Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
23-06-2022 13:14
Hoi! Eerste keer dat ik in dit topic lees. Ik zoek een fijne concealer voor onder mijn ogen. Goed dekkend, en liefst een die niet in de fijne lijntjes ophoopt. Ik gebruik geen foundation, dus de concealer moet zonder ook toonbaar zijn.

Deze vraag is vast al vaak gesteld (en beantwoord) maar dit topic heeft zooo veel pagina’s! Hoop dat jullie dit niet erg vinden ;)
Degene die ik ook zou kunnen dragen zonder verder iets is de it cosmetics bye bye undereye concealer. Waar ik normaal voor een iets lichtere kleur zou gaan is deze echt gematcht met mijn huidskleur van mijn gezicht. Echt fijn spul!
Alle reacties Link kopieren
Janna, als je geen last hebt van droge plekjes zou ik je mintenz minerale poeder concealer aanraden.
Zeker onder de ogen is die heel mooi en gaat niet in de lijntjes zitten. Het is het enige product dat ik (rond de 40) nog draag onder de ogen, alle andere maakt me juist ouder.
Alle reacties Link kopieren
Fijne concealer vind ik de more then concealer van L'oréal. Of die van Pat McGrath, maar die is een stuk duurder. Lâncome heeft ook fijne concealers.
Alle reacties Link kopieren
Even een terugkoppeling van de sally hansen been make-up. Ik vind de spuitbus erg vervelend, nare geur en erg chemisch. Daarnaast krijg ik er irritatie van. Dus deze voor mij niet meer. Zal eens terugbladeren dacht dat Juf Joke ook nog iets had genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Misschien staat het al ergens op de afgelopen 140 pagina's, maar ik kon het niet zo snel vinden.
Als ik eyeliner opdoe, zit er halverwege de dag een 2e streepje boven mijn ooglid.
Ik heb een beetje last van overhangende oogleden, dus komt gewoon doordat mn bovenste ooglid contact maakt met de eyeliner.
Maar heeft iemand toevallig een tip hoe ik dit kan voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Door een ooglidcorrectie. Drastisch, maar wel de enige echt efficiënte manier
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik geen eyeliner want ik heb ook hooded eyes. Als je dit als zoekterm gebruikt op Google of YouTube kom je vast heel veel goede ideeën tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in de vakantie graag een waterproof mascara dragen. Dat draag ik normaal gesproken niet, dus weinig ervaring mee. In eerdere jaren heb ik voor op vakantie eigenlijk nooit een waterproof mascara getroffen waarvan ik dacht: ja, die koop ik volgend jaar weer.
Ik wil er echt mee kunnen zwemmen en ik wil ook dat het er mooi uitziet uiteraard. Maar blijkbaar is waterproof een rekbaar begrip, aangezien het blijkbaar niet altijd betekent dat het niet uitloopt als het nat wordt....

Tot zover dit jaar geprobeerd (want ik wil niet pas op vakantie ontdekken dat het toch niet echt waterproof is):

L'Oréal air volume waterproof. Niet echt waterproof, loopt gewoon uit als het nat wordt.
Laatst een keer een tubing mascara, weet niet eens meer welk merk. Idem.
Essence Lash Princess waterproof. Jazeker, echt waterproof. Maar niet mooi! Balen, onaangename verrassing, want ik ben dol op de gewone Lash Princess. Deze waterproof variant gaf korte stompjes van aan elkaar gekleefde wimpers.

Dus help! Welke dan wel? Welke mascara is écht waterproof genoeg om mee te zwemmen én ook mooi?
Alle reacties Link kopieren
Le volume waterproof van Chanel. Beste ‘hold’ van alle waterproofmascara’s van dat merk (en tevens de beste ‘seperator’). Je moet alleen niet wrijven in je ogen (maar daar is enkel permanente wimperverf tegen bestand ben ik bang)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, Lemoos.
Meer tips zijn welkom!

Vandaag draag ik de Air volume waterproof van L'Oréal. Ik twijfel of mijn waterproof test wel eerlijk was. Ik had het spul op gedaan en toen mijn zoon gevraagd om met een plantenspuit water op mijn gezicht te spuiten. Zo gezegd zo gedaan, en de mascara droop naar beneden. Maar nu denk ik dat ik hem meer droogtijd had moeten geven. Dus ik heb het vanmorgen op gedaan en doe vanavond dezelfde test nog een keer. De mascara is wel mooi, maar gek genoeg 'zit' hij niet prettig. Dat heb ik eigenlijk nooit. Maar ik voel het heel duidelijk zitten, het voelt wat plakkerig als ik met mijn ogen knipper en mijn ogen voelen een klein beetje geïrriteerd. Dus sowieso geen blijvertje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd zwemmen met mascara en eyeliner op en het loopt nooit uit. Gewoon de essence mascara’s.

Wel goed laten drogen. Maar blijft muurvast zitten hoor, overleeft de wildwaterbaan waar ik minstens 40 keer doorga :-D

Het blijft alleen niet echt mooi. Er missen Micro brokjes eyeliner en mijn wimpers zitten aan elkaar geplakt. Maar het loopt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-07-2022 10:13
Dank je wel, Lemoos.
Meer tips zijn welkom!

Vandaag draag ik de Air volume waterproof van L'Oréal. Ik twijfel of mijn waterproof test wel eerlijk was. Ik had het spul op gedaan en toen mijn zoon gevraagd om met een plantenspuit water op mijn gezicht te spuiten. Zo gezegd zo gedaan, en de mascara droop naar beneden. Maar nu denk ik dat ik hem meer droogtijd had moeten geven. Dus ik heb het vanmorgen op gedaan en doe vanavond dezelfde test nog een keer. De mascara is wel mooi, maar gek genoeg 'zit' hij niet prettig. Dat heb ik eigenlijk nooit. Maar ik voel het heel duidelijk zitten, het voelt wat plakkerig als ik met mijn ogen knipper en mijn ogen voelen een klein beetje geïrriteerd. Dus sowieso geen blijvertje.
Ik vind waterproof altijd wel minder lekker zitten, helaas :(
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
09-07-2022 10:22
Ik vind waterproof altijd wel minder lekker zitten, helaas :(
Ja, ik denk dat het dat is. Het is niet voor niets dat ik nog nooit een absolute hit heb getroffen :-(
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
09-07-2022 10:16
Ik ga altijd zwemmen met mascara en eyeliner op en het loopt nooit uit. Gewoon de essence mascara’s.

Wel goed laten drogen. Maar blijft muurvast zitten hoor, overleeft de wildwaterbaan waar ik minstens 40 keer doorga :-D

Het blijft alleen niet echt mooi. Er missen Micro brokjes eyeliner en mijn wimpers zitten aan elkaar geplakt. Maar het loopt niet uit.
Oh echt?
Gaan ze weer 'van elkaar af' als ze droog zijn?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-07-2022 10:52
Oh echt?
Gaan ze weer 'van elkaar af' als ze droog zijn?
Nee ze drogen ook zo op. Ik krijg de mascara ook nauwelijks eraf met remover.
En fijn zit het ook echt nooit. Hou ook echt niet van waterproof mascara maar bij het zwemmen wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de Max Factor Masterpiece al geprobeerd?
Of de Télescopic van L’Oréal?

Die gaan er echt niet af in het water.

Ik heb de Princess, de blauwe, ook geprobeerd. Is prima waterproof maar klontert heel erg.
Alle reacties Link kopieren
O, en deze. Is ook prima.
https://www.kruidvat.nl/max-factor-2000 ... gJPk_D_BwE
Alle reacties Link kopieren
Télescopic is echt heel waterproof, maar ik krijg er van die spinnen van.. Dikke, aan elkaar geplakte sprieten. Heb wel heel lange wimpers, dat helpt volgens mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij separeert hij mijn wimpers juist heel mooi.
Ik doe altijd drie laagjes.
Maar mijn wimpers zijn niet echt heel lang. Wel heel blond.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch toevallig zeg, ik dacht eens op dit topic te vragen om tips voor een goede waterproofmascara, heeft iemand zojuist die vraag gesteld. Mercikes zeg!

Hij hoeft bij mij niet zwembadproof maar traanoogproof. Ik heb lenzen en hooikoorts en dan traan je weleens wat weg. Iemand daar nog een uitmuntende tip tegen? Ik heb echt járen Lancôme hypnose gehad, maar die bleef opeens niet meer zitten. Nu al een tijdje pupa vamp waterproof, blijft goed zitten, maar voelt niet lekker en wordt ook heel snel hard in de houder, nu al na 2 weken niet meer smeuïg. Verdorie zeg, want verder was ‘ie wel aardig.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik moet mijn keutel intrekken over de L'Oréal air volume waterproof mascara. Ik heb zoals gezegd laatst getest of deze echt waterproof is door het op te doen en mezelf te laten bewerken met de plantenspuit door mijn zoon. Het spul liep in no time over mijn wangen.
Nu dacht ik achteraf dat ik de watertest misschien te snel na het opbrengen had gedaan, dus vanochtend opnieuw het spul opgebracht. Dat het niet fijn voelde, zoals ik vanochtend schreef, was na een tijdje toch wel een heel eind weg. Dat viel dus mee. En hij is ook mooi, dus dat is het probleem niet.
Vanavond opnieuw de watertest gedaan en wat denk je? Glansrijk doorstaan! Ik was echt door- en doornat, maar de mascara zat er nog op! Wel een klein beetje aan elkaar geplakt, maar niet noemenswaardig.
Het is een tubing mascara, waarvan ik dacht dat ik daar een hekel aan had, maar nee, hij is makkelijk te verwijderen en komt er in een soort bolletjes vanaf zonder een spoor achter te laten.
Ik ben dus echt compleet van gedachten veranderd en mijn zoektocht is hierbij ten einde! Yay!
Alle reacties Link kopieren
Als je nu (OK volgende week) naar Sephora kon, wat zou je dan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
10-07-2022 07:53
Als je nu (OK volgende week) naar Sephora kon, wat zou je dan kopen?
Ik zou dingen willen proberen waar we hier niet makkelijk aan kunnen komen. Het Sephora eigen merk, Rare Beauty, het merk van Lady Gaga, en natuurlijk nog een extra Best Skin ever foundation, die ik via een Viva topper in handen heb gekregen en echt top is.
Misschien nog die Beauty blur balm van One size. Die schijnt tegenwoordig ook in Nederland verkrijgbaar te zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Sets van Bare Escentuals minerale poeder.
Heb ik indertijd bij Sephora in Parijs gekocht en sindsdien wil ik niets anders meer.
Je kon daar ook alles uitproberen en ik werd ermee opgemaakt.
Zó jammer dat je die hier niet kunt zien/kopen.
Alle reacties Link kopieren
Liquid blush van Rare beauty.
En verder heel veel snuffelen denk ik. Ze hebben ook vaak leuke mini’s om te testen.
Over 5 weken gaan we op vakantie naar Spanje, je brengt me op het idee om eens te kijken of er een Sephora in de buurt zit!
We zitten vlakbij Tarragona, en jawel, daar zit een Sephora!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven