Theoretisch wel maar praktisch niet.

19-04-2018 16:27 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig topic om mijn frustratie te onderdrukken.

Hebben jullie ook wel eens van die dingen die je theoretisch gezien gewoon zou moeten kunnen maar zodra je het in de praktijk probeert te brengen voor geen meter gaan?

Zoals nu: ik ben een jurk aan het naaien voor mijn dochter. Ik weet hoe de naaimachine werkt. Verder snap ik de theorie van het naaien van dit patroon. Begrijp ik hoe alle stukken geknipt en genaaid moeten worden. Maar.....het lukt niet.

Grrr...ik vind het uitermate frustrerend, want ik vind dat ik het gewoon moet kunnen!
Ik weet heus wel dat het onrealistisch is om te denken dat ik zonder noemenswaardige oefening plotseling een beeldschone jurk kan naaien, maar toch...

Dus in plaats van mijn frustraties te botvieren op de mislukte jurk of mijn mooie naaimachine dacht ik maar eens te lezen of anderen dit soort dingen ook wel eens ervaren.

Kom maar op: Wat zou jij theoretisch gezien moeten kunnen maar blijkt in de praktijk dus niet het geval?
Chaos, panic, disorder - my work here is done.
Alle reacties Link kopieren
Achteruit inparkeren. Lukt gewoon niet. Ik probeer het overigens ook niet meer. Ik rijd door tot ik geboeg ruimte heb om er vooruit in te rijden of op een andere manier. Ik loop dan wel een stuk maakt me niet uit. Overigens parkeer ik de laatste tijd door in een file parkeerplek er vooruit in te rijden. Helemaal scheef. Dan zie je mensen echt kijken wtf doet zij nou. Maar met een paar keer steken sta ik dan wel super netjes en strak in geparkeerd! Maar op een of andere manier kan ik dat niet achteruit... raar maar waar
In de zon liggen. Ben weer even binnen om te stollen.
Alle reacties Link kopieren
Een cake bakken. Hoe moeilijk kan het zijn. Nou, best moeilijk.
boren, zonder enorme kraters in de muur te krijgen.
En nog nooit geprobeerd, omdat ik het niet durf: een gasfles aan de gasbarbecue koppelen.

Ik hoef geen relatie, maar voor dat soort dingen zou ik best wel een kwartiertje een man willen lenen.
Alle reacties Link kopieren
naar het strand gaan

(denk dat mijn werk daar niet aan 'meewerkt')
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Fileparkeren, een band plakken, het benzineklepje van de auto van mijn ouders openen....
(en dit is alleen nog maar het lijstje wat ik zonder na te denken op kan noemen)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Op sommige dagen van die tuinstoelen inklappen.
Koken. Of streepvrij ramenlappen.
Een boormachine gebruiken. Ik doe mezelf altijd zeer of ik boor scheef of ik maak het stuk.
Een recept volgen en dan krijgen wat eruit hoort te komen.
Eigenlijk geldt dit voor alles bij mij. :rofl: :facepalm:
Les: tevreden zijn met middelmatigheid.
Recht knippen. Of een lineaal recht op je papier leggen. Ik kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
Er verzorgd uit zien. Ik heb een aardig gezicht, geen rimpels, maar make-up zit binnen tien minuten op plekken waar ik het niet heb aangebracht, en zonder aan mijn gezicht gezeten te hebben. Krijg vlekken in kleding in een steriele kamer, mijn haar kan zelfs ontploffen als ik stil zit. Kleding ook altijd scheef, panty draait terwijl ik zit, sokken zakken af als ik met m'n benen omhoog zit. Naden die half over mijn buik gaan zitten in plaats van netjes in de zij. En ik ben niet raar gebouwd ofzo. In theorie zou ik er echt gewoon een hele dag netjes uit moeten kunnen zien, en toch weet ik binnen een uur als Pippi Langkous in volwassen versie rond te sjouwen. En dan niet de schattige, aandoenlijke variant, maar de sjofele, net-niks variant :|
Gelukkig maakt mijn karakter veel goed, die is wel opgeruimd ;-D
Alle reacties Link kopieren
Koken. Zelfs met een kookboek ernaast, word het hem meestal niet. Het ziet er bij mij heel anders uit dan op het plaatje. Ik hoop dan wel dat de gezinsleden in jubelen uit barsten, dat ze nog nooit zoiets lekkers gegeten hebben. Maar als ik hun gezichten dan zie :facepalm: Om mij dan niet teveel af te vallen, komen er opmerkingen als: goed gedaan mama, maar voortaan iets meer dit, of iets minder dat. Maar goed dat je het geprobeerd hebt hoor!!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Een wit brood bakken met zo’n lekker knapperig korstje, zoals ze in België hebben. Geen enkel recept te vinden en mijn pogingen falen jammerlijk.
SpiritusLoco schreef:
19-04-2018 16:52
Er verzorgd uit zien. Ik heb een aardig gezicht, geen rimpels, maar make-up zit binnen tien minuten op plekken waar ik het niet heb aangebracht, en zonder aan mijn gezicht gezeten te hebben. Krijg vlekken in kleding in een steriele kamer, mijn haar kan zelfs ontploffen als ik stil zit. Kleding ook altijd scheef, panty draait terwijl ik zit, sokken zakken af als ik met m'n benen omhoog zit. Naden die half over mijn buik gaan zitten in plaats van netjes in de zij.
Dat. Hoeveel moeite ik ook doe, mijn haar zit altijd raar en slordig, mijn huid is een puinhoop, en altijd is er wel iets mis met mn kleren.
Alle reacties Link kopieren
Kreukvrij strijken. Altijd zit er wel ergens nog een verborgen kreuk of vouw die ik verkeerd gestreken heb. Al jaren geleden heb ik de handdoek in de ring gegooid en koop nu strijkvrije kleding of verrek het gewoon. Snoopman mag zijn eigen overhemden strijken.
Ja en?
Totaal of topic, maar ik krijg hierbij een add over ‘opleiding tot rij-instructeur’. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
19-04-2018 16:35
Een cake bakken. Hoe moeilijk kan het zijn. Nou, best moeilijk.
En collega van mij had een zogenaamd idiot proof cake recept. Maar 4 ingrediënten "what could possibly go wrong?"
Nou bij mij is ie 2x mislukt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Afstandsbediening, snap ik niet.
Electrische klokken/klokradio instellen.
De tomtom instellen ook niet.

Ik ben stomweg 50jaar te laat geboren, wat betreft de technieken
Alle reacties Link kopieren
Autorijden. Heb echt al bijna €6000 aan rijlessen uitgegeven bij 3 verschillende rijscholen. Ik ben niet nerveus, niet zenuwachtig, helemaal niks, maar het lukt gewoon niet. Ik snap het spiegelbeeld niet in de spiegels & je moet op ZOVEEL tegelijk letten. Nee, ik kan het niet.

En leuk op foto’s/selfies staan. Ik heb een vrij symetrisch gezicht, goede make-up, leuk haar.. maar om de een of andere reden heb ik toch altijd een te groot voorhoofd, onderkin, raar haar. Nee, vreselijk.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
19-04-2018 16:31
Achteruit inparkeren. Lukt gewoon niet. Ik probeer het overigens ook niet meer. Ik rijd door tot ik geboeg ruimte heb om er vooruit in te rijden of op een andere manier. Ik loop dan wel een stuk maakt me niet uit. Overigens parkeer ik de laatste tijd door in een file parkeerplek er vooruit in te rijden. Helemaal scheef. Dan zie je mensen echt kijken wtf doet zij nou. Maar met een paar keer steken sta ik dan wel super netjes en strak in geparkeerd! Maar op een of andere manier kan ik dat niet achteruit... raar maar waar
Tip: achteruitrijcamera! Vroeger brak het zweet me uit als ik alleen maar dacht aan inparkeren, maar sinds we een auto met camera hebben, parkeer ik als een pro.

Wat ik helaas nog steeds niet kan, is ramen lappen. Hoe goed ik ook mn best doe, er blijven altijd strepen achter :cry:
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk alles precies doen volgens een handleiding/recept/voorbeeld gaat mij ontzettend slecht af. Ik kan beter gewoon zelf aankloten dan is de kans op succes groter.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Cadeautjes inpakken.

Het wordt altijd een lelijk rommeltje alsof je een 8 jarige zelf hebt laten inpakken. Terwijl ik verder toch best handig ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven