Welke nieuwe iPhone?

21-11-2018 19:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een 5s. Batterij was op en toen ik er een nieuwe in wilde laten zetten deed hij helemaal niks meer en heb ik voor 80 euro een refurbished gekocht maar daarvan merk ik nu ook alweer dat de batterij op is. Ik wil dus voor een nieuwe gaan. Een iPhone. Want ik heb ook een iPad en een iWatch en bevalt me allemaal prima. Maar welke?

Batterij en levensduur is belangrijk, camera gebruik ik regelmatig, verder is 32GB prima (heb ik nu ook), doe ik weleens een spelletje (klaverjas/bridge) op m'n telefoon als ik moet wachten of google ik onderweg weleens wat maar ik hoef daarvoor niet perse een heel groot en fancy scherm.

Ik dacht zelf aan de SE want zelfde compacte model als de 5s maar man vindt dat ik voor de 7 moet gaan want nieuwer en meer opties. Maar prijsverschil is ook weer minimaal 200 euro.

Wie heeft ervaring en kan me adviseren?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, de 7 is ‘nieuwer’, maar inmiddels toch ook wel weer wat ‘verouderd’?

Als je met SE alles kan doen wat je wil, zou ik vooral dat doen.
Ik heb de 7, had de 5s, ben heel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-11-2018 19:30
Ik heb de 7, had de 5s, ben heel tevreden.
Hier hetzelfde. Ik vind het grotere formaat toch wel fijner, maar dat is heel persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de 5s naar de SE gegaan. Vond het scherm groot genoeg, kan hem prima in mijn hand houden of in mijn zak stoppen.

Het scheelde trouwens 170 euro of ik hem bij de Apple store kocht, of bij Belsimpel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn dochter heeft net een 7 met 32 GB gekocht voor 480 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas nog een SE gekocht, ze zijn inmiddels uit de productie maar nog wel op een aantal sites te koop. Ik had een gloednieuwe, gekocht als 'refurbished' maar eerst navraag gedaan bij de verkopende winkel naar de staat. Bleken nieuwe te zijn die alleen ooit uit de doos waren geweest. Voor 150,- incl 1 jaar garantie was ik klaar :-)
Alle reacties Link kopieren
Aapie87 schreef:
21-11-2018 19:53
Ik heb pas nog een SE gekocht, ze zijn inmiddels uit de productie maar nog wel op een aantal sites te koop. Ik had een gloednieuwe, gekocht als 'refurbished' maar eerst navraag gedaan bij de verkopende winkel naar de staat. Bleken nieuwe te zijn die alleen ooit uit de doos waren geweest. Voor 150,- incl 1 jaar garantie was ik klaar :-)
Top zeg! Waar was dat?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
21-11-2018 20:23
Top zeg! Waar was dat?
Je hebt PB!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een SE puur omdat ik de andere modellen te groot vind. Ik heb me laten vertellen dat de SE dezelfde batterij heeft als de 6, maar omdat de SE minder groot is gaat deze batterij langer mee. Ik heb hem nu 1,5 jaar, en als ik hem af en toe gebruik staat hij aan het eind van de dag op ongeveer 80%. Heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een 5c, daarna een SE, omdat ik de andere modellen te groot vond. Nu na 2,5 jaar heeft ie kuren en merk je dat de batterij rap achteruit gaat. Ik ga nu over op een 8.
Alle reacties Link kopieren
Geen SE kopen.... de software van Apple groeit ieder jaar en oudere toestellen kunnen dat niet meer aan. De SE is inmiddels enkele jaren oud, na het aanzetten zal je hem gelijk moeten updaten met langzamere telefoon die sneller leeg is als gevolg. De hardware is er minder geschikt voor. Is toch zonde? Je geeft toch een hoop geld uit (ik vind het geld voor een oud toestel echt te veel...).

Mijn advies zou altijd zijn een model die max 1 jaar oud is. Dus nu de 8/X/Xs/Xs max of Xr..
Ik heb zojuist na mn iphone 4s een iphone 7 met 32GB gekocht op Marktplaats voor slechts 275 euro.
Geweldig ding, ben er blij mee!
Alle reacties Link kopieren
miss011 schreef:
21-11-2018 22:44
Geen SE kopen.... de software van Apple groeit ieder jaar en oudere toestellen kunnen dat niet meer aan. De SE is inmiddels enkele jaren oud, na het aanzetten zal je hem gelijk moeten updaten met langzamere telefoon die sneller leeg is als gevolg. De hardware is er minder geschikt voor. Is toch zonde? Je geeft toch een hoop geld uit (ik vind het geld voor een oud toestel echt te veel...).

Mijn advies zou altijd zijn een model die max 1 jaar oud is. Dus nu de 8/X/Xs/Xs max of Xr..

Dit werd ook gezegd toen ik mijn 5s kocht, maar daar heb ik nog een jaar of 3 mee gedaan, en had ik waarschijnlijk nog kunnen gebruiken. Maar hij was beschadigd en daarom een SE gekocht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier kun je zien welke types iphone nog de laatste ios versie kunnen draaien.

www.iculture.nl/ios/versies/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven