Huidskleur baby

17-12-2017 14:20 87 berichten
..
anoniem_64382f364b067 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 10:06
99.20% gewijzigd
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:27
Ik vind dat gedoe altijd zo vreselijk manipulatief. Allerlei bewijzen neerplempen die ervoor moeten zorgen dat we onszelf iets aanmeten waarbij de gemiddelde blanke zich comfortabel voelt, want wij doen niet ter zake, wij moeten ons aanpassen aan alle gevoelige zieltjes die op deze manier aangeven moe te zijn constant op de teentjes te lopen.
Eh, volgens mij zegt ze juist met dat neergeplempte stukje dat het gebruik van het woord halfbloed niet zo netjes is. Waarom reageer je zo overtrokken?
Niet iedereen bedoelt het kwaad he.
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:48
Dat het al een heel leven blanken zijn die willen bepalen wat we zijn, hoe je ons moet noemen, hoe we zijn, wat we denken en voelen en dat alles omdat 1 van onze ouders een goede smaak had qua partner. Ik ben er moe van.
Wat we zijn en hoe we onszelf willen noemen maken we zelf uit, daar heeft niemand iets mee te maken.
Dat is toch ook prima.
Tegenwoordig zijn bepaalde termen zo achterhaald dat er simpelweg geen associatie meer is met de oorspronkelijk betekenis.

Persoonlijk vind ik dubbelbloed fijner klinken dan halfbloed doordat ik het verhaal erachter ken. Nogmaals dat is persoonlijk. Doe vooral wat je zelf fijn vind.
stellar schreef:
17-12-2017 15:50
Eh, volgens mij zegt ze juist met dat neergeplempte stukje dat het gebruik van het woord halfbloed niet zo netjes is. Waarom reageer je zo overtrokken?
Niet iedereen bedoelt het kwaad he.
Klopt, niemand bedoelt het kwaad, daarom word het op een gegeven moment zo uitputtend. Iedereen is de eerste die erover begint.
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:48
Dat het al een heel leven blanken zijn die willen bepalen wat we zijn, hoe je ons moet noemen, hoe we zijn, wat we denken en voelen en dat alles omdat 1 van onze ouders een goede smaak had qua partner. Ik ben er moe van.
Wat we zijn en hoe we onszelf willen noemen maken we zelf uit, daar heeft niemand iets mee te maken.
Wat overdrijf jij zeg. Van mij mag jij je noemen hoe je wil. Als TO zichzelf een halfbloed noemt, mag dat dan toch ook? Of bepaal jij in dat geval dan ineens dat dat niet mag?
Lillybit schreef:
17-12-2017 15:53
Dat is toch ook prima.
Tegenwoordig zijn bepaalde termen zo achterhaald dat er simpelweg geen associatie meer is met de oorspronkelijk betekenis.

Persoonlijk vind ik dubbelbloed fijner klinken dan halfbloed doordat ik het verhaal erachter ken. Nogmaals dat is persoonlijk. Doe vooral wat je zelf fijn vind.
Dubbelbloed is een verzinsel van een blanke socioloog die aandacht tekort kwam en daarom er een heel groot en langdradige toestand over schreef.
Laat ons.
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:55
Dubbelbloed is een verzinsel van een blanke socioloog die aandacht tekort kwam en daarom er een heel groot en langdradige toestand over schreef.
Laat ons.
Oh je bedoelt het zo... Ik kan je echt niet volgen als je zo opgefokt schrijft.
SallySpectra schreef:
17-12-2017 15:54
Wat overdrijf jij zeg. Van mij mag jij je noemen hoe je wil. Als TO zichzelf een halfbloed noemt, mag dat dan toch ook? Of bepaal jij in dat geval dan ineens dat dat niet mag?
Ik wens van harte dat ik het met je eens kon zijn.

Genoeg nou.
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:55
Dubbelbloed is een verzinsel van een blanke socioloog die aandacht tekort kwam en daarom er een heel groot en langdradige toestand over schreef.
Laat ons.
Ik hoor ook bij ons :proud:
En ik vind het een mooi woord.

Mijn kindjes zijn mixjes van licht naar donker maar hadden wel allemaal die bekende mongolenvlek.
SallySpectra schreef:
17-12-2017 15:57
Oh je bedoelt het zo... Ik kan je echt niet volgen als je zo opgefokt schrijft.
Ik schrijf niet opgefokt,m Ik ben geheel relaxed, je leest opgefokt.
Halfbloed mag ook al niet meer? Het moet allemaal niet gekker worden
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:57
Ik wens van harte dat ik het met je eens kon zijn.

Genoeg nou.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dus.... Mijn man is een mix/ halfbloed Syriër, met blauwe ogen en donker haar, blank, ons zoontje is blank met blond haar en grijze ogen.
Lillybit schreef:
17-12-2017 15:58
Ik hoor ook bij ons :proud:
En ik vind het een mooi woord.

Mijn kindjes zijn mixjes van licht naar donker maar hadden wel allemaal die bekende mongolenvlek.
Dubbelbloed zegt al vaak niets meer, omdat er veel verder gemixt is dan die ene blanke met die ene bruine of gele of paarse of weet ik veel.


Las hierboven dat je jezelf geen mix mag noemen want dan ben je vergelijkbaar met een hond. Wat een gedoe toch.
Mijn man en ik zijn allebei kaukasisch gepigmenteerd zal ik maar zeggen, maar mijn pasgeboren dochter zag eruit of ze negen maanden op een tropisch strand had doorgebracht in plaats van in mijn buik. Een mongolenvlek had ze ook al.

Daar zullen de mensen ook gerust van alles van hebben gedacht, maar de mensen denken maar raak wat mij betreft.
Cateautje schreef:
17-12-2017 16:03
Dubbelbloed zegt al vaak niets meer, omdat er veel verder gemixt is dan die ene blanke met die ene bruine of gele of paarse of weet ik veel.


Las hierboven dat je jezelf geen mix mag noemen want dan ben je vergelijkbaar met een hond. Wat een gedoe toch.

Dat staat er niet. Er staat dat ze bij "mix" moet denken aan honden. Dat kan toch? Ik heb een negatieve associatie bij halfbloedje, dus zal dat zelf niet zo snel zeggen. Mogen we allemaal zelf weten wat we zeggen én wat we daarvan vinden?
Zolang ze niet van de melkboer is........
nerdopviva schreef:
17-12-2017 16:40
Dat staat er niet. Er staat dat ze bij "mix" moet denken aan honden. Dat kan toch? Ik heb een negatieve associatie bij halfbloedje, dus zal dat zelf niet zo snel zeggen. Mogen we allemaal zelf weten wat we zeggen én wat we daarvan vinden?
Iedereen mag dat, behalve wij, wij zijn het lijdend voorwerp.
Cateautje schreef:
17-12-2017 16:45
Iedereen mag dat, behalve wij, wij zijn het lijdend voorwerp.
Maar wie zijn 'wij' dan?
Lady*Voldemort schreef:
17-12-2017 16:47
Maar wie zijn 'wij' dan?
Wij mixen natuurlijk. We mogen het alleen allemaal maar beamen, maar een eigen mening wordt niet op prijs gesteld, daar zijn we niet voor in de wieg gelegd. Is zelfs in dit topic terug te vinden.
Alle reacties Link kopieren
soesoerose schreef:
17-12-2017 14:24
Dat je jezelf een 'halfbloedje' noemt, dat is zowel denigrerend voor jou als voor je baby. Noem het dan een mix.
Ze IS een halfbloed. Niks mis mee. Dus wat is het probleem?
Cateautje schreef:
17-12-2017 16:52
Wij mixen natuurlijk.
En die hebben allemaal dezelfde mening over hoe je iemand moet noemen die geboren is uit twee mensen met een verschillende pigmentatiegraad? Ik geloof er geen hol van.
Cateautje schreef:
17-12-2017 16:52
Wij mixen natuurlijk. We mogen het alleen allemaal maar beamen, maar een eigen mening wordt niet op prijs gesteld, daar zijn we niet voor in de wieg gelegd. Is zelfs in dit topic terug te vinden.
Denken en doen jullie mixen allemaal hetzelfde dan?
Lady*Voldemort schreef:
17-12-2017 16:58
En die hebben allemaal dezelfde mening over hoe je iemand moet noemen die geboren is uit twee mensen met een verschillende pigmentatiegraad? Ik geloof er geen hol van.
Nee natuurlijk niet, ieder voor zich. Helaas zijn we daar nog niet aan toegekomen.
Ik ben zelf ook mix (kleur Meghan Markle/Latina). De spoeling wordt natuurlijk wel dunner, jouw kind is al 3/4 Nederlands, 1/4 iets anders.

MIjn broer (zelfde kleur als ik) heeft een vrij lichte dochter, ik kon al bij geboorte zien dat zij niet veel donkerder ging worden. En inderdaad, ze heeft geen vlek op d'r bil, wat ik wel heb. Dikke kans dat het zo blijft dus. Ik ben half Antiliaanse en dat werkt iets langer door, maar als je Indisch bent, wint het blonde het vaak juist.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:11
5.59% gewijzigd
Cateautje schreef:
17-12-2017 16:59
Nee natuurlijk niet, ieder voor zich. Helaas zijn we daar nog niet aan toegekomen.
'Wij' ook niet. En ik denk ook niet dat het er ooit van gaat komen. Ik zou het al heel fijn vinden als dat hele wij-en-zij gedoe een keer werd opgeheven, zeker als het gaat over zoiets stoms als pigment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven