de kinderen naar school brengen en koken, bijvoorbeeld?

De eerste 3 dagen lig ik sws in het ziekenhuis, dan heeft mijn man de eerset week zorgverlof. Daarna komt mijn schoonmoeder 4 dagen, dan is mijn man in het buitenland voor werk. En daarna? Ik heb wel al iemand gevonden die komt helpen poetsen, maar de rest van het huishouden? En wanneer ging jij weer werken?

Nouja, heleboel vragen dus, hopelijk veel reacties ;-)
Computer says nooooo
Herkenbaar
anoniem_63cbb41e3675a wijzigde dit bericht op 06-03-2018 12:14
Reden: Te herkenbaar
98.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor je reactie!

Wegwerpdoekjes ga ik meteen kopen, goeie!

Ik heb ook in die periode iemand die voor mij de zeaardere schoonmaaksdingen zal doen, gelukkig.

Vandaag bij intake en anestesie geweest en nu wordt het wel heel echt.. ik begin een beetje zenuwachtig te worden, zie er nu echt tegenop. Ben wat huiverig voor de narcose en heb heel slechte ervaringen met morfine. Ze hebben het opgeschreven maar zeggen tegelijkertijd dat ik er toch rekening mee moet houden dat ik teveel pinn heb en gewoon morfine nodig heb..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
pipo* wijzigde dit bericht op 24-05-2018 12:29
98.30% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na twee keizersnedes (1 spoed en 1 gepland) een buikwandcorrectie gehad. Om dezelfde reden als jij. Het is heel mooi geworden... en vooral heb ik nu geen pijn meer (mijn organen puilden naar buiten, dus liep altijd in correctie-ondergoed om de boel in bedwang te houden)... Ik moet zeggen dat ik het op elkaar vond lijken (kwa zwaarte). En dan op de tweede keizersnede, die gepland was... (want met een spoedkeizersnede ga je er vermoeid in. Dus ook... 6 weken niet tillen... en de eerste weken pijnlijk, maar goed te doen. Ik ging na twee weken weer werken. Dat had eerder gekund, maar ik heb zittend werk...
Alle reacties Link kopieren
Pipo en vivinnetje, bedankt voor jullie reacties! Dat doet me ect goed om te lezen .. gisteren in het pre-op spreekuur werd echt meermaals voorgesteld dat het waarschijnlijk Erg Veel Pijn gaat doen en ik echt rekening moet houden met veel morfine en dan ook maar heel misselijk. Ondanks dat dit min of meer "electieve chirurgie" is, voel ik me door de artsen niet echt gehoord, dat is jammer.

Des te fijner om te lezen dat jullie het niet als zodanig hebben ervaren en de ingreep in elk geval de moeite waard hebben gevonden.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verder al flink de vriezer aan het volstoppen: zakken met vers gesneden soepgroente, stoofpotten, stamppot, soep... We hebben 2 vriezers en zo kunnen we straks wel 4 weken uit de vriezer eten ;-)

De oppas voor na de eerste 10 dagen laat het tot nu toe eigenlijk een beetje af weten, en ik heb wel echt iemand nodig straks voor de ochtenden denk ik. De oudste kan alles al zelf maar de jongste draagt nog luiers etc. En al is het maar 5 minuten lopen naar school en kdv, ik weet nu natuurlijk niet hoe ik me dan voel. Ik wil dat dus liever toch maar geregeld hebben, beter afzeggen dan dat ik straks van alles moet forceren en daarmee de wond niet goed herstelt oid.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Wat voor broekje / buikband hadden jullie erna aan, trouwens??
Het ziekenhuis raad me een broekje aan dat me eigenlijk wat te laag over komt. De bovenrand zit precies in de taille, lijkt me vooral icm de flinke navelbreukcorrectie niet zo lekker zitten. Ik twijfel of ik niet gewoon een hoger broekje bestellen moet. Tot vlak onder de borsten, dus meer een combi van verstelbare buikband en step-in...
summer73 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 13:26
0.12% gewijzigd
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel het broekje wat het ziekenhuis aanraadde. En vond dat wel fijn... maar ik heb dan weer geen ervaring met die jij wil bestellen...
Alle reacties Link kopieren
En als je last krijgt van de littekens ga dan naar de fysio voor littekentherapie. Ik kreeg die tip te laat waardoor ik pas 4 maanden na de operatie (geen bwc maar wel een huidcorrectie) naar de fysio ging. Te laat, want anderhalf jaar later heb ik nog steeds last van mijn littekens.
Alle reacties Link kopieren
Daanktje1970, goeie! Ga ik onthouden, dankjewel voor de tip. Wat doen ze daar? En had je ook een creme?

Vivinnetje, kwam jouw broekje ook niet helemaal tot bovenaan waar je geopereerd was?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
pipo* wijzigde dit bericht op 24-05-2018 12:28
97.92% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn best verschillen!

Pipo: waren jouw buikspieren ook gereefd?
ik wordt door een pc in een regulier ziekenhuis geopereerd, omdat de navelbreuk vergoedde zorg is en hier een combi-ok geplanned kon worden. Hij werkt ook in een prive kliniek maar dit was handiger omdat hij graag met deze chrirug samenwerkt die mijn navel gaat doen.

Mijn partner is er alleen de eerste 5 dagen, daarna 4 dagen mijn schoonmoeder van 75.. beiden heel lief maar ik hou het graag leuk en relaxet voor ze 😁
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
pipo* wijzigde dit bericht op 24-05-2018 12:29
98.96% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Wat spannend Summer! En wat goed dat je het laat doen.
Ik lees aandachtig mee met je ervaring. Ik "hik" hier al lang tegenop, maar wil het toch ook echt laten doen.
Ook ik heb een flinke diastase en een navelbreuk, na drie keizersnedes en drie grote kinderen. De opmerkingen "ben je weer zwanger?" heb ik helemaal gehad....ik heb echt een bolle buik. Periode fysiotherapie gehad om te proberen de diastase te verminderen, maar dat hielp helemaal niets. Daarnaast snel last van rugklachten omdat mijn buikspieren eigenlijk niets meer doen. Ik ben verder sportief en niet te dik en zou zo graag weer een buik willen die past bij de rest van mijn lijf.
Ik schrok een beetje van de grootte van deze operatie, vandaar dat ik nog geen stappen heb ondernomen, maar het is nu wel mijn goede voornemen voor 2018.

Jij ontzettend veel succes, ik hoop dat het allemaal goed verloopt en mee valt qua pijn ed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pipo, het schijnt wel veel te schelen, of je buikspieren ook gereefd worden, qua pijn en herstel. Ik ben benieuwd,!

Ik krijg alleen de navelbreuk vergoed hoor, de bwc krijg je alleen vergoed als je buik op je knieën hangt zo ongeveer ;-) ik heb een bmi van 22, helemaal prima en niet te zwaar. Ook nooit geweest, ben nu op het dikst ooit, eigenlijk ;-)
Ik wist echter niet dat je een deel van de belasting terug kan krijgen! Daar ga ik dan eens in verdiepen, zou wel mooi zijn..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Bibi72: moeilijke beslissing hé .. ik heb er ook lang tegenaan gehikt. En zoie er nu dan nog steeds vreselijk tegenop. Maar ik wil inderdaad ook, zoals jij het zo mooi zegt een buik die bij de rest van mijn lichaam past.
Ik zal proberen hier af en toe te schrijven zodat je het wat kan volgen ook..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, gisterochtend ben ik geopereerd! Al met al is de eerste dag flink tegen gevallen doordat ik toch flink ziek ben geweest door de narcose en/of morfine. Ik heb de hele middag en nacht gespuugd, wat natuurlijk niet zo lekker is na zo'n operatie .. maar nu gaat het al veel beter, na de eerste morfine en alle gespuug en "getrip" heb ik die niet meer genomen en het bij diclofenac en paracetamol gehouden. Dat gaat prima!

Ik loop nu nog flink krom maar kan dus wel al zelf naar de wc. Na een week ongeveer zou ik rechtop moeten lopen.

Ik heb nog 2 drains, die mogen er morgen uit.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Dag 3, drains zijn er uit gehaald vanmiddag (gevoelig!) en daarna mocht ik naar huis.
Ik blijf nog wat misselijk vandaag, volgens mij doordat mijn darmen nu weer op gang moeten komen: eerst helemaal nuchter, dan bijna 24u spugen, dag erna minimaal gegeten, dus nu gaat er vanalles rommelen. Eenmaal thuis heerlijk door man laten vertroetelen en uiteindelijk een uurtje kunnen slapen.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ohja: het resultaat: arts is heel erg tevreden, ziet er volgens haar heel mooi uit. Ik vind het nog wat gezwollen, volgens haar wordt het uiteindelijk een mooie platte buik. Lipo was niet gedaan, vond ze niet nodig, de diastase was vrij breed en is helemaal vanaf borstbeen tot schaambeen gehecht. En ik heb weer een holle navel na 8 jaar! :heart:
Computer says nooooo
Fijn voor je dat alles goed gegaan is!
Sterkte met het herstel.
Alle reacties Link kopieren
Alweer dag 5, dagen blijven in het teken staan van een voortdurende misselijkheid, ik denk de naweeen van de narcose? Ik eet snel te veel, met misselijkheid als gevolg, maar amper een paar uur later krijg ik dan ineens zo'n trek waarvan ik ook weer misselijk ben.. ik probeer maar zo gezond mogelijk te blijven eten in mini-porties.
Afgelopen dagen vond ik dat ik erg stonk, met name mijn adem en plas, en ook mijn smaak lijkt veranderd. Ook dat lees ik veel op internet terug dat dat door de narcose kan komen. Vandaag lijkt dat iets beter te gaan.
Ook mijn darmen komen nu weer wat beter op gang na afgelopen 3 dagen op aanraden van het ziekenhuis movicolon te hebben gedronken.
Ik ben toen ik thuis kwam overgegaan op naproxen met paracetamol en bouw nu de naproxen af.
Vannacht moet ik hoesten, met hard tegendruk geven was het best te doen.
Lopen gaat alweer een stuk rechter op!

Ik ben nog wel zo gezwollen, dat ik moeite heb te geloven dat dit over een paar weken er heel slank uit ziet. Momenteel ben ik boller dan vóór de operatie!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je berichtjes, ik heb ook de verwijsbrief al in huis, verder nog geen actie ondernomen

Ik kijk er naar uit en zie er enorm tegenop...
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend, Pearle!

Heb je wel al wat orienterende gesprekken gehad of ook niet?

Ik had hetzelfde, zag er enorm tegenop, en alles valt me niet eerlijk gezegd niet mee, maar ik werd zó doodziek van die zwangerschapsbuik...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Pipo*, je zei al dat ik niet van het vocht moest schrikken, weet jij nog hoe lang dit bij jou duurde en heb je misschien nog tips om er sneller vanaf te komen??
Het maakt ook dat ik nog steeds 24/7 zo misselijk ben, dat strakke lijfje aan en dan daaromder die enorme opgezwollen romp! Ik denk dat ik nu 2 kledingmaten méér ben dan eerst! :@@:

Mijn lijf voelt nog ontzettend ontregeld iig...
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven