Geld & Recht alle pijlers

Geld terug rijschool?

28-07-2018 07:09 18 berichten
Hallo,

Ik zit met een dillema. Ik weet ook eigenlijk niet of het kan? Maat heeft iemand enig idee als je ontevreden bent over je rijschool, dat je dan geld terug kan krijgen?

Ik zit nu ondertussen 2 jaar bij een rijschool. Hij zei heel vaak mijn lessen af of loog erover dat hij ‘ziek’ was en zag hem alsnog met iemand lessen. Verder maakte hij ook hele vieze opmerkingen als in de zin van “ als je ooit seks met mij hebt, dan wil je nooit meer anders “
Ik had een pakket van 40 uur, toen ben ik gezakt voor mijn examen.
Ik ben daarna een half jaar naar buitenland geweest voor stage. Hij had mij beloofd als ik terug was volop te lessen en vrij snel weer op te gaan voor examan. Dus ik had het zo genaamde pleisterpakket gekocht. Echter ben ik nu 2 maanden terug en elke keer zegt die af of laat die niks horen. En ook is mijn praktijk nog geen eens aangevraagd. Ik weet dat de wachtrij lang is. Maar ik heb eind april al gevraagd of die kan aanvragen!

Ik wil nu heel graag bij een ander gaan lessen. Want ik vind de opmerkingen gewoon heel ongepast en hij heeft nooit tijd.

Mijn vraag is nu, kan ik mijn geld terug krijgen of is er iets van een regel als in betaald is betaald?
Alle reacties Link kopieren
Geld terug lijkt me niet, je hebt er lessen voor gehad namelijk. Maar ik zou bij zo'n rijschool al veel eerder afgehaakt zijn. Zie momenteel de rijscholen als paddestoelen uit de grond vliegen. En daar zitten veel charlatans tussen met praktijken zoals jij beschrijft helaas.
Gok van niet. Heb je rechtsbijstand? Kan je die eens bellen voor advies.

Anders verlies nemen en andere school zoeken.
ririanneke schreef:
28-07-2018 07:15
Geld terug lijkt me niet, je hebt er lessen voor gehad namelijk. Maar ik zou bij zo'n rijschool al veel eerder afgehaakt zijn. Zie momenteel de rijscholen als paddestoelen uit de grond vliegen. En daar zitten veel charlatans tussen met praktijken zoals jij beschrijft helaas.
Ik wil ook alleen de lessen terug van mijn pleisterpakket. Van die 40 lessen hoef ik niks terug, heb ik inderdaad lessen voor gehad. Ik heb in dat pakket 10 lessen moeten krijgen. Nog geen een gebruikt.

Op dat opzicht ben ik denk ik te braaf en te bang om af te haken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen het geld van die 10 lessen terug te krijgen en ergens anders gaan lessen.
Mijn eerste rijinstructeur was ook een hork, werd helemaal onzeker van die man en diepongelukkig als ik rijles had. Na 10 lessen de handdoek in de ring gegooid en een half jaar gestopt. Daarna weer opgepakt maar ditmaal bij een grote rijschool ipv kleine zelfstandige, dat beviel een stuk beter en in 1 keer geslaagd. Niet dat een klein zelfstandige niet goed is, maar het leek of er gewoon meer structuur in zat bij de grote rijschool, er lag een plan ofzo. En als je rijinstructeur ziek was ging de les gewoon door, er was immers een “dossier” met je vorderingen en knelpunten.
Supersas09 schreef:
28-07-2018 07:48
Ik zou proberen het geld van die 10 lessen terug te krijgen en ergens anders gaan lessen.
Mijn eerste rijinstructeur was ook een hork, werd helemaal onzeker van die man en diepongelukkig als ik rijles had. Na 10 lessen de handdoek in de ring gegooid en een half jaar gestopt. Daarna weer opgepakt maar ditmaal bij een grote rijschool ipv kleine zelfstandige, dat beviel een stuk beter en in 1 keer geslaagd. Niet dat een klein zelfstandige niet goed is, maar het leek of er gewoon meer structuur in zat bij de grote rijschool, er lag een plan ofzo. En als je rijinstructeur ziek was ging de les gewoon door, er was immers een “dossier” met je vorderingen en knelpunten.

Ik gok dat TO dit probleem juist heeft omdat het een zelfstandige is. ;-)

Beter gaat TO op zoek naar een rijschool of zelfstandige rijschool die echt al 15 jaar bestaat, waar je goede reviews en ervaringen over kan vinden.

Ik heb zelf ook bij een vrouw gereden, die was de rijschool in haar eentje maar deed dat al 15 jaar en alleen lovende ervaringen gehoord en gelezen. En was ook niet belachelijk duur.
En werkte ook niet rare pakketten. Gewoon losse lessen en dan betalen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 07:54
20.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja daar heb je recht op. Als je dat googled kom je genoeg verhalen tegen. Schrijf hem aan dat je stopt en dat je het geld van de niet afgenomen dienst van hem terug wil. Bij mij duurde het even, en moest er even druk op zetten maar toen had ik het terug. Ik heb een ultimatum gesteld ('ik wil het geld uiterlijk vrijdag terug, anders schakel ik rechtsbijstand in'), toen werd het heet onder de voeten en werd er met de capouchon over het hoofd een envelop in de brievenbus gestopt. Ojij rechtsbijstand hebt, weet hij niet, maar je staat hoe dan ook in je recht.
RP7 schreef:
28-07-2018 07:52
Ja daar heb je recht op. Als je dat googled kom je genoeg verhalen tegen. Schrijf hem aan dat je stopt en dat je het geld van de niet afgenomen dienst van hem terug wil. Bij mij duurde het even, en moest er even druk op zetten maar toen had ik het terug. Ik heb een ultimatum gesteld ('ik wil het geld uiterlijk vrijdag terug, anders schakel ik rechtsbijstand in'), toen werd het heet onder de voeten en werd er met de capouchon over het hoofd een envelop in de brievenbus gestopt. Ojij rechtsbijstand hebt, weet hij niet, maar je staat hoe dan ook in je recht.
Dit. En als je rechtsbijstand hebt gewoon alvast bellen. Maar dreigen ermee kan nooit kwaad. Schriftelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je helemaal geen lessen uit dat pakket hebt gekregen maar wel voor betaald zou je je geld gewoon moeten terugkrijgen. Ik zou eerst aan hem vragen of je geld kunt terugkrijgen en anders Rechtsbijstand of juridisch loket.
Al snap ik niet dat je nog een lespakket hebt aangeschaft na die opmerking en nadat hij meerdere malen afzegt. Misschien kun je ergens een klacht indienen.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
Alle reacties Link kopieren
°-° schreef:
28-07-2018 07:54
Als je helemaal geen lessen uit dat pakket hebt gekregen maar wel voor betaald zou je je geld gewoon moeten terugkrijgen. Ik zou eerst aan hem vragen of je geld kunt terugkrijgen en anders Rechtsbijstand of juridisch loket.
Al snap ik niet dat je nog een lespakket hebt aangeschaft na die opmerking en nadat hij meerdere malen afzegt. Misschien kun je ergens een klacht indienen.
Je kunt ook een deel terug krijgen hoor. Ik heb een pakket afgenomen destijds voor 40 lessen met examen. Ongeveer zo'n verhaal als TO, laks, geen contact opnemen. Uiteindelijk gesmst of hij me kon bellen, nog niks. Toen ben ik gaan mailen dat ik stopte, om welke reden en of ik het geld terug kreeg van die resterende lessen en examen. Inclusief link dat hij het wettelijk verplicht was. Je mag in principe gewoon tussentijds stoppen met teruggave van je betaalde lesgeld.
°-° schreef:
28-07-2018 07:54
Als je helemaal geen lessen uit dat pakket hebt gekregen maar wel voor betaald zou je je geld gewoon moeten terugkrijgen. Ik zou eerst aan hem vragen of je geld kunt terugkrijgen en anders Rechtsbijstand of juridisch loket.
Al snap ik niet dat je nog een lespakket hebt aangeschaft na die opmerking en nadat hij meerdere malen afzegt. Misschien kun je ergens een klacht indienen.
Mijn laatste lessen voor dat ik op buitenlandse stage ging had ik bij een stagiaire van hem gedaan. Zij deed het super, vroeg veel theoretische vragen. Ik had geregeld dat ik bij haar zou lessen na dat ik terug was.
Dus ik zou niks meer met hem te maken hebben. En met haar had ik een goede klik. Jammer genoeg heeft zij andere rijschool gevonden om bij te gaan.
Vandaar dat ik nog bij hem pakket had gepakt. In de combi van snel weer afrijden en bij de stagiaire lessen.
Bedankt allemaal voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
28-07-2018 07:59
Je kunt ook een deel terug krijgen hoor. Ik heb een pakket afgenomen destijds voor 40 lessen met examen. Ongeveer zo'n verhaal als TO, laks, geen contact opnemen. Uiteindelijk gesmst of hij me kon bellen, nog niks. Toen ben ik gaan mailen dat ik stopte, om welke reden en of ik het geld terug kreeg van die resterende lessen en examen. Inclusief link dat hij het wettelijk verplicht was. Je mag in principe gewoon tussentijds stoppen met teruggave van je betaalde lesgeld.
Ik geloof je, maar to heeft uit dit pakket nog geen les gekregen als ik het goed heb begrepen. Ik zou dan gewoon het volle bedrag terugvragen.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
Alle reacties Link kopieren
Abigail17 schreef:
28-07-2018 08:00
Mijn laatste lessen voor dat ik op buitenlandse stage ging had ik bij een stagiaire van hem gedaan. Zij deed het super, vroeg veel theoretische vragen. Ik had geregeld dat ik bij haar zou lessen na dat ik terug was.
Dus ik zou niks meer met hem te maken hebben. En met haar had ik een goede klik. Jammer genoeg heeft zij andere rijschool gevonden om bij te gaan.
Vandaar dat ik nog bij hem pakket had gepakt. In de combi van snel weer afrijden en bij de stagiaire lessen.
Oké dan is het begrijpelijk. Ik zou toch wel kijken of je een klacht kunt indienen, want het is wel een vorm van sexuele intimidatie. Misschien help je daar een volgende klant ook weer mee. Ik hoop in ieder geval dat je wel je geld terugkrijgt.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
28-07-2018 07:48
Ik zou proberen het geld van die 10 lessen terug te krijgen en ergens anders gaan lessen.
Mijn eerste rijinstructeur was ook een hork, werd helemaal onzeker van die man en diepongelukkig als ik rijles had. Na 10 lessen de handdoek in de ring gegooid en een half jaar gestopt. Daarna weer opgepakt maar ditmaal bij een grote rijschool ipv kleine zelfstandige, dat beviel een stuk beter en in 1 keer geslaagd. Niet dat een klein zelfstandige niet goed is, maar het leek of er gewoon meer structuur in zat bij de grote rijschool, er lag een plan ofzo. En als je rijinstructeur ziek was ging de les gewoon door, er was immers een “dossier” met je vorderingen en knelpunten.
Mijn ervaring was juist na lessen te hebben gehad bij een hele grote commerciële rijlesschool en ook een half jaar gestopt te zijn( want die grote beviel mij voor geen meter, akelige leraar en veel te veel lessen pakketten voor veel geld), ben ik overgestapt naar een kleine rijlesschool die goed bekend stond. Ik had maar een paar lessen nodig van het echtpaar die de rijlessen gaf en ben meteen geslaagd bij rijlesexamen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hij maakt rare opmerkingen over seks en jij blijft vrolijk bij hem doorlessen? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
°-° schreef:
28-07-2018 08:02
Ik geloof je, maar to heeft uit dit pakket nog geen les gekregen als ik het goed heb begrepen. Ik zou dan gewoon het volle bedrag terugvragen.
Uiteraard. Maar het kan in alle gevallen, bedrag hangt er uiteraard vanaf hoeveel van de dienst je hebt afgenomen.
Alle reacties Link kopieren
Als je de lessen van het pakket niet hebt afgenomen zou je gewoon je geld terug moeten krijgen. Doet hij dat niet, dien dan een klacht in bij de Bovag.

Sowieso zou ik een klacht indienen bij Bovag vanwege zijn ongepaste opmerkingen en het feit dat hij steeds de lessen afzegt. Bijna alle rijscholen zijn Bovag lid (zo niet, kan je ook beter niet lessen bij de betreffende rijschool) maar mocht hij geen lid zijn kan je ook proberen bij het CBR een klacht in te dienen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven