Community Manager topic

01-03-2018 13:19 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic zal ik om de week updates geven over bugs en andere zaken.

Groetjes,

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Vandaag vindt het kennispartnership in samenwerking met Etos plaats. Het topic is zojuist geopend.

Kun je wel wat hulp gebruiken om lekkerder in je vel te zitten en heb je vragen over gezondheid, innerlijke balans, voeding, uiterlijk of beweging? Vandaag kun je al je vragen hierover stellen aan een deskundige van Etos.

gezondheid/stel-je-vragen-over-welzijn- ... ges/468409

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Weer tijd voor een update.

Het kennispartnership heeft afgelopen donderdag plaatsgevonden op het forum. Dit wordt nu door mijn collega's geëvalueerd, we nemen jullie feedback en opmerkingen natuurlijk mee.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het kennispartnership is inmiddels geëvalueerd. Ik kan verder niet op de inhoud ingaan, maar ik kan jullie vertellen dat jullie feedback en dingen die er mis zijn gegaan hierbij is besproken. Volgende keer worden bepaalde zaken in ieder geval anders aangepakt :-)

Het ziet ernaar uit dat er in november of december weer een nieuw kennispartnership aan komt. Als er meer info is, laat ik jullie dat natuurlijk weten.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Deze week geen update over het forum, maar wel over mezelf ;-) In januari verwachten mijn vriend en ik namelijk ons eerste kindje, waar we enorm blij mee zijn. Dit betekent dat ik vanaf december een aantal maanden met zwangerschapsverlof ga. Een vervanger wordt momenteel gezocht, als ik daar meer informatie over heb zal ik dat natuurlijk melden.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

We merken dat er wat onrust is over een mail die vanuit het VIVA Forum is verstuurd over het verwijderen van je account. Dit is geen spam, dit is inderdaad afkomstig van het forum.

Accounts die al 2 jaar niet worden gebruikt, moeten wij volgens de privacywetgeving verwijderen. Om te zorgen dat accounts niet worden verwijderd zonder dat jullie dit willen, is de mail verstuurd. Blijkbaar hebben sommigen van jullie die wel nog steeds actief zijn op het forum, deze mail ook gehad. Waarschijnlijk betreft dit dan een oude nickname of een oud emailadres.

Twijfel je of het goed gaat? Stuur mij dan even een privébericht of mailtje via communitymanager@viva.nl met daarin het emailadres waarop je de mail hebt ontvangen. Dan kijk ik het voor je na!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dank voor de felicitaties op mijn zwangerschap! Er is inmiddels een vervanger gevonden voor tijdens mijn verlof. Ik ga m'n best doen alles zo goed mogelijk aan haar over te dragen en moderators ondersteunen haar natuurlijk ook waar nodig!

Verder wil ik jullie graag meedelen dat er weer een nieuw kennispartnership aan komt. Deze keer is het onderwerp 'Stoppen met roken'. Op 25 november kun je op de Gezondheidspijler terecht met al je vragen over stoppen met roken. De hele dag zijn er een stopcoach en een arts-epidemioloog van het Trimbos-instituut aanwezig om jouw vragen over dit onderwerp te beantwoorden. Zet alvast in je agenda mocht je hierover mee willen praten!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Bij deze wil ik even reageren op de reacties van afgelopen weekend in o.a. het Vraag het de Mods en het Napraattopic. Ik denk dat we allemaal kunnen concluderen dat het daar niet zo gezellig was ;-)

Ten eerste vind ik het heel vervelend om te lezen dat jullie denken dat de mods voorkeursforummers hebben en dat ze doelbewust bannen. De moderators steken veel tijd in het forum, doen alles wat ze kunnen om context te begrijpen, maar wat ik nu zie is dat ze stank voor dank krijgen.

Het is jullie goed recht om vragen te stellen aan de moderators en mij, over beslissingen die zijn genomen etc. Maar het gedram wat ik hier lees, kan niet de bedoeling zijn. We zijn allemaal volwassen mensen, maar dat was dit weekend niet te zien. Jullie hebben eerder aangegeven meer toe te willen naar een zelfregulerend en meer open forum. De moderators proberen zoveel mogelijk open te zijn in de daartoe bestemde topics. Qua zelfregulerend: hier hebben jullie zelf vooral een groot aandeel in, maar als ik kijk naar verschillende reacties van dit weekend (zoals 'mods, wordt er nog ingegrepen') dan lijkt het toch niet alsof dit iets is wat jullie willen. Wanneer jullie hierover verzoeken van andere forummers ontvangen, wordt dit ook vaak genegeerd. Zo wordt het lastig om het forum een meer zelfregulerend forum te laten worden.

Ik hoop dat we er met z'n allen voor kunnen zorgen dat de sfeer - die er in mijn ogen de laatste maanden een stuk op vooruit is gegaan - weer terugkomt en dat we het 'gedram' kunnen laten voor wat het is. Stel gerust al je vragen, de mods en ik zullen die met alle liefde beantwoorden waar dit kan.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Weer tijd voor een update!

De issues rondom het steeds opnieuw moeten accepteren van de cookies is een bekend probleem, waar meer websites van DPG last van lijken te hebben. Er wordt momenteel nog gezocht hoe het kan dat sommigen van jullie de cookies opnieuw en opnieuw moeten accpeteren. Ik hoop dat hier snel meer duidelijkheid over komt.

Morgen op 25 november vindt er een kennispartnership i.s.m. Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport plaats, in het kader van de campagne 'PUUR rookvrij'. Al je vragen over stoppen met roken kun je de hele dag stellen aan de 3 aanwezige deskundigen. Het topic hiervoor zal ik morgenochtend openen!

Veel plezier morgen met het kennispartnership.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Voorlopig is dit het laatste berichtje van mij, mijn zwangerschapsverlof begint namelijk vandaag! Het voelt nog een beetje onwennig, maar ik heb natuurlijk ook heel veel zin in de komende periode.

De berichten die de komende maanden via dit account geplaatst worden, zijn dus van mijn vervanger. Net als ik heeft ze nauw contact met de moderators om allerlei zaken te bespreken, en zal ze verzoekjes en vragen op het forum beantwoorden. Je kunt haar natuurlijk ook altijd een PB of mailtje sturen (via communitymanager@Viva.nl).
Mochten jullie het leuk vinden dan zal zij of de moderators jullie op de hoogte stellen wanneer de kleine is geboren ;-)

Jullie een fijne decembermaand gewenst en op naar een gezond en 'normaal' 2021! Tot over 4 maanden!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Vandaag worden er wat updates gedaan aan heel de VIVA site. Het kan dus zijn dat er af en toe even iets uit ligt of niet werkt.
Hopelijk hebben we er zo min mogelijk last van en werkt alles weer zoals het hoort.

We hebben nog steeds geen oplossing voor het deblokkeren van een pijler helaas, maar we zijn er vol mee bezig.

Ook de mailbox kunnen we nog niet gebruiken, voorlopig kun je dus blijven mailen naar moderatorsviva@gmail.com

En dan is er gelukkig ook nog mooi nieuws: de community manager is bevallen van een mooie dochter! en alles gaat hartstikke goed!


Groetjes,
Community manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Goed nieuws: we kunnen weer deblokkeren, het probleem is opgelost!

Zoals jullie ook af en toe zien, gaat er regelmatig iets niet goed met de lees ook aan de rechterkant, we zijn naar een oplossing aan het zoeken waardoor dit niet meer gebeurt.

Helaas werkt onze oude mailbox nog steeds niet! Blijf ons dus mailen naar: moderatorsviva@gmail.com

Er is ook een bug met topics die tijdelijk een slotje hebben gehad. Wanneer deze weer opengaan en je bent niet ingelogd zie je nog steeds een slotje en als je wel bent ingelogd zie je niet alle nieuwe reacties.
Dat klopt natuurlijk niet! We zijn er mee bezig dit op te lossen.

Groeten,
Community Manager Viva
Alle reacties Link kopieren
Hi forummers!

Onze juuns, die een groot aandeel hebben gehad in onze nieuwe aanpak en met heel veel plezier aan het forum hebben meegewerkt, hebben het helaas te druk gekregen in hun privéleven en hebben besloten te gaan stoppen met hun werkzaamheden voor het forum.
We hebben dus nieuwe collega’s nodig!

We zijn op zoek naar twee junior moderators. Geen ervaring? Geen probleem, we werken je in en er is een handleiding beschikbaar voor alle taken en natuurlijk overleggen we veel. Wat je onder andere gaat doen:
· Je leest mee op het forum en meldt het als de huisregels worden overtreden.
· Je verwijdert spam.
· Wanneer topics in een verkeerde pijler zijn geplaatst, verplaats je deze naar de juiste pijler.
· Afbeeldingen die niet oke zijn, haal je weg.

Wat betreft de beschikbaarheid: vooral in de avonduren en het weekend. Er zijn geen vaste werktijden.

Lijkt het je leuk om mee te werken aan het VIVA forum?
Stuur dan een mail met korte motivatie en introductie van jezelf naar:
moderatorsviva@gmail.com en we laten zo snel mogelijk van ons horen!
Alle reacties Link kopieren
Hi forummers,
Morgen 23 maart, gaan we wat werkzaamheden verrichten aan het forum. Dit gaan we morgenochtend vroeg doen, het forum is dan tijdelijk niet bereikbaar. We doen er alles aan om zo snel mogelijk weer in de lucht te zijn!

Groetjes
CM
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Vanaf vandaag ben ik weer terug na mijn zwangerschapsverlof. Zoals jullie weten is in januari mijn dochter geboren! Het gaat heel goed met haar :heart: Nog bedankt voor alle felicitaties die ik van jullie heb ontvangen!

Deze week word ik weer ingewerkt door mijn vervanger, ga ik e.e.a. bijlezen op het forum en bijpraten met de moderators. Het zal weer even wennen worden, maar ik heb zin om weer aan de slag te gaan!

Net als voor m'n verlof zal ik jullie hier om de week op de hoogte houden.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het issue dat speelde waarbij je sommige pagina's van topics niet kon openen, is deze week opgelost door de IT-afdeling. Mocht je hier nog last van hebben, raad ik je aan je cache even te wissen.

Vanmorgen hebben we last gehad van de index/homepage die soms een wit scherm gaf, dit lijkt nu niet meer het geval.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Graag wil ik jullie op de hoogte brengen van het nieuws dat VIVA en het VIVA Forum gaan stoppen. In dit topic leggen we het uit: overig/viva-en-het-viva-forum-stoppen/l ... ges/478798

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Voor degenen die het nog niet hebben meegekregen heb ik goed nieuws: het forum blijft bestaan! De eerdere boodschap dat het forum op 2 augustus 2021 zou sluiten, is dan ook niet meer van kracht. De hoeveelheid reacties op het voorgenomen besluit om te stoppen met het forum, is enorm. DPG Media (uitgeverij van het forum) heeft besloten om het voortbestaan van het forum te borgen. Gezien VIVA stopt als merk, werken we de komende periode uit hoe we dit het beste kunnen doen.

Voor nu: fijne zomer en blijf lekker forummen!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie net misschien hebben gemerkt hadden we een storing op het forum en kregen jullie de header van Flair te zien. Met het stoppen van VIVA als merk, worden artikelen van de reguliere site van VIVA.nl (dus niet het forum) op de site van Flair geplaatst. De migratie veroorzaakte een technisch defect, waardoor het forum ook tijdelijk niet (goed) bereikbaar was. Het forum blijft dus - zoals eerder gemeld - gewoon in de lucht!

Excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Na vandaag geniet ik van twee weken vakantie! Natuurlijk zijn de moderators gewoon aanwezig op het forum, en pakken zij vragen/stafjes etc. op.

Vanwege vakantie/werk/privézaken etc, kan het zijn dat het soms iets langer duurt voordat een stafje wordt opgepakt of er gereageerd wordt. We hopen op jullie begrip!

Tot over twee weken.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Sinds gisteren hebben we last van een aantal problemen op het VIVA Forum. Posts worden dubbel geplaatst, je gaat direct naar de homepage als je iets hebt gepost of je krijgt de melding 'file not found'. Heel vervelend.

Vanmiddag hadden we ook een paar keer last van de 503 error Guru Meditation - dat issue is inmiddels gelukkig verholpen door de IT afdeling.

Waar de andere issues vandaan komen is nog niet duidelijk. IT is ermee bezig, hopelijk vinden zij het probleem en kunnen ze het gauw oplossen.

Excuses in ieder geval voor het ongemak!

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Update 16:55: alle problemen lijken te zijn opgelost!
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 16-11-2021 16:57
Reden: update
4.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Er gaat morgen een wijziging live m.b.t. de beveiliging van jullie en onze gegevens op het VIVA Forum.

Per 1 april is het de bedoeling dat iedereen zijn/haar wachtwoord iedere 100 dagen aanpast. Mocht je wachtwoord verlopen zijn, zul je automatisch naar een scherm worden doorgestuurd waar je deze kunt wijzigen. Ook dient een wachtwoord vanaf dat moment te bestaan uit minimaal 8 tekens, waaronder een letter, cijfer en teken.

Hopelijk is dit op deze manier duidelijk, anders hoor ik het graag!

Vriendelijke groet,
CM VIVA

PS Dit is geen 1 april-grap :-)
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op 1 april is er een wijziging doorgevoerd waarbij iedere forummer iedere 100 dagen zijn/haar wachtwoord moet wijzigen. Dit leverde vooral de eerste ronde veel problemen op, maar bij de tweede keer konden veel van jullie wederom niet inloggen. En ook daarna bleven er problemen opspelen.

Samen met IT is nu besloten dat je niet iedere 100, maar iedere 200 dagen je wachtwoord moet wijzigen en in de tussentijd gaan zij op zoek naar een andere oplossing om het forum zo veilig mogelijk te houden. Voorlopig hoeven jullie je wachtwoord dus niet te wijzigen. Zodra er meer duidelijkheid is over een nieuwe oplossing of dat we deze manier behouden, laat ik het weten.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Aanstaande maandag 14 november zal er onderhoud gepleegd worden aan het VIVA Forum. De IT-afdeling verwacht dat het forum er een aantal uur tot de hele dag uit zal liggen. Zij zullen hier in de ochtend vroeg mee starten. Hopelijk loopt alles soepel en ervaren jullie niet al te lang hinder hiervan.

Excuses alvast voor het ongemak!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie gemerkt hebben, ging het terugzetten niet helemaal vlekkeloos, daarom zijn we nog even oflline geweest. Inmiddels is het opgelost en staat alles weer waar het moet staan. Wel zijn alle berichten en topics die in de tussentijd sinds gisteravond zijn geplaatst weer verwijderd.
Excuses voor het ongemak, als er nog problemen zijn, laat ons dat dan weten in het bugtopic.

Met vriendelijke groet,

Het moderatorteam.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Vandaag zullen er wederom wijzigingen plaatsvinden aan het VIVA Forum. Het kan zijn dat het forum vandaag iets langzamer is dan normaal, en IT verwacht ook dat we een korte periode offline zullen zijn.

Excuses alvast voor het ongemak!

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven