Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik struinde vanmiddag eens door de Etos en kwam een nieuw make-uperk tegen daar, niet duur. Zwarte verpakkingen. Ben de merknaam vergeten, beetje knullig neem me niet kwalijk...maar kent iemand dit en wat is de ervaring ermee? Ik had bijna 2 gellakjes gekocht ervan namelijk en realiseerde me op tijd dat ik waarschijnlijk niet de juiste lamp heb ervoor...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
12-07-2022 16:10
Ik struinde vanmiddag eens door de Etos en kwam een nieuw make-uperk tegen daar, niet duur. Zwarte verpakkingen. Ben de merknaam vergeten, beetje knullig neem me niet kwalijk...maar kent iemand dit en wat is de ervaring ermee? Ik had bijna 2 gellakjes gekocht ervan namelijk en realiseerde me op tijd dat ik waarschijnlijk niet de juiste lamp heb ervoor...
Bedoel je dit?

https://www.google.com/search?q=divage+ ... VEIir45fvM

Divage heet het. Ziet er leuk uit. Ik heb een keer een mooie blush op mijn hand geprobeerd, maar hij was iets te glitterig. Nog niets van geprobeerd dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die Vinyl Ink van Maybelline besteld, maar ik ben niet echt fan :( Vind hem nog te mat. Met gloss er overheen is ie wel oke, maar ik zou hem toch niet nog eens kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja divage inderdaad, dankjewel!!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
12-07-2022 18:17
Ja divage inderdaad, dankjewel!!
Nagellak gevonden https://www.etosdrogistonlineassen.nl/w ... lux-nr-10/ maar is het nou wel of niet echt gel? Ik vind die term gel best misleidend sowieso maar om het nou 'uv gel' te noemen en dan niks te zeggen over het al dan niet nodig hebben van een lamp?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
12-07-2022 18:34
Nagellak gevonden https://www.etosdrogistonlineassen.nl/w ... lux-nr-10/ maar is het nou wel of niet echt gel? Ik vind die term gel best misleidend sowieso maar om het nou 'uv gel' te noemen en dan niks te zeggen over het al dan niet nodig hebben van een lamp?
Er staat dat je moet wachten om te laten drogen, ik denk dus zonder lamp. Inderdaad verwarrend en misleidend.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
12-07-2022 16:51
Ik heb die Vinyl Ink van Maybelline besteld, maar ik ben niet echt fan :( Vind hem nog te mat. Met gloss er overheen is ie wel oke, maar ik zou hem toch niet nog eens kopen.
Blijft hij met een gloss er overheen ook nog lang zitten?
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
12-07-2022 18:43
Blijft hij met een gloss er overheen ook nog lang zitten?
Minder, maar wel langer dan normale glanzende lippenstift.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
12-07-2022 18:43
Er staat dat je moet wachten om te laten drogen, ik denk dus zonder lamp. Inderdaad verwarrend en misleidend.
Fijn dat jij dat ook vindt... rare praktijken en niet heel effectief want juist daardoor heb ik ze laten liggen haha
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Het is gewone nagellak volgens mij.
Rimmel heeft dat systeem ook, met een gelachtige topcoat.

UV maakt het wel verwarrend.
Alle reacties Link kopieren
Iemand een tip voor een cream blush? Het lijkt me mooi maar heb het nog nooit geprobeerd? En waar breng je het op? Op de zg ‘appeltjes’ ?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vrijwel enkel nog cream blush. Ik vind het veel mooier dan poederblush omdat het zich meer versmelt met de huid en niet zo mat is, maar meer dewy. Mijn favorieten zijn glow play blush van MAC en Nudestix. Waar je blush het beste aanbrengt is afhankelijk van je gezichtsvorm.
.
Alle reacties Link kopieren
Niet perse op de appeltjes. Wat je in ieder geval niet moet doen, is lachend voor de spiegel staan en dan de appeltjes insmeren met blush. Daarmee maak je jezelf ouder. Want wanneer je niet meer lacht heb je de blush vrij laag zitten.

Het verschilt per gezichtsvorm en het effect wat je wil.
Ik doe het graag op de jukbenen, hoger en bijna naast mijn oog eigenlijk.

Goede korte video;

https://m.youtube.com/watch?v=BdcRNqQkNbg&t=274s
Alle reacties Link kopieren
Dank Liliane en Sjulia!
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie in het hete Griekenland heb ik elke dag de tinted hydrator van Wet 'n Wild gebruikt. Hield echt ontzettend goed! Hitte, zeewind, zwemmen, hij doorstond alles. En anders was een klein beetje bijsmeren weer genoeg voor een flawless look. Echt een topper en spotgoedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Over vakantie gesproken.. wat nemen jullie mee? Natuurlijk kan een waterproof mascara niet ontbreken (ik gebruik de masterpiece van Maxfactor). Wat nemen jullie verder nog meer mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mini van de bb-cream van Colourpop, klein gezichtspalette, (Hamptons Weekender van Tarte), waterproofmascara, lipbalsem, lipstick (Dolce Vita van Nars) en dan kies ik een klein oogschaduwpalette (ik zit nu in Luxemburg voor een weekend en heb Major Love van TooFaced mee omdat ik ook voornamelijk groenige shirts bij heb) voor de ogen. Gecombineerd met kleine kwastjes van Zoeva/Real Technics en ik red me prima.
Alle reacties Link kopieren
Kikix schreef:
29-07-2022 09:09
Over vakantie gesproken.. wat nemen jullie mee? Natuurlijk kan een waterproof mascara niet ontbreken (ik gebruik de masterpiece van Maxfactor). Wat nemen jullie verder nog meer mee?
Ik had mee:

Waterproof mascara
Wet 'n Wild tinted hydrator
Concealer
Kleine verpakking compact poeder van Laura Mercier
Oogschaduw palet met vijf kleuren van Natasha Denona
Klein palet van Benefit met blush, bronzer, highlight
Twee lipsticks
Wat kwasten
Alle reacties Link kopieren
Hangt af van type vakantie. Als ik de bergen in ga, gaat er hooguit een mascara mee. Voor een stedentripje gaat er een klein oogschaduw palet mee, mascara, oogpotlood, wat kwasten en een lippenstiftje.
Alle reacties Link kopieren
Bijna niets - mascara, oogpotlood, iets voor mijn wenkbrauwen en lipgloss.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem vaak de basics mee, maar uiteindelijk gaat het bijna altijd ongebruikt mee terug. Vooral bij de de zon, zee, strandvakantie die we in het verschiet hebben. Een citytrip is weer anders in mijn ogen. Overigens zit ik vanaf de camping waar we zitten in Spanje maar 12 minuten rijden van een Sephora! Of ik dat nagekeken heb? Misschien….😇
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even kijken of dit werkt…
Dit is wat ik gekocht heb bij de Sephora in Spanje. Ben met alledrie heel blij! De lipstick is een echte nude voor mij met een wat grijze ondertoon, echt prachtig! Jammer dat de bijpassende lipliner op was. De milk blush stick is echt heerlijk om mee te werken, daar wil ik er nog wel meer van. En het paletje van too faced is mooi. Pak ik hem elke dag? Nee, dat niet. Maar er zitten mooie kleuren voor bij andere looks. Ik heb me netjes gedragen, ik raak altijd een beetje overweldigd als ik er ben. Bovendien was het 38 graden die dag in Valencia, man man man, niet te doen.
Sowieso heb ik de hele vakantie geen make-up gedragen. De zon in combinatie met strand en zwembad is gewoon geen goede voor mij. Maar toen de temperatuur weer wat begon te zakken heb ik weer elke dag make-up gedragen, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
En die Sephora op 12 minuten rijden was een heel klein hoekje in een mall. En daar stond een verkoopster die er geen zin in had. En geen fenty, rare beauty of dat soort merken.
Alle reacties Link kopieren
Mooie vangst @Supersas!

Poederen jullie je cream blush nog af?
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
22-09-2022 22:35
Mooie vangst @Supersas!

Poederen jullie je cream blush nog af?
Ik wel. Maar dat komt eigenlijk omdat ik sowieso afpoeder. Overigens kan deze ook prima over poeder heb ik gemerkt. Was ik in mijn haast de blush vergeten dus gokje genomen en met kwast wat aangebracht, ging prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven